PDA

Bekijk de volledige versie : Marantz of Denon



Ingrid
14-01-2004, 07:18
Ik heb een vraagje, wij hebben besloten om ook een home theater systeem te kopen. Nu hebben we de KEF KHT 2005.2 als luidsprekerset uitgekozen. Daarbij hebben we de Marantz SR4400 met DV6400 beluisterd. Dit klonk prima, maar nu begint de twijfel toe te slaan en denken we ook aan de Denon AVR 1804 met de DVD 1400.
Wat is naar jullie idee beter?

Peter Porrio
14-01-2004, 07:31
Ingrid,

Dit is niet zonder meer te zeggen. Beide merken staan bekend om hun muzikaliteit. De enige manier om erachter te komen welke voor jou beter is, is ze beide te beluisteren in combinatie met de Kef speakerset en bepalen welke je het mooist vindt klinken.

Christiaan Sauer
14-01-2004, 09:43
Beluisteren is inderdaad de enige optie die je echt hebt :). We kunnen helemaal uitleggen hoe de ene moet klinken tov de andere, maar het zijn jou oren die de doorslag zullen moeten geven ;)

Ingrid
14-01-2004, 09:51
Dat snap ik. We hebben de Denon dus niet gehoord.
In de hifi speciaalzaak waar wij waren zeiden ze dat Marantz het beste bij die Kef luidsprekers zou passen omdat Marantz warmer klinkt. Kef zou wat koeler klinken en dan is Marantz een goeie combi. Jullie begrijpen het al, we zijn echt beginners op dit gebied. Het is toch veel geld, wat je maar 1 keer kan uitgeven (helaas).
We willen het zowel voor muziek als voor films gebruiken.

Peter Porrio
14-01-2004, 10:10
Een kennis van me heeft de "Kef eitjes" op een Denon 1803 en dat klinkt ook prima. Ik zou toch vragen of je de combi Denon-Kef kunt beluisteren.

Dan weet je zeker wat jullie het mooist vinden en daar gaat het tenslotte om. De verkoper kan wel zeggen dat de Marantz warmer klinkt, maar dat vindt hij. Klank is zo persoonlijk.

Nog mooier is het wanneer je beide combi's kunt beluisteren, dan kun je beter vergelijken t.o.v. elkaar.

Rob Eric Blank
14-01-2004, 10:13
Het zelfde advies wat iedereen hier geeft.
Er gaat niks boven luisteren. Neem een film mee een een paar audio cd's (het liefst verschillende genre's), zodat je goed het verschil tussen beide combinaties kunt horen. Een set aanschaffen is even te duur om dat blind te doen, dus LUISTEREN.

Audiominded
14-01-2004, 10:50
Hoi! Ik zit zelf ook met een twijfel omtrent de receiver die ik wil gaan aanschaffen. Marantz of weet ik nog al niet meer. De keuze wordt er niet makkelijker op. Ik weet wel dat als je luistert (waar heb ik dat meer gelezen :D je een heel eind komt.De denon vondt ik persoonlijk wat te dof klinken helemaal in combinatie met B&w.Maar als de kef spiekers wat schel klinken kan dat de boel weer wat meer helderheid geven.Wat ik ook belangrijk vindt aan een set is zijn uitstraling in de denk ik dat toch mijn voorkeur uit gaat naar Marantz. :D Succes met je keuze

Cees
15-01-2004, 11:04
Denon DV-1400 schijnt minder te zijn dan Pioneer DV-565 :roll:
Denon AV-receivers zijn wel weer absolute klasse.
Zeker een goedkopere afgeleide van de Top 3803.

Wout van den Berg
15-01-2004, 15:35
Dit soms so moeilijk te bepalen. Dit heb ik zelf ook altijd als ik een keuze moet maken. Je moet idd gewoon domweg naar je eigen gehoor luisteren. Wat jij de beste keus vindt, daar moet je gewoon voor gaan.

Bing Thio
15-01-2004, 17:33
Ik heb de 1e versie van de Kef-eitjes met een Marantz SR-6200 receiver en Pioneer 530 DVD-speler. en oude Technics CD-speler.
Mijn ervaringen zijn: met DVD is het geluid heel goed en ook de bassen zijn lekker (Gladiator, StarWars etc..) Ook muziek-DVD's klinken heel goed (mede afhankelijk van de kwaliteit van opname, maar Marco Borsato, Elton John en Queen klnken heel goed met DTS).
Met gewone CD's vind ik het geluid iets minder (bassen klinken niet strak genoeg naar mijn smaak), maar ik vermoed dat de oorzaak ligt in de slechte CD-speler (heeft alleen nog een analoge uitgang) en mijn relatief moeilijke akoestiek. Met de CD in de Pioneer klinkt muziekCD al een stuk beter. De subwoofer van versie 2 heeft meer vermogen en klinkt dus ook waarschijnlijk beter dan de mijne :(
Ben nog aan het sparen voor een nieuwe CD-speler. Mijn oog is overigens gevallen op een Denon DVD-2200 of 2900. Kan namelijk naast gewone DVD's en CD's, ook SACD en DVD-audio en mp3 afspelen. De Denon DVD-1400 is ook een multispeler die goedkoper is dan de 2200 en 2900 (resp €500, €700, €1300)

Succes met de keuze. Hopelijk heb je iets aan mijn commentaar, maar zoals de anderen ook zeggen: je eigen gehoor is de referentie.

Johan van den D.
15-01-2004, 17:40
Ik denk dat je met zowel de Marantz als de Denon een leuke set in huis gaat halen.
Helaas kan ik ook niet anders dan het al bekende advies te geven maar met beide zal je geen verkeerde keuze doen.
http://emoticons4u.informationalot.com/cartoon/446.gif

Robert V
16-01-2004, 00:42
Ikzelf zit ook te twijfelen welke receiver ik moet aanschaffen. Ik heb de keuze tussen de Denon AVR-1804 of de 100 euro duurdere Marantz SR-7300. Ik heb nu thuis de 200 T Syntar speakers van Chario staan. Vraag is dus eigenlijk: bij welke receiver komen de Chario's er het best uit?

Raskel
16-01-2004, 06:12
De Denon 1804 is eigenlijk een instapmodel van Denon (ja ok de 1604 is het laagste). Ik zou dan zeker gaan voor een hoger model uit de Marantz serie zoals bv de 7300. Zeker een muzikaler model met meer vermogen.

Groeten,
Raskel

Charl
18-01-2004, 11:40
Ben nog aan het sparen voor een nieuwe CD-speler. Mijn oog is overigens gevallen op een Denon DVD-2200 of 2900. Kan namelijk naast gewone DVD's en CD's, ook SACD en DVD-audio en mp3 afspelen. De Denon DVD-1400 is ook een multispeler die goedkoper is dan de 2200 en 2900 (resp €500, €700, €1300)
Pioneer DV-565A kan ook DVD-Audio, SACD, MP3 en JPG weergeven.
Maar hij kost dan maar rond 300 a 350 Euro.

Is duurder ook altijd beter ... :roll:

Bing Thio
18-01-2004, 12:17
Pioneer DV-565A kan ook DVD-Audio, SACD, MP3 en JPG weergeven.
Maar hij kost dan maar rond 300 a 350 Euro.

Is duurder ook altijd beter ... :roll:

Nou..soms wel :wink: , maar het is met apparatuur ook niet altijd te beredeneren, net als met auto's en vrouwen :)
Je bent er verliefd op of niet!

Albert Kostwinder
18-01-2004, 12:48
In de hifi speciaalzaak waar wij waren zeiden ze dat Marantz het beste bij die Kef luidsprekers zou passen omdat Marantz warmer klinkt. Kef zou wat koeler klinken en dan is Marantz een goeie combi.

Dit is dus enkel de mening en voorkeur van die verkoper/zaak. Misschien denk jij er na een luistersessie helemaal anders over. Niet te zwaar laten wegen en zelf tot een conclussie komen! :)