PDA

Bekijk de volledige versie : Ben ook op zoek naar een nieuwe centre speaker.



Raymond187
07-01-2004, 11:57
Iemand een sugestie?

budget is max 700€

Main speakers zijn Tannoy 638
versterker is een Yammie A2 (ja ik weet het een ouwe kast) :(

Ik vind zelf de Tannoy D-750 erg mooi maar die is wel boven mijn budget :(

Ik heb ff naar Kef gekeken op i-net naar de reference series 202C en de 204C ik weet vrijwel zeker dat het mooie centre speakers zijn maar ik kan geen prijslijst vinden :(

En weet iemand of er ergens een goeie hifi zaak is waar je normaal antwoord krijgt en kan luisteren in rotterdam of Dord.

Alvast bedankt :D

Raymond

Christiaan Sauer
07-01-2004, 11:59
Dordrecht zou ik zeer zeker eens gaan kijken bij Audiovision. Die hebben mooi tot heel mooi spul staan :).
Als je huidige speakers ook Tannoy zijn zou ik zeer zeker bij Tannoy blijven. EN dan zou ik echt niet voor een ander merk gaan :). Dat merk je gewoon terug. Ik kan ook niet wachten tot mijn nieuwe surrounds er zijn om mijn huidige te vervangen.

Raymond187
07-01-2004, 12:06
Waar zit audiovision?
Ik ben een paar x wezen zoeken naar die winkel maar kon um niet vinden :S

Kef en tannoy(dual concentric) zijn denk ik goed de doen samen in een HT.
In mijn oren btje dezelfde kwaliteit.

Alleen die centre speakers Kef 202C is wayyyyy above my budget zag ik net :S 1800€

Iemand een idd wat de Kef 200C kost ?

Christiaan Sauer
07-01-2004, 12:29
audiovison (http://www.audiovision.nl/)
Zitten in Dordrecht.

Mark S
07-01-2004, 12:41
Gelet op de Profile 638 is de Saturn serie van Tannoy wel interessant. Die Profiles hebben een 6" of 8" driver? Een optie is dan de S6C of S8C (beide Dual Concentrics) .
Matcht niet echt qua uiterlijk met de Profiles, en heeft meer weg van een bookshelf speaker dan een center, maar toch, qua driver matcht het zeker wel. En binnen het budget. Of je gaat op zoek naar (hoewel zeer schaars) een 623, een 6" Dual Concentric center speaker in 6 hoekige cabinet.
De D750 is met 3x 8" driver idd erg wreed als center. Maar daar moet je ook een zware amp aan hangen wil ie een beetje uit de verf komen.

Raymond187
07-01-2004, 13:58
Mark heeft verstand van Tannoy http://party.snt.utwente.nl/~party/images/light/smileys/thumbup.gif

Eindelijk :D

Ik ben al wezen kijken naar de saturn serie maar zoals je al zegt de kleur cq vorm is nogal uit de maat.
En ik heb ze nog nergens zien staan ,zodat ik ff kan luisteren :( ,want ik ben best benieuwd hoe ze klinken enof ze beter zijn geworden( niet dat ik ze wil aanschaffen behalve de centre misschien)

Ik heb een tijd de Kef 100C ertussen gehad en dat ging erug goed samen :D maar die speaker is vermoord :'( katten :evil:

Nu staat er een Sony 55CN als centre speaker :cry: en zoals je weet sony en speakers ......gaan niet samen.

Zou die D-750 echt zoveel power nodig hebben? ik d8 dat die A2 dat wel aankan....
hhmm als ik die D-700 aanschaf dan moet ik toch wel een extra amp erbij nemen :D

FF kijkienemen bij audiovision thx Christian.

Mark S
07-01-2004, 14:18
Mark heeft verstand van Tannoy http://party.snt.utwente.nl/~party/images/light/smileys/thumbup.gif

Ik gebruik zelf ook Tannoys, System 8 NFM MkII ( 8" Dual Concentric, mijn voormalige homestudio monitors) voor de fronts, en 623 (6" Dual Concentric) als center, en 603 (5.25" helaas geen Dual Concentric) als rears.


Ik ben al wezen kijken naar de saturn serie maar zoals je al zegt de kleur cq vorm is nogal uit de maat.
De speakerkast is vrij eenvoudig gehouden qua constructie i.v.m. duurdere modellen Tannoy's. Het is eigenlijk de "instap" binnen de Dual Concentrics.



Zou die D-750 echt zoveel power nodig hebben? ik d8 dat die A2 dat wel aankan....
Ondanks dat Tannoy Dual Concentrics over het algemeen speakers zijn met een vrij hoog rendement, (wat betekent dat ze relatief eenvoudig zijn aan te sturen) hebben ze toch een flinke schop onder de kont nodig om lekker te klinken. In iedere geval een amp met zware voedingsreserve, wat in dit geval belangrijker is dan sheer power.
De center is imho de belangrijkste speaker binnen het HT gebeuren.
De D750 heeft 3x 8" drivers, geen passieve membranen, maar allen drivers die echt aangestuurd moeten worden.
Dus een beetje ballen erachter is dan geen overbodige luxe.

Johan van den D.
07-01-2004, 14:53
FF kijkienemen bij audiovision thx Christian.Ga dan ook gelijk eens langs bij De Radiobeurs.
Vlakbij Audiovision maar ze hebben iets meer showroom met bijbehorend lekker spul.
Audiovision is overigens wel wat meer op ht gericht dan de radiobeurs (voorstraat aan de kant van de grote kerk)

Cees
07-01-2004, 15:01
kijk anders eens op http://luidspreker.pagina.nl/

Waarom geen B&W, Bowers & Wilkins boxen ?
De 600 serie is echt wel een toppertje ...
B&W 600 serie (http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.ranges/Label/Range%20600%20Series%203)

Raymond187
07-01-2004, 15:15
kijk anders eens op http://luidspreker.pagina.nl/

Waarom geen B&W, Bowers & Wilkins boxen ?
De 600 serie is echt wel een toppertje ...
B&W 600 serie (http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.ranges/Label/Range%20600%20Series%203)


Ben zelf geen fan van B&W.
OOm van me ex had ze en ik vond ze niks aan :(
Maar dat waren ook speakertjes van 500 gulden P/st ;)

Eerst maar ff wat beluisteren in Dord. (als ik het kan vidnen :( )
Ben al 2x wezen zoeken maar niks gevonden :(

Johan van den D.
07-01-2004, 17:09
Eerst maar ff wat beluisteren in Dord. (als ik het kan vidnen :( )
Ben al 2x wezen zoeken maar niks gevonden :(Vraag anders aan iemand naar het stadhuis.
Wanneer je rond het stadhuis loopt dan moet je het gewoon zien.
Als je het niet weet loop je er inderdaad zo voorbij.
Of vraag naar de bibiotheek (schrijf je dat zo ??)
Audiovision zit immers in dezelfde rij panden als de bibiotheek.
En de Radiobeurs is op de voorstraat vanaf het stadhuis naar de grote kerk.
Audiovision en Radiobeurs liggen zo,n 3 min lopen vanaf elkaar en zijn beide zeer de moeite waard.
Radiobeurs nog meer dan Audiovision als je lekkers wilt zien (hardware :roll: )

Christiaan Sauer
07-01-2004, 17:38
Als je het niet weet loop je er inderdaad zo voorbij.

Spreek me er niet van :evil:. Ben een keer voor niets geweest. Om 0600 begonnen met werken, en direct na mijn werk doorgevlogen met de trein naar dord. Om daar op zaterdag om 1600 aan te komen. Probeer dan maar eens een winkel te vinden (6). Was GEEN succes.
De radiobeurs daarintegen is wel een hele leuke winkel om rond te kijken. Die hebben inderdaad erg mooi spul staan waar je echt van gaat watertanden. Ze keken me klein beetje de deur uit, maar dat doet niets af aan de spullen die ze verkopen ;)

Johan van den D.
07-01-2004, 17:58
Ze keken me klein beetje de deur uit, maar dat doet niets af aan de spullen die ze verkopen ;)Personeel kijk je inderdaad eerst aan om te kijken of er geld in je zak zal zitten of niet.
Gewoon negeren.
Er is daar zelf een tijd geweest dat je niet vrij de audio ruimte in kon lopen.
Kon alleen onder begeleiding van een personeels lid. :evil:
Zijn ze maar mee gestopt want ze kwamen er zelf ook achter dat dat niet echt klant vriendelijk is :?
Maar de spullen die ze hebben staan zijn werkelijk een genot en ze hebben boven de winkel ook een compleet ingerichte luister ruimte die op afspraak gebruik kan worden.
Gewoon het personeel negeren en lekker rondkijken. :wink:

Raymond187
08-01-2004, 09:34
Christiaan Sauer schreef:
Ze keken me klein beetje de deur uit, maar dat doet niets af aan de spullen die ze verkopen
Personeel kijk je inderdaad eerst aan om te kijken of er geld in je zak zal zitten of niet.
Gewoon negeren.


Daar heb ik zo'n *censuur* hekel aan :evil:
Domme figuren wat denken ze nou :evil: kijken ze je idd aan of je wel geld GENOEG hebt.

ttsssssss

Durf te wedden dat mijn loonheffing net zoveel is als hun loon.
Als er zulke mensen daar idd werken zal ik lekker rondkijken en luisteren ,maar NOOIT iets kopen !!!

Maar iig bedankt voor de info ik ga zekerrrrrrr kijken en luisteren ff cd meenemen :D

Johan van den D.
08-01-2004, 15:43
Als er zulke mensen daar idd werken zal ik lekker rondkijken en luisteren ,maar NOOIT iets kopen !!!
Opzich aardige mensen maar ja.............het zijn en blijven verkopers :? :( (nooit vertrouwen dus.)

Christiaan Sauer
08-01-2004, 15:52
Christiaan Sauer schreef:
Ze keken me klein beetje de deur uit ** knip **

Je wilt ook niet weten hoe ik erbij liep :mrgreen:
Knal en knal gele sportbroek aan,
zonnebril op mijn kop
sportsweater.
En het is een vrij duren winkel :D

Johan van den D.
08-01-2004, 15:56
Christiaan Sauer schreef:
Ze keken me klein beetje de deur uit ** knip **

Je wilt ook niet weten hoe ik erbij liep :mrgreen:
Knal en knal gele sportbroek aan,
zonnebril op mijn kop
sportsweater.
En het is een vrij duren winkel :DOk, maar dat moet niks uitmaken of wel? :?

Christiaan Sauer
08-01-2004, 16:14
Eigenlijk niet. Bij mijn eigen dealer weet ik niet hoe ze over me dachten toen ik in een soortgelijke uitdossing naar binnen stapte (wist van te voren niet dat dat ook zo'n dure tent is = signature dealer). Maar daar werd ik ook niet weg gekeken. Sterker nog. Ondanks wat wisselende zaakjes kom ik er nog steeds met plezier.
Echter, ik kan me toch voorstellen dat sommige mensen moeite hebben om je niet weg te kijken. Het kan ook tussen mijn oren zitten trouwens, maar voor mijn gevoel werd ik gewoon wat extra in de gaten gehouden.
20 jarig ventje in sportkleren denkt zeker wel even een Arcam AV8 combi te kunnen betalen (6).... Ik kan me er toch wat bij voorstellen.

Johan van den D.
08-01-2004, 16:21
20 jarig ventje in sportkleren denkt zeker wel even een Arcam AV8 combi te kunnen betalen (6).... Ik kan me er toch wat bij voorstellen.Ik denk dat ze regelmatig mensen hadden die spullen meenamen maar dan zonder te betalen. :roll:

Cees
29-01-2004, 10:51
Hoe is de stand met je center speaker ?

Ik dacht zelf aan het volgende:
> Kef Q6c
> Kef Q9c
> Elac - classic series - center 101 II

Raymond187
29-01-2004, 12:24
Mark S had me een link gestuurt van iemand die zijn center verkocht Tannoy center,.
Maar was al TE laat.