PDA

Bekijk de volledige versie : recensie topper



El-Jorge
08-01-2004, 14:15
Ik heb al gezocht op het forum maar niet gevonden.
Ik zag bij de recensie het predikaat topper achter sommige dvd's staan. maar wanneer krijgt een dvd die nu dan??

NickV
08-01-2004, 14:28
(Wellicht kun je het een beetje zelf achterhalen, alvorens het te vragen)

Minimaal een 9 (4,5 ster) scoren op beeld, geluid en extra's...

HiddeV
08-01-2004, 15:18
vind het predikaat topper toch niet echt geloofwaardig, bijvoorbeeld Rules of Engagement (CE) & LOTR 1 EE hebben allebij Topper erbij staan, maar het is duidelijk dat LOTR wel 5 keer zo goede dvd is. Er zijn nu vast ook wel dvd's die beter zijn dan rules of engagement maar niet het predikaat topper zijn, dus ze zouden dit steeds bij moeten houden en verglijken met de rest.

Christiaan Sauer
08-01-2004, 15:23
dan blijf je dus steeds bezig om huidige toppers te vergelijken met huidige dvd's om te kijken of ze naar huidige maatstaven nog wel topperwaadig zijn? Dan bllijf je bezig ;).
Verder kan ik me eerlijk gezegd ook wat moeilijk voorstellen waarom iedereen zoveel waarde hecht aan dat predikaat. Het is alleen bedoeld om aan te geven of een dvd wel of niet echt goed is technisch gezien. Je kiest je dvd's toch op de film neem ik aan? En niet op het topperpredikaat?
PS: is niet specifiek aan jullie gericht hoor ;)

HiddeV
08-01-2004, 15:31
tuurlijk richt ik me op de film, maar je kan het predikaat Topper ook gewoon niet gebruiken als je niet kijkt naar de huidige maatstaven. ik vind niet gebruiken of blijven aanpassen anders heeft het geen zin, lijkt het net of rules of engagement net zo'n goede dvd is als LOTR EE. wij weten misschien wel beter, maar iemand die alleen naar recensie kijkt niet.

Mike Philippens
08-01-2004, 16:06
vind het predikaat topper toch niet echt geloofwaardig, bijvoorbeeld Rules of Engagement (CE) & LOTR 1 EE hebben allebij Topper erbij staan, maar het is duidelijk dat LOTR wel 5 keer zo goede dvd is. Er zijn nu vast ook wel dvd's die beter zijn dan rules of engagement maar niet het predikaat topper zijn, dus ze zouden dit steeds bij moeten houden en verglijken met de rest.
Dat is gewoon het probleem van dit soort beoordelingen. Je moet het zien als een momentopname. Op het moment dat ROE werd beoordeeld, was men blijkbaar onder de indruk van de extra's. LOTR EE is een soort extra's paradijs en er zijn maar een handvol DVD's die daarmee kunnen wedijveren. Ik twijfel er niet aan dat er ooit een DVD komt die nóg mooier is als LOTR EE.

Het predikaat Topper! staat gewoon voor bovengemiddelde extra's en hoge beeld- en geluidskwaliteit.

FrankGuthrie
08-01-2004, 18:27
Misschien een 2de predikaat invoeren, subtopper :wink:

Nathan Strik
08-01-2004, 18:52
Zal ik dan maar even licht in de duisternis verschaffen? ;)

Als twee DVD´s het TOPPER predikaat krijgen, wil dat niet zeggen dat ze allebei even goed zijn. Een TOPPER is gewoon een DVD die voldoet aan een aantal kwaliteitseisen.


Rules of Engagement (CE) & LOTR 1 EE hebben allebij Topper erbij staan, maar het is duidelijk dat LOTR wel 5 keer zo goede dvd is.
Ik ken de DVD van Rules of Engagement niet, maar het TOPPER predikaat is niet een teken dat er VEEL extra´s, of een gave film op de DVD staat, maar het is een keurmerk voor kwaliteit, niet voor kwantiteit dus. ;)

Ludo Keeris
08-01-2004, 19:03
Zal ik dan maar even licht in de duisternis verschaffen? ;)

Als twee DVD´s het TOPPER predikaat krijgen, wil dat niet zeggen dat ze allebei even goed zijn. Een TOPPER is gewoon een DVD die voldoet aan een aantal kwaliteitseisen.

Lijkt me een goede omschrijving Nathan! Je moet de DVD's ook niet met elkaar vergelijken, maar ieder op zich. En wat de een een topper vindt qua film, kan de ander bagger vinden. De een houdt van LOTR en de ander niet (en zeg nou niet dat je je niet kunt voorstellen dat iemand LOTR niet goed vindt :twisted: )
Het blijft altijd een subjectieve beoordeling, zeker als het om inhoud gaat.

HiddeV
08-01-2004, 19:25
kwaliteit van LOTR is toch ook veel beter, beeld en zeker geluid. ik heb gewoon een andere mening er over.

El-Jorge
08-01-2004, 21:51
In ieder geval bedankt voor alle info

Marcel den Haan
09-01-2004, 14:33
kwaliteit van LOTR is toch ook veel beter, beeld en zeker geluid. ik heb gewoon een andere mening er over.

Over verloop van de jaren veranderd het beeld dat we hebben van kwaliteit, de lat komt steeds hoger te liggen omdat er gewoon steeds betere DVD's uit komen en je moet dus ook geen twee DVD's met elkaar gaan vergelijken die bijna 3 jaar verschillen in leeftijd.
Drie jaar geleden konden we alleen maar dromen van een DVD als LOTR maar nu zijn ze er gewoon. Wat ik wil zeggen is dat toenderijd (juni 2001) Rules of Engagement een Topper was, maar dit niet wil zeggen dat hij dat nu weer zou zijn als de film nu uit was gekomen op een identieke manier.
Nu worden er strengere eisen gesteld aan een Topper.

Mike Philippens
09-01-2004, 15:58
kwaliteit van LOTR is toch ook veel beter, beeld en zeker geluid. ik heb gewoon een andere mening er over.
Maar als je LOTR als maatstaf houdt, komt er hooguit 1 keer per jaar een topper bij. Denk daar eens aan. LOTR staat uiteraard wat dat betreft op eenzame hoogte, maar er is nu eenmaal geen 'übertopper' categorie. Topper is topper, en dezelfde criteria worden voor alle DVD's gehanteerd. Heeft niets met een eigen mening te maken.