PDA

Bekijk de volledige versie : bb tv



Bram Sieraad
30-11-2001, 20:34
hai ik heb ben ook heel erg kritisch in het kijken naar de vervorming van bbTv's nu ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn Loewe cantus totaal geen vervorming heeft in het beeld dus ja wat zal ik zeggen ik heb er wel even over moeten nadenken hoor is een hoop geld maar je hebt wel wat hoor

alleen nu ik dvd's wil bekijken op mijn tv blijft er een zwart kader om heen staan wie weet hier een oplossing voor?

Rikkert
30-11-2001, 23:10
je hebt dus een breedbeeld tv, die zitten meestal met het probleem dat er zwarte kaders verschijnen zodra er een 4:3 signaal (bv van een tv uitzending) ontvangen wordt.

om dit op te lossen hoeft er alleen even gezoomd te worden, en een beetje uitgerekt. (vandaar die breede hoofden altijd..)

bij een 16:9 signaal, kan je horizontale kaders over houden, dit los je ook op door "in te zoomen" met je tv of met je DVD speler.

Bij bijna alle (zoniet ALLE) breedbeeld tv`s hebben zo`n zoom functie.

het nadeel is wel dat het beeld altijd wat verslechterd, omdat er toch uitgerekt gestretcht en/of gezoomd moet worden.

ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord...

bmateijsen
01-12-2001, 23:08
Bram,

Loewe heeft inderdaad geen vervorming.... ze rekken het beeld niet uit zoals andere merken, maar snijden iets van de bovenkant/ onderkant af bij normaal 4:3 beeld. (ik heb de Loewe Ergo)

Naar mijn mening een veel betere oplossing dan bij andere merken die proberen het beeld volledig 16:9 te maken met allerlei technieken.. maar er is altijd vervorming...

Oke... nu over naar de zwarte balken... bepaalde films zijn op dvd gezet in de originele ratio, dus er is geen informatie weggesneden of uitgerekt.... Meer hierover op de www.dvd.nl site onder achtergronden.

Ik ben zwaar tegenstander van het inzoomen bij anamorphische dvd's... dit zorgt direct voor vervorming of je verliest gewoon delen van de film, omdat ze buitenbeeld zijn. Tevens vind ik dat die zwarte balken ook wel iets aparts gegeven aan de film... Maar ja that's just me...

Any way.... klik even op onderstaande link voor meer info

http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=6

groet Bjorn

jboemaars
03-12-2001, 16:26
Op mijn Loewe TV krijg ik geen kader rondom de film. Wel 2 zwarte balken boven en onder bij een 2:35 DVD, maar dat is ook de bedoeling. Als je dat kader krijgt heb je hoogstwaarschijnlijk je DVD-speler nog op beeldformaat 4:3 staan of zoiets. Kijk maar eens in de DVD-setup van je speler. Dit zal het probleem oplossen.

Groeten Jaap