PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Reparaties ?



martin
15-01-2004, 11:28
Heeft iemand weleens een CD of DVD ter reparatie aangeboden bij deze zaak

http://www.cd-dvd-reparatie.nl/

Ik heb namelijk een DVD die wat beschadigd is, het is een Disc uit een Soprano box (die nieuwe) die ik pas tweedehands heeft gekocht hier op het forum. Om nu weer een hele nieuwe box aanteschaffen is ook weer zo wat, zou die reparatie een optie kunnen zijn???

ben benieuwd naar de reacties.

Wazige
17-01-2004, 10:03
Hmm,
Bij (erg) diepe krassen: enkele druppels water aanbrengen op de bekraste delen en deze in volgorde met schuurpapier nr. 1, 2 en 3 in een rechte lijn vanuit het midden van de cd/dvd naar buiten toe schuren

Klinkt er goed voor ;)

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik denk dat ik niet op mijn kostbare dvd's zou gaan schuren met schuurpapier, maar idd slim om even te vragen of iemand er ervaring mee heeft 8)

martin
17-01-2004, 10:08
Volgens mij ben ik de enige die een probleem heb met een bekrast schijfje, ik ga het toch maar doen. Maar natuurlijk niet zelf. Ik ga hem opsturen naar dat bedrijf en ik zie wel wat ik terug krijg.

Volgens mij doe ze het schijfje met een special pasta opschuren. Ik neem aan dat ze weten waarmee ze bezig zijn. Kosten zijn € 15 incl verz. een nieuwe Soprano box kopen is duurder.

Edge1
17-01-2004, 12:29
Volgens mij ben ik de enige die een probleem heb met een bekrast schijfje, ik ga het toch maar doen. Maar natuurlijk niet zelf. Ik ga hem opsturen naar dat bedrijf en ik zie wel wat ik terug krijg.

Volgens mij doe ze het schijfje met een special pasta opschuren. Ik neem aan dat ze weten waarmee ze bezig zijn. Kosten zijn € 15 incl verz. een nieuwe Soprano box kopen is duurder.

Wel duur zeg
Ikzelf heb wel eens een beetje tandpasta gebruikt met een doekje op een cdrom. Krassen krijg je door te polijsten alleen maar weg als ze niet te diep zijn. Ik heb ook ooit gehoord van een spul dat de kras opvult, maar weet niet of het werkt.

Wat je ook kan doen is of de filmmaatschappij het om wilt ruilen voor een nieuwe als je de defecte of beschadigde terugstuurt.

Succes

Dr_evil
17-01-2004, 13:12
Ze werken met het 'fix-a-disc' systeem, waar ik een tijd terug op een stage ook mee heb gewerkt... Werkt negen van de tien keer heel goed. Er wordt een laagje van de DVD afgeschuurd, en vervolgens gepolijst. Diepe krassen zijn niet te herstellen...!

Ik zou het gewoon doen dus...

martin
17-01-2004, 15:18
Het was geen diepekras maar een oppervlakkige wel wat breed, vandaar dat mijn beide spelers er op vastliepen. Ik moest het schijfje tegen het licht aanhouden om te zien of er licht door kwam of dat de kras oplichten, dat deet het dus niet. ik heb dan ook grote vertrouwen dat het weer goed komt. De disc ligt inmiddels in de brievenbus. hoop binnekort het resultaat door te geven.

lex
18-01-2004, 09:26
ik heb ooit ergens gelezen dat je dat soort krasjes zou kunnen verhelpen met hetzelfde spul als waarmee je je display van je mobiele telefoon zou kunnen 'repareren'.
ik weet alleen niet meer hoe dat heet maar dat zou je gewoon in de winkel moeten kunnen kopen.

Lex

mradem
18-01-2004, 11:29
Ik heb ook eens van die apparaatjes gezien die je oude cd's/dvd's een nieuwe laag gaven. Daar zat een hendel aan waar je aan moest draaien en dan haalde het een heel dun laagje van de cd af zodat de cd weer als nieuw was. Ik weet niet de naam ervan helaas.

Dr_evil
19-01-2004, 12:58
Ik heb ook eens van die apparaatjes gezien die je oude cd's/dvd's een nieuwe laag gaven. Daar zat een hendel aan waar je aan moest draaien en dan haalde het een heel dun laagje van de cd af zodat de cd weer als nieuw was. Ik weet niet de naam ervan helaas.

Dat is dus dat 'fix-a-disc' systeem.... :|

martin
19-01-2004, 17:19
Over snelheid gesproken...

Zaterdag de DVD op de bus gedaan, nu net een berichtje gehad van de reparateur dat de DVD gemaakt is en getest en alweer op de bus richting mij is gestuurd. Dus als het meezit heb ik hem morgen alweer in huis.

Ben benieuwd.....

HarryCallehan
19-01-2004, 19:27
ik heb ooit ergens gelezen dat je dat soort krasjes zou kunnen verhelpen met hetzelfde spul als waarmee je je display van je mobiele telefoon zou kunnen 'repareren'.
ik weet alleen niet meer hoe dat heet maar dat zou je gewoon in de winkel moeten kunnen kopen.

Lex

Dit spul heet Displex.
Je kunt het in een tube(tje) krijgen en kost ongeveer 5 euro.
Ik heb het geprobeerd en had de indruk dat het een beetje helpt. Diepe krassen krijg je er niet uit.

HC

eevano
19-01-2004, 19:58
Of de skipdoctor,
http://www.grafisoft.be/Producten/skipdoctor.htm

martin
20-01-2004, 18:27
Vandaag weer de disc terug gehad, op het oog zag het er weer als nieuw uit, dus ook gelijk de disc in de speler gelegd en hij werkte weer perfect.

Conclusie.. PERFECTE oplossing voor defecte DVD's.

HiddeV
20-01-2004, 19:10
Vandaag weer de disc terug gehad, op het oog zag het er weer als nieuw uit, dus ook gelijk de disc in de speler gelegd en hij werkte weer perfect.

Conclusie.. PERFECTE oplossing voor defecte DVD's.

wat heeft het gekost?

Coen P.
20-01-2004, 19:14
E15 incl. (staat in een eerdere post)

dat is niet goedkoop, maar is een stuk voordeliger dan het bestellen van een nieuwe sopranosbox

gr. Coen

martin
21-01-2004, 16:24
Kost inderdaad 15 € !!

Het bedrag staat bijna niet meer in verhouding met een nieuwe DVD, maar zoals speciale uitgavens of een disc uit een dure box is het nog het overwegen waard. Ik ben weer tevreden al had ik wel nu bijna een hele nieuwe box gehad met de prijs van een tweedehands box en de reparatie.

prinsje
16-11-2004, 20:16
Hmm, deze service rekent maar 5 euro incl. btw en verzendkosten voor het polijsten van je dvd:

http://www.cd-dvd-reparatie.nl/


En deze maar 3 euro, maar dan moet je geloof ergens lid van zijn:

http://www.salesshare.nl/nieuwsbrief8.htm

Staat specifiek bij dat diepere krassen duurder zijn? Dus kennelijk kunnen ze ook diepe krassen repareren!