PDA

Bekijk de volledige versie : Tips aankoop breedbeeld



martwout
10-01-2004, 17:16
Wie heeft er tips voor een breedbeeld tv (platte beeldbuis heeft voorkeur) voor een prijs tot 1500 euro. Verder moet het 100hz of gelijknamig zijn. Picture in picture mag, maar hoeft niet. Geluidextra's is ook niet nodig, aangezien we net een nieuwe versterker hebben, dus als er een uitgang ervoor is, is het genoeg. Qua scarts minimaal 2.

Algemene merktips mogen ook. Ik hoor namelijk pos verhalen over Loewe en Philips. En is palplus nu beter dan breedbeeld of maakt het geen bal uit?

En links naar vergelijkende reviews ervan, zijn ook welkom.

Christiaan Sauer
10-01-2004, 17:46
Wat is de reden dat je persé voor een 100Hz wilt gaan? Dat hoeft zeker voor dvd echt geen verbetering te zijn.
Voor de prijs die je noemt zou je eens kunnen kijken bij merken als Loewe en Phillips.
Ga je voor Phillips ga dan voor een Pixel Plus model. Die kosten wel meer, maar die zijn ook gewoon meer. Let wel: als je wilt dat die op de beeldkwaliteit van Loewe uitkomen moet je ze wel laten calibreren.
Daarvoor kun je het beste even op htforum.nl kijken.

martwout
10-01-2004, 18:09
Wat is de reden dat je persé voor een 100Hz wilt gaan? Dat hoeft zeker voor dvd echt geen verbetering te zijn.

Voor de eerste tijd, voornamelijk gewone televisie. En laatst hebben we het verschil kunnen zien tussen 100hz en 50hz. 100hz is toch rustiger qua beeld.

Johan van den D.
10-01-2004, 20:15
Let wel: als je wilt dat die op de beeldkwaliteit van Loewe uitkomen moet je ze wel laten calibreren.Je weet het he, neem een Loewe en laat die calibreren :wink:
Hoe dan ook , met zowel een Loewe als Philips ben je goed uit.
Ook hoor je vrijwel altijd positieve berichten over Panasonic.

Johan van den D.
10-01-2004, 20:16
100hz is toch rustiger qua beeld.Ja, als je eenmaal 100 Hz gewend ben dan is er geen weg meer terug naar 50 Hz. :roll:

scorpion69
10-01-2004, 22:49
Geeft een 100% vlakke beeldbuis trouwens een mooier & scherper beeld dan een iets bolle beeldbuis? Heb namelijk een hele mooi Thomson BB gezien (50 hz) maar de beeldbuis is niet 100% vlak. Kostte namelijk maar 400,- maar geen 100% vlakke beeldbuis

Charl
11-01-2004, 01:31
Loewe Xelos schijnt zeer goed te zijn.
Philips is minder dan Loewe.

JCL
11-01-2004, 08:05
misschien een Sont 32FQ80? Dat is een hele mooie tv! na mijn mening. Philips (en dus ook loewe want die hebben dezelfde beeldbuis) hebben een andere manier om kleuren weer te geven. Hierdoor ziet het er wat anders uit. Dat is echter iets waar je van moet houden en wat ik persoonlijk niet echt kan waarderen, maar andere mensen gelukkig wel :D

JCL
11-01-2004, 08:05
Loewe Xelos schijnt zeer goed te zijn.
Philips is minder dan Loewe.

idd, Loewe pikt aan de productieband alle goede buizen eruit en gooit er nog wat andere speeltjes bij zodat ze mooier beeld geven. Dit deed B&O ook altijd al bij Phillips.

Johan van den D.
11-01-2004, 08:41
Geeft een 100% vlakke beeldbuis trouwens een mooier & scherper beeld dan een iets bolle beeldbuis?Een heel licht bollende buis geeft van zichzelf nog steeds een beter beeld dan een 100% vlakke buis.
(heb ik niet van mezelf maar uit de bladen :roll: )

JCL
11-01-2004, 09:18
Geeft een 100% vlakke beeldbuis trouwens een mooier & scherper beeld dan een iets bolle beeldbuis?Een heel licht bollende buis geeft van zichzelf nog steeds een beter beeld dan een 100% vlakke buis.
(heb ik niet van mezelf maar uit de bladen :roll: )

Ok, daar kan ik verder geen mening over hebben want ik lees "de bladen" niet en ik heb zelf nooit het verschil gezien (want dan zou je eigelijk een identiek toestel moeten hebben, met als enigste verschil dat de beeldbuis iets rond is) maar wat iedereen denk ik wel kan snappen is dat als je een ronde beeldbuis hebt dat je dan ook naar de zijkanten reflexteerd.

Ik heb b.v. mijn monitor naast het raam staan. Nu heb ik 3 jaar geleden een behoorlijk dure Sony Wega monitr gekocht (schitterdend ding maar dat terzeide) en nu kijk ik alleen naar het beeld. Vroeger had ik daar een ronde staan en keek ik naar buiten door de licht in val. Het licht dat dan van de zijkant invalt weerkaatst naar voren. Dit is uiterst irritant en helemaal bij een tv!

Johan van den D.
11-01-2004, 09:26
Vroeger had ik daar een ronde staan en keek ik naar buiten door de licht in val. Het licht dat dan van de zijkant invalt weerkaatst naar voren. Dit is uiterst irritant en helemaal bij een tv!Ja maar dat is weer een heel ander verhaal.
Iets bolle buis schijnt gewoon een beter beeld te geven en dan met name aan de zijkanten van het beeld.

Christiaan Sauer
11-01-2004, 10:05
Een voordeel van een bolle buis boven een vlakke buis is dat je bij vlak moet gaan corrigeren om het beeld helemaal recht te houden. Als je een tv pakt zal het beeld aan de zijkanten altijd wat bol zijn. Bij een bolle beeldbuis maakt dat niet uit. Dat heft elkaar mooi op. Bij een vlakke beeldbuis moet je nu gaan corrigeren om je beeld toch als helemaal recht te ervaren. En dat stukje "rechttrekken" gaat ook een stukje van je kwaliteit verloren.
Tenminste, dit is het verhaal dat ik al een aantal keren heb gehoord :). Als het niet zo is hoor ik het graag.

Peter Porrio
12-01-2004, 09:46
IK kan je de Loewe Planus van harte aanbevelen. Deze kost zo'n 1400 euro (voor de 70 cm), maar geeft wel erg mooi beeld. De beeldbuis is niet helemaal 100% vlak, maar daar merk je niets van. Verder is hij 100 Hz en beschikt hij over Picture in Picture.

Een andere Loewe die ik je kan aanraden is de Xelos. Die is qua techniek hetzelfde als de Planus, alleen ontbreken de speakers aan de zijkant van de TV. Dit zorgt ervoor dat het geluid van de TV-speaker zelf (dus niet wanneer je het geluid via de reciever laat lopen) een stuk minder is dan bij de Planus.

1 van de belangrijkste pluspunten (naast beeld en geluid) vind ik de weergave van 4:3 uitzendingen. Dit corrigeert de Loewe TV erg mooi, zodat je niet naar breedbekkikkers zit te kijken. :D

Ik heb bij de keus ook Philips en Sony meegenomen, maar heb je eenmaal een Loewe bekeken, ben je verkocht.

Tele
12-01-2004, 11:01
Mijn lijstje van heel mooi tot mooi onder de €1400,- :

Sony 32FQ85
Philips 32PW9528
Panasonic TX-32PS10
Sony 32FQ70
Sony 32FX68

Sommigen zoals de 32FQ85 en 32PW9528 hebben misschien een net iets te hoge prijs. Ga eens naar een winkel en kijk welke je zelf het mooiste vind :)

De philips modellen hebben Pixelplus erop zitten, zeker met DVD geeft dit een zeer goed beeld. Ook de FQ85 heeft een paar van dit soort systemen, maar is pas in week 4 leverbaar.

Charl
12-01-2004, 23:42
1 van de belangrijkste pluspunten (naast beeld en geluid) vind ik de weergave van 4:3 uitzendingen. Dit corrigeert de Loewe TV erg mooi, zodat je niet naar breedbekkikkers zit te kijken. :D

Ik heb bij de keus ook Philips en Sony meegenomen, maar heb je eenmaal een Loewe bekeken, ben je verkocht.
Precies ... het is een ziekte naar perfectie.

Mijn HT (http://www.mijnhometheater.nl/index.html?url=/Charl.htm)