PDA

Bekijk de volledige versie : Game, The [DVD]



Koen Crijns
19-07-2001, 00:04
Game, The [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=194)

Tossie
04-11-2002, 02:20
Waarom heeft nog iemand zijn mening gegeven op deze van Fincher?!?!

Is ie niet goed ofzo?
Ik moet hem namelijk nog zien en ben benieuwd naar reacties.

Dave
04-11-2002, 08:46
Waarom heeft nog iemand zijn mening gegeven op deze van Fincher?!?!

Is ie niet goed ofzo?
Ik moet hem namelijk nog zien en ben benieuwd naar reacties.

Nou, het is een goede film! duidelijk te merken dat het een Fincher is en de nieuwere release heeft redelijk ged beeld en duidelijk geluid ;) alleen geen extra's maar zeker een goede film, gewoon kopen voor dat geld: 13.95 - 10% bij de FRS :)

Tossie
04-11-2002, 10:42
Welke kenmerken heeft de nieuwe release en van wanneer is ie?

Dave
04-11-2002, 11:11
Welke kenmerken heeft de nieuwe release en van wanneer is ie?

Universal - 903 616 9
UPC - 3 259190 361690 >

wel Letterbox :(


BB - 16:9

DD - 5.1


2002 uitgegeven ook met nieuwe leeftijdslogo.

Tossie
05-11-2002, 14:14
Wat zit ie trouwens in een lelijke doos!

Dennis Kuijper
22-01-2003, 17:09
heb gisteren deze film gekeken de nieuwe 2002 editie met leeftijdslogo,is nu 10 euro bij bart smit,Moet zeggen dat ik het beeld toch wel erg goed vond,en dat de film donker is ,dat hoort gewoon bij die film vind ik,het geluid voor dit genre film vond ik opzich ook wel goed,dus gewoon kopen mensen voor die 10 euro,
moet in je collectie zitten vind ik.

Richard B.
23-01-2003, 00:05
Een beetje onderschatte film is The Game eigenlijk: deze is (mijns inziens) stukken beter als Finchers laatste, The Panic Room. Veel spannender en ook verrassender qua verhaalloop. De dvd is aardig 'basic' maar voor de prijs hoef je het niet te laten. Gewoon een erg goeie thriller voor 'weinig'. :)

HiddeV
01-02-2003, 19:09
geweldige film, alleen niet om meerdere keren te zien omdat als je het eind weet het niet meer zo leuk is als de eerste keer

madelon
11-02-2003, 17:45
goeie film. aparte verhaal lijn. En inderdaad stukken beter dan Panic Room waar ik niet veel aan vond!!

Gabriel B.
16-02-2003, 11:32
Originally posted by Richard Boon
[B]Een beetje onderschatte film is The Game eigenlijk: deze is (mijns inziens) stukken beter als Finchers laatste, The Panic Room. Veel spannender en ook verrassender qua verhaalloop. De dvd is aardig 'basic' maar voor de prijs hoef je het niet te laten. Gewoon een erg goeie thriller voor 'weinig'.
Ik wou niet een exact dezelfde mening neerpoten. Copy en paste dan maar. :)

suedje
26-02-2003, 11:28
Heeft iemand enig idee wat dit voor versie van The Game is??

http://www.ceedeeveedee.nl/Artikel.php?ID=3077&JumpBack=1

Richard B.
26-02-2003, 13:12
Heeft iemand enig idee wat dit voor versie van The Game is??

http://www.ceedeeveedee.nl/Artikel.php?ID=3077&JumpBack=1

Lijkt me een 'herdruk' van de gewone versie (aan de prijs te zien dan). Ik heb nog nergens iets gehoord van een SE ofzo.

Rob P.
26-02-2003, 23:10
Heeft iemand enig idee wat dit voor versie van The Game is??

http://www.ceedeeveedee.nl/Artikel.php?ID=3077&JumpBack=1

Waarschijnlijk is dat deze (http://www.playserver1.com/play247.asp?page=title&r=R1&title=560)..oftewel dezelfde... :wink:

SuperDre
13-03-2003, 16:19
Universal - 903 616 9
UPC - 3 259190 361690 >

wel Letterbox :(

BB - 16:9

DD - 5.1

Wat Nou 'Wel letterbox :(', das juist goed, de film in het orgineel formaat moeten ze eigenlijk allemaal zijn, en niet die hack&slash 4x3 versies (of zelfs pan & scan 16x9)..
Enige puntje wat ik heb is dat de ondertiteling te laag staat en iets te groot font is.. maarja die kun je gelukkig uitzetten..

Jurgen V
16-03-2003, 00:38
Van de week gekocht, nog niet gezien maar lijkt me top beeld dik in orde geluid dik in orde! Must have gewoon!

Joost v.d. Ham
16-03-2003, 01:15
goede film, ook al ben ik absoluut geen Micheal Douglas liefhebber.

Caledonians
16-03-2003, 17:35
Zeer zeker een titel voor in je collectie! Top verhaal alleen gaat het verassingseffect er af na 1x kijken maar dat hou je bij alle films... Maar zeker niet laten liggen voor dat geld!

Lex v/d Moolen
06-04-2003, 14:51
Had deze voor €9.89 bij de Kruidvat gekocht en geen spijt van. Een boeiende thriller die geen moment verveelt en tot het einde verrassend blijft. Zoals hier eerder al aangegeven is het wel de vraag of hij leuk is om hem nog eens te kijken, want als je het plot kent is ie een stuk minder spannend denk ik. Dit is wel een oude recensie en van een Regio 3 versie. Degene die ik heb is een 2/4 versie, zag ik later pas. Het beeld is nog steeds aan de donkere kant, maar is dat niet met elke David Fincher film? De extra's zijn matigjes en het geluid is wel goed. Alleen wel erg luide muziek opeens op het moment dat Douglas ontdekt dat zijn huis is bespoten met grafitti. Wel een goed nummer overigens. :)

Rochan
16-05-2003, 23:50
Topfilm (y) Goed verhaal, goed acteerwerk. Jammer dat de dvd uitvoering heel magertjes is. Hoop dat er een in de toekomst een S.E. van gaat komen. Verdient deze film zker :)

Wizz-Art
16-05-2004, 19:12
In het genre zijn er echt niet veel films die aan The Game kunnen tippen, een topper die in de collectie naast se7en, fightclub en panic room niet mag ontbreken!

netfox
26-07-2004, 19:52
Hoop dat er een in de toekomst een S.E. van gaat komen.
Is hier (al) wat over bekend?

Marco Dubbeldam
08-11-2004, 21:18
Dit is toch wel de minste film die ik tot nu toe van Fincher heb gezien. Nog steeds best een aardige film, maar zeker niet eentje voor mij om the hebben.

Kees Hoekerd
28-05-2005, 23:33
Zeer ongeloofwaardige film.Een paar leuke scenes en Michael Douglas doet het noet onaardig als zakenman.Het verhaal is onorgineel (man krijgt spel en de raarste gebeurtenissen volgen) en alle gebeurtenissen zijn zo onrealistisch.[spoiler:1302284211]Het einde is al helemaal slecht,wie verwacht nou dat hij precies daar springt?En dan blijkt alles nep te zijn geweest.[/spoiler:1302284211]Wel had de film aparte gebeurtenissen soms,maar niks wat echt origineel of uitstekend te noemen is.
Tegenvaller vergeleken bij Fight Club en Se7en
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet de hele tijd even boeiend heb zitten kijken,met die hitte enzo en vanaf een bed kijken is dan al helemaal niet comfortabel,waardoor je steeds gaat verschuiven. :wink:
In ieder geval geen aanschaf waard.

rkrijger
29-05-2005, 21:54
In het genre zijn er echt niet veel films die aan The Game kunnen tippen, een topper die in de collectie naast se7en, fightclub en panic room niet mag ontbreken!

Goh-goh-geh, ik heb deze allemaal! En ook nog eens Alien 3, die ook van DF is! :-)

MGdutch
07-06-2005, 19:54
Aardig filmpje, leuk om een keer gezien te hebben maar voor mij absoluut geen aanschaf waard.

rkrijger
07-06-2005, 19:59
Is ie niet goed ofzo?
Ik moet hem namelijk nog zien en ben benieuwd naar reacties.

Ik vind het toch een goeie film! Het plot is al met al toch verassend te noemen...

Swanski
22-11-2006, 15:38
UIteraard eerder gezien, maar wel heel lang geleden en nog nooit op dvd. Nog steeds is de sfeer goed net als het idee. Maar ook al is het lang geleden, de verrassing aan het eind vergeet je niet snel meer en dat gaat vooral ten kosten van het einde op zich en de scheidslijn tussen realiteit en fictie (in dit geval fictie als spel). Dat laatste is eerder en later weer gedaan door filmmakers (recent nog gezien bij 2 andere films: Total Recall, eXistenZ) en dat op zich is altijd wel een leuk element. Bij The Game heb ik het wel gezien iig na de 2e keer, want het verhaal zelf is redelijk, maar nu de verrassing er niet is en je gaat letten of het inhoudelijk ook een beetje OK in elkaar zit, merk je toch dat het plot zeker niet foutloos is. Natuurlijk is het fictie, maar bij de maker van Seven en Fight Club mag je de lat wel wat hoger leggen en daarom geen 3e keer meer voor mij. Deze gaat de collectie uit.

7.3

Olivier vd D.
22-11-2006, 17:02
Dat gevoel had ik ook heel sterk bij de 2e keer kijken. De plot is bijzonder ongeloofwaardig en verre van realistisch. Welke idioot neemt nu dit soort risico's? Dit zou om zich niet zo erg zijn, ware het niet dat de film zichzelf erg serieus neemt en dan is het dodelijk.

Fikret
01-12-2006, 18:01
Persoonlijk vind ik dit de beste film van David Fincher en behoort het tot mijn top 5 met favoriete films.

Dennis Kuijper
29-01-2007, 13:52
The Game (1997)
Nicholas Van Orton is een rijke zakenman die eigenlijk alles heeft wat z,n hartje begeert. Maar z,n succes heeft hem wel z,n huwelijk gekost en een koude en harteloze man van hem gemaakt die alleen nog maar met zich zelf bezig is en weinig bekommerd om anderen. Z,n jonger broertje Conrad waar hij al een tijd niets van gehoord heeft duikt ineens op om hem voor z,n 48ste verjaardag wel een heel bijzonder cadeau te geven dat zijn hele leven maar ook zijn houding voorgoed zal doen veranderen.

Deze psychologische triller van Davind Fincher waarvan je het idee het beste kan omschrijven als een reality game waarin je een role-playing personage speelt. Aan de ene kant heel sterk en origineel verzonnen,maar aan de andere kant is na de eerste keer het verrassings effect weg. Na meerdere kijk beurten gaan de toevalligheden wel het meeste opvallen. Ook al weet je net als Fincher,s film Seven het einde al,het blijft een erg onderhoudende en sfeervolle film. 7.5/10