PDA

Bekijk de volledige versie : Aparte cd-speler of niet?



RemkovD
08-01-2004, 11:23
Ik ben benieuwd naar jullie mening...
Als je zeg maar een verdeling van muziek/films van ongeveer 50-50 hebt, is het de moeite waard om een aparte cd-speler (beter geluid?) aan te schaffen??

groeten, Remko

majestic
08-01-2004, 11:44
Dat hangt af van de kwaliteit van je dvd speler die je in gedachte heb :roll:

mradem
08-01-2004, 11:54
Dat hangt af van de kwaliteit van je dvd speler die je in gedachte heb :roll:

Idd :D .

RemkovD
08-01-2004, 11:56
bijvoorbeeld een Marantz 4300...

BigC
08-01-2004, 12:21
De NAD T562 heeft een levert een zeer goede beeld en geluidskwaliteit met een goede prijs kwaliteitsverhouding.

majestic
08-01-2004, 12:51
En welke receiver en speakers ga je gebruiken?
Op deze manier kunnen we ook even inschatten of je verschil hoort tussen de Marantz 4300 en bv. een NAD

RemkovD
08-01-2004, 12:59
Ik ben me nog aan het orienteren qua hele set. Ik neig naar een Marantz receiver vanwege de (wat beweert wordt) beter prestaties bij muziekweergave. Qua dvd-speler; nog niet naar gekeken, maar ik wil deze wel van het zelfde merk als de receiver. De Speakers denk ik aan de 600/700 serie van B&W.
Maar nog niets is definitief. Ik vroeg me af of ik rekening moet houden met de aanschaf van een losse cd-speler.

Christiaan Sauer
08-01-2004, 13:30
als je alles nog moet kopen kun je het heel makkelijk controleren: een HT samenstellen, en dan luisteren. Ben je eenmaal gewend aan het geluid kun je altijd nog gaan kijken of je veschil hoort met een losse cdspeler. Hoor je verschil en vind je het het geld waard koop je een cdspeler, hoor je geen verschil: net zo simpel ;)

RemkovD
08-01-2004, 13:41
Klopt helemaal.
Maar een forum als deze is toch bedoeld om meningen uit te wisselen?
Daarom wil ik vragen naar jullie mening of het de moeite waard is. Natuurlijk zal ik persoonlijk luisteren of ik het de moeite waard vind, maar wat vinden de ervaren luisteraars?

basset
08-01-2004, 13:49
Een goede DVD speler doet wonderen. Ik heb "maar" de DVD21 van HK en die doet het prima.

Ook een vershil is of je hem zowel digitaal als analoog gaat aansluiten. Bij digitaal gebruik je de speler alleen als loopwerk, bij analoog komen de Digitaal-Analoog convertors om de hoek kijken. Als je receiver een goede DAC heeft maakt het niet zoveel uit.

Ik heb ze op beide manieren aangesloten en ik kon niet zeggen dat ik veer verschil hoorde. Ook met vergelijk van een cd-speler kon ik geen verschillen ontdekken.


Het is denk ik maar net hoe kritisch je bent, of hoe goed je oren zijn. Bij mij maakte het geen worst uit.

Christiaan Sauer
08-01-2004, 13:52
:D.
Was ook niet bedoeld als "ik heb geen zin om na te denken" ;).
Het ligt gewoon een beetje aan de kwaliteiten van je receiver en je dvdspeler en bekabeling of je verschil zal horen tussen een dvdspeler en een cdspeler.
Persoonlijk merk ik niet heel veel verschil tussen mijn dvdspeler en mijn cdwisselaar. Er is wel verschil, maar niet heel veel. Maar, dat zijn dan ook een receiver van 300 euro oid en een dvdspeler van 300 euro tegenover een wisselaar van 160 euro.
Dat zijn dusdanige producten dat ik niet voor een losse cdwisselaar ben gegaan voor verbeterd geluid maar voor gemak. Zodat ik niet hoef te wisselen.
Bij de wat duurdere componenten zul je wel deglijk verschillen gaan horen.
Iets waar je naar kan kijken of je verschil merkt: kijken welke meer vermoeidheid geeft tijdens het luisteren, hoe de bass zich gedraagt, of de 1 scherper klinkt dan de ander, welke wat gedetailleerder kan klinken, en aanverwante zaken. Vaak zijn die verschillen maar matig uit te leggen. Die moet je eigenlijk eerst gehoord hebben voor je echt begript wat er mee bedoeld wordt :).

RemkovD
08-01-2004, 14:01
Het lijkt me toch een beetje onzinnig om de dvd-speler analoog aan te sluiten als je dat al digitaal doet?? Maar ik ben een beginner, dus kan ik de plank mis slaan.
Ik denk idd Christiaan dat ik een dvd-speler koop van betere kwaliteit (ong. 500 euro). Eigenlijk weet ik (n.a.v. jouw antwoord) nu al dat ik het zonde zal vinden om ook nog eens te lappen voor een goede cd-speler.

Mike Philippens
08-01-2004, 14:08
Het is maar net hoe kritisch je bent. Mijn eerste speler was een Sony van Fl.1000 en ik verwachtte dat die ook een beetje netjes een CD'tje kon afspelen. NOT! Het viel bar tegen en deed me eerder denken aan een Akai van Fl.150,=... Ik was een Philips bitstream speler gewend (indertijd een topmodel van ongeveer 800 pietermannen) en dan valt het tegen. Nu heb ik de DV-757Ai (of iA) van Pioneer en die werd in de tests al geroemd om de audio-kwaliteiten. Mede door het upsamplen van de CD muziek en de perfecte DAC's is ie gewoon heel erg goed. Het kan altijd beter, en dat vinden Marantz en Onkyo ook, want die hebben de voorloper van de 757 (de 747) opgepakt en als basis voor hun eigen speler gebruikt. Die is dus in de basis gelijk, maar op bepaalde punten verbeterd. Vooral het audio deel hebben ze voorzien van eigen extra electronica. Deze Pioneer ligt wél in een iets hogere prijsklasse als de door jou genoemde Marantz. De 656 van Pioneer is iets gunstiger geprijsd en die speelt ook goed CD's af.

Uiteindelijk is het een geld kwestie...je kunt twee losse apparaten kopen of één goede. NAD is ook een goede kandidaat omdat zij altijd vanuit de 'audio first' filosofie werken. Maar ook die zijn redelijk aan de prijs dacht ik. Wikken, wegen en vooral goed gaan luisteren. Jouw oren zijn de baas.

Peter Porrio
08-01-2004, 14:12
Bij mij thuis klinken audio CD's via mijn digitaal aangesloten DVD speler (Onkyo DV-535) minder goed, dan via mijn losse CD speler (Onkyo 7111)(analoog aangesloten). Via de losse CD speler klinkt stereo muziek veel dynamischer.

Dit heeft ook met de DACs van mijn reciever (Onkyo TX-DS575X) te maken die gewoon niet zo muzikaal zijn. In de What Hifi van december stonden diverse artikelen waarin werd gesteld dat DVD spelers vaak te kort schieten in het weergegeven van stereo CD muziek, wat de DVD speler minder geschikt maakt voor audiofielen.

De Denon 2200 DVD speler bijvoorbeeld, werd als erg goed beschouwd voor weergave van DVD's maar qua CD weergave liet hij toch wat steken vallen.

scorpion69
08-01-2004, 14:16
Ik heb ook zeker geen slechte dvd-speler maar heb sinds enige tijd een oude cd-speler van een jaar of 7 oud minimaal denk ik. Echt een oerdegelijke speler en het geluid is velen malen beter dan van mijn dvd-speler. Alleen voor sacd maak ik uiteraard wel gebruik van mijn dvd-speler die op dat vlak toch weer beter uit de verf komt.

PM
08-01-2004, 14:22
Ik heb ook een losse cd-speler (Marantz cd-63 KI) naast mijn dvd-speler (yamaha S-510 (nieuw 500 euro nu nog 100 ofzo :( ).
De CD-speler geeft veel meer rust en detail dan de dvd-speler onafhankelijk van analoge of digitale aansluiting. Deze cd-speler heb ik niet nieuw gekocht, maar hij speelt perfect. (is misschien ook een optie als je geen groot budget hebt).
Dus ik zou een aparte cd-speler aanraden als je geen dvd-speler van 1000+ euro gaat kopen.. (en dan nog zou een vergelijk wel goed zijn).

Cees
08-01-2004, 14:26
Leg het geld van die CD-speler bij je DVD-speler, en koop een goeie DVD-speler.
Met name dan ééntje die DVD-Audio en SACD multi-channel is.
Heb zelf onlangs een Pioneer DV-565 besteld.

Trouwens B&W 600 serie is echt wel goed hoor.
Kheb zelf de 601 als surround en CC6 als center.
Mijn HT (http://www.mijnhometheater.nl/index.html?url=/Charl.htm)

Peter Porrio
08-01-2004, 14:38
Leg het geld van die CD-speler bij je DVD-speler, en koop een goeie DVD-speler.
Met name dan ééntje die DVD-Audio en SACD multi-channel is.
Heb zelf onlangs een Pioneer DV-565 besteld.

Wanneer je de Pioneer binnen hebt zou je kunnen beluisteren wat beter klinkt:

1) CD stereo muziek (dus geen SACD) via je Pioneer
2) CD stereo muziek via je Denon CD speler.

Ik ben benieuwd wat beter klinkt.

Ik heb zelf de Onkyo SP800 DVD speler op het oog, maar die kost 1599 eurootjes, nog iets te duur. Maar speelt wel SACD en DVD-audio.

Cees
08-01-2004, 14:52
Als Pioneer 565 beneden je butget zit :lol:
kan je tuurlijk ook aan de 757 of zelfs de 868 denken.

Idem B&W 700 serie of zelfs de 800 serie.

Ik zal idd mijn Pioneer beluisteren op alle mogelijkheden.
Analog/Digitaal en/of via Coax/Optisch ... wordt vervolgd :wink:
In vergelijk met mijn aparte CD speler.

Mike Philippens
08-01-2004, 15:01
Ik heb zelf de Onkyo SP800 DVD speler op het oog, maar die kost 1599 eurootjes, nog iets te duur. Maar speelt wel SACD en DVD-audio.
Dat is de speler die gebasseerd is op de 747 van Pioneer. Pioneer heeft nu dan zelf de 747 verbeterd en dat is de 757. Qua geluid moet de Onkyo nét ietsje beter zijn. Maar of dat het prijsverschil rechtvaardigt... De Pioneer was eerst €1200 en is nu voor rond de €800 te koop.

basset
08-01-2004, 15:07
Het lijkt me toch een beetje onzinnig om de dvd-speler analoog aan te sluiten als je dat al digitaal doet?? Maar ik ben een beginner, dus kan ik de plank mis slaan.
Ik denk idd Christiaan dat ik een dvd-speler koop van betere kwaliteit (ong. 500 euro). Eigenlijk weet ik (n.a.v. jouw antwoord) nu al dat ik het zonde zal vinden om ook nog eens te lappen voor een goede cd-speler.

Nee hoor, sommige DVD spelers hebben een slechtere DAC voor cd'a aan boord dan de huidige receivers. Dan zou je dus theoretisch met een nieuwe receiver beter geluid kunnen krijgen uit je oude dvd-speler

Of je kunt met een dvd-speler met een goede DAC besluiten om de DAC van de receiver te omzeilen (analoog aansluiten dus)

Johan van den D.
08-01-2004, 16:06
is het de moeite waard om een aparte cd-speler (beter geluid?) aan te schaffen??Wanneer je rest van de set enige kwaliteit bezit (en dat lijkt het bij jouw wel te gaan worden) dan zal ik zeker voor een losse cd speler gaan indien je muziek belangrijk vind of vaak luisterd.
Er zijn wel goede dvd speler die ook cd,s goed weergeven (zal overigens niet weten welke) maar ondanks dat zal ik het persoonlijk gescheiden houden.
Is vrijwel altijd beter al kan het verschil soms heel klein zijn.
Aparte cd speler verdiend de voorkeur dus in deze.

RemkovD
08-01-2004, 16:11
Ben weer heel wat wijzer. Maarre een vraagje nog, SACD vond ik erg mooi klinken maar audio-dvd? Wat moet ik daar onder verstaan? Dat is toch gewoon muziek op een dvd ipv een cd? Qua kwaliteit toch niet verschillend??

Johan van den D.
08-01-2004, 16:17
Qua kwaliteit toch niet verschillend??Jawel.
Wat SACD is voor de cd is DVDA voor de dvd.
Misschien een beetje erg grofweg uitgelegd maar hier kom het zo,n beetje op neer in grote lijnen.
Overigens proberen ze beide op een andere manier de hogere kwaliteit te bewerk stellen.
Wel is het zo dat de "kenners" toch de voorkeur geven aan SACD omdat dat niet iets fijner zal klinken.

Robinson
08-01-2004, 17:29
Het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe intensief je je DVD-speler gaat gebruiken om cd's mee te luisteren. De laser van de DVD-speler zal namelijk eerder gaan slijten als je er ook zeer veel cd's op gaat spelen, waardoor die minder lang mee zal gaan.

Ik heb zelf onlangs voor de keuze van vervanging van mijn 14 jaar oude Sony cd-speler gestaan, waarbij het de vraag was of ik een dvd-speler ging kopen die ook goed audio-cd's kan afspelen of gewoon een cd-speler.
Uiteindelijk na veel wikken en wegen ben ik voor een gewone cd-speler gegaan, omdat ik zeer veel cd's draai en de verhouding cd/dvd afspelen op 80/20 of misschien zou 90/10 liggen. Ik vind het dan zonde om een dvd-speler te kopen waar voornamelijk cd's op worden gedraaid, terwijl ik voor dvd's voorlopig ook van de computer gebruik kan maken. Dan kan ik later altijd nog een dvd-speler kopen, want het gaat mij voornamelijk om de cd's.

Om even bij jouw vraag aan de forummers terug te komen. Ik denk dat het belangrijk is dat je je een aantal dingen afvraagt. Ten eerste hoe intensief ga ik mijn dvd-speler voor cd's afspelen gebruiken (is dit dusdanig dat het het waard is om een aparte speler ervoor te kopen). Ten tweede hoe belangrijk de geluidskwaliteit voor jou is. Er zijn denk ik veel dvd-spelers die prima audio-cd's kunnen afspelen (helemaal de spelers die ook SACD's kunnen afspelen), maar als je het gaat vergelijken met een echt goede cd-speler zoals een NAD, dan kan de DVD-speler daar niet tegenop. Dus dan is de vraag hoe kritisch ben je, wat persoonlijk is. Ik ben zelf vrij audiofiel en hoor bijvoorbeeld ook kwaliteitsverschil tussen een orginele cd en een mp3-bestand, dus toen ik onalngs mijn NAD cd-speler (C521 BEE) binnenkreeg ging er een wereld voor me open. Niet iedereen zal echter überhaupt zo kritisch luisteren als ik en dus duidelijk verschil horen met een wat duurdere cd-speler.

Kortom ik denk dat je de afweging zal moeten maken over hoe belangrijk cd's luisteren voor jou is en hoe kritisch jij muziek luistert. Ben je niet zo'n kritische luisteraar en vind je mp3's prima kwaliteit, dan zou ik sterk overwegen om gewoon een dvd-speler te kopen, helemaal omdat je dan ook films kan kijken. Maar houdt er ook rekening mee dat je dvd-speler minder lang zal meegaan als je er vrij intensief cd's op afspeelt.

Veel succes met je keuze.

Major Woody
09-01-2004, 06:52
Het lijkt me toch een beetje onzinnig om de dvd-speler analoog aan te sluiten als je dat al digitaal doet
Digitaal is voor HT natuurlijk zoals het hoort, maar analoog aansluiten (met goede analoge interlinks!!!) is voor stereo weergave veel beter. Naar mijn mening is een losse cd-speler nog het beste. Kosten zijn hierbij natuurlijk wel een belangrijk iets natuurlijk.

PM
09-01-2004, 09:11
Analoog hoeft niet beter te zijn.. Ligt eraan in welk apparaat betere DAC's zitten. En verder is het ook nog zo dat een aantal receivers / voorversterkers het analoge signaal eerst weer in een digitaal signaal omzetten om bewerkingen te doen en vervolgens de kwaliteit toch weer van de DAC's in de receiver/voorversterker afhangt.
Dus die keuze is niet eenvoudig..

Charl
16-01-2004, 15:54
Leg het geld van die CD-speler bij je DVD-speler, en koop een goeie DVD-speler.
Met name dan ééntje die DVD-Audio en SACD multi-channel is.
Heb zelf onlangs een Pioneer DV-565 besteld.

Wanneer je de Pioneer binnen hebt zou je kunnen beluisteren wat beter klinkt:

1) CD stereo muziek (dus geen SACD) via je Pioneer
2) CD stereo muziek via je Denon CD speler.

Ik ben benieuwd wat beter klinkt.

Ik heb zelf de Onkyo SP800 DVD speler op het oog, maar die kost 1599 eurootjes, nog iets te duur. Maar speelt wel SACD en DVD-audio.
Mijn ervaringen tot op heden.

Ik heb net gisteravond mijn Pioneer DV-565 opgehaald, plus wat kabels erbij gekocht.
- Oehlbach Blue Magic 5.1 set (6 kanaals multi-channel kabel)
- Oehlbach NF 133 Digital set (digitale coax kabel)
- Monster Video 1 scart-kabel
Geen digitale optische kabel omdat je het verschil wel kan meten, maar amper kan horen.
Tevens is optisch veel breekbaarder bij buigen en aansluiten van je kabels.

Heb bij vrienden effe wat dvd's opgehaald, waaronder U2 - The best of 1990-2000
klinkt echt fantastisch via Dolby Digital in 5 kanaals weergave via die digitale coax.
Het beeld is ook haarscherp en magnifiek dus.

2e dvd was Swordfisch, Dolby Digital.
Glasgerinkel klinkt echt super (glas)helder.
Achtervolgingen met veel schieten en knallen dreunt de kamer uit.
Helicopter geluid klinkt ook lekker zwaar idem al die andere zware explosies.
Beeld super strak.

3e cd was met digitale foto's van onze wintersport afgelopen Kerstdagen.
Speelt die ook goed af, foto's staan strak op de TV.
Alleen het laden van een foto schiet niet echt op.
JPG foto's van 500 a 800 kb staan tussen wat Avi files ?
Avi file is stukje film van 10 sec. die je ook kan maken met digitale fotocamera.

4e dvd is Apocalypse Now, Dolby Digital.
Die napalm kon je in de hele straat horen ... haha
Helicopter geluid van links naar rechts, van achter naar voren ... magnifiek.
Schieten, explosies klinkt echt super lekker ... wauw
Beeld haarscherp, levensecht, strak ... dus toppie.

Nu nog opzoek naar DVD-Audio dvd's en SACD cd's.
Kijken (horen) of dat ook zo goed gaat klinken.

ps. Charl = Cees en Cees = Charl

Eddie
16-01-2004, 16:07
Wel is het zo dat de "kenners" toch de voorkeur geven aan SACD omdat dat niet iets fijner zal klinken.
niet=net, neem ik aan... http://www.ezboard.com/intl/aenglish/images/emoticons/tongue.gif

Maar gaat een SACDspeler wel samen met de B&W 600serie? SACD heeft een Frequentiebereik tot 70 KHz :?:

Charl
16-01-2004, 16:14
Menselijk gehoor tot 20 Khz :?
SACD heeft toch meer detail in het geluid.

Christiaan Sauer
16-01-2004, 16:19
De B&W's zullen geen enkel probleem hebben met SACD :).
PS: alles wat boven het menselijk gehoor zit merk je op de 1 of andere manier toch dat het aanwezig is. Door reflecties ed komt het op den duur toch binnen gehoorbereik :). Ik moet er niet aan denken dat alle speakers precies tot 20Khz zouden weergeven: zou maar een platte boel worden ;).

Johan van den D.
16-01-2004, 17:05
Geen digitale optische kabel omdat je het verschil wel kan meten, maar amper kan horen. Inderdaad, zolang je maar een digi kabel het is het goed.

Tevens is optisch veel breekbaarder bij buigen en aansluiten van je kabels.Hier kan Christiaan over meepraten :twisted: (hij weet nu waarschijnlijk wel genoeg)

Johan van den D.
16-01-2004, 17:11
De B&W's zullen geen enkel probleem hebben met SACD :).
PS: alles wat boven het menselijk gehoor zit merk je op de 1 of andere manier toch dat het aanwezig is.De speakers zullen inderdaad de hogere Hz moeten kunnen weergeven, anders gaat het nut van SACD een beetje voorbij.
Je zult het wellicht niet horen zoals Christiaan al zei maar het geluid (die hoge freq.) bereiken inderdaad op de één of andere manier je hersenen.
Het wordt waar genomen maar het fijne van hoe of wat weet ik er ook niet van.
Het geheel wordt in de hersenen verwerkt ,dus die hoorbare tonen en niet hoorbare tonen, en voor je beleving is het net allemaal iets beter wat je hoort danwel lijkt te horen.
En geluid is een beleving.

Christiaan Sauer
16-01-2004, 17:12
ik zat er al over te denken te reageren :evil:
(heb een optocoupler van 2 maanden oud oid naar de klote geholpen). Dat is dus een kabel van 55 euro.... Pinnetje afgebroken :?.

Rob Eric Blank
16-01-2004, 17:18
Menselijk gehoor tot 20 Khz :?
SACD heeft toch meer detail in het geluid.

Als je jong bent hoor je tot 22Khz en na de 30 gaat het rap naar beneden. Zo rond je 60 ste kun je tot 18 Khz horen, heeft te maken aan hoeveel geluid je bent bootgesteld in je leven. Dus als je je HT vaak erg hard zet, dan heb je op den duur niks daan dat hoge frequentie berijk :D !!

mradem
16-01-2004, 17:36
Vraagje over die d/a converters. ik vraag me nu steeds af of ik mijn cd's niet beter met een analoge kabel kan beluisteren ipv digitaal.

Ik weet wel wat voor dacs mijn Denon2800MKII heeft maar niet de NAD T762. Kan het ook niet terugvinden. Zou iemand me hier wat meer over kunnen vertellen? Voordat ik dalijk een analoge kabel koop van €150.

Eddie
16-01-2004, 17:44
Ik weet wel wat voor dacs mijn Denon2800MKII heeft maar niet de NAD T762.
Crystal Semiconductor chipsets (CS 49320 DSP and CS 4382 24-bit/192kHz DAC

Het ligt eraan wat voor kabel je er nu tussen hebt hangen. Die denon is/was een klasse apparaat, maar niet de jongste meer.
1000 euro voor een dvdplayer uitgeven, dan ook rond de 100euro kabels is het princippe.

Ik draai zelf ook met een aparte cdspeler, ook NAD, omdat ik dacht dat de HDCD door zou breken :roll:

Guest-06
16-01-2004, 17:50
Menselijk gehoor tot 20 Khz :?
SACD heeft toch meer detail in het geluid.

Als je jong bent hoor je tot 22Khz en na de 30 gaat het rap naar beneden. Zo rond je 60 ste kun je tot 18 Khz horen, heeft te maken aan hoeveel geluid je bent bootgesteld in je leven. Dus als je je HT vaak erg hard zet, dan heb je op den duur niks daan dat hoge frequentie berijk :D !!Shake it, een baby zal misschien tot 20 KHz kunnen horen, maar een kleuter al niet meer hoor.
Enne, zo'n beetje bij je 40e zal dit al gezakt zijn tot 15 KHz.

mradem
16-01-2004, 19:34
Ik weet wel wat voor dacs mijn Denon2800MKII heeft maar niet de NAD T762.
Crystal Semiconductor chipsets (CS 49320 DSP and CS 4382 24-bit/192kHz DAC

Het ligt eraan wat voor kabel je er nu tussen hebt hangen. Die denon is/was een klasse apparaat, maar niet de jongste meer.
1000 euro voor een dvdplayer uitgeven, dan ook rond de 100euro kabels is het princippe.

Ik draai zelf ook met een aparte cdspeler, ook NAD, omdat ik dacht dat de HDCD door zou breken :roll:

Ah thnx. De denon is een prima apparaat. Audio en beeld zijn erg goed. De reden ook waarom ik die gekocht heb. SACD en dvd A speel ik nooit.
Ik wil wel goede cd kwaliteit.

Nu draai ik cd's op de denon met een digitale kabel. Weet niet of het beter wordt als ik een analoge kabel neem ervoor. Maar .

Crystal Semiconductor chipsets (CS 49320 DSP and CS 4382 24-bit/192kHz DAC

en deze voor de denon

24 bit, 96 kHz Audio D/A Converter

Lijkt me dat ik beter digitaal kab houden toch?

mradem
17-01-2004, 19:22
Iemand die hier een antwoordt op heeft?

Charl
18-01-2004, 12:05
Digitale coax: DVD > Receiver
1a. Monster Digital Coax cable - 1mtr € 29
1b. Monster Interlink Datalink 100 - 1mtr - IDL100 € 39
1c. Oehlbach NF 133 Digital set (digitale coax kabel) € 39,-

Digitale optische: DVD > Receiver
2a. Monster Digital Optical Cable - 1mtr € 29
2b. Monster Interlink LightSpeed 100 - 1mtr - ILS100 € 59
2c. Monster Interlink LightSpeed 200 - 1mtr - ILS200 € 99

Analoog: DVD > Receiver
4a. (3x) Monster Standard Interlink 100 - 1mtr - I100 € 19 p/st
4b. (3x) Monster Standard Interlink 200 - 1mtr - I200 € 25 p/st
4c. Oehlbach Blue Magic 5.1 set (6 kanaals multi-channel kabel) € 89,-
Kabels heb je in tig uitvoeringen ...
Bij de dvd-spelers, hoe hoger de getallen des te meer detail en kwaliteit.
Bij de D/A convertors. Idem bij versterkers.

Digitale bron op digitale versterker, sluit je in principe aan via digitale kabel.