PDA

Bekijk de volledige versie : magnetostaten



PM
30-11-2001, 15:06
Wat zijn dit...?
Electrostaten ken ik wel ... maar magnetostaten? Zijn dat conventionele speakers??
Ik kan ze in de woordenlijst ook niet vinden.. (misschien tip voor crew??)

PM
11-12-2001, 12:02
he medeforummers!!

Heeft nou niemand en antwoord of maar een klein idee??

Of is het een stomme vraag?? (vermoedelijk had ik dan wel veel reacties gehad ;) )

bmateijsen
11-12-2001, 12:19
Nou zo'n stomme vraag is het niet... naast electrostaten, bestaan ook magnetostaten... maar hoe deze werken... geen idee.

Groet Bjorn

P.S. dit antwoord had ik al eerder willen geven.. maar eigenlijk heb je er niks aan....

Nick van Leeuwen
11-12-2001, 12:40
Kijk eens op:

http://www.twinstaticaudio.nl/twinstatic/wat_els.html
en
http://www.twinstaticaudio.nl/twinstatic/wat_msl.html

Moet je verder mee komen denk ik...

PM
11-12-2001, 12:54
thnx...: (vergelijking met electrostaten)
------
Ook bij de magnetostaten treffen we een bewegend membraan aan, dat echter veel dikker is en is voorzien van draden of een vlak printspoor (vergelijkbaar met de ouderwetse achterruit-verwarming in auto’s). De draden hebben een doorsnede van een halve millimeter en zijn op de folie gelijmd met een tussenafstand van een centimeter. Het vlakke printspoor is opgedampt of gelijmd en dient voor de hoog/midden weergave. De dikkere draden zorgen voor de basweergave en voeren de hoogste stroom. Het membraan is aan de achterzijde voorzien van platte staafmagneten, zodat er eigenlijk gesproken kan worden van een platgeslagen conusluidspreker.
Een magnetostaat is een universele luidspreker en is voor alle muziekgenres geschikt, mits het geluidsniveau niet op volle oorlogssterkte( > 100dB) dient te zijn.

De magnetostaat mist de finesse en openheid in het klankbeeld van een electrostaat, zodat opera en vocale jazz liefhebbers vaker kiezen voor een ESL.
--------

PM
11-12-2001, 12:55
CREW: misschien iets om in de woordenlijst te zetten... ik geloof dat dit type speaker nog ontbreekt