PDA

Bekijk de volledige versie : hoe kan ik hele dvds branden.



redroxz
12-01-2004, 19:06
Hallo allemaal,ik heb een vraag over dvd branden.Ik vraag me af hoe het mogelijk is om 1 dvd film met alles erop en eraan op 1 dvd schijfje te branden?Wie o wie weet raad en kan het me vertellen?
Alvast bedankt!! :roll:

Pietse
12-01-2004, 19:09
Moet je dvdshrink downloaden op www.dvdshrink.org

Veel succes.

Enne voor iemand deze thread wilt sluiten, backups maken van je eigen dvd's mag !!!

JFC_
12-01-2004, 19:14
Die laatste zin haalt niets uit...

Rob Eric Blank
12-01-2004, 19:15
Vanaf nu zijn dubbel layerd DVD-R's branders te koop, dus hoef je geen consessies meer te doen op het gebied van kwaliteit. Alleen erg prijzig.

Harry stadman
12-01-2004, 19:16
Hallo allemaal,ik heb een vraag over dvd branden.Ik vraag me af hoe het mogelijk is om 1 dvd film met alles erop en eraan op 1 dvd schijfje te branden?Wie o wie weet raad en kan het me vertellen?
Alvast bedankt!! :roll:

dvdxcopy is de enige software die echt alles 1:1 copieert zonder problemen.
dit is de link:
http://www.dvdxcopy.com/default.asp?a=46075

als het origineel op 1 disc staat brand hij het meestal ook op 1 disc.

hollywood probeert nu al voor de derde keer via de rechter dit stukje software van de markt te krijgen! :wink:
Omdat het zooo goed werkt! (y)
het enige wat je te zien krijgt is COPY bij het opstarten van een dvd maar verder is de copy gelijk aan het origineel, dus ook met meerdere audiosporen extra's subs e.d.

en de nieuwe multilaser/multilayer branders die er aankomen zijn ook in staat om meer op een schijfje te branden.

Léon Bolweg
12-01-2004, 19:24
Het is niet helemaal 1 op 1 hoor (dvdxcopy) want als je meet dan 4,5 gb hebt dan zal hij het beeld toch meer kopieren...

Harry stadman
12-01-2004, 19:28
Het is niet helemaal 1 op 1 hoor (dvdxcopy) want als je meet dan 4,5 gb hebt dan zal hij het beeld toch meer kopieren...

ohja?

hier is de link met alle features van de platinum uitgave:
http://www.dvdxcopy.com/platinum.asp

hij zet ze echt op 1 disc!
toch logisch, waarom zou hij het op 2 discs zetten als het origineel maar op 1 disc staat. dat heb je wel als je eerst gaat rippen etc. dan moet je vaak splitsen.

FrankGuthrie
12-01-2004, 19:30
Gewoon wachten op de eerste betaalbare Dual layer branders.

Vuurp
12-01-2004, 20:21
ik zelf gebruik;

anydvd voor om de beveiliging te omzeilen
en clonedvd om dan te branden.

Erg simpel anydvd moet je gewoon aan hebben staan en je kan dan gewoon bij clonedvd kopieren zonder gedoe. Maar alleeen voor backups he :wink:

groeten danny

Mike Philippens
12-01-2004, 20:43
Het is niet helemaal 1 op 1 hoor (dvdxcopy) want als je meet dan 4,5 gb hebt dan zal hij het beeld toch meer kopieren...
ohja?
Ja!
Alle (let op: ALLE) rip/copy programma's voor DVD MOETEN enige vorm van compressie toepassen omdat recordeables 4,5Gb zijn en de meeste films op een DVD9 disc staan die 9Gb is. Doorgaans staan de schijven niet tot de rand vol, maar dat boeit niet; in de meeste gevallen zijn ze meer dan 4,5Gb.

Nu heb je dan dual layer recordeables, waardoor je 8,5Gb (let op:niet 9Gb!) op één lege disc kan proppen. Daardoor wordt het in slechts een enkel geval noodzakelijk om te comprimeren.

En de Shrink is net zo goed als al die andere programma's en je ziet tenminste niet zo'n ellendige melding.

Een nieuw record: we hebben een DVD kopie thread al bijna 2 uur 'in de lucht'. Zit de DVD.nl politie TV te kijken?? :twisted:

Loggie
12-01-2004, 20:58
Het is niet helemaal 1 op 1 hoor (dvdxcopy) want als je meet dan 4,5 gb hebt dan zal hij het beeld toch meer kopieren...

ohja?

hier is de link met alle features van de platinum uitgave:
http://www.dvdxcopy.com/platinum.asp

hij zet ze echt op 1 disc!
toch logisch, waarom zou hij het op 2 discs zetten als het origineel maar op 1 disc staat. dat heb je wel als je eerst gaat rippen etc. dan moet je vaak splitsen.


Nog ff dit voor er een slot op gaat.
Alhoewel een film op 1 dvd staat wil het niet zeggen dat de copy een exacte copy is met dezelfde bitrate.
Een film die je koopt of huurt kan ongeveer 9 Gb (heeft 2 lagen boven elkaar)bevatten een een opneembare dvd 4.7Gb (heeft maar 1 laag).
Alle copieer programmas (ook DVDXcopy) verlagen automatisch dan wel handmatig ( bij DVDshrink heb je de mogelijk om allebei te doen) de bitrate tot een niveau waarop de film op 1 dvd past.
Dit geeft bij films tot ruwweg 1 1/2 uur geen merkbare verliezen maar bij een lange film als b.v. Pearl Harbor dus wel. In het ergste geval zal je bij scenes met een hoge snelheid of veel actie blokjes kunnen gaan zien. Hoe langer de originele film is hoe minder de kwaliteit van de copy.

Bij de dvd 9 branders (2 laags) zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om perfecte copies te maken....maar ik denk dat de industrie daar wel een stokje voor steekt.
En terecht want het zou zonde zijn als op den duur de filmindustrie het niet meer rendabel acht om films te maken.

Persoonlijk denk ik dat als je een film echt goed vind het prettiger is om het origineel in handen te hebben.
Copies maken doe ik ook soms maar dan omdat ik wel eens een dvd uitleen....en dan leen ik liever een copy uit dan het origineel :wink:

Het wachten nu is op een slotje :shock:

Eddie
12-01-2004, 20:59
opzich vind ik kopieeren voor eigen gebruik geen probleem.

Meestal zijn het de B-films die ik kopieer, alle top films wil ik toch echt orgineel, met een mooi doosje, en liefst digipacks in de kast hebben staan!

Ik heb een 4 speed brander, alleen in het begin was ik daar heel erg mee bezig...
nu heb ik alle copies, in een opberg map zitten.. lekker leuk aanzicht nono

Léon Bolweg
12-01-2004, 21:09
Ik merk dat het beeld wel degelijk gecomprimeerd wordt als ik een dvd brand. Is het niet te veel gb (6 a 7) dan merk je er nog niet zo veel van (qua beeldverlies)....

maar goed, was hierboven dus al duidelijk geworden

Mike Philippens
12-01-2004, 21:11
Dit geeft bij films tot ruwweg 1 1/2 uur geen merkbare verliezen maar bij een lange film als b.v. Pearl Harbor dus wel.
Precies. Ik heb laatst een test gedaan met een concert DVD van Depeche Mode. Deze is volgens mij met HD camera's of DV gefilmd want het beeld is retestrak. Maak ik een kopie, zie je duidelijk wat grain achtige artefacts verschijnen. De soundtrack laten de kopieerprogramma's allemaal intakt en dat is wel goed.

Persoonlijk denk ik dat als je een film echt goed vind het prettiger is om het origineel in handen te hebben.
Me eens. Ik heb een redelijk uitgebreide collectie en ik kopieer ook helemaal niets voor in mijn collectie. Slechts 1 kopie heb ik en die gaat er bij gelegenheid uit. Wat ik wel doe is van huurfilms die ik erg leuk vind een bakuppie trekken om 'm nog een keer te kunnen kijken. Is de film heeeeel erg goed en is er een mooie DVD release van, koop ik 'm. Volgens mijn eigen 'waarden, normen en wetten' heb ik met een collectie van om en nabij de 200 titels en ongeveer 250 titels gehuurd wel het recht verdiend zo af een toe een kopietje te trekken. Er is genoeg verdient aan mij. Ik denk echter dat de rechter daar weer anders over denkt...

waar blijft dat slotje nou... :roll:

Tom van den Hout
12-01-2004, 21:19
Iemand die weet wat zon dual layer dvd-r kost? :)

8t88
12-01-2004, 21:24
Depeche Mode DVD probleem is omdat er een filter overheen loopt die Anton Corbijn ook vaakt gebruikt voor zijn foto's en videoclips. Probeer ook vooral de DVD van DM met de clips niet te comprimeren met bijvoorbeeld DVDshrink ziet er echt niet meer uit daarna. Ook slecht gekodeerde films met een overmaat aan filmruis(grain) zijn niet te comprimeren.

Loggie
12-01-2004, 21:27
[
waar blijft dat slotje nou... :roll:

Uitverkocht??

Johan van den D.
12-01-2004, 21:28
Nog ff dit voor er een slot op gaat.
Gaat dat gebeuren dan :twisted:

Johan van den D.
12-01-2004, 21:29
[
waar blijft dat slotje nou... :roll:

Uitverkocht??Nee, ze hebben het alleen nog niet gezien :roll:

Eddie
12-01-2004, 21:33

Misschien domme vraag, maar als het LEGAAL is om voor jezelf een kopie te maken, waarom is het hier dan ILLEGAAL om er over te posten?

zoals ik eerder zei (en de meesten hier doen het ook zo) huren > B-film kopieeren voor 1,50 (goedkoper dan nog een keer huren) > en de topfilms aanschaffen...

Ik zie het probleem niet :roll:

Loggie
12-01-2004, 21:35
[
waar blijft dat slotje nou... :roll:

Uitverkocht??Nee, ze hebben het alleen nog niet gezien :roll:

Er zal toch niks op TV zijn?

HiddeV
12-01-2004, 21:37

Misschien domme vraag, maar als het LEGAAL is om voor jezelf een kopie te maken, waarom is het hier dan ILLEGAAL om er over te posten?

zoals ik eerder zei (en de meesten hier doen het ook zo) huren > B-film kopieeren voor 1,50 (goedkoper dan nog een keer huren) > en de topfilms aanschaffen...

Ik zie het probleem niet :roll:


dat is illegaal, dus is het niet raar dat het hier ook illegaal is.
maar als je echt een backup wil maken en hier wil vragen hoe dat moet, vind ik dat het gewoon moet kunnen.

Christiaan Sauer
12-01-2004, 21:37
[
waar blijft dat slotje nou... :roll:

Uitverkocht??Nee, ze hebben het alleen nog niet gezien :roll:

kzat toevallig voor ik deze thread weer tegenkwam even te kijken wie onlie zijn, en dat er nog geen slotje aanhangt is omdat er uberhaupt geen crew online is ;).

HiddeV
12-01-2004, 21:39
kzat toevallig voor ik deze thread weer tegenkwam even te kijken wie onlie zijn, en dat er nog geen slotje aanhangt is omdat er uberhaupt geen crew online is ;).

als ze nou een schema maken waarneer ze er niet zijn, kunnen we op die tijdstippen over illegalen dingen prate :twisted:

Christiaan Sauer
12-01-2004, 21:41
:evil:
Wordt het wel weer dichtgegooid als ze wel online zijn. ;)

Johan van den D.
12-01-2004, 21:43

Misschien domme vraag, maar als het LEGAAL is om voor jezelf een kopie te maken, waarom is het hier dan ILLEGAAL om er over te posten?


Vraag dat gerust aan de crew, die hebben er een bepaalde mening over. :wink:

HiddeV
12-01-2004, 21:43
:evil:
Wordt het wel weer dichtgegooid als ze wel online zijn. ;)

en als ze er weer niet zijn gaan we in een nieuwe thread gewoon verder waar we gebleven waren :P

Johan van den D.
12-01-2004, 21:44
[
waar blijft dat slotje nou... :roll:

Uitverkocht??Nee, ze hebben het alleen nog niet gezien :roll:

Er zal toch niks op TV zijn?Denk het niet, darten is afgelopen dus. :o

Loggie
12-01-2004, 21:45

Misschien domme vraag, maar als het LEGAAL is om voor jezelf een kopie te maken, waarom is het hier dan ILLEGAAL om er over te posten?

zoals ik eerder zei (en de meesten hier doen het ook zo) huren > B-film kopieeren voor 1,50 (goedkoper dan nog een keer huren) > en de topfilms aanschaffen...

Ik zie het probleem niet :roll:


Het probleem ligt niet zozeer in het feit of het wel of niet legaal is maar dit forum gaat alleen over "echte" dvd's....en vanuit dat standpunt gezien is deze post nogal off-topic.
Dat wil niet zeggen dat ik het een vreemde vraag van de poster vind overigens.
Het grappige is dat de technieken die vroeger alleen voor de industrie voor handen waren nu voor iedereen beschikbaar zijn.....met alle gevolgen van dien.
Met alle beschikbare middelen die de consument tegenwoordig heeft is het geen wonder dat mensen er ook gebruik van willen maken.
Grappig is ook dat de mogelijkheid van copieren te danken was aan een 14 jarige jongen uit Zweden of Noorwegen (in ieder geval nogal noordelijk) die de copieerbeveiliging kraakte....anders had het misschien nog steeds niet mogelijk geweest....alhoewel mensen vinden altijd wel een manier om iets gedaan te krijgen.
Ik denk ook dat als mensen dat niet in zich hebben we als mens niet echt ver waren gekomen.

Eddie
12-01-2004, 21:45
owja, natuurlijk is het illegaal om een copie van een gehuurde film te maken http://www.euronet.nl/~everhaar/Forum/Smileys/bonk.gif
Maar ik huur wel gemiddeld 10 per week, dat teld niet zeker :lol:


wat gaan de posten op dit forum snel zeg, ik doe niets anders als "mark forum read" wel gaaf hier hoor!

Johan van den D.
12-01-2004, 21:49
wat gaan de posten op dit forum snel zeg, ik doe niets anders als "mark forum read" wel gaaf hier hoor!
Is zeker niet altijd zo hoorhttp://emoticons4u.informationalot.com/cartoon/051.gif

Loggie
12-01-2004, 21:51
owja, natuurlijk is het illegaal om een copie van een gehuurde film te maken
Maar ik huur wel gemiddeld 10 per week, dat teld niet zeker :lol:


Ik vrees dat dat niet echt uitmaakt 8)

Maar ja proberen kan altijd natuurlijk.
Zolang de stichting BREIN je niet met een thuisbezoek vereerd is er niks aan de hand :wink:

HiddeV
12-01-2004, 22:06
kan dvdxcopy ook een beveiliging kraken??

chimera01
12-01-2004, 22:07
Nou men nemen een blik benzine en branden die dvd's, godskannone, en het het nog legaal ook.
ga morgen weer effe naar de Bridge / DFw bak bij de FRS, ik noem het ontwikkelingshulp. Hoe minder van die troep op de markt hoe beter de ontwikkeling

Christiaan Sauer
12-01-2004, 22:09
:evil:
Wordt het wel weer dichtgegooid als ze wel online zijn. ;)

en als ze er weer niet zijn gaan we in een nieuwe thread gewoon verder waar we gebleven waren :P

en doe dat vaak genoeg en je krijgt een ban ;).

HiddeV
12-01-2004, 22:09
Nou men nemen een blik benzine en branden die dvd's, godskannone, en het het nog legaal ook.
ga morgen weer effe naar de Bridge / DFw bak bij de FRS, ik noem het ontwikkelingshulp. Hoe minder van die troep op de markt hoe beter de ontwikkeling

:lol: :lol:

maar weet iemand dit: kan dvdxcopy ook een beveiliging kraken??

HiddeV
12-01-2004, 22:12
:evil:
Wordt het wel weer dichtgegooid als ze wel online zijn. ;)

en als ze er weer niet zijn gaan we in een nieuwe thread gewoon verder waar we gebleven waren :P

en doe dat vaak genoeg en je krijgt een ban ;).

hmm, ja daar weet ik zo snel niets op te verzinnen :) of toch wel ondere een andere naam regristreren en een ander IP. en met die naam de thread beginnen :twisted:

Christiaan Sauer
12-01-2004, 22:13
Moet je wel weer nieuwe IP zien te regelen. En of dat zo makkelijk zo snel gaat?

Betamax
12-01-2004, 22:19
De enige goeie oplossing is echt AnyDVD en CloneDVD (die van Elby).
DVDXCopy geeft lelijk beeld met veel storingen.
De kopieën van CloneDVD zijn prachtig en ook de mogelijkheid om alleen de film en één geluidspoor en één soort ondertitels te branden.
Trouwens als je alleen de film + geluid + subdsneemt geeft CloneDVD bij ongeveer de helft van de DVD's aan geen compressie toe te passen.

HiddeV
12-01-2004, 22:24
Moet je wel weer nieuwe IP zien te regelen. En of dat zo makkelijk zo snel gaat?

kan ik via mijn provider's site doen, moet ik me aanmelden en zelf een nieuwe invoeren :lol:

Christiaan Sauer
12-01-2004, 22:26
Damn, jij wint (6) :mrgreen:
Close call

HiddeV
12-01-2004, 22:28
De enige goeie oplossing is echt AnyDVD en CloneDVD (die van Elby).
DVDXCopy geeft lelijk beeld met veel storingen.
De kopieën van CloneDVD zijn prachtig en ook de mogelijkheid om alleen de film en één geluidspoor en één soort ondertitels te branden.
Trouwens als je alleen de film + geluid + subdsneemt geeft CloneDVD bij ongeveer de helft van de DVD's aan geen compressie toe te passen.

CloneDVD is inderdaad een zeer goed programma, perfecte kwaliteit en zeer makkelijk te gebruiken. Ik heb van een film een kopie en de kwaliteit is net zo goed als elke andere dvd. de film was ook kort, lange films moet je niet kopieren, dan gaat de kwaliteit achteruit.

HiddeV
12-01-2004, 22:30
Damn, jij wint (6) :mrgreen:
Close call

YES! :lol: :mrgreen:

Léon Bolweg
13-01-2004, 06:29
kan dvdxcopy ook een beveiliging kraken??

Jazeker! Het programma vraagt als je het opstart of je een geleende dvd wilt kopieeren....... kies voor nee en je kan branden (dag beveiliging)..

HiddeV
13-01-2004, 10:35
kan dvdxcopy ook een beveiliging kraken??

Jazeker! Het programma vraagt als je het opstart of je een geleende dvd wilt kopieeren....... kies voor nee en je kan branden (dag beveiliging)..'

oke dat is mooi, maar ik heb nog een vraag, als je kopieert gaat dan alleen het beeld kwaliteit achteruit of ook het geluid? van geluid ga je het namelijk eerder merken dan beeld.

Betamax
13-01-2004, 11:34
Een kopie gemaakt met DVDXCopy kan je niet nog een keer kopiëren !!
En er komt een vervelend opstartscherm bij.

En zoals ik een eerdere posting al zei: De beeldkwaliteit is duidelijk minder bij DVDXCopy.

HiddeV
13-01-2004, 11:44
ik heb ook clonedvd en dat is ook een goed programma, eigenlijk ook iets uitgebreider, je kan de audio sporen weg halen, een commetaar track of een franse track hoef ik niet, zo kan je de kwaliteit opvoeren.

Nathan Strik
13-01-2004, 11:56
Enne voor iemand deze thread wilt sluiten, backups maken van je eigen dvd's mag !!!
Eigen regels maken op een DVD-forum mag ook, en wij willen hier gewoon niks mee te maken hebben.

Kortom: klik