PDA

Bekijk de volledige versie : Disney: Releases in januari



Eric van Ballegoie
08-01-2004, 13:54
Disney: Releases in januari



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1165)

BassFace
08-01-2004, 14:04
Piglet's movie is misschien wel leuk.

Hennie
08-01-2004, 14:26
NICE :D

Richard B.
08-01-2004, 14:47
Is Mickey en de Bonenstaak van 'sprookjes' dezelfde als het filmpje dat 50% uitmaakt van Fun and Fancy Free?

Hennie
08-01-2004, 14:48
Ja is dezelfde, dit deel is hetzelfde als de video die destijds is uitgebracht in 1996 zelfs de plaatjes zijn bijna identiek aan de video.

Steve Muller
08-01-2004, 14:54
Knorretje is toch geen classic???

Richard B.
08-01-2004, 15:14
Knorretje is toch geen classic???
Klopt. Disney (of liever gezegd: Buena Vista Benelux) is de laatste tijd een beetje erg makkelijk met het uitdelen van het 'classics' logo. Het zal wel commerciele redenen hebben maar het is dus geen echte classic: hij is namelijk niet geanimeerd door de 'feature animation' divisie van Disney.

Mark Knoop
08-01-2004, 15:50
Hoort POTC er ook niet bij te staan? Of gaat het hier alleen om animatie?

Frank
08-01-2004, 16:23
Hoort POTC er ook niet bij te staan? Of gaat het hier alleen om animatie?

Eigenlijk wel, want het is een Disneyfilm, maar hierover heeft Buena Vista al een los persbericht gestuurd, alleen weet ik niet of DVD.nl deze gekregen heeft. DVD Home heeft wel een persbericht geplaatst evenals DVD Info.

Bambi
08-01-2004, 20:55
Toch even een kleine correctie op het nieuwsbericht:


Met Ferdinand De Stier, een briljante Academy Award winnaar (1998, Beste Korte Animatiefilm)
Dit is niet helemaal correct (een "slip of the pen" denk ik dan maar). Ferdinand The Bull heeft inderdaad een Academy Award gekregen voor de beste Animated Short, maar niet pas in 1998. Het was zestig jaar eerder, namelijk in 1938.

(Disney)Tom Houben
08-01-2004, 22:07
Walt Disney Classics "Knorretjes Grote Film"...
Heeft iemand een zakje voor me? :cry: :evil:

John Tak
10-01-2004, 15:01
Walt Disney Classics "Knorretjes Grote Film"...
Heeft iemand een zakje voor me? :cry: :evil: Hm nee dat vind ik toch niet helemaal terecht... Het is wel één van de aardigere Poeh-films van de laatste jaren. Na al die direct-to-video-zooi nu weer gebaseerd op originele verhalen van Milne, en met leuke liedjes van Carly Simon.

Na alle "featureshit" van de laatste jaren (ik bedoel, Lilo en Stitch... Kom nou!!!) mag deze film wat mij betreft wel weer in het rijtje van Winnie de Poeh-classics...!

Disney was een hele poos behoorlijk het spoor bijster. Deden geloof ik erg hun best om heel erg met de tijd mee te gaan...

Het lijkt erop dat ze weer langzaam aan terug beginnen te komen. "Brother Bear" klinkt interessant (al is het volgens mij wel een beetje "Pocahontas meets the Lion King") en "Home on the Range" ziet er echt weer uit als de oude klassiekers à la Robin Hood, Doornroosje etc. En met muziek van Alan Menken... Wordt best een mooi Disneyjaar.

(Disney)Tom Houben
10-01-2004, 16:38
Het is wel één van de aardigere Poeh-films van de laatste jaren. Na al die direct-to-video-zooi

Uhm, dit IS direct-to-video zooi die ze bij overmaat van ramp in de bios hebben gegooid, net als Peter Pan 2 en Jungle Boek 2...

En ja, over de kwaliteit van de film valt natuurlijk te twisten, maar het enige spannende aan deze film vond ik het zoeken naar het verhaal, dat kon ik namelijk niet echt terugvinden...

Rochan
10-01-2004, 17:19
Het is wel één van de aardigere Poeh-films van de laatste jaren. Na al die direct-to-video-zooi

Uhm, dit IS direct-to-video zooi die ze bij overmaat van ramp in de bios hebben gegooid, net als Peter Pan 2 en Jungle Boek 2...

En ja, over de kwaliteit van de film valt natuurlijk te twisten, maar het enige spannende aan deze film vond ik het zoeken naar het verhaal, dat kon ik namelijk niet echt terugvinden...

Ben blij dat ze bij Disney, niet naar jou mening luisteren, want anders zouden we amper nog Disney's te zien krijgen :wink:

John Tak
11-01-2004, 03:10
Uhm, dit IS direct-to-video zooi die ze bij overmaat van ramp in de bios hebben gegooid, net als Peter Pan 2 en Jungle Boek 2...

Nou ja over smaak valt gelukkig niet te twisten. Ik vond Piglet's Big Movie zeker geen direct-to-video zooi, evenals The Tigger Movie. Wat Peter Pan 2 en Junglebook 2 betreft, het onderstreept alleen maar wat ik al zei. Ik vind dat Disney de afgelopen jaren niet altijd even zorgvuldig omgaat met zijn naam, die ooit ongezien garant stond voor kwaliteit. Maar hopelijk gaat dat nu weer wat veranderen.

Oh je kunt trouwens je lol op, eer is wéér een grote Poeh film in de maak, The Heffalump Movie...

mrjohn
12-01-2004, 09:58
Dits is zeker niet uniek. In de VS heet het geen Disney classics, maar "Gold Collection" en in deze collectie zit ook bijvoorbeeld Pocahontas 2.

Dus je ziet maar; ook in de VS doen ze het!

In ben het wel met een paar mensen eens, dat deze te snel gaat en wat meer aandacht aan z'n dvd's moet besteden, maar daar hebben meer bedrijven last van.