PDA

Bekijk de volledige versie : Welke Receiver???



Mike M
29-11-2001, 15:29
Ben vandaag naar Correct geweest om naar een
nieuwe receiver te kijken (DD 5.1 en DTS)

ik had er een paar in mijn hoofd..
Nl. de Sony-475, de JVC-7012 en de pioneer-510 om naar te kijken. (ik wil ongeveer tussen de 800,- en 1000,- kwijt)

De man van Correct zei gelijk dat ik moest gaan voor de
Yamaha RX-V420 voor 899,-

Ik moet toegeven dat dit een mooie receiver is

maar heeft er nog iemand ervaringen met een van deze receivers?

(heb op het internet gekeken maar kon bijna geen testen vinden, degene die ik vond waren bijna allemaal oud)

Martin van Tuijl
29-11-2001, 16:37
Ik heb geen ervaring met deze receiver maar heb ik nog wat meningen van anderen voor je gevonden. Hoop dat je hier iets aan hebt. :)
Klik! (http://www.audioreview.com/reviews/AVReceiver/product_83223.shtml)

Mike M
29-11-2001, 16:43
Bedankt, dat is in ieder geval al iets om mee te beginnen...

heb trouwens gezien dat de Yamaha bij Mediamarkt 799,- is
scheelt weer 100 piek..

Is er nog iemand anders met ervaringen/reviews?

jh jansen
29-11-2001, 18:35
De Pioneer VSX-D510 is in juli 2001 nog getest in het HiFi magazine AUDIO http://www.netedition.de/audio

De Pioneer (met de Yamaha YSS912 DD/DTS chip aan boord)kwam als "kauftip" uit de test. Een van de weinige receivers van DM. 700,- met het predikaat "Oberklasse" 3 sterren.

De andere receivers uit de test waren de KENWOOD KRF-V 5050D (sehr gut) / SHERWOOD RD-6106 R (gut) / TECHNICS SA-DX 950 (gut).

Succes,

jh jansen
29-11-2001, 18:45
Hier de link naar de testlijst SURROUND RECEIVER van AUDIO
http://www.netedition.de/audio_best/27.php3

En hier de link naar de selectiepagina van de BESTENLISTE
http://www.netedition.de/audio_best/

Rikkert
03-12-2001, 19:34
Als je een reciever wilt die EN lang meegaat EN kwalitatief hoogwaardig is, moet ik je afraden om een Kenwood te kopen.

Het binnen werk ziet er niet uit, slechte solderingen, flatcables, en een dsp die zogoed als OP de voeding zit. Dit is vragen om problemen.

Je kunt ook eens kijken op www.stassen.nl hier verkopen ze de Denon avr1801 voor 1079. Heb deze gehoord en hij klinkt erg zuiver en warm.

veel succes :)

xxxMaverick
03-12-2001, 20:41
Bedankt, dat is in ieder geval al iets om mee te beginnen...

heb trouwens gezien dat de Yamaha bij Mediamarkt 799,- is
scheelt weer 100 piek..

Is er nog iemand anders met ervaringen/reviews?

http://www.kieskeurig.nl

bmateijsen
03-12-2001, 20:57
kijk voor de gein eens op www.audioreview.com voor persoonlijke reviews van diverse gebruikers...

Tevens goed om altijd even te kijken op www.hifichoice.co.uk en www.homecinemachoice.com...

Echt ga luisteren in een goede hi-fi zaak.... koopt niet zo iets 1,2,3 omdat de receiver er mooi uitziet...
Een goede hi-fi zaak heeft een luisterruimte waar je zo lang als je zelf wilt je mogelijke toekomstige aankoop kan beluisteren.. neem dan ook zoveel mogelijk verschillende cd's mee met diverse muziekstijlen... jazz, rock, pop, etc.... en kijk of je de kleuring van de diverse instrumenten goed kan onderscheiden.. of de plaatsing juist is... bass te veel of te weinig.. (niet extra laten stellen dmv de bass en treble knop... das echt onzin!!!) een versterker moet zo neutraal mogelijk klinken... .!!!!)

Mocht je nog meer vragen hebben... stel ze gerust en kijk even in de thread "wat te doen?"

Groet Bjorn

Jeroen Klaassen
04-12-2001, 07:52
Mike M,

ik heb nu een tijdje de Yamaha RX-V420 en deze bevalt mij zeer!
Het geeft een zeer goed geluid! Het is 65 watt maar voor mij is dat meer dan voldoende! Ik heb em nog helaas voor 1000 piek gekocht! Als je deze receiver voor minder kan halen, raad ik deze je zeker aan!! Makkelijk menu, goed geluid, genoeg aansluitingen, DD, DTS. Oftewel, KOPEN!

Jeroen

PM
04-12-2001, 08:10
volgens mij kan je bij http://www.mediacheckpoint.de ook de rx-v620 (is beter, hoger type nr??) voor DM 794.99 kopen... misschien een optie?
Als je t navraagt hebben ze misschien ook de rx-v800 voor 1000,-

jeroen schortemeijer
04-12-2001, 09:04
Hoi, ik heb al een maand of 3 de Yamaha-receiver en tot nu toe errug blij mee! Mooi geluid (ook voor muziek!), alles goed en makkelijk in te stellen, aansluitmogelijkheid voor in totaal 8 boxen (5.1 + nog een apart paar), zeeeer krachtig geluid (niet te geloven dat het 'maar' 65 watt is!) en decodeert DD en DTS perfect. Zie audioreview.com voor ervaringen van gebruikers (iedereen zeer tevreden). Succes met je aankoop.

Jeroen

Raskel
04-12-2001, 09:11
volgens mij kan je bij http://www.mediacheckpoint.de ook de rx-v620 (is beter, hoger type nr??) voor DM 794.99 kopen... misschien een optie?


Ik vraag me echt af hoe die site aan die lage prijzen kan komen. Als ik in Duitsland zelf kijk dan zie ik alleen maar hogere prijzen. Ik heb mijn Yamaha 620 4 maanden geleden voor 1200 Mark gekocht..en dan staat ie daar voor zo'n lage prijs :confused:

PM
04-12-2001, 09:54
tja... ze zijn wel heel goedkoop .... dat klopt... misschien een idee om een thread te starten over de betrouwbaarheid van deze site?

Rikkert
04-12-2001, 11:09
nou, ik denk dat het best kan hoor, die lage prijzen.
Omdat het een internetwinkel is zijn de kosten al veel minder. zij werken denk ik gewoon via het principe dat er veel gekocht wordt, voor weinig geld en dat resulteerd uiteidelijk toch in een leuke winst. Neem van mij aan; goedkoop verkoopt, maar duur ook. mensen willen altijd het goedkoopste todat het om kwaliteit moet gaan, dan willen ze weer ineens het duurste........

grtz rikkert

Mike M
04-12-2001, 13:14
Bedankt allemaal...

Ik denk dat het de Yamaha wel wordt. (mooi apparaat)
goede recensies enz.

audioreview gelezen... ook alles positief

Nu nog een nieuwe center en surround boxen.
denk zelf aan Magnat Needle serie. Ik ga wel luisteren.

Bedankt in ieder geval voor de hulp...

Mocht er nog iemand zijn met ervaringen...
Ik hou me nog steeds aanbevolen.
Ook voor speakers voor een leuke prijs (de magnat center was 300,- en de surround 180,- per stuk) Ga later nog grote zuilen kopen, want ik heb nu redelijke voorspeakers en wil me eerst op de rest concentren

Groet Mike

Jeroen Klaassen
04-12-2001, 15:20
Mike M,

niet bezuinigen op de subwoofer hè?! Dit is toch wel erg bepalend voor het écht goeie geluid!

Jeroen

Mike M
04-12-2001, 17:19
Ben gelukkig al in het bezit van een redelijke
Magnat subwoofer, dus wat dat betreft voorlopig geen extra kosten.

Maar mijn subwoofer is belangrijk, dat merk ik nu al met het kijken van een DVD.

Jeroen Klaassen
05-12-2001, 10:47
Maar mijn subwoofer is belangrijk, dat merk ik nu al met het kijken van een DVD.

Ik ben blij dat we die mening kunnen delen!! :p

Jeroen

RAW777
17-12-2001, 13:55
Hopelijk ben ik niet te laat...

Heb je al eens gekeken naar Thomson? En dan naar het type DPL2000?
Werkelijk waar een een dijk van een machine... hiermee haal je echt een bonk kracht in huis waar je buren niet blij mee zullen zijn, zeker i.c.m. de SPL2000 speaker set van Thomson, ben je voorlopig ruimschoots tevreden!!!
Sorry voor de misschien overdreven mening, maar tot nu toe nog niet een betere gehoord, voor dit geld!!!

Natuurlijk is een hoop kracht niet het belangrijkste, maar de 5 kanaals 100 Watt continue (even als de speakers) klinken vol, warm en is een genot om naar te luisteren, met de DTS decoder aanboord geniet je dus ook van het DTS formaat en dat alles voor zo´n 900 pietermannen!!!

Hoe dan ook... veel plezier!

Jeroen Klaassen
17-12-2001, 14:18
en dat alles voor zo´n 900 pietermannen!!!


Hoeveel euro is dat? :p

Mike M
17-12-2001, 19:16
Je bent niet te laat....
ga waarschijnlijk van de week mijn nieuwe Yamaha halen.

ik kijk zo wel even naar de Thomson, maar heb mijn hoofd al bij de Yamaha. Ik vind het ook gewoon een mooi en degelijk apparaat om te zien (de Sony en JVC vond ik een beetje plastic ).

heb vorige week wel een nieuwe center en 2 surrounds van JBL gehaald. nu nog mijn receiver.

in ieder geval bedankt voor de tip!!! allemaal natuurlijk
en ik ga van de week genieten.

Mike:D :D :D :D :D :D (kunnen eigenlijk niet genoeg :D zijn)

jeroen schortemeijer
18-12-2001, 08:54
Yamaha rules!
Perfecte keus de Yamaha RX 420 (of 520, 620), krijg je geen spijt van. Tip: voor de aansluitingen aan de voorkant (voor videocamera enzo) heeft Yamaha een afdekplaatje gemaakt, ziet er een stuk strakker uit. Als je dealer ze nog niet heeft, even bellen met Yamaha Ned. 0297-256388 (mij stuurden ze hem gratis op).

mzzl

mradem
18-12-2001, 17:14
Yamaha Rulezz zeker. Ik heb de 520 en hij klinkt perfekt op mijn Magnat Metric 5.1 set.

Mike M
21-12-2001, 21:04
Hij is er...............

Alleen geen Yamaha........

Heb er nog wat geld bij gedaan en de gloednieuwe Pioneer 710
gekocht.
Ben er erg gelukkig mee!!! mooi ontwerp 5x100W en een lerende afstandbediening en alle knoppen op het apparaat netjes weg gewerkt.

heb net Star Wars gekeken samen met de buren (ik beeld en geluid hun alleen geluid) ongelofelijk.


ga weer verder....
nog bedankt voor alle info en hulp. (kan de pioneer aan iedereen aanraden)

Mike:D :D

Raskel
21-12-2001, 21:16
Jammer dat je niet de yamaha hebt gepakt..Maar ja, als het voor jou goed klinkt dan is dat mooi meegenomen :) Veel plezier met je aankoop!