PDA

Bekijk de volledige versie : Ombouw dvd speler



HustleR
30-11-2001, 20:51
Wie heeft enig idee hoeveel het zou kosten
voor de ombouw van een - sony dvp-f5 - ????:confused:

En waar kan ik hem dan laten ombouwen ?

Wurzel
30-11-2001, 22:39
Het is niet echt een antwoord op je vraag, maar voorzover ik weet kan een sony alleen regiovrij gemaakt worden dmv het inbouwen cq vervangen van een chip.
En dat is dan weer duurder dan met een remotecontrol.

Schijnt dat sony het zelf doet, maar de prijs was hoger dan een goedkope DVD-speler. (maar dat is een verhaal van de verkoper van de It's).
Ondanks dat ik nooit meer in die winkel kom en dat ik de verhalen met een zak zout neem, (niet te verwarren met de zak van Bart Smit :D ), heb ik toch maar een Philips gekocht.

Zo als ik al zei je hebt hier waarschijnlijk geen bal aan, maar het was fijn weer even met m'n vingers over het toetsenbord te rennen. ;)

HustleR
30-11-2001, 22:42
Thanks but no thanks................:D
hier heb ik dus nix aan:o

Wurzel
30-11-2001, 23:00
Oké niet boos worden :D

Kijk hier effe tussen. www.dvdchips.co.uk
Of www.vcdhelp.com/hacklist/dvdplayershack.html

JoeCool
30-11-2001, 23:01
Helaas is het regiovrij maken van een Sony Dvd-Speler nogal prijzig.
Dit komt, zoals al is gezegt, dit "hardware matig" moet worden gedaan.
Er moet een chipje worden omgewisseld met nieuwe "firmware".
Ik heb mijn Sony dvd speler (DVP-S725D) ook laten ombouwen en dat heeft mij F 300,- gekost.
Ik heb dit laten doen bij Acoustique, dit is een audio speciaalzaak in Enschede.

HustleR
30-11-2001, 23:09
Bedankt voor de info.Dus het gaat mij
ongeveer 500,- kosten want ik heb
die piepkleine van sony.Die portable :(

Mike Philippens
30-11-2001, 23:30
Kijk ook even bij awake.nl. Dit is de nederlandse dvd club en zij bieden ook regiovrij kits aan. Je moet het dan wel zelf doen en de moeilijkheidsgraad verschilt per speler. Ik heb ook een Sony en voor mijn speler is het duur omdat er redelijk wat gesoldeerd moet worden. Kijk voor de gein effe en dan weet je het.

BTW: er wordt vaak gesproken over het vervangen van een chip. Dit is (voor zover ik gezien heb) bijna nooit het geval. Zelfs bij Awake roepen ze dat voor mijn type een chip moet worden vervangen. Kijk je vervolgens naar de inbouwinstructies, dan zie je dat er een chip BIJ wordt geplaatst (op een minescuul printje) en deze wordt met een paar draadjes aan een of andere controllerchip in de speler verbonden. Ook wordt er een verbinding naar het IR oogje gemaakt. Het is dus een extra chip en volgens mij nooit een vervanger. Als je erover nadenkt is dit ook veel slimmer en makkelijker te implementeren. Die controllerchip doet een helehoop dingen goed en die moet ie ook gewoon blijven doen. Alleen de regiotoestanden doet ie een beetje moeilijk over. Daar wordt ie dan effe bij geholpen :D

P.C.M. SCHOUTEN
02-12-2001, 10:21
in rotterdam zir een bedrijf dat dat doet.
ik zitb momenteel thuis en het adres ligt op de zaak dus dat zal ik maandag geven.
groetjes en good luck patrick

Alex van den Berg
02-12-2001, 21:00
ombouw van een - sony dvp-f5 - ?
Neem eens een kijkje bij DVDPLUS (http://www.dvdplus.nl/)

Kaaskop
03-12-2001, 17:15
het bij mij ombouwen van me pioneer nv ds 55 kost ook 3 meier.

wist ik van tevoren toen ik(werkzaam bij it's)deze set aan mezelf verkocht.

let op,niet alle it's filialen zijn klote filialen