PDA

Bekijk de volledige versie : Info over audio- en surroundsystemen. THESURROUNDWEBSITE.tk



verbunt
09-01-2004, 13:13
Alle informatie over audio- en surroundsystemen. Bezoek de website en ondervindt de informatie over DVD, speakers, versterkers, televisie en surround.

Hoe aan te sluiten, gebruiken en optimaal te gebruiken.

http://www.THESURROUNDWEBSITE.tk/

majestic
09-01-2004, 13:19
spam?

verbunt
09-01-2004, 13:21
Nee, waarom.....?? Ik ben gewoon een particulier! haha

majestic
09-01-2004, 13:26
Dan nog.. leuk initiatief dat wel..

verbunt
09-01-2004, 13:28
Ik heb zelf altijd in een audio / video zaak gewerkt en merkte op dat heel veel mensen problemen hebben met het aansluiten en optimaal gebruiken van hun audio-/ videosystem. Zodoende deze site.....

majestic
09-01-2004, 13:33
Mijn punt is dat dvd.nl bijna hetzelfde doet.
Wat is de meerwaarde van jouw site?

dvd.nl:
- heeft veel bezoekers
- wordt regelmatig geupdate
- heeft een grote partij achter zich (hardware-info, nxs)
- is vrij compleet

Christiaan Sauer
09-01-2004, 13:40
Het nadeel van een site hoe goed die ook is, is gewoon stomweg de interactie tussen mensen met de juiste kennis, en tussen de site.
dvd.nl en htforum.nl zijn zulke succesen doordat iedereen met elkaar kan overleggen, kan discussieren, ideeën kan uitwisselen. Zeker omdat er in audio niet een pasklare oplossing klaar ligt.
Maar als het me lukt op je site te komen (heb zelf problemen met .tk sites om die te openen) zal ik zeker eens kijken :).

verbunt
09-01-2004, 13:41
Op THESURROUNDWEBSITE.tk is alles 'basic', dus NIET te ingewikkeld. Makkelijk te begrijpen dus. Er staan beschreven waar je op moet letten bij de aanschaf van een nieuw apparaat, hoe je al het apparatuur onderling op elkaar aansluit en een hoop ander trucks & tips (erg belangrijk bij het optimaal c.q. goed gebruik van jouw surroundsysteem).

Er staan veel termen op uitgelegd die in de praktijk gebruikt worden en stukjes geschiedenis van een desbetreffend apparaat.

Dus geen moeilijke termen, lekker eenvoudig - maar toch interessant!

p.s. hij wordt bijna dagelijks ge-update!

Raymond187
09-01-2004, 14:13
Ik heb zelf altijd in een audio / video zaak gewerkt en merkte op dat heel veel mensen problemen hebben met het aansluiten en optimaal gebruiken van hun audio-/ videosystem.

Dan moeten ze een andere hobby zoeken.
Ik kan me niet voorstellen dat je hiermee moeite hebt :(

Wat ik me wel kan voorstellen dat je moeite hebt met de instellingen :?

verbunt
09-01-2004, 14:44
Ik kwam bijvoorbeeld bij mensen thuis en dan hadden ze alleen een tulp (analoge) verbinding tussen hun dvd en hun AV-versterker. Dan vonden ze dat het niet zo mooi klonk; ze hadden dan alleen prologic II (PCM).
Of mensen die niet eens weten waar ze hun speakers neer moeten zetten! En over instellingen gesproken: De meeste mensen kunnen bij frequentieverandering niet eens hun tv opnieuw instellen, laat staan dat ze al hun analoge, digitale en hun 'menu'instellingen goed krijgen ingeregeld, hahaha! Dus ik dacht laat ik maar eens e.e.a. toelichten middels een website!

Albert Kostwinder
09-01-2004, 15:23
Ik kwam bijvoorbeeld bij mensen thuis en dan hadden ze alleen een tulp (analoge) verbinding tussen hun dvd en hun AV-versterker. Dan vonden ze dat het niet zo mooi klonk; ze hadden dan alleen prologic II (PCM).
Of mensen die niet eens weten waar ze hun speakers neer moeten zetten! En over instellingen gesproken: De meeste mensen kunnen bij frequentieverandering niet eens hun tv opnieuw instellen, laat staan dat ze al hun analoge, digitale en hun 'menu'instellingen goed krijgen ingeregeld, hahaha! Dus ik dacht laat ik maar eens e.e.a. toelichten middels een website!

Uit ervaring kan ik zeggen dat die doelgroep het nooit leert....

Maar de site ziet er wel leuk uit al moet je nog veel updaten zag ik en 1 januari 2004 zijn we al geweest, waar is de fabrikanten link?... en waarom geen elektrostaten / magnetostaten, hybride sytemen ? :)

Boullie
09-01-2004, 15:23
Wow, tegenwoordig zou je bang zijn om een nieuwe thread te beginnen op dit forum als je ziet hoe snel je afgekraakt wordt.

Mij lijkt die site een mooi initiatief. Op dvd.nl en htforum.nl kan je ook heel wat leren maar met zo'n omvangrijk forum zie je al snel de bomen door het bos niet meer. En wie een beginnersvraag stelt wordt al snel afgesnauwd met de boodschap "Gebruik de zoekfunctie" ...

Je kan je trouwens ook afvragen waarom www.dvd-home.nl en www.dvd.nl niet samenwerken...

Raymond187
09-01-2004, 15:48
Ik kwam bijvoorbeeld bij mensen thuis en dan hadden ze alleen een tulp (analoge) verbinding tussen hun dvd en hun AV-versterker. Dan vonden ze dat het niet zo mooi klonk; ze hadden dan alleen prologic II (PCM).
Of mensen die niet eens weten waar ze hun speakers neer moeten zetten! En over instellingen gesproken: De meeste mensen kunnen bij frequentieverandering niet eens hun tv opnieuw instellen, laat staan dat ze al hun analoge, digitale en hun 'menu'instellingen goed krijgen ingeregeld, hahaha! Dus ik dacht laat ik maar eens e.e.a. toelichten middels een website!

Zijn dat toevallig mensen die NIET kunnen lezen?
Want als je in de handleiding kijkt van je versterker daar staat alles in ook je speaker opstelling en wat voor kabels je moet gebruiken voor welke componnenten of bv AC3 te krijgen.

Maar sommige versterkers hebben ook ZOVEEL verschillende installingen dat ik dat wel kan begrijpen maar speaker opstelling en aansluiting :?
Staat als het goed is alelmaal haarfijn uitgelegt

Frank J.
09-01-2004, 16:11
Zijn dat toevallig mensen die NIET kunnen lezen?
of mensen die gewoon KOPEN en nieteens in de handleiding KIJKEN! een vriend van me had dit ook en ik had altijd al het idee wat is het stil bij de center en surrounds :roll: maargoed ff een coax gekocht en we waren blij :D

ff ontopic ik vind het best wel een mooie site ! zit best wel wat werk in zo te zien en ach voor de beginner is het leuker dan zo maar ff de woordenlijsten en begrippen door te lezen hier en op andere forums (of is het nou fora? :roll: )

GrTZ

Boullie
09-01-2004, 16:12
beide zijn goed: idem voor musea en museums enz.

Johan van den D.
09-01-2004, 18:26
De mensen die op een forum komen weten meestal wel hoe of wat te doen.
De mensen die geen idee hebben hoe ze iets moeten aansluiten of wat dan ook (en dat zijn heel veel mensen) komen ook niet op een forum.

Mr.C
09-01-2004, 19:21
wel een leuke site hoor. Nog niet helemaal compleet maar wel aardig.

Alleen dvd.nl heeft veel uitgebreide artikelen over de opstelling, de verschillende surround formaten, PAL/NTSC.

Misschien dat je je site ook met info kan aanvullen die je op forums zal vinden.

PJ van der Holst
09-01-2004, 19:27
Je kan je trouwens ook afvragen waarom www.dvd-home.nl en www.dvd.nl niet samenwerken...

Alsjeblieft niet zeg, die recensies daar zijn echt verschrikkelijk :?

verbunt
10-01-2004, 10:16
Zie menu surround voor 'alle' surroundformaten!! En PAL zie menu: televisie!

Succes!


Aanvullingen en tips zijn altijd welkom!

Lesley
10-01-2004, 15:30
Aanvullingen en tips zijn altijd welkom!
De disclaimer doet t nog niet :wink:

Léon Bolweg
10-01-2004, 15:56
Hey Verbunt!


Ik vind het echt een prachtig vormgegeven website.

Alleen staat er bij stereo en dolby digital (sur. ex) aan het eind dat er twee of vier speakers achter kunnen zijn en dan tussen haakjes; 4 = thx. Maar wat bedoel je hier precies mee....?

jokey
10-01-2004, 16:29
Nette website!