PDA

Bekijk de volledige versie : Van Helsing



Jeroen C
16-01-2004, 11:43
Van Helsing is de nieuwe film met Hugh Jackman (Wolverine in X-Men)

--------------
Official site (http://www.vanhelsing.net)
Trailer (http://www.universalpictures.com/asx/vanhelsing/van_helsing_trlr1_700k_wmv.asx)

Jeroen C
16-01-2004, 12:50
http://www.uip.nl/Pictures/vanhelsingposterbig.jpg

Verhaal:
'Deep in the mountains of Carpathia lies the mysterious and mythic land of Transylvania--a world where evil is ever-present, where danger rises as the sun sets, and where the monsters that inhabit man's deepest nightmares take form. Innovative filmmaker Stephen Sommers--who so imaginatively re-envisioned Universal's classic Mummy character in the worldwide blockbusters "The Mummy" and "The Mummy Returns"--now widens his cinematic scope and multiplies his creative inspiration by breathing new life into the most time-honored pantheon of classic Universal monsters and setting them in a stunning new world of fantastical reality. Sommer's all-encompassing vision for a world as tangible, real and visceral as any caught in the stranglehold of inescapable evil blends the recognizable and the unimaginable into a vivid, epic backdrop for his tale of ultimate evil against a lone force of good: Van Helsing.'

miT
16-01-2004, 13:24
Kate Beckinsale? Die heeft het vampieren gebeuren te pakken zeg :roll:

chimera01
16-01-2004, 13:38
En het mooie van deze film is dat Universal op zijn beurt weer aan de slag gaat met alle die oude griezelfilms en ze weer gaat releasen in goede vorm. waarschijnlijk in de hoop een nieuwe franchise op te starten.

Maar eerst eens kijken of Sommer hetzelfde trucje kan uithalen met Van Helsing als dat ie deed bij de Mummy.
Hopelijk neemt ie bij een sequel wel voldoende de tijd en niet zoals bij the Mummy II.

Dit is voor mij een van de leukste films waar ik dit jaar naar uitkijk.

Thomas 32PW9527
16-01-2004, 14:48
Lijkt me een gave film.

Kaplan
16-01-2004, 15:24
Van Helsing dat was toch die excentrieke Nederlandse dokter uit Bram Stoker's Dracula?

Was leuk geweest als Anthony Hopkins de rol zou spelen van van Helsing, maar dat zou ook een heel ander soort film moeten worden dan. Ik vind die snelle aktie adventures af en toe wel wel leuk om te zien, the Mummy was best goed vermaak, maar ze hebben bijna altijd een zwak script.

Cinemaniac
16-01-2004, 16:20
Fraaie trailer. Deze film leunt in ieder geval meer op die Universal Horror Classics dan The Mummy-cycles, die leken nog 't meeste op Indiana Jones-achtige avonturenspektakels.

Marco
17-01-2004, 17:55
Van Helsing dat was toch die excentrieke Nederlandse dokter uit Bram Stoker's Dracula?Jep. Hij komt uit Amsterdam.
http://home.arcor.de/moonlight-shadowcastle/abraham.htm

Rickje
18-01-2004, 14:07
Kan niet wachten.. lijkt me nou echt weer een stoere horror actie film.

Sneaker
18-01-2004, 16:00
Ik verwacht veel van deze film. Hugh Jackman als Van Helsing. Het lijkt me een erg leuke film

Kars
18-01-2004, 16:31
Lijkt me niks, te veel style over substance zo te zien. Maar ik kan het altijd fout hebben.

Elessar
18-01-2004, 17:20
De trailer ziet er egt GE-WEL-DIG uit! 8) :shock: :D

Mich
18-01-2004, 18:29
Heb de trailer al een aantal keren bewonderd.
Reken maar dat ik deze DVD in de kast een speciaal plaatsje zal geven.

Great stuff.

skank
22-01-2004, 18:58
WAUW zalige trailer

Webby
22-01-2004, 20:14
Prachtige trailer... hoop dat de film ook mooi wordt.

John Sital
22-01-2004, 20:15
jason gaat deze zeker zien :shock:

carnesir
27-01-2004, 18:22
trailer ook gezien het zag er goed uit ,ik verwacht een spektakel van speciale effecten en actie

carnesir
27-01-2004, 18:23
trailer ook gezien het zag er goed uit ,ik verwacht een spektakel van speciale effecten en actie

Jeroen C
04-02-2004, 21:43
Sneak peek | Behind the scenes (http://vanhelsing.net/van_helsing_sneak_peek_700k.mov)

TotalReject
05-02-2004, 10:06
Van Helsing dat was toch die excentrieke Nederlandse dokter uit Bram Stoker's Dracula?Jep. Hij komt uit Amsterdam.
http://home.arcor.de/moonlight-shadowcastle/abraham.htm

Daar heb je gelijk in, maar de van Helsing in deze film is niet Abraham van Helsing. De naam van het hoofdpersonage uit deze film is namelijk Gabriel van Helsing. Sommers vond Abraham niet goed genoeg klinken en heeft het daarom veranderd. Een qoute: "I call him Gabriel," says Sommers. "I think of him as Van Helsing’s younger brother. For one thing, I don’t like the name Abraham. I can’t name my lead character Abraham. That isn’t going to cut it."

Niet dat dat verder uit maakt voor de film, maar wel een leuk weetje toch?

kruspe
05-02-2004, 10:17
lijkt mij een te gekke film!!! Ik ga hem zeker zien!

Grant
05-02-2004, 11:41
Van Helsing dat was toch die excentrieke Nederlandse dokter uit Bram Stoker's Dracula?Jep. Hij komt uit Amsterdam.
http://home.arcor.de/moonlight-shadowcastle/abraham.htm

Daar heb je gelijk in, maar de van Helsing in deze film is niet Abraham van Helsing. De naam van het hoofdpersonage uit deze film is namelijk Gabriel van Helsing. Sommers vond Abraham niet goed genoeg klinken en heeft het daarom veranderd. Een qoute: "I call him Gabriel," says Sommers. "I think of him as Van Helsing’s younger brother. For one thing, I don’t like the name Abraham. I can’t name my lead character Abraham. That isn’t going to cut it."

Niet dat dat verder uit maakt voor de film, maar wel een leuk weetje toch?
Dit verandert juist de hele context! Deze Van Helsing is dus gewoon een ander persoon. Zeker als Sommers zelf aangeeft dat het wellicht de jongere broer van Abraham zou kunnen zijn. De naam 'Van Helsing' roept bij filmkenners direct de link met Dracula op. Dit nieuwe personage (Gabriel, alsof het een aartsengel is) lijkt eerder een excuus om met dergelijke monsters aan de haal te gaan. ...Als het maar geen tweede 'League of Extraordinary Gentlemen' wordt. Een goede trailer als die van 'Van Helsing' kan trouwens ook zeer misleidend zijn.

Rotwang
05-02-2004, 21:27
Van Helsing dat was toch die excentrieke Nederlandse dokter uit Bram Stoker's Dracula?


Dat wilde ik net zeggen, mooi is die scene met dat spiegeldoosje en dan Lugosi die dat uit zijn handen slaat.

You are strong professor, wanneer hij hem poogt te hypnotiseren.
Dammit goed om te horen dat er meer liefhebbers zijn..


:D

Grant
07-02-2004, 19:51
Van Helsing dat was toch die excentrieke Nederlandse dokter uit Bram Stoker's Dracula?


Dat wilde ik net zeggen, mooi is die scene met dat spiegeldoosje en dan Lugosi die dat uit zijn handen slaat.
Lugosi was geenszins de Dracula die Stoker had beschreven. Daarvoor moet jij bij Coppola's versie zijn...

chimera01
08-02-2004, 12:43
Ach ik vertrouw Sommer, hij heeft dit maal de tijd gehad in tegenstelling tot The Mummy Returns.
Toen de Mummy kwam waren ook veel mensen erg sceptisch maar wat een absolute topfilm, alles zit er in.
Nou komt ie weer met een herbewerking van verscheidene monsters uit de Universal stal, met wederom een orginele visie. Ik maak hiervoor al tijd in de zomer, ben nu al de babysit aan het regelen zodat ik een lekker avondje kan genieten. Wel in een Belgische cinema want daar is de sfeer beter en de comfort beter (en de prijzen).

Johan van den D.
08-02-2004, 20:10
Dit beloofd heel wat te worden en kijk er dan ook echt naar uit.
Nu nog een mooie dvd release (waar de nodige aandacht aan is besteed) en we zitten weer goed.

Christiaan Sauer
08-02-2004, 21:07
Als het dezelfde trend is al Underworld (trailer doet me er sterk aan denken) hoef ik er niet naar toe. Ik heb trauma's opgelopen van Underworld. Slechte film. Brrrrrrr.
Als het wel een echte film is ga ik er wel een keer heen denk ik :)

The Scratcher
08-02-2004, 21:35
Als het dezelfde trend is al Underworld (trailer doet me er sterk aan denken) hoef ik er niet naar toe. Ik heb trauma's opgelopen van Underworld. Slechte film. Brrrrrrr.
Als het wel een echte film is ga ik er wel een keer heen denk ik :)

Hmm, ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar Underworld. Omdat ik door alle negatieve kritiek er niet zo`n hoge verwachtingen meer van heb kan ie alleen maar meevallen. Je kan beter van een film slechte verwachtingen hebben en daarop ingesteld zijn dan valt ook meestal mee dan dat je helemaal met de hype meegaat en er dus torenhoge verwachtingen van hebt. Valt dan dus meestal tegen, heb ik nu al zo vaak meegemaakt.

Kevin Baeckelandt
19-03-2004, 16:42
Er is een nieuwe trailer, ziet er veelbelovend uit (vooral Kate Buck..... :P )
http://www.apple.com/trailers/universal/van_helsing/trailer/

flix
20-03-2004, 16:36
weet het niet ziet er wel erg gelikt uit maar alweer een ander soort vampier waarom kunnen ze nou niet gewoon een soort houden .
snap wel dat iedereen een ander inzicht en visie heb daar van maar zo kunnen we wel door blijven gaan.

niet te min dat het een mooi spectakel wordt. dat zonder meer. :twisted:

Johan van den D.
20-03-2004, 16:40
Er is zeker naar de "vampieren" uit het verleden gekeken evenals de rest van de "dingen".
Zit alleen allemaal in een ander jasje nu.

The Scratcher
20-03-2004, 18:07
Er is een nieuwe trailer, ziet er veelbelovend uit (vooral Kate Buck..... :P )


Ziet er erg mooi en gelikt uit allemaal moet ik zeggen. Alleen sommige monsters/specialFX zien toch wel erg cartoonachtig en nep uit. :roll:

chaos
20-03-2004, 22:39
Die lijkt echt een leuke film te gaan worden, kunnen ze WETA niet even inhuren om de monsters wat geloofwaardiger te maken :? ;).

Harry stadman
20-03-2004, 23:02
Als het dezelfde trend is al Underworld (trailer doet me er sterk aan denken) hoef ik er niet naar toe. Ik heb trauma's opgelopen van Underworld. Slechte film. Brrrrrrr.
Als het wel een echte film is ga ik er wel een keer heen denk ik :)

die vleermuizen/draken doen mij een beetje denken aan de film "reign of fire". die film was ook niet helemaal wat je er van zou kunnen verwachten.
soms zie je in de trailer alle hoogtepunten die de film bevat!

er komen nu wel weer veel 13 in een dozijn films uit.
met uitzondering van een paar goede. :wink:

blade in een nieuw jasje zo te zien!

Harry stadman
20-03-2004, 23:15
Ach ik vertrouw Sommer, hij heeft dit maal de tijd gehad in tegenstelling tot The Mummy Returns.
Toen de Mummy kwam waren ook veel mensen erg sceptisch maar wat een absolute topfilm, alles zit er in.
Nou komt ie weer met een herbewerking van verscheidene monsters uit de Universal stal, met wederom een orginele visie. Ik maak hiervoor al tijd in de zomer, ben nu al de babysit aan het regelen zodat ik een lekker avondje kan genieten. Wel in een Belgische cinema want daar is de sfeer beter en de comfort beter (en de prijzen).

the mummy was een remake van het origineel van vele jaren terug! gewoon in een nieuw jasje gestoken, waardoor het fris oogt. de film moet het erg veel hebben van cgi. ik vond de films wel leuk, daar gaat het niet om maar erg origineel en fris is het niet.

hollywood schijnt tegenwoordig maar te denken dat een veelvoud aan cgi een slechte script of film kan verhullen.

hugh(wolverine,xmen1-2) is wel een goede comming acteur! zijn sidekick ziet er ook wel erg lekker uit! :oops:

Harry stadman
20-03-2004, 23:21
trailer ook gezien het zag er goed uit ,ik verwacht een spektakel van speciale effecten en actie

voor actie kun je beter blade 1 en 2 bekijken denk ik! :wink:

wil niet zeggen dat dit niet een vermakelijke popcorn film kan worden.

Harry B.
20-03-2004, 23:40
Nou de CGI van Blade 2 vond ik anders ook om te huilen. Zo slecht dat ik de film halverwege heb afgezet :evil:

Harry stadman
21-03-2004, 00:01
Nou de CGI van Blade 2 vond ik anders ook om te huilen. Zo slecht dat ik de film halverwege heb afgezet :evil:

ik zeg ook niet dat de cgi van blade op een hoog niveau stond maar de actie is zeker op een hoog niveau! ik zie hugh nog niet effe die acties maken die wesly snipes doet in blade 1 en 2. vandaar dat ik verwacht dat er toch meer "actie" zit in de blade films dan deze! :wink:

chimera01
21-03-2004, 11:36
Blade 1 was orgineel en leuk, Blade 2 was vermoeiend en op een gegeven moment vond ik het wel best geweest. Blade Trinity zal afwachten worden.

Van Helsing een nieuwe invalshoek van de klassieke monsters van Universal, ik ben heel nieuwsgierig. Zal een beoordeling kunnen uitspreken zodra ik de film zelf gezien heb. Tot die tijd kan ik enkel hopen dat de film het geld waard is.

Jeroen C
13-04-2004, 21:39
.
..
...

New pictures online! (http://www.cinemovies.fr/fiche_photos.php?IDfilm=1121)

http://www.cinemovies.fr/images/data/photos/G1121209944770.jpg

http://www.cinemovies.fr/images/data/photos/G11211410430638.jpg

Sneaker
13-04-2004, 21:50
Net de trailer maar even bekeken. Dit lijkt me echt een geweldige film. Kan niet wachten tot deze draait in de bios.

Johan van den D.
13-04-2004, 22:06
http://www.cinemovies.fr/images/data/photos/G1121209944770.jpg


Ik had er al hoge verwachtingen van maar na het zien van deze foto nog meer :P

RemcoZ
13-04-2004, 22:18
Ik heb in de bioscoop een trailer gezien. Het zag er veelbelovend uit! Ik heb alleen nog mijn twijfels over de geloofwaardigheid van een aantal CGI-effecten (zoals het uiterlijk van the Wolfman). Maar ik ga hem absoluut kijken als ie in de bios komt.

GsusNL
13-04-2004, 23:05
Zeker een bioscoopbezoek waard, deze film! Sinds ik Kate Beckinsale in Underworld in die mooie pakjes heb gezien, ben ik bijna gek geworden op deze actrice :D Toppertje en spannende trailer die je gelijk de bios in lokt!

Harry B.
16-04-2004, 17:13
Zeker een bioscoopbezoek waard, deze film! Sinds ik Kate Beckinsale in Underworld in die mooie pakjes heb gezien, ben ik bijna gek geworden op deze actrice :D Toppertje en spannende trailer die je gelijk de bios in lokt!
Het is inderdaad een zeer smakelijke actrice 8) Een bioscoop bezoekje waard ;)

chimera01
16-04-2004, 18:35
Nou zit ik me net de Empire te lezen met een behoorlijk stuk over deze film, krijg ik toch op eens zin om deze film te gaan kijken.

Rut
19-04-2004, 12:07
De trailer ziet er goed uit, ben zeer benieuwd naar deze film!!!

Harry stadman
19-04-2004, 12:44
Ik heb in de bioscoop een trailer gezien. Het zag er veelbelovend uit! Ik heb alleen nog mijn twijfels over de geloofwaardigheid van een aantal CGI-effecten (zoals het uiterlijk van the Wolfman). Maar ik ga hem absoluut kijken als ie in de bios komt.

daar heb ik ook zo mijn bedenkingen over. sommige cgi is wel erg duidelijk zichtbaar.

blijkt maar weer eens hoe goed ze de mix bij LOTR voor elkaar hebben gekregen.met name gollum. :wink:

X-men 2 heeft ook zeer goede cgi-effecten.

scheur
19-04-2004, 14:07
Weer een kleine twee uur topvermaak , kan eigenlijk al bijna niet meer wachten!!!! :twisted:

Jeroen C
27-04-2004, 19:39
.
..
...
- 9 Clips Van Helsing Online

Van Helsing Clips (http://movies.yahoo.com/shop?d=hv&cf=trailer&id=1808406421&intl=us)

http://images.countingdown.com/images/countdowns/movies/843456/1011/3408386_main.jpg

theThinWhiteDuke
05-05-2004, 18:28
Zojuist gezien:

wat een drama!
-een en al CGI, flitsende camerabewegingen en actie....nooit wordt de tijd genomen om een verhaal te vertellen.
Een overdaad aan alles dus.
-Het verhaal DAT ze nog vertellen is cliche na cliche, niet vernieuwend
-het acteerwerk is zwaaaaar beneden peil; bereid je voor op de slechtste Dracula vertolking ooit (geen charisma, slecht accent)
-de karakters zijn niet uitgediept
-alles moet weer serieus, de humor komt van 1 karakter af, en dat wordt eentonig...

Wanvertoning en een gemiste kans!!!

Stephen Sommers: Deep Rising was top, the Mummy was top, Mummy Returns een zware stap teruguit, en dit is bijna de afgrond....
Jackman: aan hem ligt t niet, geef die man een goed script!!!!
Beckinsale: na blockbuster Pearl Harbor weer een grote film die niet uit de verf komt. Jammer, erg jammer....

Rickje
05-05-2004, 18:40
Zojuist gezien:

wat een drama!
-een en al CGI, flitsende camerabewegingen en actie....nooit wordt de tijd genomen om een verhaal te vertellen.
Een overdaad aan alles dus.
-Het verhaal DAT ze nog vertellen is cliche na cliche, niet vernieuwend
-het acteerwerk is zwaaaaar beneden peil; bereid je voor op de slechtste Dracula vertolking ooit (geen charisma, slecht accent)
-de karakters zijn niet uitgediept
-alles moet weer serieus, de humor komt van 1 karakter af, en dat wordt eentonig...

Wanvertoning en een gemiste kans!!!

Stephen Sommers: Deep Rising was top, the Mummy was top, Mummy Returns een zware stap teruguit, en dit is bijna de afgrond....
Jackman: aan hem ligt t niet, geef die man een goed script!!!!
Beckinsale: na blockbuster Pearl Harbor weer een grote film die niet uit de verf komt. Jammer, erg jammer....

Dus geen bioscoopbezoekje waard? :wink: .. ik wilde morgenavond nog wel gaan naar deze film :D

freaky
05-05-2004, 18:56
Vandaag ook Van Helsing gezien, en vond hem ook om te huilen.
De acteerprestaties zijn zo slecht, is net alsof je kijkt naar een kinder serie ofzo ( bv: power rangers ) waar slechteriken zo'n domme dialogen hebben enzo....

En de special effects zijn om sommige momenten ook om te janken, had er VEEL meer van verwacht

theThinWhiteDuke
05-05-2004, 18:57
KNIP

Dus geen bioscoopbezoekje waard? :wink: .. ik wilde morgenavond nog wel gaan naar deze film :D
Helaas....ja kan beter naar bv Dawn of the Dead ofzo gaan.
Zware teleurstelling dit....

wel weer leuk: Gladde gozer en zn meiske mochten er niet in: ze hadden nl. geen geldig legitimatiebewijs bij! :lol:

theThinWhiteDuke
05-05-2004, 19:01
Vandaag ook Van Helsing gezien, en vond hem ook om te huilen.
De acteerprestaties zijn zo slecht, is net alsof je kijkt naar een kinder serie ofzo ( bv: power rangers ) waar slechteriken zo'n domme dialogen hebben enzo....

En de special effects zijn om sommige momenten ook om te janken, had er VEEL meer van verwacht
Hadden ze t maar "campy" gemaakt...maar nee: het moet weer allemaal zo serieus...op zich nix mis mee, maar neem dan een beter script en betere acteurs. Jackman kan t wel: Wolverine is top.
Maar zn karakter is gewoon nix! Geen uitstraling, NIX!
SPFX zijn idd ook niet altijd even goed nee..
Geen Sequel/Prequel AUB!

freaky
05-05-2004, 19:02
Vandaag ook Van Helsing gezien, en vond hem ook om te huilen.
De acteerprestaties zijn zo slecht, is net alsof je kijkt naar een kinder serie ofzo ( bv: power rangers ) waar slechteriken zo'n domme dialogen hebben enzo....

En de special effects zijn om sommige momenten ook om te janken, had er VEEL meer van verwacht
Hadden ze t maar "campy" gemaakt...maar nee: het moet weer allemaal zo serieus...op zich nix mis mee, maar neem dan een beter script en betere acteurs. Jackman kan t wel: Wolverine is top.
Maar zn karakter is gewoon nix! Geen uitstraling, NIX!
SPFX zijn idd ook niet altijd even goed nee..
Geen Sequel/Prequel AUB!

Ja, hopelijk geen sequel, hij zou beter zijn tijd besteden in de volgende x-men/of Wolverine film vind ik.

Dennis Veldhuizen
05-05-2004, 19:03
Als het dezelfde trend is al Underworld (trailer doet me er sterk aan denken) hoef ik er niet naar toe. Ik heb trauma's opgelopen van Underworld. Slechte film. Brrrrrrr.
Als het wel een echte film is ga ik er wel een keer heen denk ik :)

ben ik het totaal mee eens :)
ik wou vrijdag gaan (van helsing), maar heb der weinig zin in... ik lees niks dan slecht over deze film... en niet alleen daarom, om één of andere reden heb ik gewoon geen zin... haha

ik bekijk hem later wel een keertje

Reginald
05-05-2004, 19:11
ja ze schrijven overal dat deze film zuigt en het ergste is nog dat die 200 miljoen dollar heeft gekost dacht ik maar daar ben ik niet meer zeker van, zo'n bedrag dat verloren gaat zullen ze toch zeker voelen denk ik. maar hoe kan je nu 200 miljoen dollar uitgeven aan een film?

theThinWhiteDuke
05-05-2004, 20:13
ja ze schrijven overal dat deze film zuigt en het ergste is nog dat die 200 miljoen dollar heeft gekost dacht ik maar daar ben ik niet meer zeker van, zo'n bedrag dat verloren gaat zullen ze toch zeker voelen denk ik. maar hoe kan je nu 200 miljoen dollar uitgeven aan een film?
Hij heeft de helft gekost...

Reginald
05-05-2004, 21:36
met reclame en promotie erbij want ik dacht dat dat toch ook nog 50-70 miljoen dollar koste. maar dan nog 100 miljoen en dan een flop dat moet toch pijn doen denk ik

chimera01
05-05-2004, 22:00
Je noemt het nou al een flop, knap dat je dat weet want de film begint net in de cinema. Het zal niet de eerste keer of de laatste keer zijn dat de critici een film bagger vinden en vervolgens is het een hit. The Mummy toen ie uitkwam had ook iet zo'n beste recensies maar deed het lekker.
Over een paar weken is er meer zicht hoe de film het doet, ik ga in ieder geval wel en bepaal zelf wel wat ik er van vind.

Johan van den D.
05-05-2004, 22:14
Ik ga hem met de tijd zeker een keer huren om zelf te oordelen maar dit beloofd al niet veel goeds vrees ik.
We zullen wel zien. :o

sharky
06-05-2004, 00:01
ik kom er net van terug
ik vondt hem erg vermakelijk
heb me geen moment verveeld tijdens de film

ok is geen supergoede film
de cgi was op sommige momenten ook erg matig

maar komt wel in de collectie :)

basset
06-05-2004, 08:17
Hoe meer zo'n soort film afgemaakt wordt in de pers hoe liever ik hem zie.

Bad Boys2 werd ook afgemaakt en ik heb me een partij vermaakt!
The Mummy idem
Tombraider 2 ook
Underworld zelfde verhaal

Ik kijk niet naar een film om hem te ontleden, ik kijk om vermaakt te worden!

Bovendien is Kate Beckingsdale voor mij hetzelfde als Angelina Jolie :P

2 heeeele mooie vrouwen in de film. (Voor mij denk ik nr 1 en 2 momenteel)

Hans De Bisschop
06-05-2004, 08:52
Interessante film me dunkt ... hoe meer iedereen hem afkraakt hoe meer ik gemotiveerd zal zijn om hem te gaan kijken.

Had zo net hetzelfde voor met LXG, wat ik best een vermakelijke film vond, niettegenstaande het feit dat de meesten hem klaarblijkelijk wilden haten.

Grootste probleem tegenwoorig is dat mensen toch zo'n hoge verwachtingen hebben van films hé ... gewone ontspannende films mogen er blijkbaar niet meer gemaakt worden. Het moet allemaal vreselijk veel diepgang hebben ofwel zwaar dramatisch zijn.

Daar gaat het wat mij betreft al voor de helft mis. Films zijn entertainment dus hoeft het niet altijd diepgang te hebben. Mijn visie luidt dan meestal ook: het leven is al dramatisch genoeg, ik hoef er niet nog een hoopje drama bovenop.


Ik kijk niet naar een film om hem te ontleden, ik kijk om vermaakt te worden!

(y) ... zo zouden er meer moeten zijn !

Roadster
06-05-2004, 10:50
precies, ik luister niet naar recesenten en andere mensen :D

Rob Eric Blank
06-05-2004, 10:58
Ik heb van deze film een trailer gezien.......lijkt me echt HEEL ERG SLECHT.
Het is ook niet echt mijn genre. The Mummy ging wel en was een leuke popcorn film, maar toen kwam deel 2 en The Scorpion King. Sommige film maatschappijen moeten weten waneer ze moeten stoppen en niet door blijven gaan met geldkloppende films uitbrengen.

scheur
06-05-2004, 11:22
Weer een kleine twee uur topvermaak , kan eigenlijk al bijna niet meer wachten!!!! :twisted:

Nou deze uitspraak moet ik maar gauw even terugnemen!!!! :evil:
Ik heb ook bijna de hele film zitten janken van de slechtheid!!!!
Ook na Mummy 2 heeft meneer Sommers helaas weer een ondermaatse film afgeleverd :?

Hayko de Boer
06-05-2004, 11:30
Pas volgende week zal ik 's avonds tijd hebben om naar deze film toe te gaan.

Gelukkig ben ik een uitzondering op de regel, want ik durf er eerlijk voor uit te komen dat ik LXG een geweldige film vond en ook The Mummy Returns (net zo goed of net iets beter dan het eerste deel).

Wat de kritieken op de film betreft, dit wordt vooraf al aangewakkerd door enkele recensenten van kranten, tv of internet, die tegen hun zin een film hebben moeten bekijken en deze in het kader van de zelfverheerlijking eens goed afzeiken. De beste recensies van films vind ik een korte beschrijving (liefst alleen van begin, anders verklappen ze alles), gecombineerd met wat achtergrondinfo en een genuanceerde beoordeling.

Wat dat betreft, kan men een voorbeeld nemen aan de meeste recensies op deze site.

De reakties in deze thread kan ik trouwens ook wel plaatsen: het lijkt erop dat veel mensen in dit genre een bepaalde verwachting hebben naar aanleiding van de klassieke voorbeelden. Die films worden niet meer gedraaid, (in sommige gevallen helaas).

Maar we kunnen altijd Christopher Lee nog inzetten :wink:

Thomas 32PW9527
06-05-2004, 13:54
Heb hem gister gezien, wat een slechte film. Heb me echt zitten vervelen.

Johan van den D.
06-05-2004, 13:59
Ik kijk niet naar een film om hem te ontleden, ik kijk om vermaakt te worden!

(y) ... zo zouden er meer moeten zijn !Die zijn er ook hoor :wink: (al lijkt het soms inderdaad van niet).
Daarnaast worden er hierzo vele films genoemd die ik gewoon simpelweg goed vind.

Azazel
06-05-2004, 15:41
Gisteren gezien en ik vond hem geslaagd.
Geen topper maar prima vermaak.
(y)

Milamber
06-05-2004, 17:59
Toch zijn alle reviews over deze film die ik tot nu toe gelezen heb zeer negatief over de film.

Hans De Bisschop
06-05-2004, 18:04
Toch zijn alle reviews over deze film die ik tot nu toe gelezen heb zeer negatief over de film.

Dan raad ik je aan om toch wat meer reviews te lezen.

theThinWhiteDuke
06-05-2004, 18:07
Toch zijn alle reviews over deze film die ik tot nu toe gelezen heb zeer negatief over de film.

Dan raad ik je aan om toch wat meer reviews te lezen.
de positieve reviews kloppen niet :wink:

Ik lees dus net dat Sommers een remake van Flash Gordon wil gaan maken.....5 jaar geleden had ik daar vertrouwen in gehad. nu zeg ik "Why God Why!!" :evil:

sharky
06-05-2004, 18:07
Toch zijn alle reviews over deze film die ik tot nu toe gelezen heb zeer negatief over de film.

je moet hem gewoon zelf bekijken
desnoods strax op dvd

reviews zeggen mij presoonlijks niks
als hun zeggen dat ie slecht is nou en
als ik me maar vermaak toch

kruspe
06-05-2004, 18:28
ik ga hem binnenkort ook maar eens zien...ik weet vrijwel zeker dat ik hem goed ga vinden!
Dit is echt mijn soort film...

Tom L.
06-05-2004, 18:29
Ook echt een film die ik fantastisch zou vinden. Vond the Mummy en The Mummy Returns ook helemaal geweldig. Ik ga er vanavond naartoe!

Johan van den D.
06-05-2004, 19:56
Toch zijn alle reviews over deze film die ik tot nu toe gelezen heb zeer negatief over de film.

Dan raad ik je aan om toch wat meer reviews te lezen.Of helemaal geen :roll:

Drexl
06-05-2004, 20:03
Ik had een review neergeschreven maar door een foutje van your's truly is die tekst verloren gegaan en zal ik later die review posten. Voorlopig moet volstaan dat ik Van Helsing een middelmatige film vond, waarbij het kind in mij (dat ook de Mummy films en Deep Rising wist te smaken) geamuseerd werd terwijl de volwassene, als Frankensteins monster, gevangen in kettingen in gruwelijke klanken om verlossing schreeuwde.

Twee sterren in my book.

Drexl

Ft. Me
06-05-2004, 20:44
Ik geef ook nooit om recencies, en ben ook zo eigenwijs dat ik er toch heen ben gegaan. Had me toch iets meer van die recencies aan moeten trekken (zie mijn review)... Ik vond het echt een zeer onder mijn verwachtingen film... En was ERG teleurgesteld (want ik was een grote fan van The Mummy, en The Mummy Returns!)

Hier mijn review:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=22050

Daan de G.
06-05-2004, 22:26
ik sla deze wel over na al de reacties gelezen te hebben ( aangezien ik me meestal wel kan vinden met The Thin White Duke ;))

Tom L.
07-05-2004, 09:53
Ik vond deze film dus echt te gek. Ik ga hem ook zeker weten op dvd kopen. Binnen de eerste 10 min. toen het nog zwart wit was, liepen al 10 mensen de zaal uit... Wat denken die dan? Dat dit een romantische film is ofzo. Soms snap ik dat volk echt niet. Goede actie en een goede soundtrack.

Voor de mensen die al van plan waren te gaan, en nu niet gaan door al dat gemekker van die mensen eromheen, heb ik het advies gewoon zelf te gaan, want niemand heeft precies dezelfde smaak...

Ft. Me
07-05-2004, 13:25
Ik vond deze film dus echt te gek. Ik ga hem ook zeker weten op dvd kopen. Binnen de eerste 10 min. toen het nog zwart wit was, liepen al 10 mensen de zaal uit... Wat denken die dan? Dat dit een romantische film is ofzo. Soms snap ik dat volk echt niet. Goede actie en een goede soundtrack.

Voor de mensen die al van plan waren te gaan, en nu niet gaan door al dat gemekker van die mensen eromheen, heb ik het advies gewoon zelf te gaan, want niemand heeft precies dezelfde smaak...

Werk je voor Universal ofzo :roll: ?

Tom L.
07-05-2004, 13:28
Ik vond deze film dus echt te gek. Ik ga hem ook zeker weten op dvd kopen. Binnen de eerste 10 min. toen het nog zwart wit was, liepen al 10 mensen de zaal uit... Wat denken die dan? Dat dit een romantische film is ofzo. Soms snap ik dat volk echt niet. Goede actie en een goede soundtrack.

Voor de mensen die al van plan waren te gaan, en nu niet gaan door al dat gemekker van die mensen eromheen, heb ik het advies gewoon zelf te gaan, want niemand heeft precies dezelfde smaak...

Werk je voor Universal ofzo :roll: ?

Neej, maar als mensen zielig liggen te doen en binnen de eerste 10 minuten weggaan, waarom gaan ze dan naar die film. Een paar zeiden: te eng, WAT VERWACHT JE ANDERS VAN EEN GRIEZELFILM? Of dan gaan van die stelletjes, die denken zeker dat het een romantische film is, als het niet je smaak is ga dan ook niet, en als je gaat ga niet achteraf zielig lopen doen...

Daan de G.
07-05-2004, 13:29
daar geef ik je trouwens helemaal gelijk in!

Drexl
07-05-2004, 14:21
Tlempers is right. "Te eng"? Dat moeten ze mij toch eens uitleggen. Het is niet dat je bij Van Helsing niet weet waar je je aan kan verwachten maar dat is natuurlijk wat je krijgt als koppels of uitbundige groepen zomaar lukraak een film uitkiezen en dan, als het ze niet bevalt, lawaaierig worden en iedereen storen.

chimera01
07-05-2004, 14:42
Ik vond deze film typisch iets wat ik verwachtte van een zomer blockbuster, vermaak zonder pretenties. Natuurlijk was er ruimte voor verbetering maar dat doen ze mogelijk wel in de onvermijdelijke VH 2.
Deze film komt het best tot zijn recht op het grote doek, daarom cinema. En ik zal hem zeker aanschaffen op dvd, dit genre is wel dat van mij heerlijke pulp.

Tom L.
07-05-2004, 14:51
Ik vond deze film typisch iets wat ik verwachtte van een zomer blockbuster, vermaak zonder pretenties. Natuurlijk was er ruimte voor verbetering maar dat doen ze mogelijk wel in de onvermijdelijke VH 2.
Deze film komt het best tot zijn recht op het grote doek, daarom cinema. En ik zal hem zeker aanschaffen op dvd, dit genre is wel dat van mij heerlijke pulp.

Als deze film een succes werd, dan zouden er een deel 2 en 3 volgen, volgens een interview met Hugh Jackman in Preview...

theThinWhiteDuke
07-05-2004, 14:53
ik sla deze wel over na al de reacties gelezen te hebben ( aangezien ik me meestal wel kan vinden met The Thin White Duke ;))
RESPECT voor mij! 8)

kruspe
07-05-2004, 16:15
Ik vond deze film dus echt te gek. Ik ga hem ook zeker weten op dvd kopen. Binnen de eerste 10 min. toen het nog zwart wit was, liepen al 10 mensen de zaal uit... Wat denken die dan? Dat dit een romantische film is ofzo. Soms snap ik dat volk echt niet. Goede actie en een goede soundtrack.

Voor de mensen die al van plan waren te gaan, en nu niet gaan door al dat gemekker van die mensen eromheen, heb ik het advies gewoon zelf te gaan, want niemand heeft precies dezelfde smaak...

Werk je voor Universal ofzo :roll: ?

Neej, maar als mensen zielig liggen te doen en binnen de eerste 10 minuten weggaan, waarom gaan ze dan naar die film. Een paar zeiden: te eng, WAT VERWACHT JE ANDERS VAN EEN GRIEZELFILM? Of dan gaan van die stelletjes, die denken zeker dat het een romantische film is, als het niet je smaak is ga dan ook niet, en als je gaat ga niet achteraf zielig lopen doen...


(y) (y)
ik ben het helemaal met je eens!!!
Ga allemaal gewoon lekker zelf kijken wat je er van vind!!
Ga ik ook zeker doen!

Underworld en League Of Extraordinary Gentlemen kregen ook zeer slechte recencies, maar ik vond het allebei toppers!
En ik weet haast zeker dan ik dat van Van Helsing ook ga vinden.

Daan de G.
07-05-2004, 16:20
(y) (y)
ik ben het helemaal met je eens!!!
Ga allemaal gewoon lekker zelf kijken wat je er van vind!!
Ga ik ook zeker doen!

Underworld en League Of Extraordinary Gentlemen kregen ook zeer slechte recencies, maar ik vond het allebei toppers!
En ik weet haast zeker dan ik dat van Van Helsing ook ga vinden.

Daar heb je gelijk in, aangezien ik die 2 ook allebei gewoon leuk vond, lekker vermaak, niets meer niets minder! Maar ik wacht wel op de DVD :)

Tom L.
07-05-2004, 16:29
(y) (y)
ik ben het helemaal met je eens!!!
Ga allemaal gewoon lekker zelf kijken wat je er van vind!!
Ga ik ook zeker doen!

Underworld en League Of Extraordinary Gentlemen kregen ook zeer slechte recencies, maar ik vond het allebei toppers!
En ik weet haast zeker dan ik dat van Van Helsing ook ga vinden.

Ik vond Underworld ook fantastisch. LXG weet ik niet, die wil ik wel heel graag hebben en lijkt me ook fantastisch.

Reginald
07-05-2004, 16:31
underworld en league vond ik allebei goed begonnen maar slecht geëindigd hoewel underworld wel beter was en daar had ik ook goede recensies over gelezen maar over helsing niet en diegene die ik lees kan ik mezelf in vinden maar zal hem zeker es huren

Ft. Me
07-05-2004, 18:03
Ik vond Underworld ook wel een lekkere film (en nogal wazig).
Maar deze film vond ik gewoon ECHT helemaal niks...

Natuurlijk is het dom als mensen naar Van Helsing gaan en binnen de eerste 10 minuten vertrekken, maar als een actie film fan, vond ik deze film gewoon echt zo niks... Het boeide me geen moment !

kruspe
07-05-2004, 18:30
wij gaan vanavond maar eens kijken wat we er van vinden....

FrankGuthrie
07-05-2004, 19:35
Heb ZELF naar de trialer gekeken, en vond dat de film bagger was. Dit is geen bioscooop bezoek waard.

jgro
07-05-2004, 21:26
Heb hem vanochtend in bios gezien, ik vind hem als actiefilm best geslaagd, het horror element is aan mij ontgaan. Het is geen meesterwerk als LOTR of KB, maar daar kon ik me niet aan storen.

Daarnaast is het erg vervelend om twee uur lang Kate te zien ;)

RemcoZ
07-05-2004, 22:43
Ben ondanks alles toch wel benieuwd naar deze film. Hugh Jackman zet over het algemeen prima rollen neer en ga hem daarom toch met mijn eigen (kritische) ogen bekijken. Waarschijnlijk in de bios, anders op dvd.

GsusNL
08-05-2004, 00:07
Ben er afgelopen donderdag geweest, nix mis met deze film: mooie omgevingen, mooie mensen (Kate!!!!), Frankenstein was best cool! Actiegehalte en het geluid was ook in orde. Had wel het gevoel dat het einde een beetje gehaast was....

[spoiler:29db47b88e]Wou liever niet dat Kate Beckinsale dood ging, dan is de kans dat ze terug komt in bijvoorbeeld deel 2 minimaal :( Ook dat Dracula op het laatst door 1 beet al dood ging, was beetje zwakjes hoor. De vampieren in Underworld waren wel een stuk sterker!! [/spoiler:29db47b88e]

Mike Philippens
08-05-2004, 00:23
Voor de mensen die al van plan waren te gaan, en nu niet gaan door al dat gemekker van die mensen eromheen, heb ik het advies gewoon zelf te gaan, want niemand heeft precies dezelfde smaak...
Precies! Gewoon voor jezelf beslissen. Ik wàs erg benieuwd, maar heb na het zien van de trailer al gegeten en gedronken. Ik ben toch meer gecharmeerd van echt goed acteerwerk en sfeervol decor zoals in Bram Stokers Dracula (met Gray Oldman) en natuurlijk de 'echte' met Christopher Lee.

kruspe
08-05-2004, 00:30
ik ben net geweest en ik moet zeggen dat ik me ruim 2 uur lang prima heb vermaakt!!!!
Ik vind het een geweldige film!! Precies mijn smaak!
Dus ik geef er lekker niks om wat anderen er van zeggen, en zit nu al ongeduldig te wachten tot ie op dvd uitkomt!

ThaHunk
08-05-2004, 15:48
ik ben net geweest en ik moet zeggen dat ik me ruim 2 uur lang prima heb vermaakt!!!!
Ik vind het een geweldige film!! Precies mijn smaak!
Dus ik geef er lekker niks om wat anderen er van zeggen, en zit nu al ongeduldig te wachten tot ie op dvd uitkomt!

Heb pcies het gevoel eraan overgehouden :)...


Al moet ik wel toegeven dat die dracula soms wat minder overkwam..dat gejank van hem was wel erg minder...maar ja...de CGI vond ik echt gaaf..en het verhaal ook wel :)..

Frank J.
08-05-2004, 16:11
gisteren gekeken en vond het gewoon een leuke vermakelijke film. Acteertalent moet je beetje met een korreltje zout nemen, leuke grapjes tussendoor. Geen film die je uiterst serieus moet nemen dus (wat ik wel had verwacht eigenlijk)

Groetjes

chimera01
08-05-2004, 16:25
Mensen die op basis van een trailer een film als bagger kunnen betitelen houden niet van film maar des te meer van veroordelen.

Dat je een film op basis van een trailer niet aanspreekt, okay. Maar dan weten hoe de film is vind ik heel knap maar ook een beetje dom.

FrankGuthrie
08-05-2004, 16:29
Mensen die op basis van een trailer een film als bagger kunnen betitelen houden niet van film maar des te meer van veroordelen.

Dat je een film op basis van een trailer niet aanspreekt, okay. Maar dan weten hoe de film is vind ik heel knap maar ook een beetje dom.

Misschien qua verhaal leuken aardig, maar hele slechte SFX kunnen een hele film voor mij verneuken. Zelfs in de oude Star Trek waren de SFX beter.

chimera01
08-05-2004, 16:32
De special effects en CGI zijn erg goed in deze film, absoluut geen klachten over. Alleen had de film wat meer rustpunten en meer dan een vlaagje humor mogen bevatten. Maar ik kan dat beoordelen op basis van het feit dat ik de film heb gezien en de trailer.

Pat
08-05-2004, 16:38
Ik had veel verwacht van deze film. Het onderwerp leent zich tot ouderwets griezelen, de special effects konden het levensecht maken. Echter, wat het geworden is, is een over-the-top CGI spektakel met een draaiboek dat aan alle kanten rammelt - heeft het eigenlijk wel kanten ?...
De special effects domineren alles; het acteerwerk is dan ook navenant (lees : lijkt nergens op). Deze film pikt dan ook nog eens uit een dozijn andere films (en nee, niet die ouwe griezelfilms maar andere en meer recente - o.a. The Mummy films, James Bond, LXG,...).
De weerwolf vond ik mooi gedaan maar waar men hem had kunnen gebruiken voor werkelijk beklijvende scènes, maakt men hem gewoon belachelijk.
5/10 en dat is dankzij die weerwolf. ;) Anders had het 2 of 3/10 geweest.
Voor wie het wil weten, The Mummy vond ik heel geslaagd, het vervolg ietsje minder. Underworld vond ik matig, LXG afschuwelijk.

Erwin_W
08-05-2004, 17:06
Ik had veel verwacht van deze film. Het onderwerp leent zich tot ouderwets griezelen, de special effects konden het levensecht maken. Echter, wat het geworden is, is een over-the-top CGI spektakel met een draaiboek dat aan alle kanten rammelt - heeft het eigenlijk wel kanten ?...
De special effects domineren alles; het acteerwerk is dan ook navenant (lees : lijkt nergens op). Deze film pikt dan ook nog eens uit een dozijn andere films (en nee, niet die ouwe griezelfilms maar andere en meer recente - o.a. The Mummy films, James Bond, LXG,...).
De weerwolf vond ik mooi gedaan maar waar men hem had kunnen gebruiken voor werkelijk beklijvende scènes, maakt men hem gewoon belachelijk.
5/10 en dat is dankzij die weerwolf. ;) Anders had het 2 of 3/10 geweest.
Voor wie het wil weten, The Mummy vond ik heel geslaagd, het vervolg ietsje minder. Underworld vond ik matig, LXG afschuwelijk.

Ik had t zelf niet beter kunnen zeggen.. alleen het cijfer mag van mij wel een 6.5 worden en ikzelf vond LXG wel leuk om te zien.. Underworld heb ik maar voor de helft gezien (moet ik nog een keer doen). The Mummy films vond ik wel weer super NEXT! :arrow: :wink:

Harry B.
09-05-2004, 12:00
Echter, wat het geworden is, is een over-the-top CGI spektakel met een draaiboek dat aan alle kanten rammelt - heeft het eigenlijk wel kanten ?...

Ik moet toegeven dat ik het op zich wel met je eens ben alleen kon ik van deze film toch wel genieten. Zeker geen topper maar gewoon een leuke film :D

Niels Simons
09-05-2004, 12:12
psies! tis een aardige film en niet meer dan dat(beckinsale is jammie!!)

mazzel,niels

TK 1405
09-05-2004, 12:33
gelukkig lees ik de negatieve berichten dus ik ga maar niet :lol:

kruspe
09-05-2004, 20:39
gelukkig lees ik de negatieve berichten dus ik ga maar niet :lol:

das dus dom...

Tom L.
09-05-2004, 20:43
gelukkig lees ik de negatieve berichten dus ik ga maar niet :lol:

.... :roll:

Albert Kostwinder
09-05-2004, 21:13
Tja, veel slechte cgi en hele mooie. Beetje een mengelmoes....no brainer...just for fun movie. Maar ik hou wel van vrouwen met een stevige beet.... :roll: Gewoon een geinige film, een om je Ht een plezier mee te doen....... ;)

Rickje
10-05-2004, 07:05
Ik had veel verwacht van deze film. Het onderwerp leent zich tot ouderwets griezelen, de special effects konden het levensecht maken. Echter, wat het geworden is, is een over-the-top CGI spektakel met een draaiboek dat aan alle kanten rammelt - heeft het eigenlijk wel kanten ?...
De special effects domineren alles; het acteerwerk is dan ook navenant (lees : lijkt nergens op). Deze film pikt dan ook nog eens uit een dozijn andere films (en nee, niet die ouwe griezelfilms maar andere en meer recente - o.a. The Mummy films, James Bond, LXG,...).
De weerwolf vond ik mooi gedaan maar waar men hem had kunnen gebruiken voor werkelijk beklijvende scènes, maakt men hem gewoon belachelijk.
5/10 en dat is dankzij die weerwolf. ;) Anders had het 2 of 3/10 geweest.
Voor wie het wil weten, The Mummy vond ik heel geslaagd, het vervolg ietsje minder. Underworld vond ik matig, LXG afschuwelijk.

Ik weet niet hoe het kan maar ik zag deze film gisteren en ik heb precies hetzelfde gezegd tegen mijn maat langs me :shock:
Dit is wel heel appart.. haha nog nooit meegemaakt :D
Maar Kate zag er heel mooi uit :lol: en dit is echt zo'n film die je een keer wilt huren .. en nu heb ik ook scenes gezien van de Troy trailer en ik weet al meteen welke film het de volgende keer wordt in de bios :wink:

Pat
10-05-2004, 07:12
en nu heb ik ook scenes gezien van de Troy trailer en ik weet al meteen welke film het de volgende keer wordt in de bios :wink:
...En laat dat nu net zijn wat *ik* tegen *mijn* maat naast me zei. :)

Rickje
10-05-2004, 07:16
en nu heb ik ook scenes gezien van de Troy trailer en ik weet al meteen welke film het de volgende keer wordt in de bios :wink:
...En laat dat nu net zijn wat *ik* tegen *mijn* maat naast me zei. :)

Appart.. :wink:
Vond je eigenlijk niet dat die weerwolf een beetje TE druk was in de film ..dat heen en weer gedoe van hem :wink:
En ik denk dat Troy echt een toppertje wordt..dat moet wel 8)

Pat
10-05-2004, 07:26
Vond je eigenlijk niet dat die weerwolf een beetje TE druk was in de film ..dat heen en weer gedoe van hem :wink:
Inderdaad. Ik vond hem goed geslaagd qua CGI maar zoals ik al zei, ze hebben hem niet gebruikt waartoe hij zich leent maar gewoon belachelijk gemaakt.
Het meest irritante personage in Van Helsing was wel die Igor. Men heeft er een Beni van The Mummy van willen maken en dat werkte hier toch echt totaal niet.

Rickje
10-05-2004, 07:29
Vond je eigenlijk niet dat die weerwolf een beetje TE druk was in de film ..dat heen en weer gedoe van hem :wink:
Inderdaad. Ik vond hem goed geslaagd qua CGI maar zoals ik al zei, ze hebben hem niet gebruikt waartoe hij zich leent maar gewoon belachelijk gemaakt.
Het meest irritante personage in Van Helsing was wel die Igor. Men heeft er een Beni van The Mummy van willen maken en dat werkte hier toch echt totaal niet.

Ook die stem van Beni was precies hetzelfde..volgens mij was het gewoon hem in dat pak :wink: en idd hij was erg irritant..zelf vond ik Dracula ook minder :( en ik zou maar zwijgen over Mr. Hyde :twisted:

Pat
10-05-2004, 07:47
Ook die stem van Beni was precies hetzelfde..volgens mij was het gewoon hem in dat pak :wink:
Klopt. Beide worden gespeeld door Kevin O'Connor. Hij heeft niet echt moeite gedaan/moeten doen om zich in de nieuwe rol in te leven. :)

zelf vond ik Dracula ook minder :( en ik zou maar zwijgen over Mr. Hyde :twisted:
Dracula was afschuwelijk en toen ik Mr hyde voor het eerst zag dacht ik naar LXG te zitten kijken; hetzelfde digitale misbaksel. Mr Hyde zorgt echter wel voor het beste schrikeffect in de film.

Sméagol
10-05-2004, 11:01
Ik vond 'm als film nèt gaan , dat was vooral omdat de slechte dingen 't juist weer leuk maakten :roll: ..

Zoals veel mensen al zeiden , de film is eigenlijk te druk , en acteerprestaties te overdreven , zelfs àls je de film al niet serieus neemt .

CGI deed me erg denken aan de Hulk , en ik had er dan ook dezelfde mening over .. Net als bij de Hulk , vond ik de CGI op vaak niet om aan te zien (Hyde , die ik overigens geen goede manier vond om de film te starten , een overbodig figuur) , desondanks vond ik de CGI actie scenes wel geinig (laatste gevecht vond ik wel leuk om te zien , net als dat ik 't leuk vond om te zien hoe de Hulk tanks omver gooit ;) ) .
Ook de muziek hielp niet , mooie serene beelden van besneeuwde toppen , gooien ze er van die tering herrie achter ! :D

De film had gewoon een verhaal moeten hebben , maar omdat ie zo lang duurde , gebeurde er genoeg om 't gebrek aan verhaal een beetje (dus niet helemaal ;) ) te "compenseren" . Toen ze in Dracula's kasteel waren , vond ik de film wel redelijk entertainen namelijk .

Maar , de vrouwen in de film maken een hoop goed , en dat is sowieso de main reason waarom ik de film wou zien . Als je voor de eye-candy komt , zal je niet teleur gesteld zijn ;) . Alleen jammer dat
Josie Marans ( van Maybelline) character , waar ik voornamelijk dus voor kwam , ook 't eerst aan haar eind kwam :cry: ;) [/spoiler:204d456996]

Harry B.
10-05-2004, 11:57
Vond je eigenlijk niet dat die weerwolf een beetje TE druk was in de film ..dat heen en weer gedoe van hem :wink:
Inderdaad. Ik vond hem goed geslaagd qua CGI maar zoals ik al zei, ze hebben hem niet gebruikt waartoe hij zich leent maar gewoon belachelijk gemaakt.
Het meest irritante personage in Van Helsing was wel die Igor. Men heeft er een Beni van The Mummy van willen maken en dat werkte hier toch echt totaal niet.
Die weerwolf zag er niet uit man :evil: kijk bijv. eens naar The howling of An american werewolf in London, dat zijn pas weerwolven (y)

Dennis Kuijper
10-05-2004, 16:05
Vond je eigenlijk niet dat die weerwolf een beetje TE druk was in de film ..dat heen en weer gedoe van hem :wink:
Inderdaad. Ik vond hem goed geslaagd qua CGI maar zoals ik al zei, ze hebben hem niet gebruikt waartoe hij zich leent maar gewoon belachelijk gemaakt.
Het meest irritante personage in Van Helsing was wel die Igor. Men heeft er een Beni van The Mummy van willen maken en dat werkte hier toch echt totaal niet.
Die weerwolf zag er niet uit man :evil: kijk bijv. eens naar The howling of An american werewolf in London, dat zijn pas weerwolven (y)

Die in American werewolf in parijs vond ik ook wel erg goed.

Richard68
10-05-2004, 16:15
Ik heb hem ook gekeken en in principe heb ik mij wel geamuseerd. Echt popcorn vermaak.

Mijn minpuntjes:

Teveel CGI. Normaal dient de CGI het verhaal van de film te ondersteunen en hier was het verhaal duidelijk ondergeschikt gemaakt aan de CGI.

Het plot van de film hebben ze in mijn ogen te vroeg kenbaar gemaakt. Hierdoor ging de film wat trekken. Wat verrassende plotwendingen had wat meer spanning opgeleverd.

Op zich een aardige film, alleen had er meer kunnen inztten had men op het bovenstaande gelet.

Rickje
10-05-2004, 17:25
Ook die stem van Beni was precies hetzelfde..volgens mij was het gewoon hem in dat pak :wink:
Klopt. Beide worden gespeeld door Kevin O'Connor. Hij heeft niet echt moeite gedaan/moeten doen om zich in de nieuwe rol in te leven. :)

zelf vond ik Dracula ook minder :( en ik zou maar zwijgen over Mr. Hyde :twisted:
Dracula was afschuwelijk en toen ik Mr hyde voor het eerst zag dacht ik naar LXG te zitten kijken; hetzelfde digitale misbaksel. Mr Hyde zorgt echter wel voor het beste schrikeffect in de film.

Ik dacht al..lijkt veel op mekaar die Beni en Igor
En idd die Mr. Hyde zorgt voor de beste schrikeffect alleen hij was ook zo enorm nep :cry: nu ik er echt zo naar terug denk vond ik het eigenlijk zonde dat ik ernaar toe was gegaan :(

Martijn W.
10-05-2004, 20:59
Ik heb twee vragen over deze film voordat ik erheen ga.
Dit moet mij dus zeg maar overtuigen. :wink:
Antwoord graag in spoilers.

1: Wordt er in de film ook maar IETS gezegd over Gabriel's "Grote Amsterdamse Broer" Abraham van Helsing?

2: Komt Dr. Frankenstein's hulpje Igor in de film voor!? :D :D :wink:

Alvast bedankt/

Tom L.
10-05-2004, 21:04
Ik heb twee vragen over deze film voordat ik erheen ga.
Dit moet mij dus zeg maar overtuigen. :wink:
Antwoord graag in spoilers.

1: Wordt er in de film ook maar IETS gezegd over Gabriel's "Grote Amsterdamse Broer" Abraham van Helsing?

2: Komt Dr. Frankenstein's hulpje Igor in de film voor!? :D :D :wink:

Alvast bedankt/

1: Wordt er in de film ook maar IETS gezegd over Gabriel's "Grote Amsterdamse Broer" Abraham van Helsing?

[spoiler:4c7a76128b] Nee [/spoiler:4c7a76128b]


2: Komt Dr. Frankenstein's hulpje Igor in de film voor!? :D :D :wink:

[spoiler:4c7a76128b] Ja [/spoiler:4c7a76128b]

Daan de G.
10-05-2004, 21:17
1: Wordt er in de film ook maar IETS gezegd over Gabriel's "Grote Amsterdamse Broer" Abraham van Helsing?




ze hebben in van helsing abraham vervangen door gabriel omdat abraham nogal ouderwets klonk :?

Pat
10-05-2004, 22:10
Die weerwolf zag er niet uit man :evil: kijk bijv. eens naar The howling of An american werewolf in London, dat zijn pas weerwolven (y)
Heb ik gezien, alsook de meeste andere. ;) En ik geef je uiteraard gelijk.
Echter, alles in Van Helsing moet je karikaturaal opvatten want een andere manier is er volgens mij niet, en zodoende vind ik die weerwolf best goed gelukt. Iedereen weet dat je echt goede weerwolven enkel met make-up kan maken, (nog) niet digitaal.

Pat
10-05-2004, 22:13
Die in American werewolf in parijs vond ik ook wel erg goed.
Dat vind ik dan weer zowat de slechtste ooit. :)

brucebikkel
10-05-2004, 23:06
Van Helsing took in a worldwide box office total of $106.9 million.

yep yep, het gaat de goeie kant op met de omzet van deze film!
Laat deel 2 maar komen, maar eerst moet sommers er nog een mummy deeltje tegen aan gooien!

Worp3
10-05-2004, 23:29
Ben ik blij, dat ik pas ACHTERAF deze forum gelezen heb!
Ik vond de film geslaagd! Geen TOPPER maar wel geslaagd (y)
Als ik zo dit forum lees krijg ik het idee dat de mensen meer naar de film gaan voor de CGI dan voor de film zelf!
Zelfs het verhaal vond ik meer dan meevallen.
Het is de bedenker van de film goed gelukt om 3 klassiekers op een scherm te toveren met toch een redelijk goede verhaallijn.
Zo lees ik net van iemand, dat er geen DIEPGANG in het verhaal zit.
"Moet er in elke verhaal dan een DIEPGANG inziten????"
Hallo, alsof er in die 3 klassiekers WEL DIEPGANG in zat!
Vraag me wel af waarom "Van Helsing" met "The Mummy" vergeleken moet worden.
Je gaat Lord of the Rings toch ook niet vergelijken met Peter Jacksons vroegere werk?
Dat is gewoon appels met peren vergelijken.
IK ZOU ZEGGEN VOOR DE MENSEN DIE TWIJFELEN:"GEWOON GAAN EN OORDEEL ZELF!"
"The Mummy werd destijds ook afgekraakt!"

TotalReject
11-05-2004, 09:27
Ik ben van het weekend dus ook geweest en ik moet zeggen dat hij me nogal tegenviel. De special effects waren over het algemeen mooi, maar er waren een paar fuck-ups. Dat zou mij niet uitmaken als het verhaal niet zo achterlijk was geweest. Ik vond Dracula echt een mietje, zijn bruiden waren nog cooler dan hij. En die scene met die babies sloeg al helemaal nergens op, dat was echt de grootste fout van de film.
De weerwolven en het monster van Frankenstein waren wel erg cool gedaan. Hugh Jackman speelt erg stoer als Van Helsing en Kate Bekinsdale die uhmmm.... ja, jammie... en ze speelt ook nog goed.
Het intro is trouwens wel heel erg goed.
Dit is denk ik echt een film voor mensen die niets om het orginele verhaal van Van Helsing geven. Hij is in ieder geval wel beter dan The League, maar als je een leuke monster-actiefilm wil zien kan je beter Underworld kijken imo.

Drexl
11-05-2004, 09:59
Ik denk dat de reden waarom we hier niet met Abraham maar wel met Gabriël Van Helsing te maken hebben is dat de makers de 'wetenschappelijke' Van Helsing niet wilden verwarren met deze actieheld - spin-off. Deze film speelt zich duidelijk af in "Sommersverse", en de interpretatie van deze klassieke monsters heeft niets meer te maken met Bram Stoker's Dracula en Mary Shelley's Frankenstein. Toch stoorde dit mij niet maar waren het vooral de ridicule plot en de CGI overload die mij op de zenuwen werkten. Maar ik heb hier en daar wel fun gehad met deze film (de intro was best geslaagd op een over the top kinda way)

Drexl

piet superlight
11-05-2004, 10:09
bron: nieuws.nl


Fraai openingsweekend in VS voor 'Van Helsing' 10-05-2004

'Van Helsing' was het afgelopen weekend de bestbezochte film in de Verenigde Staten. De film over monsterjager Van Helsing bracht 54,2 miljoen dollar op. Dat is geen record, maar toch is voor de film een lucratieve en dollarrijke zomer voorspeld. Door de gemengde recensies leverde 'Van Helsing' waarschijnlijk iets minder geld in het laadje.

De film betekende voor regisseur Stephen Sommers zijn derde grote opening na 'The Mummy' en 'The Mummy Returns', waarvan de laatste een sterkere opening had. Een vervolg kan nu haast niet meer uitblijven op de man die het op Dracula, de Wolfman en het monster van Frankenstein heeft gemunt.

De andere nieuweling was de komedie 'New York Minute', met de in Amerika onder de tienermeisjes razend populaire Olsen-tweeling. Hun film opende niet zo sterk, met een bedrag van 6,2 miljoen dollar. De Amerikaanse meiden verkozen duidelijk 'Mean Girls' boven de Olsens, die in zijn tweede week een bedrag van 14 miljoen dollar wist te vergaren. Deze film is hiermee een echt onverwacht succes geworden.

De thriller 'Man on Fire' blijft het goed doen, met een opbrengst van 7,9 miljoen dollar. De comedy '13 Going on 30' sloot de top 5 af met 5,5 miljoen dollar. Vanaf vrijdag gaat het Griekse epos 'Troy' in première, met Brad Pitt als Achilles, Eric Bana als Hektor en Orlando Bloom als Paris. Wolfgang Petersen, van 'The Perfect Storm', voert de regie. 'Van Helsing' is ook het afgelopen weekend in Nederland in première gegaan en 'New York Minute' draait vanaf 5 augustus in de Nederlandse bioscopen.

TotalReject
11-05-2004, 14:32
Ik denk dat de reden waarom we hier niet met Abraham maar wel met Gabriël Van Helsing te maken hebben is dat de makers de 'wetenschappelijke' Van Helsing niet wilden verwarren met deze actieheld - spin-off. Deze film speelt zich duidelijk af in "Sommersverse", en de interpretatie van deze klassieke monsters heeft niets meer te maken met Bram Stoker's Dracula en Mary Shelley's Frankenstein. Toch stoorde dit mij niet maar waren het vooral de ridicule plot en de CGI overload die mij op de zenuwen werkten. Maar ik heb hier en daar wel fun gehad met deze film (de intro was best geslaagd op een over the top kinda way)

Drexl

Ik heb niet zo'n moeite met het 'Gabriel-character' alhoewel hij niet zo duister over komt als de bedoeling was, maar met Dracula. Dracula is in deze film echt een zielig mietje die de hele film niks anders doet dan jammeren over hoe zielig hij is en hoe gemeen iedereen tegen hem is. Een beetje B-100 uit Bassie & Adriaan zeg maar. En die eieren zijn echt de grootste fout uit de film. Dat is echt zo slecht bedacht.

Het is trouwens logisch dat deze film een goed openingsweekend had. Dat heeft een film bijna automatisch als je hem een beetje goed hyped. Ik vind 'Van Helsing' die hype alleen zeker niet waard.

Kuin
11-05-2004, 15:12
ik vond het best een gave film :D
hele vette special effects!!
vooral in het begin in parijs vond ik erg vet!

Subzer0
12-05-2004, 21:58
Hoe is het mogelijk dat wanneer de weerwolf op de koets springt, de dak in brand vliegt?

En waarom moesten ze nou perse zoenen, die scene verpeste het wel even, je kon het aanzien komen, ik dacht van, nee alsjeblieft niet. Maar helaas.

Azazel
13-05-2004, 08:14
Hoe is het mogelijk dat wanneer de weerwolf op de koets springt, de dak in brand vliegt?

En waarom moesten ze nou perse zoenen, die scene verpeste het wel even, je kon het aanzien komen, ik dacht van, nee alsjeblieft niet. Maar helaas.


Wel is gehoord van SPOILERS?????


A. het dak is in de brand gestoken om de wolf weg te jagen (zijn bang van vuur)

B. Mainstream Hollywood, wat had je anders verwacht

[spoiler:bda9119462]Gebruik spoilers om het plezier van anderen niet te bederven[/spoiler:bda9119462]

zetmoon
13-05-2004, 09:07
Lees vooral eerst de recensies op Rotten Tomatoes, er blijft geen spaan van heel.
Net zo slecht als de Mummy films.

Milan
13-05-2004, 09:49
Op Rotten Tomatoes staan altijd de meest negatieve recenties. Ik ben iig genezen om daar op af te gaan, want ik deel hun mening vrijwel nooit.

Sonic
14-05-2004, 16:45
Ik deel de mening op Rotten Tomatoes vrijwel altijd.
Met slechts enkele uitzonderingen.
De scores zijn een gemiddelde van recensies van professionele filmcritici over heel de wereld. Hun mening gaat vaak uitsluitend over filmtechnische zaken. Dat zijn nu juist criteria waar de mening niet over kunnen verschillen. Slechte belichting is slechte belichting, bijvoorbeeld. Plot holes zijn plot holes.
etc.

SuperDre
14-05-2004, 22:24
Van Helsing was voor mij de leukste film sinds de mummy 1 (ok met misschien een uitzondering van Pirate of the caribean).
Je weet gewoon dat er geen bijzonder verhaal in zit, en dat het gewoon puur vermaak is, Stephen Sommers beweert ook niet anders (zoals van die looser regisseurs als steven spielberg die al jaren geen fatsoenlijke film meer heeft gemaakt). Net als The Mummy ligt het tempo van VH erg hoog, er zit gewoon bijna geen sloom moment in.
Stephen Sommers is sinds The mummy mijn meest favoriete regisseur, ik kwam er toen ook pas achter dat 'The Jungle book' en 'Deep Rising' ook van hem waren..
Het enige waar hij niet goed in is, is een fatsoenlijke CGI team bij elkaar te brengen die figuren kunnen maken, net als bij The mummy 2 steken veel monsters erg van het scherm af. Maarja dat kon voor mij de lol niet drukken..
Ik kijk al uit naar Van Helsing 2..

chimera01
14-05-2004, 22:32
Ach je schijnt te scoren als je geen eigen mening hebt en anderen gewoon na praat.
Ik heb van Helsing gezien en een plezierig avond gehad, komt ie op dvd dan koop ik hem ook nog. Gewoon leuk niets meer.

Harry B.
14-05-2004, 22:34
Dat zijn nu juist criteria waar de mening niet over kunnen verschillen. Slechte belichting is slechte belichting, bijvoorbeeld. Plot holes zijn plot holes. etc.
Het verschil zit hem erin dat bepaalde criteria voor de een wel storend kunnen zijn en voor de ander niet.

SuperDre
14-05-2004, 22:41
Ik deel de mening op Rotten Tomatoes vrijwel altijd.
Met slechts enkele uitzonderingen.
De scores zijn een gemiddelde van recensies van professionele filmcritici over heel de wereld. Hun mening gaat vaak uitsluitend over filmtechnische zaken. Dat zijn nu juist criteria waar de mening niet over kunnen verschillen. Slechte belichting is slechte belichting, bijvoorbeeld. Plot holes zijn plot holes.
etc.

goh, maar je hebt ook zeer vaak te maken met snobs, die zowiezo een popcorn film vaak niet leuk vinden, kijk maar naar al die goeie recensies van Kill Bill 2, ik heb daar dus wel heel veel fouten, slechte scripting, etc gezien, maar dan vinden ze het blijkbaar wel ineens goed, omdat QT zo cool is.. yeah right.. KB2 was pas echt slecht mbt filmtechnisch..
De belichting in VH was helemaal niet slecht, en plot holes? ik kon er niet echt meer ontdekken als in welke andere film dan ook..

Harry B.
14-05-2004, 22:43
Alleen waren die bij VH wat nadrukkelijker aanwezig dan bij de meeste andere blockbusters.........

chimera01
14-05-2004, 22:45
Nee VH is een blockbuster en KB is dat niet die pretendeert eerder een arthousefilm te zijn.

SuperDre
15-05-2004, 00:14
Alleen waren die bij VH wat nadrukkelijker aanwezig dan bij de meeste andere blockbusters.........

noem dan misschien maar eens een paar plotholes, want ik heb er niet echt 1tje opgemerkt..

Sonic
15-05-2004, 08:06
goh, maar je hebt ook zeer vaak te maken met snobs, die zowiezo een popcorn film vaak niet leuk vinden, kijk maar naar al die goeie recensies van Kill Bill 2, ik heb daar dus wel heel veel fouten, slechte scripting, etc gezien, maar dan vinden ze het blijkbaar wel ineens goed, omdat QT zo cool is.. yeah right.. KB2 was pas echt slecht mbt filmtechnisch..
De belichting in VH was helemaal niet slecht, en plot holes? ik kon er niet echt meer ontdekken als in welke andere film dan ook..[/quote]

Wel de gemiddelde score op Rotten Tomatoes wordt niet echt naar beneden gehaald als er 1 of 2 recensenten een crappy score geven en iets zouden hebben tegen een popcornfilm, wanneer meer dan de helft van de mensen negatieve commentaar heeft over een film dan merk ik op dat mijn mening vaak overeenstemt met de meerderheid. M.a.w. dan zit er voor echt wel technisch iets fout met die film waardoor die zich niet kan meten aan tijdloze filmklassiekers. M.a.w. mochten ze minder kritisch zijn op RT dan zouden alle films als goed tot zeer goed gecatalogeerd worden. Hoe kan je dan nog een onderscheid maken tussen echte wereldklassiekers en gewoon OK films? Van de honderden films die er elk jaar uitkomen kan er echt maar een select aantal als uitstekend bestemd worden toch? Anders zou heel de bioscoopprogrammatie uit uitstekende films bestaan. Volgens mij zijn de meeste mensen ook niet echt kritisch wanneer ze naar de bioscoop gaan. Men kiest meestal de film die het meeste aandacht heeft gekregen, of die de mooiste screenshots heeft of de mooiste poster, maar dit alles samen met het gebruikte filmbudget en de special effects zijn toch niet echt criteria waarop je een film moet beoordelen volgens mij :)

chimera01
15-05-2004, 10:02
Ach ja de meerderheid heeft altijd gelijk???????

Die meerderheid is de internetbezoeker????????

De meerderheid is de elitaire recensent die toch al iets heeft tegen blockbusters????????

Ga een film kijken omdat je er een gevoel bij hebt of omdat de acteur, regisseur je aanspreekt. Het schijnt in te zijn grote producties af te zeiken, maar waarom doen die het dan zo goed?????? Waarschijnlijk omdat ze waar bieden voor hun geld entertainment.

Sonic
15-05-2004, 10:16
Als entertainment het enige is wat je zoekt in een film dan is dat je goed recht. Maar weet dat er nog andere aspecten zijn aan (de meeste) films om op beoordeeld te worden. Het is juist de balans van al die criteria samen die een film in mijn ogen al dan niet geslaagd maakt.

chimera01
15-05-2004, 10:37
Ik heb VH gezien en er is weinig af te dingen op de produktie waarden van de film, enkel op de overkill aan actie of CGI die er buitengewoon goed uitzag.
En natuurlijk kan je wel raden dat het CGI is want veel in de film bestaat niet of is niet mogelijk.

Stephen Sommer staat nou eenmaal voor een bepaald soort produkt en daarvoor kies je of niet.

Sonic
15-05-2004, 10:50
Je gebruikt het juiste woord: Stephen Sommers staat voor een bepaald "product". Ik hou meer van films die iets meer film zijn en minder product.

Als ik bij Van Helsing de verhaallijn, het acteerwerk, de dynamiek in de regie, de cinematografie, het production design, de originaleit en de verfilming van het onderwerp, het eindresultaat vergelijk met tijdloze klassiekers dan kom ik uit op een film die voor mij leuk is om naar te kijken op veel vlakken, leuke eye candy, maar waar ik weinig gevoel bij krijg.
Entertainment zonder meerwaarde. Van Helsing is niet de slechtse film allertijden (verre van) maar nog zeker geen goede film IMO.
Dan lagen de kaarten van The Mummy ietsje beter.

Harry B.
15-05-2004, 12:07
Alleen waren die bij VH wat nadrukkelijker aanwezig dan bij de meeste andere blockbusters.........

noem dan misschien maar eens een paar plotholes, want ik heb er niet echt 1tje opgemerkt..
Ik zou zeggen even google gebruiken, dan vind je er zat 8)

Nog even voor de duidelijkheid: Ik vind VH ondanks mijn kritiek wel degelijk een geslaagde film, laat dat duidelijk zijn :D

Tuvok
17-05-2004, 13:09
Net geweest, wat een super film! Het 'verhaal' mag dan niet bijzonder zijn, de actie en de special effects zijn bijzonder amusant! Op naar deel 2!

Daarnaast is de soundtrack (Alan Silvestri) ook nog het vermelden waard. Heerlijke bombastische OST die precies de sfeer van de film in zich heeft. Aanrader voor soundtrack-liefhebbers.

kazlatan
17-05-2004, 17:54
Ik heb hem afgelopen donderdag gezien. Geen topfilm maar zeker wel vermakelijk met mooie special effects!

Demon
18-05-2004, 21:12
Ik ben zaterdag naar Van Helsing geweest!
Het was een leuke film en heb me goed vermaakt!
Alleen was er 1 min punt het was focking koud in de bioscoop!!
Op dat na was het toppie!

Op naar de Sp dvd Van Hellsing

verry
20-05-2004, 12:06
afgelopen zaterdag gezien, ik had mezelf al goed geinformeerd hier op dit forum, en ik verwachte dus ook niet veel van het verhaal, nou.... het verhaal (als je het een verhaal mag noemen) hadden ze volgens mij ook wel in 30 sec. kunnen vertellen, super slap maar de sfx maakten dat voor mij ruimschoots weer goed :D dus een leuke s.e. komt zeker wel in mn collectie

Mich
21-05-2004, 21:24
Smaken verschillen nu eenmaal zou ik blijven zeggen.
Maar volgens mij verwacht men hier veel te veel van. Het is gewoon een amusementsfilmpje.

Met dit soort filmpje maakt het verhaal me niet uit. I want to be entertained.

En er zijn er nu al die zeggen dat het een flop is. Tja ... toch wel echt voorbarig hoor. De tijd dat een film enkel in de cinema opbracht is voorbij. Nu heb je de cinema en nadien de verhuur en de DVD verkoop. En geloof me deze film bracht het eerste weekend 100mio dollar op wereldwijd. En daar zal nog wel bijkomen.

En oh ja ... liefst wel een vervolg. Maar dat zal wel in orde komen.

El-Jorge
22-05-2004, 12:51
Ik ben gister geweest.
Ik vond het echt een leuke popcorn film. Het verhaal was niet zo sterk, maar dat boeit bij zo'n film iets minder (want geen verhaal is natuurlijk ook bout). Ik vond het een vermakelijke actiefilm, waar best wel een behoorlijk tempo in zat. De CGI was soms best nep, maar dat maakte het ook wel weer leuk, gewoon een film die je met een korreltje zout moet nemen. Daarbij vond ik dat het acteerwerk best goed is, ik vond vooral die gast die dracula speelde goed, en zijn vrouwen waren ook niet mis (dat in meerdere opzichten ;)). Ook vond ik dat de muziek de film goed ondersteunde.

Nancy
24-05-2004, 13:03
Ik ben in de bios naar Van Helsing geweest,
ik vond het een leuke film, met goede special effects,
maar helaas vond ik sommige dingen net iets te nep, en overdreven, ik ga hem zeker niet op dvd kopen, maar leuk om een keer gezien te hebben, dat wel!

Daan de G.
05-09-2004, 19:21
Ik vond het maar een bagger film, slechte special effects ( [spoiler:f87dd0071c]die vampieren baby's YUCK! [/spoiler:f87dd0071c] ) slecht acteerwerk van vooral dracula & een slap verhaal met een afknapper van een eind....

kazlatan
19-09-2004, 12:06
Kan iemand mij vertellen of deze versie:
http://www3.cd-wow.net/detail_results_2.php?product_code=12675

Dezelfde extra's bevat als R2 die bij ons op 21 oktober uitkomt?

Werner
19-09-2004, 15:18
Kan iemand mij vertellen of deze versie:
http://www3.cd-wow.net/detail_results_2.php?product_code=12675

Dezelfde extra's bevat als R2 die bij ons op 21 oktober uitkomt?

Ja! Ik heb die versie én het officiële persbericht van Universal. Geen enkel verschil te bespeuren...

kazlatan
19-09-2004, 15:24
Kan iemand mij vertellen of deze versie:
http://www3.cd-wow.net/detail_results_2.php?product_code=12675

Dezelfde extra's bevat als R2 die bij ons op 21 oktober uitkomt?

Ja! Ik heb die versie én het officiële persbericht van Universal. Geen enkel verschil te bespeuren...

Thanks (y) Dan ga ik em gelijk maar bestellen!

carnesir
20-09-2004, 21:39
ben zelf aan het twijfelen welke editie te halen ,hebt de film nog niet gezien maar ben een fan van films zoal deze met veel actie en computer effecten
,maar de ultimate edtie komt die ook hier uit of alleen in R1

Frank
20-09-2004, 21:43
maar de ultimate edtie komt die ook hier uit of alleen in R1

Nee, alleen een single-disc met de film en een paar extra's en een dubbel-disc een extra schijfje met nog meer extra's.

The Gr8oNe
16-10-2004, 13:23
Had gister bij MM de gewone standaard editie gekocht maar daar staat niet eens een trailer op.
Maar de versie die exclusief bij Free Record Shop is te kopen, iemand enige idee wat daar allemaal op staat.

Frank
16-10-2004, 13:26
Had gister bij MM de gewone standaard editie gekocht maar daar staat niet eens een trailer op.
Maar de versie die exclusief bij Free Record Shop is te kopen, iemand enige idee wat daar allemaal op staat.

Als het goed is is deze gelijk aan de Australische dubbel-DVD, want die heeft Nederlandse ondertiteling.

Voor een recensie zie: http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=1502

The Gr8oNe
16-10-2004, 13:31
Frank schreef:

Als het goed is is deze gelijk aan de Australische dubbel-DVD, want die heeft Nederlandse ondertiteling.


Ok bedankt, ik wacht maar gewoon even af.

mjlfadriaans
21-10-2004, 10:00
Gisteren gezien. Op zich beter dan verwacht, alleen de hoofdrolspeler, wat speelde die slecht zeg. Wolverine deed 'ie veeeeel beter.

Martin Stanneveld
28-10-2004, 00:24
Wat een k*tfilm :evil: Geen goed woord voor over :nono:

Het enige positieve aan het kijken van deze film was het stop knopje op m'n dvd-speler 8)

kruspe
28-10-2004, 00:40
Wat een k*tfilm :evil: Geen goed woord voor over :nono:

Het enige positieve aan het kijken van deze film was het stop knopje op m'n dvd-speler 8)

ieder zijn smaak!!
Ik vind hem goed!!

Seth__Gekko
28-10-2004, 08:17
Ben ik blij dat ik deze niet op dvd heb gekocht.

Het is dus een vet overhypte film.

Alleen Kate is nog wel te pruimen, de rest zuigt de pannen van het dak....4.5/10

Wizz-Art
28-10-2004, 12:10
Wat een k*tfilm :evil: Geen goed woord voor over :nono:

Het enige positieve aan het kijken van deze film was het stop knopje op m'n dvd-speler 8)

ieder zijn smaak!!
Ik vind hem goed!!

Ik vind hem ook cool :wink: