PDA

Bekijk de volledige versie : Voor de mensen die bij een bank werken... of hier kennis...



Mark de Jong
15-01-2004, 14:40
Voor de mensen die bij een bank werken, of hier kennis van hebben:

Ik vroeg me af of iemand na het maken van een succesvolle transactie,
het geld op zijn eigen rekening kan laten terugstorten zonder toestemming van de eigenaar ?
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, omdat ik dan wat probleempjes hopelijk kan verhelpen.

Groeten,

Mark

Nico de Graaf
15-01-2004, 14:52
Dat kan dus niet. Het is alleen mogelijk om een automatische incasso terug te laten boeken.(storneren). Als je dus geld hebt overgemaakt naar een bankrekening kan je dat niet meer ongedaan maken.

bmateijsen
15-01-2004, 14:59
Nou niet helemaal... 90% van de gevallen heb je gelijk, maar soms kan het terug worden gehaald, echter dat is een uitzonderlijke situatie.

Groet Bjorn

R. Schaap
15-01-2004, 14:59
klopt.

madelon
15-01-2004, 15:15
zie mijn topic. kan niet... grrrrr (ja john sorry)

John Sital
15-01-2004, 15:29
idd, is niet mogelijk.

McVirusS
15-01-2004, 15:30
Als je zoiets zeker wilt weten moet je gewoon met de bank bellen die kunnen het perfect uitleggen :).

Alexander V
15-01-2004, 15:53
Nee, geld kan je alleen terug laten storten als het om een machteging gaat, niet bij een overschrijving.

John Sital
15-01-2004, 15:54
de bank....abnamro :P

Mark de Jong
15-01-2004, 16:21
Ok, heel mooi. Bedankt voor de reacties mensen (y)

bmateijsen
15-01-2004, 16:40
Werk zelf voor een bank.. het kan dus wel.. zolang het nog op de tussenrekening staat.. Vandaar 90% van de gevallen gaat dit op, soms kan het worden teruggehaald..

Mark de Jong
15-01-2004, 16:45
Werk zelf voor een bank.. het kan dus wel.. zolang het nog op de tussenrekening staat.. Vandaar 90% van de gevallen gaat dit op, soms kan het worden teruggehaald..

Wat moet ik verstaan onder tussenrekening ?

John Sital
15-01-2004, 17:51
Werk zelf voor een bank.. het kan dus wel.. zolang het nog op de tussenrekening staat.. Vandaar 90% van de gevallen gaat dit op, soms kan het worden teruggehaald..

jij werkt zeker bij de postbank, die staan erom bekend dat ze geld vesthouden om er rente van te kunnen trekken :wink:

John Sital
15-01-2004, 17:53
Werk zelf voor een bank.. het kan dus wel.. zolang het nog op de tussenrekening staat.. Vandaar 90% van de gevallen gaat dit op, soms kan het worden teruggehaald..

Wat moet ik verstaan onder tussenrekening ?

nou lijkt mij vrij stug, werk zelf bij de abn, maar even opjouw vraag te antwoorden: als jij geld overboekt naar een andere rekening kan het 1 tot 5 dagen duren voor het bij begunstigde aankomt; vanaf het moment van afschrijving komt het terecht op een rekening van je eigen bank, die controleert gegevens begunstigde,daarna wordt het bedrag doorgeboekt naar rekening van de bank van begunstigde, die voert een 2e controle uit en dan pas wordt het geld zichtbaar op rekenig van de begunstigde.

Mark de Jong
15-01-2004, 18:06
Bedankt voor de uitleg John.

Dan neem ik aan dat er niets aan de hand is :)

John Sital
16-01-2004, 11:52
Bedankt voor de uitleg John.

Dan neem ik aan dat er niets aan de hand is :)

hm, als ik vragen mag, waarom wilde je het weten? beweert begunstigde dat bedrag niet bijgeschreven is?

Mark de Jong
16-01-2004, 12:49
Nou, het probleem is als volgt. Ik heb enkele weken geleden een deal afgesloten m.b.t. een netwerkkabel. Heeft ie netjes betaald en vervolgens heb ik de kabel toegestuurd. Maar nu komt ie drie weken later aan dat ie de afhandelijk niet goed vond. Hij had blijkbaar een mailtje gestuurd waarin hij vroeg of hij de hele deal kon annuleren. Dat was nadat het geld was gestort. Maar ik heb dat mailtje nooit ontvangen. Na een hele dag mail heen en weer te hebben gestuurd kwam het erop neer dat ie het geld wilde laten terugstorten. De kabel zou trouwens niet worden teruggestuurd i.v.m. de slechte afhandeling. Dus vandaar. Ligt het dan anders of blijft het in dat geval hetzelfde ? De deal is 3 weken geleden (iets in die geest) afgesloten.

Patrick G.
16-01-2004, 14:29
Nou, het probleem is als volgt. Ik heb enkele weken geleden een deal afgesloten m.b.t. een netwerkkabel. Heeft ie netjes betaald en vervolgens heb ik de kabel toegestuurd. Maar nu komt ie drie weken later aan dat ie de afhandelijk niet goed vond. Hij had blijkbaar een mailtje gestuurd waarin hij vroeg of hij de hele deal kon annuleren. Dat was nadat het geld was gestort. Maar ik heb dat mailtje nooit ontvangen. Na een hele dag mail heen en weer te hebben gestuurd kwam het erop neer dat ie het geld wilde laten terugstorten. De kabel zou trouwens niet worden teruggestuurd i.v.m. de slechte afhandeling. Dus vandaar. Ligt het dan anders of blijft het in dat geval hetzelfde ? De deal is 3 weken geleden (iets in die geest) afgesloten.

In dat geval kan hij het geld echt niet terug laten storten. Zou een mooie janboel in Nederland worden als iedereen na afgehandelde deals zijn geld weer terug kon laten storten.

Leuk bedacht trouwens, wel je geld terug willen maar niet de kabel terugsturen. :?

John Sital
17-01-2004, 13:15
Nou, het probleem is als volgt. Ik heb enkele weken geleden een deal afgesloten m.b.t. een netwerkkabel. Heeft ie netjes betaald en vervolgens heb ik de kabel toegestuurd. Maar nu komt ie drie weken later aan dat ie de afhandelijk niet goed vond. Hij had blijkbaar een mailtje gestuurd waarin hij vroeg of hij de hele deal kon annuleren. Dat was nadat het geld was gestort. Maar ik heb dat mailtje nooit ontvangen. Na een hele dag mail heen en weer te hebben gestuurd kwam het erop neer dat ie het geld wilde laten terugstorten. De kabel zou trouwens niet worden teruggestuurd i.v.m. de slechte afhandeling. Dus vandaar. Ligt het dan anders of blijft het in dat geval hetzelfde ? De deal is 3 weken geleden (iets in die geest) afgesloten.

jezus, en daar ga je serieus op in als hij de kabel niet wilt teruggeven? :wink:
heeft ie echt 3 weken de tijd nodig om tot de conclusie te komen dat ie de afhandeling niet goed vond? maar goed, die halve gare kan het bedrag niet laten terugstorten, en bovendien als ie aangifte doet heeft ie geen enkele poot om op te staan: jj hebt keurig de afgesproken goederen verstuurd, dat is ook aangekomen, en dat hij 3 weken moet denken voor ie het wil annuleren vind ik helemaal een goeie!

Mark de Jong
17-01-2004, 14:27
Nou, het probleem is als volgt. Ik heb enkele weken geleden een deal afgesloten m.b.t. een netwerkkabel. Heeft ie netjes betaald en vervolgens heb ik de kabel toegestuurd. Maar nu komt ie drie weken later aan dat ie de afhandelijk niet goed vond. Hij had blijkbaar een mailtje gestuurd waarin hij vroeg of hij de hele deal kon annuleren. Dat was nadat het geld was gestort. Maar ik heb dat mailtje nooit ontvangen. Na een hele dag mail heen en weer te hebben gestuurd kwam het erop neer dat ie het geld wilde laten terugstorten. De kabel zou trouwens niet worden teruggestuurd i.v.m. de slechte afhandeling. Dus vandaar. Ligt het dan anders of blijft het in dat geval hetzelfde ? De deal is 3 weken geleden (iets in die geest) afgesloten.

jezus, en daar ga je serieus op in als hij de kabel niet wilt teruggeven? :wink:
heeft ie echt 3 weken de tijd nodig om tot de conclusie te komen dat ie de afhandeling niet goed vond? maar goed, die halve gare kan het bedrag niet laten terugstorten, en bovendien als ie aangifte doet heeft ie geen enkele poot om op te staan: jj hebt keurig de afgesproken goederen verstuurd, dat is ook aangekomen, en dat hij 3 weken moet denken voor ie het wil annuleren vind ik helemaal een goeie!

Nee, ik heb het niet echt serieus genomen want ik had wel verwacht dat dat niet mogelijk zou zijn :)
De deal is 2 dagen voor de kerst dacht ik afgerond. Toen had ie de kabel al binnen, dus het kan zijn dat het al iets van een maand geleden is.
Hoe dan ook, je hebt gelijk, ik had er eigenlijk geen aandacht aan moeten besteden :)

John Sital
17-01-2004, 15:22
ach ja, weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen :wink: