PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Reparaties ?



martin
15-01-2004, 11:28
Heeft iemand weleens een CD of DVD ter reparatie aangeboden bij deze zaak

http://www.cd-dvd-reparatie.nl/

Ik heb namelijk een DVD die wat beschadigd is, het is een Disc uit een Soprano box (die nieuwe) die ik pas tweedehands heeft gekocht hier op het forum. Om nu weer een hele nieuwe box aanteschaffen is ook weer zo wat, zou die reparatie een optie kunnen zijn???

ben benieuwd naar de reacties.

Wazige
17-01-2004, 10:03
Hmm,
Bij (erg) diepe krassen: enkele druppels water aanbrengen op de bekraste delen en deze in volgorde met schuurpapier nr. 1, 2 en 3 in een rechte lijn vanuit het midden van de cd/dvd naar buiten toe schuren

Klinkt er goed voor ;)

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik denk dat ik niet op mijn kostbare dvd's zou gaan schuren met schuurpapier, maar idd slim om even te vragen of iemand er ervaring mee heeft 8)

martin
17-01-2004, 10:08
Volgens mij ben ik de enige die een probleem heb met een bekrast schijfje, ik ga het toch maar doen. Maar natuurlijk niet zelf. Ik ga hem opsturen naar dat bedrijf en ik zie wel wat ik terug krijg.

Volgens mij doe ze het schijfje met een special pasta opschuren. Ik neem aan dat ze weten waarmee ze bezig zijn. Kosten zijn € 15 incl verz. een nieuwe Soprano box kopen is duurder.

Edge1
17-01-2004, 12:29
Volgens mij ben ik de enige die een probleem heb met een bekrast schijfje, ik ga het toch maar doen. Maar natuurlijk niet zelf. Ik ga hem opsturen naar dat bedrijf en ik zie wel wat ik terug krijg.

Volgens mij doe ze het schijfje met een special pasta opschuren. Ik neem aan dat ze weten waarmee ze bezig zijn. Kosten zijn € 15 incl verz. een nieuwe Soprano box kopen is duurder.

Wel duur zeg
Ikzelf heb wel eens een beetje tandpasta gebruikt met een doekje op een cdrom. Krassen krijg je door te polijsten alleen maar weg als ze niet te diep zijn. Ik heb ook ooit gehoord van een spul dat de kras opvult, maar weet niet of het werkt.