PDA

Bekijk de volledige versie : Donnie Brasco: Geluid niet synchroom ?



aftermath
10-01-2004, 08:48
Ik las ergens dat de dvd van Donnie Brasco (http://www.imdb.com/title/tt0119008/) (de versie die in NL in de winkels ligt in ieder geval) vanaf scene 16 het geluid niet synchroom met de film (Na 92 minuten) loopt. Aangezien dit wel een best goede film is en hij is dan wel maar 5 euro is heb ik toch liever een dvd die goed is. Nou mijn vraag is dit erg storend en valt het veel op of valt het wel mee ? Of heeft de uitgever dit inmiddels verholpen met de versies die inmiddels in de winkels ligt ;)

http://www.dvdinfo.be/images/reviews/338-1.jpg

Kars
10-01-2004, 08:59
Ik heb de film in mijn collectie en het is me niet opgevallen, ik kan het nu even niet controleren, maar ik denk dus niet dat het storend is.

Ernest Hamstra
10-01-2004, 09:07
Dit klopt inderdaad. Vanuit Bridge Pictures uiteraard geen reactie, er is hier op DVD.nl al het nodige over geschreven. Als ik je een tip mag geven, ga voor de regio 1, je kunt er hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=13783) meer over lezen.

Succes!

Phydomir
10-01-2004, 09:39
ik ga es ff voor je kijken

Edit: het geluid loopt idd heel iets voor op het beeld. Eerste keer dat ik keek is het me niet eens opgevallen. Dus echt heel erg is het niet.

Nathan Strik
10-01-2004, 09:51
Ik vond het toch vrij storend. Er zit echt flink wat verschil in beeld en geluid op een gegeven moment. Zo van: autodeur slaat dicht, en een halve seconde later hoor je: klap!

Ik stoorde me eraan dus.

HiddeV
10-01-2004, 11:22
ja zelfs toen ik gisteren een stukje op net 5 ervan zag liep het niet gelijk, maar een stuk later weer wel, weet niet of dit ook zo is op de dvd.

Rob Eric Blank
27-01-2004, 14:17
Op de DVD loopt het ook niet synchroom wat me soms best wel irriteerde. Het was niet altijd storend, maar soms was het echt ff te erg.
De film zelf vond ik wel erg gaaf, alleen weer een slechte uitgave van Indies (staat deze maatschappij ook wel om bekend).
Jammer dat zo'n film op deze mannier behandeld wordt, de film is nl. echt steen goed.

Bob Hiemstra
27-01-2004, 17:54
Ik heb de een paar maand geleden de R1 aangeschaft en mijn R2 verkocht :D
Daar geen probleem.

Enric Batista
27-01-2004, 18:13
Kijk, toevallig heb ik een twee dagen geleden deze dvd bekeken. Het viel me op dat in een scene waarin ze (Pacino en Depp) over een grote brug rijden en even ruzie hebben over het feit dat Lefty denkt dat ie afgemaakt gaat worden, de stem iets te vroeg is (idd, misschien halve seconde) maar ik het leek of het later weer goed was...dus dacht ik in eerste instantie: foutje bij het monteren. Dat ik me verder er niet aan gestoord heb betekent voor mij dat ik niet de R1 ga aanschaffen. Ik kijk niet dagelijks naar Donnie Brasco en 5 euro voor de NL versie...ach dan is het zo erg toch niet?

Enric

Rob Eric Blank
28-01-2004, 09:36
Nee ik ga ook niet de niuwe versie kopen. Ik denk dat ik voor dit weinige geld wel een top film gekocht heb. Maar op die scene op die brug zie je dat het niet synchroom loopt. Dat duurt even, maar later komt dat helaas weer terug.

Movie_G
27-12-2004, 22:45
Sorry dat ik dit weer op haal maar is de uitgaven van indies die nu in de winkels ligt nou de geene met goed geluid ? :?

sorry als de spelling niet klopt

HiddeV
28-12-2004, 00:51
Sorry dat ik dit weer op haal maar is de uitgaven van indies die nu in de winkels ligt nou de geene met goed geluid ? :?

sorry als de spelling niet klopt

nee, heb ze erover gemaild. Ze brengen geen goede versie uit, omdat ze die niet hebben. Er is geen goede geluidstrack beschikbaar.
Heb ze ook gevraagd of er een SE komt en die komt er niet.

Movie_G
30-12-2004, 18:24
Sorry dat ik dit weer op haal maar is de uitgaven van indies die nu in de winkels ligt nou de geene met goed geluid ? :?

sorry als de spelling niet klopt

nee, heb ze erover gemaild. Ze brengen geen goede versie uit, omdat ze die niet hebben. Er is geen goede geluidstrack beschikbaar.
Heb ze ook gevraagd of er een SE komt en die komt er niet.

okee ik zag ook een heeeeluh mooie 2-disc UK met DTS ...weet iemand of die mischien ook nl ondertiteling heeft ? :?

Frenkovic
04-01-2005, 03:17
was er nou helemaal niemand in dit draadje die wist dat het synchroon moest zijn ipv synchrooM!

Ik moet zeggen dat ik dat wel vaker bij meer films heb, de hunchback heeft dat ook in de een-na-laatste scene "het eindgevecht" zeg maar, maar ik zie het echt bij heel veel films dat het af en toe even niet helemaal gelijk loopt, ik denk dat het te maken heeft van de NTSC naar PAL, met framerates enzo, dat het af en toe fout gaat...ik weet het ook niet.

maar ja, ik ga nu ff checken op mijn dvd...ik heb wat stukken bekeken en ik heb er geen last van, ook de indies dvd. Als ze de lui in de pan hakken in scene 15 gaat het goed, in de auto loopt het goed, praten met zijn vrouw daarna gaat goed en als ze het over die boot hebben gaat het goed, als iemand wat specifieker kan zijn waar ik moet kijken, maar volgens mij doet ie het hier gewoon!

Vincent van Poorten
04-01-2005, 09:14
Weet je wat volgens mij het probleem is bij al die Indies dvd's. De kwaliteit van de dvd's (dus die schijfjes zelf) zal wel belabberd zijn. Het hangt dus erg af van je dvd speler of ie hem goed kan afspelen. Mijn speler in m'n pc heeft er geen enkel probleem mee, maar speel ik em af in mijn hele slechte Himage stand-alone speler dan slaat het beeld soms over. Terwijl deze speler films van andere maatschapijen (bijna) vlekkeloos afspeelt. Zo zullen er ook wel spelers zijn die in plaats van moeite te hebben met het beeld, moeite hebben met het geluid, waardoor beeld en geluid niet meer synchrooN lopen.

Frenkovic
04-01-2005, 14:38
Het hangt dus erg af van je dvd speler of ie hem goed kan afspelen. Mijn speler in m'n pc heeft er geen enkel probleem mee, maar speel ik em af in mijn hele slechte Himage stand-alone speler dan slaat het beeld soms over.

in dat geval moet ik ff vermelden dat ik 'm in mijn pc getest heb!

Vincent van Poorten
04-01-2005, 15:22
Bij nader inzien denk ik ook dat het bullshit is wat ik heb opgeschreven. Ik blijf er bij dat de kwaliteit van de schijfjes niet goed is en dat dit haperingen in beeld en/of geluid kan veroorzaken, maar dat kan nooit de synchroniteit tussen beeld en geluid beinvloeden. Die zit namelijk ingebakken in de vob-files en is vastgelegd bij de transfer van film naar dvd. Hier zullen ze bij Indies ook wel niet zo veel aandacht aan besteden.

Oscar van Sambeek
04-01-2005, 15:25
heb ik ook gehad, terug gebracht en bij de 2e was het wel prima

Patrick Deckard
23-02-2007, 21:51
Ik had een versie die was uitgebracht in 2001 en waar het beeld en geluid niet synchroon liepen. Ik heb vanmiidag een nieuwe versie gekocht (uitgave van 2002) en daar is er geen probleem meer mee. Nog mensen die beide versies hebben en dezelfde ervaringen hebben?

Frenkovic
27-02-2007, 05:00
ik heb nog een oude en bij mij is het ook...

synchrooN is het trouwens!

Sabrewulf
27-02-2007, 20:36
Grappig, dit viel mij niet op. Ik ga eens kijken of dat bij mijn versie ook het geval is, want ik heb die DVD in 2006 gekocht. Wat ik me wel herinner, is dat je de ondertiteling niet kon uitzetten, waar ik me verschrikkelijk aan stoorde. Verder zaten de extra's niet goed in elkaar. Sommige beelden kwamen meerdere keren voor. Indies brengt niet echt kwalitatief hoogstaande versies uit. De versie van Mean Streets was ook vrij belabberd.

Paul IJsendijk
06-03-2009, 09:53
Er is een nieuwe versie uit van deze film namelijk de extendend cut
deze is uitgegeven door sony en het beeld en geluid loopt wel gelijk :)

kost maar 9.99 bij de FRS