PDA

Bekijk de volledige versie : Welke maatschappij maakt de beste dvd's?



HiddeV
15-01-2004, 17:24
Welke filmmaatschappij maakt de beste dvd's voor Nederland?

Ik vind dat Warner en Fox de beste maken. goed beeld & geluid en ook vaak veel extra's. Ook mooie menu's. Warner is ook goed met de prijs van de dvd's. eerst duur, maar die prijs zakt toch redelijk snel en dat is iets wat bij fox niet gebeurt.

als er een maatschappij niet bij de poll zit zeg het aub.

Eddie
15-01-2004, 17:40
> Ik vind dat Warner en Fox de beste maken.

Warner?? nou nee, als ik kijk naar Friends en die verschrikkelijk rode kartonnen doosjes serie, zou ik van schrik nooit een dvd van hun weer aanschaffen...

> als er een maatschappij niet bij de poll zit zeg het aub.

M:I-2 heb ik van Paramound, 1 disc maar wel veel extras

Tom L.
15-01-2004, 18:09
Ik heb gestemd op Universal, die hebben vaker 2 dvd's en DTS.
Columbia Tristar vind ik ook goed, behalve dat opnieuw uitbrengen van dvd's. Ook vind ik dat Universal het verdient na het uitbrengen van de mooie Hulk L.E. 3 dvd.

Ik neem aan dat degene die op DFM stemde een grapje maakte :twisted:

Jarin
15-01-2004, 18:16
Heb op Universal gestemd maar had net zo goed Columbia Tristar of Warner Bros kunnen zijn. MGM is trouwens ook niet slecht.

Edge
15-01-2004, 18:38
Universal maakt misschien wel goede dvds, maar de affaire met de Back to the Future boxen maakt ze wel voor mij de minst klantvriendelijke. Bezitters van regio 1 in het buitenland hebben geen recht op omruiling!

De lijst mist nog

Hong Kong Legends ?

HiddeV
15-01-2004, 18:43
De lijst mist nog

Hong Kong Legends ?

kan iemand van crew deze toevoegen samen met Paramount

Christiaan Sauer
15-01-2004, 18:45
Ik heb gewoon even gekeken wat ik in mijn collectie heb staan aan spullen van verschillende maatschappijen, en daarbij komt A-Film erg positief naar voren. Prachige verpakkingen en allemaal met erg goed beeld en geluid. Ook relatief veel DTS tracks.
Op een tweede plek zou Universal komen denk ik, en op de derde plek zou ik voor 20th Fox gaan. Al zijn die 2 niet vast op die plek. Kan ook wel omwisselen.

Bob Hiemstra
15-01-2004, 18:59
Universal maakt misschien wel goede dvds, maar de affaire met de Back to the Future boxen maakt ze wel voor mij de minst klantvriendelijke. Bezitters van regio 1 in het buitenland hebben geen recht op omruiling!

De lijst mist nog

Hong Kong Legends ?

Officieel mag R1 ook niet verkocht worden buiten US of Canada dus dit lijkt me wel logisch.

candela
15-01-2004, 21:16
Ik heb gewoon even gekeken wat ik in mijn collectie heb staan aan spullen van verschillende maatschappijen, en daarbij komt A-Film erg positief naar voren. Prachige verpakkingen en allemaal met erg goed beeld en geluid. Ook relatief veel DTS tracks.


Laat me niet lachen zeg. Tenzij het hypercommerciële "films" (ik blijf aardig) zijn zoals LOTR & co. zijn de A-film dvds gewoon kaal, terwijl de buitenlandse versies vol extras staan. En ze durven er dan nog 20 euro of meer voor te vragen ook. A-film is van hetzelfde (lage) niveau als DFW, Indies, RCV en de andere nederlandse toplabels.

Ernest Hamstra
15-01-2004, 21:24
Ik heb gewoon even gekeken wat ik in mijn collectie heb staan aan spullen van verschillende maatschappijen, en daarbij komt A-Film erg positief naar voren. Prachige verpakkingen en allemaal met erg goed beeld en geluid. Ook relatief veel DTS tracks.


Laat me niet lachen zeg. Tenzij het hypercommerciële "films" (ik blijf aardig) zijn zoals LOTR & co. zijn de A-film dvds gewoon kaal, terwijl de buitenlandse versies vol extras staan. En ze durven er dan nog 20 euro of meer voor te vragen ook. A-film is van hetzelfde (lage) niveau als DFW, Indies, RCV en de andere nederlandse toplabels.

Hoho, sinds A-Video A-Film is geworden is de kwaliteit erg vooruit gegaan. The Pianist, anyone? Dances with Wolves, De Fons Rademakers Box, om maar eens wat te noemen. Het zijn parels in mijn collectie.

Deze thread bestaat trouwens al: Click (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=8667).

HarryCallehan
15-01-2004, 22:23
Warner is mijn favoriet.
De verpakking is niet het belangrijkste aan een DVD.
Ze hebben mooie releases en bijzonder aardige titels.

Warner was de eerste met een leuk label met een leuke prijs: Best Buy....

HC

Nathan Strik
15-01-2004, 22:33
De lijst mist nog

Hong Kong Legends ?

kan iemand van crew deze toevoegen samen met Paramount
Ik heb ze toegevoegd. Meteen even Paradiso erbij gezet, want ik vind dat die toch ook niet mag ontbreken.

Christiaan Sauer
15-01-2004, 22:37
Ik heb gewoon even gekeken wat ik in mijn collectie heb staan aan spullen van verschillende maatschappijen, en daarbij komt A-Film erg positief naar voren. Prachige verpakkingen en allemaal met erg goed beeld en geluid. Ook relatief veel DTS tracks.


Laat me niet lachen zeg. Tenzij het hypercommerciële "films" (ik blijf aardig) zijn zoals LOTR & co. zijn de A-film dvds gewoon kaal, terwijl de buitenlandse versies vol extras staan. En ze durven er dan nog 20 euro of meer voor te vragen ook. A-film is van hetzelfde (lage) niveau als DFW, Indies, RCV en de andere nederlandse toplabels.

Hoho, sinds A-Video A-Film is geworden is de kwaliteit erg vooruit gegaan. The Pianist, anyone? Dances with Wolves,

Inderdaad aub volgende keer klein beetje kijken welke films ze uberhaupt uitbrengen ;).
Genoemde Dances With Wolves en The Pianist zijn gewoon erg mooie releases. Echt geen enkel probleem mee. Verdere zijn beide LOTR versies van beide films ook gewoon zoals een dvd hoort te zijn.
Nee, A-Film brengt gewoon echt goed spul uit op het moment. (op dit moment gaan ze ook aan kop in de poll btw)

HiddeV
15-01-2004, 22:38
De lijst mist nog

Hong Kong Legends ?

kan iemand van crew deze toevoegen samen met Paramount
Ik heb ze toegevoegd. Meteen even Paradiso erbij gezet, want ik vind dat die toch ook niet mag ontbreken.

oke bedankt

Richard B.
15-01-2004, 22:49
Warner wint het bij mij net van Columbia Tristar met Fox op de derde plek: vooral hun meest recente SE's zijn heel goed samengesteld, maar ze hebben altijd al hele betrouwbare dvd's afgeleverd tegen een goeie prijs (en die snappers zijn WEL mooi!). Columbia Tristar levert ook altijd wel goeie SE's maar net als bij Fox kan ik er niet een specifieke recente goeie opnoemen.

Lex v/d Moolen
15-01-2004, 23:03
Ik kies ook voor Warner, ondanks de oudere oerlelijke 'snappers'.
De laatste S.E.'s zijn gewoon erg goed.

Azazel
15-01-2004, 23:07
Fox, Warner en A-Film.

Arnaxis
15-01-2004, 23:38
Definately Fox, absoluut niet Warner. Ik vind de verpakking wel degelijk belangrijk, en die laat bij veel Warner titels nogal te wensen over.

Tom L.
16-01-2004, 06:29
Inderdaad aub volgende keer klein beetje kijken welke films ze uberhaupt uitbrengen ;).
Genoemde Dances With Wolves en The Pianist zijn gewoon erg mooie releases. Echt geen enkel probleem mee. Verdere zijn beide LOTR versies van beide films ook gewoon zoals een dvd hoort te zijn.
Nee, A-Film brengt gewoon echt goed spul uit op het moment. (op dit moment gaan ze ook aan kop in de poll btw)

Ik ben het hier niet mee eens. Dit zijn dus allemaal bekende films, o.a. door oscars enzo. Maar de low-budget films zeg maar, staan met een zeer baggere kwaliteit op dvd. Bijv. Lucky Numbers. Er zit op dit moment wat verbetering in, zoals bijv. Taxi 3 met DTS, maar om nou te zeggen dat ze alleen goed spul uitbrengen...

Rut
16-01-2004, 06:55
Heb gestemd op Universal, maar het hadden net zo goed A-Film, Fox of Warner kunnen zijn.

BTW, ik hoop dat Indies dit jaar goed maakt met een super-release van Tombstone. Heb een reactie gekregen van Indies dat ze wachten op de goede masters om er een widescreen + DTS versie van te maken

Reinbo
16-01-2004, 07:00
A-film, niet alleen vanwege de vaak hoge kwaliteit, maar zij hebben ook de beste arthouse en cult titels.

Edwin V
16-01-2004, 07:42
Ik heb Warner gekozen. Om de volgende redenen
1) Ondanks die snappers zijn de meeste films van goede kwaliteit.
2) Ik heb zelf nog geen foutieve disc van Warner hoeven omruilen.
3) Veel films zijn in het juiste formaat en anamorf.
4) Redelijke prijzen in het algemeen.

Fox is een goede tweede.

Hoewel A-Films mooie toppers heeft uitgebracht laten hun mindere titels soms zwaar te wensen over:
- relatief vaak geen extra's.
- relatief vaak geen anamorf beeld.

Martin Zuidervliet
16-01-2004, 09:24
Warner heeft vanaf het begin DVD volledig ondersteund en bracht zelfs als eerste Disneyfilms uit. Fox maakt hun titels veel te duur en als het aan hen had gelegen had DVD waarschijnlijk niet eens bestaan (ze zijn pas heel laat mee gaan doen).

Cloud
16-01-2004, 13:20
Ik heb 2 dvds van Hollywood Pictures Home Entertainment: The Sixth Sense Deluxe Edition en The Rock Deluxe Edition.
Die 2 vind ik best wel mooi. :D

De films behoren tot Buena Vista/Touchstone ,maar het zal wel een apart uitgever van hen zijn die Deluxe Editions uitbrengt?
Het zijn trouwens dezelfde edities (cover en extras) als de Vista Series (Sixth Sense) en Criterion (Rock) die in de VS worden uitgebracht. :o

Ik heb trouwens gevoted voor Fox in de poll.
Uitstekende dvds, vaak veel extras en soms met mooie slipcase!

Werner
16-01-2004, 13:28
Beslist Fox! Vooral hun 2disc-releases zijn tot in de puntjes af. Columbia ook, maar die heb ik niet gekozen omwille van de soms exorbitante prijzen, Warner niet wegens het manifest weigeren van DTS te gebruiken, Buena Vista niet omwille van hun voorliefde voor Franse DTS-tracks, en RCV... tja dat gaat van kwaad naar erger. Alhoewel ze één van de technisch beste DVD's ooit op de markt hebben gebracht (Terminator 2)

Harry B.
16-01-2004, 14:33
Ik heb niet gestemd omdat ik buitenlandse maatschappijen eigenlijk beter vind, zoals Synapse, Blue Underground en Anchor bay. Uitgevers die mooie releases uitbrengen voor een beperkte groep liefhebbers :D

Christiaan Sauer
16-01-2004, 15:34
Inderdaad aub volgende keer klein beetje kijken welke films ze uberhaupt uitbrengen ;).
Genoemde Dances With Wolves en The Pianist zijn gewoon erg mooie releases. Echt geen enkel probleem mee. Verdere zijn beide LOTR versies van beide films ook gewoon zoals een dvd hoort te zijn.
Nee, A-Film brengt gewoon echt goed spul uit op het moment. (op dit moment gaan ze ook aan kop in de poll btw)

Ik ben het hier niet mee eens. Dit zijn dus allemaal bekende films, o.a. door oscars enzo. Maar de low-budget films zeg maar, staan met een zeer baggere kwaliteit op dvd. Bijv. Lucky Numbers. Er zit op dit moment wat verbetering in, zoals bijv. Taxi 3 met DTS, maar om nou te zeggen dat ze alleen goed spul uitbrengen...
Ik had het dan ook over de films uit mijn eigen collectie :) ;). Daarin kwam A-Film erg goed naar voren ;).
De low-budget films van A-Film heb ik eigenlijk niets van.

Sander Haarmans
16-01-2004, 16:15
Ik heb voor Universal gekozen omdat ze idd (bijna altijd) een DTS track hebben en het vaak een 2 disc versie is, op de tweede plaats staat voor mij A-Film, kijk maar naar de The lord of the ring Extended versies... dit zijn juweeltjes van uitvoeringen en kan (bijna) niet beter.

foley
16-01-2004, 16:20
Wat mij betreft Universal en MGM. Goede beeld- en geluidskwaliteit, veel aandacht besteed aan verpakking, veel nuttige extra's.

Kaplan
16-01-2004, 16:26
Ik kies voor Warner
Naast wat al genoemd is
veel Classics
originele filmposters op de covers

Rob Eric Blank
16-01-2004, 17:14
Ik heb voor Universal gekozen, maar was een lastige keuze. Zou er eigenlijk 4 willen kiezen.
Paramount heeft mooie boxen, Indiana Jones, Godfather verpakking niet top maar de Film en DVD kwaliteit zijn echt top.
Warner, goede films (vervelende snappers) met goede extra's
A-Film, na LOTR EE en Pianist toch ook wel een van de beter bedrijven

FrankGuthrie
16-01-2004, 23:14
Paramanount, omdat ze Star Trek leveren :wink:

Laurens-Jan
16-01-2004, 23:16
Ik heb voor 20th Century Fox gekozen, dit vanwege hey feit dat zij mooie 2DVD versies van films maken.
De seizoensboxen van Buffy & Angel zijn ook heel gaaf.

Inspector Lee
17-01-2004, 17:16
Ik heb gekozen voor FOX, maar vind de dvd-versies van HongkongLegends ook uitstekend en van Universal i.d.

FOX blijft nummer 1....goeie releases :)
Vooral de 2disks versies

Gr33tz,
Inspector Lee

HiddeV
20-01-2004, 14:22
fox staat tot nu toe boven aan, maar we hebben eigenlijk meer stemmen nodig

Martin Zuidervliet
23-01-2004, 22:16
Marktaandeel 2003

De Entertainmentbranche is sterk in ontwikkeling. Tussen industrie en retail is de trend, dat uitgevers het liefst een paar klanten hebben om in ieder geval maar de targets te halen. Omzetten gaan omhoog, maar verkoopteams worden verkleind. De meeste Nederlandse uitgevers werken met één, hooguit twee vertegenwoordigers. Afhankelijk van het beleid van een uitgever kiezen ze hun klanten als het ware uit. Aan de andere kant is de schapruimte van een gemiddeld DVD-verkooppunt zo klein, dat inkopers moeten kiezen met wie ze wel of niet zaken doen. Het gaat dus niet om welke interessante titels, maar om welke voor hun interessante uitgevers.

Hieronder volgt een Top 25 van Nederlandse uitgevers en hun marktaandeel bij een gemiddelde Nederlandse DVD-winkel. Import DVD's zijn buiten beschouwing gelaten.

Uiteraard zal zo'n top 25 bij een keten of een branche-vreemd bedrijf er anders uit zien.

1 (2) - Warner Home Video (22.2 %)
2 (3) - Paramount (20.9 %)
3 (1) - Fox (13.7 %)
4 (6) - A-Film (7.6 %)
5 (7) - Buena Vista (6.4 %)
6 (4) - Universal Pictures (6.0 %)
7 (5) - Columbia Tristar (4.3 %)
8 (8) - Private (3.5 %)
9 (13) - EMI (2.3 %)
10 (24) - Paradiso (1.6 %)
11 (9) - RCV (1.3 %)
12 (15) - Filmfreak (1.3 %)
13 (11) - Bridge (1.2 %)
14 (22) - Forum (1.1 %)
15 (20) - Bertus (1.1 %)
16 (18) - DGM (1.0%)
17 (23) - Disky (0.7 %)
18 (10) - Shiva (0.7 %)
19 (12) - Video Film Express (0.6 %)
20 (19) - Homescreen (0.6 %)
21 (17) - HOM Vision (0.5 %)
22 (14) - Sony Music (0.4 %)
23 (16) - Dutch Filmworks (0.3 %)
24 (--) - PIAS (0.3 %)
25 (21) - Indies (0.3 %)


Een toelichting:

1) Terug op nummer 1: Warner Home Video! Warner was in de beginjaren al grootmarktaandeelhouder. Als geen ander hebben ze gevochten om DVD populair te maken. Door collega-maatschappijen veelal bekritiseerd voor het te snel omlaag halen van de verkoopprijs met een vroege invoering van een midprice-concept: Best Buy. Na het verliezen van de distributie van Buena Vista DVD's en het nauwelijks uitbrengen van eigen backcatalogus en special editions kwam Warner even in een dal terecht. Ze zijn in 2003 goed teruggekomen. Er werd behoorlijk breed backcatalogus, familie-titels, special editions en TV-series uitgebracht. Gezien het indrukwekkende releaseschema voor 2004 kan dit jaar bijna niet stuk voor Warner Home Video. Naar eigen zeggen is Warner Home Video commercieel en probeert men bij uiteenlopende verkooppunten het beste resultaat er uit te halen.

2) Paramount stond bekend als een 'achter-de-feiten-lopende' Major. In 2003 is men veel meer naar de mogelijkheden in de markt gaan kijken in plaats van hun eigen ideale marktbeeld. Gevolg waren forse prijsverlagingen en een midprice concept (Stars For Sale), waar veel aandacht aan besteed wordt. Uiteraard hebben zeer goed verzorgde klassiekers als Indiana Jones en Once Upon a Time in The West, maar ook nog meer Star Trek Box-sets de positie van Paramount verstevigd.

3) Grote verliezer in 2003 is Twentieth Century Fox. Alhoewel men weldegelijk veel meer potentie heeft. Ik ga er maar van uit, dat dit komt door het vertrek van zo'n beetje alle vertegenwoordigers begin 2003. Dat schijnt inmiddels opgelost te zijn. In 2004 zal een nieuwe tegenvaller zich voordoen voor Fox, wanneer de distributiedeal met MGM vervalt. MGM zal in Nederland een eigen kantoor openen en zelf de distributie voeren.

4) A-Film heeft Lord of The Rings en daar hebben ze veel aan te danken. Het geeft ze de mogelijkheid om andere mooie produkten uit te geven. Helaas wordt daar verder weinig mee gedaan. Dit ondanks dat A-Film maar al te graag een naam wil hebben voor (commerciele) arthouse films. Nu wordt het dus afwachten, wat er gaat gebeuren, zodra Lord of the Rings dit jaar is afgelopen. Zal men naar het dieptepunt van Dutch Filmworks afzakken of het beleid van RCV verder doorvoeren? Of juist afschaffen? Aangezien er nogal wat personeel van RCV bij A-Film rondloopt (en men daar trots op is), vrees ik het ergste.

5) Buena Vista: Ik heb me altijd verbaasd hoe commercieel en professioneel Buena Vista altijd is geweest. Alsof personeel echt getraind wordt en/of opleidingen krijgt/heeft genoten. Verbazingwekkend en uniek in deze handel in ieder geval. Sinds ruim een half jaar is hier helemaal niets meer van over. Men is zwaar ongemotiveerd. Ik heb geen flauw idee, wat er aan de hand is. Het bedrijf is in verval. De salesmanager zal Buena Vista binnenkort verlaten om MGM Nederland op te zetten. Ondanks de stijging t.o.v 2002 laat de omzet bij Buena Vista een fors dalende lijn zien gedurende 2003.

6) Universal Pictures: Wel gedaald, vanwege een zeer slecht begin. Gedurende het jaar is een duidelijke stijging zichtbaar. Een nieuw beleid wat beter past bij hun zeer brede en gevarieerde catalogus lijkt te werken. Voor 2004 zou Universal zeer hoog kunnen scoren.

7) Columbia Tristar: Ooit langdurig na Warner Home Video de (eeuwige) nummer 2 op DVD-gebied. Columbia moest in 2003 nog een stap verder terugnemen. Dit is niet alleen te wijten aan het verliezen van de Universalcatalogus. Het is te lang stil rond deze firma. Geen duidelijk beleid. Hopelijk zal men in 2004 meer naar de situatie(s) in de markt kijken. De eerste tekenen wijzen hier in ieder geval op.

8) Private is perfect. Waren alle leveranciers maar zo. Ideaal op alle punten!

9) EMI is met voorsprong de beste muziekmaatschappij! Wij zijn niet groot in muziek, maar doen graag zaken met ze. Het resultaat mag er wezen! De vertegenwoordigers van EMI doen prima hun werk. Houden je goed en regelmatig op de hoogte en zorgen dat je niets misloopt zonder te veel pushen om onverkoopbare aantallen in huis te halen. Dit is redelijk uniek. Hier kunnen vele maatschappijen van leren!

10) Paradiso lijkt ook veelbelovend. Men probeert goed naar hun produkten te kijken en wat er in de markt gaande is.

11) RCV is een schande voor de markt. Ze hebben niets met entertainment te maken, maar willen alleen snel en makkelijk geld verdienen. Men weet helaas aan goede titels te komen, maar de manier, waarop ze met klanten, de consument, hun produkten en de markt omgaan is stuitend. Zelden hebben m'n oren zo staan klapperen bij de onzin, die ze je proberen wijs te maken. RCV is in de jaren tachtig vanuit de illegale videohandel ontstaan. Volgens RCV werken ze al twintig jaar zo en zijn ze er groot mee geworden. Waarom een succesformule veranderen? En als de winkelier/consument niet beter weet, waarom ze wijs maken? Daar kan je juist van profiteren (aldus RCV!). Of wij willen stoppen met betere importversies in huis halen. Huh????
Hun uitermate dubieuze (verkoop-) praktijken worden gelukkig door steeds meer inkopers niet gewaardeerd. Of ze dat doorhebben is maar zeer de vraag...

12) Filmfreak: Prima. handelen naar hun (beperkte) mogelijkheden, maar weten daar het beste uit te halen.

13) Bridge heeft een eigen unieke plaats in de markt ingenomen. Brengen troep uit, maar ook interessante produkten. Hun beleid is zo goedkoop mogelijk te kunnen leveren. Special Editions van hun Austin Powers 1 en dergelijke zo zijn dus ondenkbaar.

14) Forum lijkt fors gestegen, maar dat komt doordat er pas sinds eind 2002 sprake is van een relatie. Zouden zich uitsluitend met het videothekenniveau moeten bezighouden. Dit is geen compliment.



15) Tja. Bertus heeft Van Kooten en de Bie en Jiskefet. Hartstikke leuk. En ik maar denken, dat ze Warner Music distributie hebben overgenomen. Waarom laat men dat dan niet weten? De Warner Music titels verdwijnen tussen de vele andere catalogustitels. Je kan beter bij Bertus zelf om import-versies van Warner Music DVD's vragen. Die zijn een stuk goedkoper!

16) DGM. Anime. Doet prima z'n werk. Geen op- of aanmerkingen.

17) Disky. Low-Budget. Af en toe een leuke release. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor branche-vreemde kanalen.

18) Shiva. In het derde kwartaal zijn we weer begonnen om hun titels te voeren. Sterk stijgend. Ook vanwege de sterke daling van Forum/Route XX ;-)

19) Video Film Express. Heeft natuurlijk een klap gehad na het verliezen van de hoogwaardige muziektitels. Heeft nu te weinig gezicht.

20) Homescreen heeft een interessante catalogus, maar doen daar bitter weinig mee. Men wacht rustig af...
Zoals altijd...

21) HOM Vision is niets meer sinds RCV zelf alle interessante titels voert en niets voor HOM Vision overlaat. HOM doet nog wel wat met Christian Movies en Urban iets, maar dit zet geen zoden aan de dijk. Hangt misschien toch nog te veel aan RCV.

22) Sony Music laat zien, dat het helemaal niet slecht gaat in de muziekindustrie. Waar klaagt men zo over? Men hoeft hun klanten in ieder geval niet te informeren. Ze verkopen toch wel. Wat sloven ze zich toch uit bij EMI?

23) De interessantere titels zijn bij Dutch Filmworks teruggegaan naar Paradiso. Inmiddels stelt Dutch Filmworks nauwelijks meer wat voor. Er is ooit wel goede wil geweest, maar men heeft zich laten verleiden door dubieuze exclusieve deals a la RCV, waardoor steeds meer inkopers Dutch Filmworks links hebben laten liggen. Men moet nu titels lenen (en voorzien van nep-DTS) van collega-maatschappijen om power-boxen samen te stellen. Om het enorme risico te dekken worden er steeds bv-tjes opgericht. In marketing is men wel sterk. Daar verkopen ze op. Meer niet.

24) PIAS (Play It Agan Sam) heeft een leuke muziekcatalogus, maar ook niet al te bijzonder. Leuk voor er bij.

25) Indies is een uitgever, die eigenlijk alleen hun DVD's moet maken om ergens bij weg te doen. Gratis bij een pak maandverband of zo. 80 DVD's bij aankoop van een DVD-speler?

Overige uitgevers stellen te weinig voor om te noemen. Een grote partij, die ontbreekt is Universal Music. Universal Music is de grootste muziekuitgever. Hun arrogantie gaat zo ver, dat ze een fusie willen tegenhouden tussen Sony Music en BMG Ariola. Het nieuwe bedrijf Sony BMG zou dan bijna even groot als Universal Music worden. Concurrentie is niet gewenst.
Al jaren probeert men de traditionele handel (CD-winkels) over te slaan door vooral met branche-vreemden leuk zaken te doen. Dit tot ergenis van de CD-winkels. Vorig jaar heeft men wegens tegenvallende resultaten fors moeten bezuinigen en personeel moeten ontslaan. De logica bij dit soort bedrijven is ver te zoeken. Ook wij importeren hun titels. Vandaar dat ze niet in de top 25 voorkomen.

Het bovenstaande is samengesteld aan de hand van informatie, die verkregen is vanuit eigen ervaringen, de uitgevers zelf en andere inkopers. De op- en aanmerkingen zijn van te voren voorgelegd bij vrijwel alle betrokken partijen.

Robert

Bron: Ro-Direct DVD Nieuwsbrief 314

Harry B.
23-01-2004, 23:00
Wie is die mafketel die op DFW heeft gestemd?????

Sjekster
24-01-2004, 14:39
Inderdaad aub volgende keer klein beetje kijken welke films ze uberhaupt uitbrengen ;).
Genoemde Dances With Wolves en The Pianist zijn gewoon erg mooie releases. Echt geen enkel probleem mee. Verdere zijn beide LOTR versies van beide films ook gewoon zoals een dvd hoort te zijn.
Nee, A-Film brengt gewoon echt goed spul uit op het moment. (op dit moment gaan ze ook aan kop in de poll btw)

Ik ben het hier niet mee eens. Dit zijn dus allemaal bekende films, o.a. door oscars enzo. Maar de low-budget films zeg maar, staan met een zeer baggere kwaliteit op dvd. Bijv. Lucky Numbers. Er zit op dit moment wat verbetering in, zoals bijv. Taxi 3 met DTS, maar om nou te zeggen dat ze alleen goed spul uitbrengen...De eerste taxi's zijn ook van A-Film, en hoewel de ondertitels niet uitkunnen hebben ze prima beeld en erg goed geluid (ook al met DTS)
Eigenlijk alle films van A Film die ik heb, waaronder ook minder bekende films als girlfight hebben degelijke uitgaves gekregen. Weliswaar sommige met niet al teveel extra's, maar qua beeld en geluid is er niks op aan te merken.

Tom L.
24-01-2004, 16:03
Taxi 1 heeft geen DTS. Taxi 2 wel.

Eddie
10-07-2005, 19:57
1. Fox (hun special editions zijn prachtig!)
2. MGM (hun special editions reeks passen naadloos bij elkaar)
3. Universal
4. Warner Bros (goede titels, maar de afwerking v/d dvd's :shock: )

Warner... kijk nu eens naar Rebel without a caurse!
ik kon niet wachten toen ie uit kwam, leek prachtig op het plaatje.
maar toen ik um thuis kreeg... :evil: schandalig duur voor wat je krijgt.
over een slipcase maar te zwijgen (wat sowieso bij Warner een probleem) die dingen die hun uitbrengen zijn verticale schuifhoesjes van belabberde kwaliteit.

eigenlijk moest Warner nog verder onderaan de lijst, maar door hun goede titels...
(ze hebben Heat S.E. ook verknalt, met die rode balk en geen DTS)

Hotse
10-07-2005, 20:06
Op nummer 1: A-Film
goede nummer 2: MGM

Erwin de Koning
10-07-2005, 20:10
Hmm, Deltamac en SomethingWeird staan er niet tussen...

motoko
11-07-2005, 08:00
is er een reden waarom de Criterion Collection hier niet bij staat?

anders winnen zij duidelijk.

Maarten van Krimpen
11-07-2005, 08:21
Zonder na te hoeven denken meteen op Columbia Tristar gestemd. Goede releases van erg goede films, en het audio-commentaar is altijd ondertiteld. In m'n top 5 zou trouwens toch bij mij DFW komen te staan vanwege de Extreme-films die ze uitbrengen tegen een redelijke prijs.

Kees Hoekerd
11-07-2005, 08:22
dan ga ik voor Warner.Veel goeie klassiekers,snelle menu's,veel ondertitelingkeuzes's en SE's zijn erg goed.
MGM heeft dat ook,maar die maakt weer matige 1 discs.
Fox,columbia en universal horen er ook zeker bij,allemaal zeer goeie uitgevers.
Paramount geeft vooral goeie klassiekers uit,maar meestal hebben die een lak aan extra's en transfers zijn niet altijd super,ook matig artwork.
Over RCV en dfw ben ik niet echt te spreken.

Eddy
11-07-2005, 11:13
Eigenlijk is Criterion Collection de beste maatschappij wat dvd's betreft. Niet alleen hebben ze voortreffelijke films in hun catalogus staan, maar zijn ze ook nog eens allemaal erg mooi op schijf gezet, maar ze bevatten ook nog eens erg goede extra's. Een verhaal apart is de bijzondere vormgeving die elke titel meekrijgt. Bovendien is een informatief boekje van 30 of meer pagina's geen uitzondering.

Maar goed, de poll laat geen optie toe om voor Criterion te kiezen. In dat geval gaat mijn stem uit naar Warner vanwege de hoge kwaliteit waarmee oude klassiekers worden uitgebracht. Vooral de boxsets (Film Noir Volume I & II, Controversial Classics, From Broadway To Hollywood, Classic Comedies) zijn prachtig verzorgd, hebben prima beeld en geluid en zijn bijna allemaal voorzien van zeer informatief audiocommentaar en andere extra's. Het enige nadeel is de hoge snelheid waarmee zij hun titels uitgeven, dat kan mijn portemonnee echt niet bijhouden...

Caledonians
12-07-2005, 23:52
Ik ben enorm fan van A-film! Altijd nette en verzorgde releases. Ze zijn de laatste tijd ook weer enorm goed bezig met ESOTSM, Oldboy en Motorcycle Diaries...

Oscar P.
13-07-2005, 00:25
Wie is die mafketel die op DFW heeft gestemd?????

:mrgreen:

Ik was het niet, was toen nog niet eens aangemeld... Er zijn er ook twee die op RCV hebben gestemd... ;)

Heb zelf voor HKL gekozen, aardig wat extra's en een paar mooie uitgaves!

Aronofsky
13-07-2005, 09:39
RCV is in de jaren tachtig vanuit de illegale videohandel ontstaan. Volgens RCV werken ze al twintig jaar zo en zijn ze er groot mee geworden. Waarom een succesformule veranderen? En als de winkelier/consument niet beter weet, waarom ze wijs maken? Daar kan je juist van profiteren (aldus RCV!). Ik weet dat ik er laat bij ben (want dit bericht is van 24-01-2004) maar dit wist ik dus niet. Vandaar die illegaal slechte Dvd uitvoeringen.

Waar die hele hosanna stemming over A-Film vandaan komt begrijp ik ook niet helemaal want ik heb voornamelijk het idee dat A-Film de prijzen van hun Dvd's kunstmatig hoog houdt.

Voorbeeld: The Pianist is gewoon identiek aan buitenlandse 2-disc uitgaven, net als Lord of the Rings Extended Edition, die beide erg redelijk goedkoop zijn geworden.

Onder de vlag van A-Film blijven ze echter vrij lang aardig aan de prijs en als ze eenmaal goedkoper worden dan komen ze als single-disc in die belachelijk lelijke quality film collection terecht. Veel succes als je nu nog die 2-disc van bv. The Pianist voor een fatsoenlijke prijs probeert te krijgen (FRS en Van Leest € 19,99) om nog maar te zwijgen over Mulholland Drive 2-disc.

Nou is die idiote quality f. coll. pas redelijk kort geleden ingevoerd (pas na een hoop replies in deze thread) dus die jubelstemming zal nu wel ietwat getemperd zijn :roll:

P.S. Begrijp me niet verkeerd: A-Film mag alles doen wat ze willen qua prijzen maar het kan voor de consument toch wel wat aangenamer gemaakt worden. Ons bent zuunig! :oops:

Fafa
13-07-2005, 10:15
Een jaartje geleden vond ik Warner Bros de beste maatschappij omdat ze mooie 2 disc digipacks afleverden van klassiekers als Casablanca, Adventures of Robin Hood, Once upon a time in America, One flew over the cuckoo's Nest, Amadeus en Singin' in the Rain.

Helaas zijn de digipacks verdwenen en komen nieuwe releases nu alleen nog met zo'n zielige slipcase uit. Het is misschien maar de verpakking, maar toch vind ik het jammer. De digipacks zien er soms echt wondermooi uit. Ook lijkt de klassieke catalogus van WB langzaam leeg te raken.

A-film heeft het laatste jaat juist de andere weg bewandeld. Zeer mooie digipacks van recente (art house) topfilms leveren zij af. Simon, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Motorcycle Diaries, Old Boy en binnenkort hopelijk mooie releases van Mar Adentro, Million Dollar Baby en Tae Guk Gi: The brotherhood of War. Natuurlijk zijn er ook nog de mooie releases van Lord of the Rings, Dances with Wolves, The Pianist en the General.

A-Film vind ik op dit moment de beste.

TheGodfather
13-07-2005, 11:07
Een jaartje geleden vond ik Warner Bros de beste maatschappij omdat ze mooie 2 disc digipacks afleverden van klassiekers als Casablanca, Adventures of Robin Hood, Once upon a time in America, One flew over the cuckoo's Nest, Amadeus en Singin' in the Rain.

Helaas zijn de digipacks verdwenen en komen nieuwe releases nu alleen nog met zo'n zielige slipcase uit. Het is misschien maar de verpakking, maar toch vind ik het jammer. De digipacks zien er soms echt wondermooi uit. Ook lijkt de klassieke catalogus van WB langzaam leeg te raken.

A-film heeft het laatste jaat juist de andere weg bewandeld. Zeer mooie digipacks van recente (art house) topfilms leveren zij af. Simon, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Motorcycle Diaries, Old Boy en binnenkort hopelijk mooie releases van Mar Adentro, Million Dollar Baby en Tae Guk Gi: The brotherhood of War. Natuurlijk zijn er ook nog de mooie releases van Lord of the Rings, Dances with Wolves, The Pianist en the General.

A-Film vind ik op dit moment de beste.
true that, niets aan toe te voegen :D

Toon_1
13-07-2005, 14:51
Ik kies ook voor Warner; originele cover art, veel extra's en goede kwaliteit.

Eddie
13-07-2005, 15:01
Ik kies ook voor Warner; originele cover art, veel extra's en goede kwaliteit.
Ja maar...
de Special Editions van hun zijn om te janken :cry:
geen Slipcases, Digipacks of ander leuk spul, en ze weigeren gewoon om een DTS track uit te brengen.
ik weeg dat zwaar mee in hun beoordeling om een plek in de top 3.
maar ze weten wel hun prijs hoog te houden :roll:

Henk van der Weerdt
13-07-2005, 18:30
1e plaats voor mij A-Film. Wat zij gedaan hebben met de LOTR serie en nu weer met oa Oldboy is gewoon perfect. Nette verzorgde uitgaves met extreem veel extra's en ook nog eens allemaal nl ondertitels. Gewoon subliem!

2e plaats voor mij Paramount. Zeker wat wij laten zien met de StarTrek serie is ook gewoon super. Ook hier weer die enorme berg extra's.


daarna een heletijd niets.
Onderaan staat voor mij toch wel RCV. Brengen wel leuke films uit, maar je ziet gewoon dat het allemaal tegen extra lage kosten moet, geen extra's, mindere hoesen, 0.0 geluid en 4.3 beeld... snik snik

Bogart-Fan
15-07-2005, 08:26
Warner voor mij.
Simpelweg omdat ze een zeer groot aantal klassiekers in het assortiment hebben, en dat geniet mijn voorkeur. Nagenoeg alle klassiekers zien er perfect uit met plenty extra's en mooie hoezen. Kartonnetjes/digipacks/slip-cases etc. hoeft voor mij absoluut niet. Het gaat mij uitsluitend om de film en de extra's.
Daarnaast heb ik erg veel Universal in de kast staan. Ook in dit geval weer omdat ze behoorlijk veel klassiekers op hun naam hebben staan, maar niet zozeer vanwege de extra's.

Iets wat mij altijd mateloos heeft gestoord is de tweetaligheid op de sleeves. Het symboliseert voor mij een beetje de massaliteit van de consumptiemaatschappij waarin wij leven. Fox was hier erg vroeg mee, maar ook andere grote maatschappijen lijken inmiddels te volgen (Warner gelukkig nog niet ...). Vandaar dat ik (zeker in het geval van Fox) vaak ga voor de R1-uitvoeruingen. Nu ik het toch over Fox R1 heb: de Fox Studio Classics serie vind ik helemaal geweldig!

zetmoon
15-07-2005, 08:54
Zonder enige twijfel Warner Bros., met hun geweldige uitgaven van klassiekers.

Daarna komen Paramount, niet geweldig qua extra's maar wel qua beeld.
Dan Fox.

MGM vind ik niet geweldig, die doen weinig aan restauratie van klassiekers
en ook Universal laat op dat gebied te wensen over.

Over de Nederlandse bedrijven Indies, DFW, A-Film en RCV zullen we het maar niet
hebben, hoewel het steeds beter wordt.

manasse van de velde
15-07-2005, 23:42
Warner en Fox.

Richard B.
19-09-2005, 21:19
Ik vind dat Fox achteruit gaat qua kwaliteit. Hun goedkopere dvd's zien er ook echt goedkoper uit. Vandaag kocht ik Patton en het papieren hoesje zat niet eens goed in het doosje en doosje had ook nog eens 'adertjes' in het plastic. :?

Dennis Vansant
20-09-2005, 11:17
A-film takes the cake hierzo ^^
Universal op tweede plek ^^

TheGodfather
21-09-2005, 07:02
A-film takes the cake hierzo ^^

vind ik ook, maar toch jammer dat ze van Million Dollar Baby geen mooie 3 disc uitbrengen a la Eternal Sunshine. Er komen wel een 1 disc en 2 disc maar daarop schijnen de extra`s nogal tegen te vallen :cry:

Lennart H.
21-09-2005, 07:21
Wie is die mafketel die op DFW heeft gestemd?????

:lol: :lol:



Nee ik was het niet, zat te twijfelen tussen A-film en Paramount. Maar voor de laatste gekozen. :twisted:

RJI
21-09-2005, 09:25
Universal, lastig maar ik moest kiezen. Fox en Paramount vind ik ook toppers

Esteban
21-09-2005, 22:42
A-film heeft zich opgewerkt naar m'n eerste plaats en terecht de plaats van Fox ingenomen, die nu op zonder concurrentie op de tweede plaats komt.

Sander V.
22-09-2005, 10:24
A-film heeft zich opgewerkt naar m'n eerste plaats en terecht de plaats van Fox ingenomen, die nu op zonder concurrentie op de tweede plaats komt.Mee eens :)

Lourens
22-09-2005, 12:35
Warner Bros. en Universal Pictures op een gedeelde eerste plek. Ik baseer mijn mening op regio 1 uitgaves omdat ik die het meeste aanschaf.

Martin Z.
23-09-2005, 18:57
A-film. Hier heb ik (toevallig) de meeste films van. Vooral de laatste tijd fraaie releases en omdat ik erg van anime hou en ze toch graag in R2NL koop is A-film goed bezig.

Toch een beetje neerlands trots 8)

Paul H.
24-09-2005, 09:02
Fox & Warner en A-Film zijn momenteel gewoon de beste uitgevers in de benelux. Kan er niet echt tussen kiezen. Fox is wel altijd zeer netjes met hun 1 & 2-disc releases.

CampCKY
24-09-2005, 10:42
Ik vind echt Warner Bros de beste bijna de helft van mijn dvd´s zijn van Warner Bros en Dreamworks staat op 2

en fox vind ik maar niks ik heb geen een fox dvd

Eric B.
24-09-2005, 10:51
Afilm, omdat de 2 disc versies bijna altijd in een digipack zitten (y) en de extra's die op de dvd's staan zijn ook altijd interresant :D

Wizz-Art
24-09-2005, 19:01
Columbia Tristar gestemd, nog nooit een slechte uitgave van hun films tegen gekomen. :wink:
2e A-Film, tegenwoordig weinig meer op aan te merken..word steeds beter sinds haar oprichting.
Goede 3e is Fox, dan vooral door de mooi uitgevoerde special editions.

Pieter V
17-02-2007, 16:42
Gestemd op Fox. Vooral hun twee disc versies. Zoals, I Robot, Kingdom of Heaven, The day after tomorrow. Met mooie slipcase, prima beeld & geluidskwaliteit en hele boel extra's :D.

En RCV is gewoon het slechts.

Dennis Oosterhuis
17-02-2007, 16:59
Ik heb gestemd op A-Film. Ze steken daar altijd veel moeite in om DVD's in een zeer fraaie verpakking op de markt te brengen, met vaak ook nog flink wat extra's. Denk hierbij vooral aan de 3 disc'ers van o.a. Oldboy, ESotSM, Dances With Wolves en natuurlijk de E.E.'s van The Lord of the Rings. :)

Fox komt trouwens op een prima tweede plaats...

intexor
17-02-2007, 17:03
1) Warner --> vooral de prachtig gerestaureerde versies van talloze klassiekers
2) Fox --> groot aanbod (zeker nu ze ook MGM doen) en gewoon goede uitgaven
3) A-Film --> QFC is een schitterende reeks om te verzamelen, de uitgaven zelf zijn goed en ik vind de covers stijlvol
4) Universal --> altijd sterk geprijsd, gewoon goede uitgaven
5) Sony --> groot aanbod, maar de laatste jaren wat minder interessante releases IMO

Yu
17-02-2007, 17:41
Gekozen voor A-film. Zoals al eerder gezegd, ze hebben een paar prima uitgaves uitgebracht en de QFC-reeks is ook een prima en betaalbaar alternatief om goedkoop aan een film te kopen, indien je niet veel om extra's geeft.

Kevin Lottering
17-02-2007, 18:06
Fox....al is het alleen al voor de tv series die Fox uitbrengt en vaak op een gelikte manier.

Ook hoe zij hun klassiekers uitbrengen, zoals de Alien films, Planet Of The Apes, Star Wars, etc etc, is ver boven de kwaliteit van de meeste andere filmmaatschappijen!

Evil Hobbit
17-02-2007, 18:12
A-film. De perfecte distributeur imho, behalve als ze grindhouse echt in 2 delen releasen. Dan trek ik hem per direct in en gaat mijn stem naar Fox.

Hugo R
17-02-2007, 21:13
A-film, mooie releases altijd vind ik.

Fontane
18-02-2007, 14:19
AFILM & Universal

Alleen moet ik wel zeggen dat Universal niet altijd even snel is! Dat geldt dan voornamelijk voor Nederlandse series!