PDA

Bekijk de volledige versie : FRS!!!!!!



kruspe
16-01-2004, 13:51
Ik kwam net pisnijdig thuis.
Ik had een dvd als verassing voor mijn vriendin besteld via de internetsite.
Deze zou verstuurd worden naar de FRS Weert.
Ik had een kortingscode van 5 euro gebruikt en deze 5 euro was ook mooi afgetrokken van de totaalprijs.
De e-mail had ik zelfs uitgeprint en meegenomen naar de winkel.
De dvd was oorspronkelijk 19,99 en met kortingsbon 14,99.

Maar...

Nee hoor... hij scant gewoon 19,99 meneer...
Ja maar ik heb hier het e-mailtje met de kortingscode en de totaalprijs.
Nee meneer, hij is echt 19,99!
Ze willen nog niet eens bellen naar de internetafdeling! Waar ze via het ordernummer toch duidelijk kunnen vertellen dat de dvd toch echt 14,99 moet zijn nu. Maar dat is blijkbaar teveel moeite...

IK ben echt super kwaad weggelopen, omdat het dus echt niet de eerste keer is dat dit gebeurt, iedereen hier kan dat waarschijnlijk begrijpen.
De FRS jongen zei ook nog dat het internetgebeuren helemaal los staat van de winkels. Ja dat is prima, maar waarom kan men dan toch de internet dvd's ophalen in de winkel?

Mijn vriendin heeft net een klacht ingediend (ik was nog steeds pisnijdig en wilde daarom niet zelf bellen..) en de vrouw van de internetwinkel zou naar de FRS weert bellen, zodat ik de dvd vandaag toch kan ophalen voor 14,99, maar ja het hele verassingseffect is nu toch wel weg..

Ze weet nu dat ze De Musical De Drie Musketiers krijgt op dvd..

Eerst maar eens kijken of we hem zometeen meekrijgen voor 14,99..

Ik hou jullie op de hoogte...

R. Schaap
16-01-2004, 13:53
echt eikels zijn het.

Mark de Jong
16-01-2004, 14:03
Was te verwachten.

kruspe
16-01-2004, 14:32
Nou Karen heeft hem net gelukkig meegekregen, met excuses.
Nu vergat ze wel te zeggen dat ze de volgende keer zelf ook kunnen bellen om frustraties van beide partijen tegen te gaan...

Ernest Hamstra
16-01-2004, 14:40
Ik koop helemaal niets meer bij de FRS. Het beste kun je dan inderdaad nog via de site bestellen, dan heb je nog de kans op een geseald exemplaar, maar de meeste hebben ze gewoon met hun Bolognese-vingers aangezeten.

Van Leest idem dito, laatst 3 DVD's besteld, afgehaald in de winkel, per DVD 5 :shock: stickers met prijsinformatie, actie, voordeel etc. erop. Dat kost mij dus nog eens 3 nieuwe covers, want die troep krijg je er nooit goed af.

Hè, dat lucht op, ik mag altijd graag even de FRS afzeiken, ook al is het dan voor de zoveelste keer :wink: .

kruspe
16-01-2004, 14:52
Wat Karen nu toch ziet!!!!!!!!!

Ze kijkt eens op de bon, de gele die erbij zit.., blijken ze de verkeerde meegegeven te hebben! Iemand met bijna dezelfde achternaam!!!! Alle ellende had dus voorkomen kunnen worden, als ze bij de FRS goed kijken!!!!

Dus iemand met bijna dezelfde achternaam, die precies dezelfde dvd (3 musketiers) heeft besteld, maar dan zonder de 5 euro korting!!!!

Blijkt diegene ook nog een collega van mij te zijn...

Die heeft dus geluk, want die kan mijn 3 musketiers ook met 5 euro korting ophalen!!!

*zucht*

R. Schaap
16-01-2004, 14:57
diepere zucht...

Sander Haarmans
16-01-2004, 21:19
Ik koop al maanden niet meer bij de FRS, zeker al omdat ze veeel te duur zijn met nieuwe releases en die mensen die daar aangenomen worden hebben de ballen verstand van de producten die ze verkopen, het is gewoon een schande.
Ze kunnen net zo goed Stevie Wonder of Andrea Boccelli achter die balie zetten, wedden dat die het nog beter doen 8)

Lex v/d Moolen
16-01-2004, 23:28
Een jaar of 2 geleden hadden nog eens zo'n 25% actie, dat is ook helaas niet meer herhaald helaas.
Wat ik toch minstens verwacht overigens is dat werknemers weten dat ze geen DVD's of CD's met de beschreven kant soms op de toonbank leggen. :twisted:

kruspe
17-01-2004, 06:44
het personeel is inderdaad ronduit slecht bij hun!
Laatst bv ging ik erheen om een bestelde dvd op te halen,en het meisje (amper 15 jaar ,daar durf ik om te wedden!!) dat mij "hielp" was ongeveer een kwartier in de la aan het rommelen om mijn dvd te zoeken,maar nee hoor!!
sorry meneer,hij is nog niet binnen....de jongen achter de kassa kreeg eindelijk eens het geniale idee om zijn collegaatje te helpen en viste hem er meteen uit!!
Wel binnen dus....wazige zaak die FRS....

FrankGuthrie
21-01-2004, 22:18
En toch komen er mense, ik vraag me toch of mensen niet op de hoogte zijn van andere (vaak veel)goedkoper alternatieven?

Martijn Beunk
22-01-2004, 05:38
Rob, ik heb zelf ook al eens narigheid gehad met FRS, drama is het!

In Haarlem hadden ze laatst de laatste Buffy Box(op dat moment dan), maar die box was ernstig beschadigd. Vroegen ze wel de maximale prijs voor., Echt schandalig. Ik wilde korting, maar je raadt het al.....

mokka
22-01-2004, 14:44
het personeel is inderdaad ronduit slecht bij hun!
Laatst bv ging ik erheen om een bestelde dvd op te halen,en het meisje (amper 15 jaar ,daar durf ik om te wedden!!) dat mij "hielp" was ongeveer een kwartier in de la aan het rommelen om mijn dvd te zoeken,maar nee hoor!!
sorry meneer,hij is nog niet binnen....de jongen achter de kassa kreeg eindelijk eens het geniale idee om zijn collegaatje te helpen en viste hem er meteen uit!!
Wel binnen dus....wazige zaak die FRS....

bedoel je dat buitenlandse (donkere) meisje die daar in de FRS in weert werkt?
die is sloom zeg, die had ik al lang buiten geflikkert, wat een trut zeg :evil:

Headhunter
22-01-2004, 17:21
En toch komen er mense, ik vraag me toch of mensen niet op de hoogte zijn van andere (vaak veel)goedkoper alternatieven?

Tja, als je niet verdiept in dat soort dingen, dan is de FRS de eerste zaak waar je heen gaat voor CDs en DVDs enzo (als er teniminste eentje in de buurt zit). Meeste mensen vinden het teveel moeite om alternatieven te zoeken en betalen dan maar een paar euro extra. Maar het gros is gewoon niet op de hoogte van betere alternatieven, als je het mij vraagt. ...En ach, de FRS heeft af en toe wel leuke aanbiedingen.

Zymotic
27-01-2004, 13:47
Ik had mijn vriendin een keer een dvdtje laten ophalen die ik besteld had met €5 korting via het internet.

Komt ze thuis, geen korting doorgerekend! Ik bellen, moest ik langs komen met de internet gegevens. Tevens had ik meteen dit voorval doorgemaild naar de FRS.

Dus ik naar de winkel met bon, en toen krijg ik €5 terug.
2 Dagen later lag er ook nog een kadobon van de FRS van €5 in de brievenbus.

Zo is de FRS ook nog een beetje goedkoop.

grt
Patrick

HiddeV
27-01-2004, 14:47
Ik had mijn vriendin een keer een dvdtje laten ophalen die ik besteld had met €5 korting via het internet.

Komt ze thuis, geen korting doorgerekend! Ik bellen, moest ik langs komen met de internet gegevens. Tevens had ik meteen dit voorval doorgemaild naar de FRS.

Dus ik naar de winkel met bon, en toen krijg ik €5 terug.
2 Dagen later lag er ook nog een kadobon van de FRS van €5 in de brievenbus.

Zo is de FRS ook nog een beetje goedkoop.

grt
Patrick

bij mij waren ze het ook vergeten ik moest ze er op wijze dus als je even niet oplet dan, willen ze je nog alles laten betalen.

Eddie
27-01-2004, 17:32
Krijg net een email van FreeRecordShop, een zgn Status van je bestelling, ik had 3 dvd's besteld, en staan allemaal in bestelling bij hun leverancier, terwijl ik zeker weet dat 1 v/d titels bij hun in de winkel staat :evil:

McVirusS
29-01-2004, 15:52
Krijg net een email van FreeRecordShop, een zgn Status van je bestelling, ik had 3 dvd's besteld, en staan allemaal in bestelling bij hun leverancier, terwijl ik zeker weet dat 1 v/d titels bij hun in de winkel staat :evil:

Dat klopt op zich wel, want internetbestelingen worden altijd verstuurd via "Order Fullfilment Center", ook als je gekozen hebt voor afhalen in de winkel. Dan wordt de order gewoon naar de winkel gestuurd.

Overigens; topicstarter: volgens mij horen er bij internetbestelingen een speciale bon te zitten. Die horen ze te scannen ipv de DVD's direct.

Ik heb al aardig wat DVD's besteld via internet bij FRS (zowel ophalen als afleveren) en ben over het algemeen best tevreden. Vind via internet bestellen beter dan zomaar in de winkel kopen omdat ze dan a) gesealed zijn en b) in winkel slecht met DVD's omgaan. Alleen levertijd via internet is soms absurd lang.

kruspe
29-01-2004, 16:30
Overigens; topicstarter: volgens mij horen er bij internetbestelingen een speciale bon te zitten. Die horen ze te scannen ipv de DVD's direct.



Hebben ze ook gedaan....maar zelfs de bon klopte niet!!!!!

TotalReject
03-02-2004, 10:47
Ik koop niet vaak meer DVD's bij FRS. Maar af en toe als ze een leuke aanbieding hebben of als het verschil zo klein is dat een kaartje naar een alternatief kopen duurder is koop ik daar nog wel. Je moet echter wel oppassen met afprijzingen e.d. Ik had laatst een keer dat ik een cd-rom kocht bij FRS in Rotterdam waar een prijskaartje opzat van 29,99 en ik dat dus ook moest betalen. Alles prima totdat ik hem moest gaan ruilen omdat hij op mijn pc niet goed draaide. Ik ging toen met dat spel naar FRS Vlaardingen waar ons verteld werd dat het spel eigenlijk 24,99 was en ze dat dus ook alleen maar terug konden geven omdat dat zo in de computer stond. Aangezien prijzen bij FRS overal in NL gelijk zijn zijn wij dus gewoon opgelicht. Gelukkig kennen de mensen van FRS Vlaardingen ons wel en kregen we uiteindelijk toch het goede bedrag terug. Let dus goed op de prijzen!

Henk Heideveld
03-02-2004, 12:23
Geen hetze tegen FRS gaan voeren op basis van incidenten. FRS duurder dan MM? Vergeet het maar, alleen voor enkele aanbiedingen van DVD's die erg populair zijn op dat moment (en dat heeft FRS recentelijk gewijzigd zie Pirates of the Caribbean), maar voor de rest is MM vaak duurder. Ik zou heel wat DVD's kunnen noemen die bij MM toch echt duurder zxijn dan bij FRS. Bovendien krijg je nog 10% korting. En vergeet niet, FRS zit vrijwel altijd ergens in de buurt, MM vergt een forse reis naar 1 van de grote steden.
Ik heb zeer goede ervaringen met FRS Oss waar 4 deskundige mensen werken, uiterst klantgericht en klantvriendelijk, dit soort mensen doe je tekort als je praat over belabberd personeel. Ze ploeteren zich te pletter om voor mij een DVD te vinden die nergens meer verkrijgbaar lijkt en dat soort dingen.
En als ik het vraag krijg ik probleemloos een geseald exemplaar mee van wat ik koop.
Kritieken prima, maar niet te snel generaliseren of eenzijdig benaderen. deze discussie hebben we al een eerder gevoerd. Ook toen bleek het wel wat genuanceerder te liggen. :evil: :twisted:

Peter -1984-
07-02-2004, 21:45
De site is nu al een aardig tijd down :S legt dat aan mij ? weet iemand wat er aan de hand is :/

Jurgen V
08-02-2004, 00:19
Doet het hier gewoon is wel een week of twee geleden een tijdje down geweest ja.

FrankGuthrie
17-02-2004, 16:19
Geen hetze tegen FRS gaan voeren op basis van incidenten. FRS duurder dan MM? Vergeet het maar, alleen voor enkele aanbiedingen van DVD's die erg populair zijn op dat moment (en dat heeft FRS recentelijk gewijzigd zie Pirates of the Caribbean), maar voor de rest is MM vaak duurder. Ik zou heel wat DVD's kunnen noemen die bij MM toch echt duurder zxijn dan bij FRS. Bovendien krijg je nog 10% korting. En vergeet niet, FRS zit vrijwel altijd ergens in de buurt, MM vergt een forse reis naar 1 van de grote steden.
Ik heb zeer goede ervaringen met FRS Oss waar 4 deskundige mensen werken, uiterst klantgericht en klantvriendelijk, dit soort mensen doe je tekort als je praat over belabberd personeel. Ze ploeteren zich te pletter om voor mij een DVD te vinden die nergens meer verkrijgbaar lijkt en dat soort dingen.
En als ik het vraag krijg ik probleemloos een geseald exemplaar mee van wat ik koop.
Kritieken prima, maar niet te snel generaliseren of eenzijdig benaderen. deze discussie hebben we al een eerder gevoerd. Ook toen bleek het wel wat genuanceerder te liggen. :evil: :twisted:

Incidenten, hetze? Volgens mij ben jij niet op de hoogte. Zelf een consumentenonderzoek van Kassa heeft uitgewezen dat de mediamarkt qua DVD prijzen stukken goedkoper is dan de cocurrend. En dan heb ik nog mijn eigen ogen, die vertellen me toch altijd dat de FRS 99% van de gevallen duurder is, en niet zo'n beetje ook!!!!!!!! Soms zit er 30% of meer in.

De FRS is vreselijk duur, en veel spullen zijn niet gesealed. De mediamarkt is een veel beter alternatief, pas als MM iets niet kan leveren zou ik naar de FRS lopen, want anders niet. Of als mensen het te ver vinden.

Henk Heideveld
17-02-2004, 16:25
Geen hetze tegen FRS gaan voeren op basis van incidenten. FRS duurder dan MM? Vergeet het maar, alleen voor enkele aanbiedingen van DVD's die erg populair zijn op dat moment (en dat heeft FRS recentelijk gewijzigd zie Pirates of the Caribbean), maar voor de rest is MM vaak duurder. Ik zou heel wat DVD's kunnen noemen die bij MM toch echt duurder zxijn dan bij FRS. Bovendien krijg je nog 10% korting. En vergeet niet, FRS zit vrijwel altijd ergens in de buurt, MM vergt een forse reis naar 1 van de grote steden.
Ik heb zeer goede ervaringen met FRS Oss waar 4 deskundige mensen werken, uiterst klantgericht en klantvriendelijk, dit soort mensen doe je tekort als je praat over belabberd personeel. Ze ploeteren zich te pletter om voor mij een DVD te vinden die nergens meer verkrijgbaar lijkt en dat soort dingen.
En als ik het vraag krijg ik probleemloos een geseald exemplaar mee van wat ik koop.
Kritieken prima, maar niet te snel generaliseren of eenzijdig benaderen. deze discussie hebben we al een eerder gevoerd. Ook toen bleek het wel wat genuanceerder te liggen. :evil: :twisted:

Incidenten, hetze? Volgens mij ben jij niet op de hoogte. Zelf een consumentenonderzoek van Kassa heeft uitgewezen dat de mediamarkt qua DVD prijzen stukken goedkoper is dan de cocurrend. En dan heb ik nog mijn eigen ogen, die vertellen me toch altijd dat de FRS 99% van de gevallen duurder is, en niet zo'n beetje ook!!!!!!!! Soms zit er 30% of meer in.

De FRS is vreselijk duur, en veel spullen zijn niet gesealed. De mediamarkt is een veel beter alternatief, pas als MM iets niet kan leveren zou ik naar de FRS lopen, want anders niet. Of als mensen het te ver vinden.
Kletskoek, ik kocht Pirate of the Carribean toch voor 15,99 bij FRS, nergens goedkoper. De goedkoopste MM was altijd nog 17,99. Ik volg de prijzen al jaren, heb het programma Kassa ook bewezen dat hun onderzoek bullshit is. Ze houden bijvoorbeeld geen rekening met de korting van 10% op je kortingspas, tja dat scheelt in de vergelijking. Een zeer tendensieus onderzoek dat inderdaad op een anti-FRs hetze ging lijken. Ik kon het probleemloos weerleggen. :twisted: :wink:
(tussen haakjes ik heb geen aandelen FRS)

Remco de Swart
17-02-2004, 18:55
De FRS is zijn leven aan het beteren onder druk van met name de Mediamarkt. Op dit moment is de FRS nog marktleider maar zoals het er nu uitziet gaat FRS deze positie in ongeveer twee jaar afstaan aan de Mediamarkt. Ze moeten natuurlijk wel actie ondernemen om niet te veel klanten te verliezen. Er zijn nu nog maar 12 mediamarkten, vanaf volgende week 13 (Hengelo). Maar binnen een paar jaar zullen er 40 door het hele land zitten. Ik weet niet waar de DVD van Pirates 15,99 is maar de FRS vestigingen die ik ken bieden hem aan voor 19,99 daar gaat dan de korting nog af waardoor je op 18,- komt. Hetzelfde als mediamarkt. Zulke titels als Pirates zijn niet echt geschikt om prijsniveaus van de diverse winkelketens te vergelijken. Deze titels worden vaak onder inkoop verkocht om maar mensen binnen te halen of om een prijsimago te benadrukken. Je kunt voor het vergelijken beter naar het normale assortiment kijken. Nu komt er één moeilijkheid. Elke mediamarkt is zelfstandig en bepaald in die hoedanigheid de prijzen. Als een mediamarkt zijn werk goed doet mag het niet voorkomen dat een mediamarkt met wat voor artikel dan ook duurder is als de concurrent. De vergt bij het assortiment van een gemiddelde CD/DVD afdeling enorm veel werk gezien de tienduizenden titels die op voorraad zijn. Mocht je een DVD goedkoper tegenkomen bij de concurrent meldt het dan bij de afdeling CD/DVD dan zul je in de meeste gevallen de DVD voor dezelfde prijs meekrijgen. Soms moet bij een serieuze onderbieding het een en ander gecontroleerd worden maar mocht de prijs te hoog zijn dan wordt deze zonder pardon aangepast. Dit geldt ook voor onderbiedingen van bijvoorbeeld de Makro en Lukas Kramer.

EricO
26-02-2004, 22:24
Kan het niet anders dan eens zijn met de kritiek op FRS: winkelprijs @ FRS voor POTC is 19,99, met hun niet-gratis kortingskaartje 17,99. Waar er dus maar 15,99 bij FRS voor betaald hoeft te worden willen ongetwijfeld hele volkstammen weten.

Ik overigens niet, ik had begin december al de UK (R2 !!) versie :twisted: :twisted: :twisted:

Nog een andere idiotie bij FRS: prijs voor "Down with love" 24,zoveel. Op internet (Play, gewoonlijk niet eens de goedkoopste) GBP 11,99 oftwel ca 18 euro. Inclusief aflevering door de brievenbus. Kom daar eens om bij FRS voor die prijs. En dat allemaal R2, hooguit zonder NL subs (who needs thàt...)... En die film is nog niet eens een spectaculaire Oscar-winner...

EricO
26-02-2004, 22:28
O ja, en dan ben ik nog vergeten dat MM de DVD's gesealed geeft, en je bij FRS echt geluk hebt als er geen vuile afdukken op de afspeelzijde staan. Alleen dat al betekent voor mij dat FRS nimmer op nummer 1 terug zal komen...

R Klemkerk
27-02-2004, 10:41
O ja, en dan ben ik nog vergeten dat MM de DVD's gesealed geeft, en je bij FRS echt geluk hebt als er geen vuile afdukken op de afspeelzijde staan. Alleen dat al betekent voor mij dat FRS nimmer op nummer 1 terug zal komen...

gewoon goed kijken voordat je de dvd meeneemt, bevalt je de staat van de dvd niet? dan neem je hem toch niet mee? simpel as that!

ik vind wel degelijk dat de frs vooruit gaat met de prijzen van dvd's. paar maanden geleden durfde ze nog dik 31,99 te vragen voor een nieuwe dvd. nu is dat gelukkig al gezakt naar 19.99 voor de meeste dvd's. Wat ik persoonlijk toch een aardig leuk bedrag vind. zeker met 10% korting. 17,99.

Voor het minimale verschil kan ik niet naar de randstad rijden met de auto.

Reinier Gunther
27-02-2004, 10:48
IK ben ook zeker tevreden over de FRS.

met het continue af en aanmelden bij prijsjerijk.nl heb ik ongeveer elke week wel 5 euro korting + nog eens de 10% van mijn pas. dvds van 20 euro worden dan opeens 13 euro, dat scheelt super veel.

Ook al had ik die korting van prijsjerijk niet, dan nog zit FRS met redelijk wat dvds op een goed prijsniveau minus de 10% korting.

kruspe
27-02-2004, 11:04
met het continue af en aanmelden bij prijsjerijk.nl heb ik ongeveer elke week wel 5 euro korting + nog eens de 10% van mijn pas. dvds van 20 euro worden dan opeens 13 euro, dat scheelt super veel.



hahaha,ik ben dus niet de enigste die dat doet!!! :D

R Klemkerk
27-02-2004, 11:05
met het continue af en aanmelden bij prijsjerijk.nl heb ik ongeveer elke week wel 5 euro korting + nog eens de 10% van mijn pas. dvds van 20 euro worden dan opeens 13 euro, dat scheelt super veel.



hahaha,ik ben dus niet de enigste die dat doet!!! :D

kheb me net ook maar ff 4x aangemeld :D ;)

raymond koene
28-02-2004, 13:37
hoe meld je je trouwens af bij prijsjerijk?

kruspe
28-02-2004, 22:52
hoe meld je je trouwens af bij prijsjerijk?

Nadat je jezelf hebt ingelogd klik je aan de linkerzijde op wijzigen,en dan op de bovenste regel (die kleine lettertjes) klik je op wissen.

Daarna is het gewoon een kwestie van opnieuw aanmelden!!

Henk Heideveld
01-03-2004, 09:13
en die mensen die daar aangenomen worden hebben de ballen verstand van de producten die ze verkopen, het is gewoon een schande.
Ze kunnen net zo goed Stevie Wonder of Andrea Boccelli achter die balie zetten, wedden dat die het nog beter doen 8)
Da's zwaar generaliseren en erg frustrerend voor o.a. FRS Oss waar ik veel kom. De vier medewerkers daar hebben vaak meer verstand van zaken dan ikke zelf. Ze doen ook erg veel moeite voor mij DVD's te bemachtigen die niet in voorraad zijn en elders moeilijk te vinden. Ik krijg vrijwel altijd gesealde exemplaren mee, etcetera, etcetera.
1 slechte ervaring niet generaliseren, ik generaliseer mijn 1'ne zeer goede ervaring ook niet. :?

raymond koene
01-03-2004, 11:09
hoe meld je je trouwens af bij prijsjerijk?

Nadat je jezelf hebt ingelogd klik je aan de linkerzijde op wijzigen,en dan op de bovenste regel (die kleine lettertjes) klik je op wissen.

Daarna is het gewoon een kwestie van opnieuw aanmelden!!

bedankt kruspe!