PDA

Bekijk de volledige versie : Harman Kardon Productlijn 2004



jokey
17-01-2004, 12:08
Harman Kardon Productlijn 2004


Met de introductie van de AVR 630, AVR 430, AVR 330, AVR 230 en de AVR 130 versterkt Harman Kardon in het jaar waarin het bedrijf vijftig jaar bestaat, zijn positie als fabrikant van hoogwaardige audio/video receivers. Deze vijf modellen bezitten de nieuwste technologieën en functies in deze categorie, uiteraard met de klassieke Harman Kardon high-current versterking en opmerkelijke industriële vormgeving.
De nieuwe receivers stellen volgens HK nieuwe normen voor A/V receivers en zijn ieder in hun categorie flexibeler dan ooit, ieder in hun eigen categorie en bieden operationele veelzijdigheid voor speciale installaties, meerkamer toepassingen en hoogwaardige home entertainment systemen.

Harman Kardon kondigt de introductie aan van haar DVD 31 progressive scan DVD audio/video speler en de DVD 22 progressive scan DVD videospeler; twee hoogwaardige modellen met baanbrekende pixel-voor-pixel videobewerking voor buitengewone beeldkwaliteit, aangevuld met moderne audiotechnologieën, meer aansluitmogelijkheden en unieke weergavefuncties die het kijken naar uw favoriete films, muziek en beelden aanzienlijk eenvoudiger maken.

Vijftig jaar geleden werd Harman Kardon bekend vanwege de introductie van ’s werelds eerste receiver. Sindsdien zijn er vele receivers gevolgd, wat uiteindelijk voert tot de nieuwste producten in de reeks, de HK 3480 en de HK 3380.

Vanwege de snelle toename van de Digital Audio Broadcast netwerken overal ter wereld, introduceert Harman Kardon haar eerste tuner met Digital Audio Broadcast (DAB) ontvangst. De elegante TU 970 biedt meer zenders en bovendien zuivere, vervormingsvrije weergave op cd-niveau, naast talloze nuttige radio en data service.


bron:hear.nl (http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/nieuws/index.cgi?nieuws_id=1791)

-------------------------------------------------------------------------------------

Adviesprijzen Duitsland

AVR130: €499,- (5x40W)
AVR230: €599,- (6x50W)
AVR330: €799,- (7x55W)
AVR430: €999,- (7x55W)
AVR630: €1299,- (7x75W)

DVD22: €249,-
DVD31: €449,-

-------------------------------------------------------------------------------------

Specificaties zijn er op de Europese HK website nog niet te vinden, maar deze modellen zijn in de USA al een tijdje uit.
Aannemelijk is dat de specs hetzelfde zullen zijn.

HK USA (http://www.harmankardon.com/)

Eddie
17-01-2004, 13:46
Ik zou maar een handdoekje over je toetsenbord leggen, voordat je op die link klikt
Zoom voor de gein us in op die AVR430, dat is mooi hoor!!!

Front Panel (http://www.harmankardon.com/images/product_large/AVR430F.jpg)
Back Panel (http://www.harmankardon.com/images/product_large/AVR430B.jpg)

Zeeeeeer grote kans, dat ik mijn NAD ga verruilen voor dit apparaat!

Johan van den D.
17-01-2004, 14:21
AVR430, dat is mooi hoor!!!!Dat is nog eens wat je noem, een zeer stak design.
Zeer mooi (als je ervan houd natuurlijk) :o

Rob Eric Blank
17-01-2004, 14:27
Zo erg mooi spul
Ik wil het, ik wil het, ik wil het

Lennom
17-01-2004, 20:01
persoonlijk ben ik al een tijdje gecharmeerd van het nieuwe design......leuk om te lezen dat de lijn nu ook eindelijk in Europa wordt doorgezet, al ben ik wel benieuwd wanneer de modellen in Nederland precies te koop zullen zijn!?

ik hoop trouwens wel dat de prijs nog zakt, want op dit moment is de AVR505 Limited Edition (vergelijkbaar met de AVR130) te koop voor 499,- bij o.a. Staffhorst. en ik mag toch aannemen dat de "vaste" modellen onder die prijs zullen gaan zitten?

de DVD22 vind ik daarentegen wel erg strak geprijsd.

Christiaan Sauer
17-01-2004, 20:10
Ik ben weer juist niet onder de indruk van het ontwerp. Het ziet er mooi uit, maar het heeft ook een heel hoog "plastic" gehalte om te zien. Dat is erg jammer. Het komt gewoon stomweg niet echt heel degelijk etc over.

jokey
17-01-2004, 20:10
ik hoop trouwens wel dat de prijs nog zakt, want op dit moment is de AVR505 Limited Edition (vergelijkbaar met de AVR130) te koop voor 499,- bij o.a. Staffhorst. en ik mag toch aannemen dat de "vaste" modellen onder die prijs zullen gaan zitten?
De prijzen zijn Duitse adviesprijzen. Het is dus nog maar de vraag of de Nederlandse adviesprijzen dezelfde zijn.
Ga er van uit dat de Duitse online shops ca. 10% onder de adviesprijs gaan zitten.
Ik vind bv. de AVR230 wel zeer aantrekkelijk geprijsd! Ik ga dan ook eens serieus naar deze receiver kijken/luisteren.

scorpion69
18-01-2004, 00:34
Het ziet er mooi uit, maar het heeft ook een heel hoog "plastic" gehalte om te zien.

Het frontpaneel is van glas en daaronder dat zilvere kan wel eens geborsteld alluminium of iets dergelijks zijn. Geloof dat dat ook zo is bij de HK le versies.

Ik vind ze echt geweldig! Ik ga zeker weer voor een HK zodra ik een subwoofer (en eventueel een bb-tv) tot mijn bezit mag rekenen. :D

Herjan
18-01-2004, 00:47
Zeeeeeer grote kans, dat ik mijn NAD ga verruilen voor dit apparaat!
Stuur me even een PM als je hem te koop aanbiedt... ;)

mradem
18-01-2004, 00:48
Ik ben weer juist niet onder de indruk van het ontwerp. Het ziet er mooi uit, maar het heeft ook een heel hoog "plastic" gehalte om te zien. Dat is erg jammer. Het komt gewoon stomweg niet echt heel degelijk etc over.

Waar heb ik dit antwoordt nou eerder gezien :D .

Johan van den D.
18-01-2004, 09:18
Het frontpaneel is van glas en daaronder dat zilvere kan wel eens geborsteld alluminium of iets dergelijks zijn. Volgens mij is dat zilver grijze kleurtje gewoon gespoten plastic/metaal.
Het is gecoat (of iets dergelijk) dus en geen "kaal" metaal al dan niet geborsteld.
Neem niet weg dat het er gewoon super uit ziet 8)

scorpion69
18-01-2004, 09:55
Volgens mij is dat zilver grijze kleurtje gewoon gespoten plastic/metaal.
Het is gecoat (of iets dergelijk) dus en geen "kaal" metaal al dan niet geborsteld.
Neem niet weg dat het er gewoon super uit ziet 8)

Je hebt gelijk. Had vannacht niet goed gekeken. Was al laat. :mrgreen:

scorpion69
18-01-2004, 09:56
Ik mis trouwens de frontaansluitingen op de duurdere modellen. Niet dat ik ermee zit want gebruik ze toch niet maar vind het wel opvallend.

jokey
18-01-2004, 11:22
Het ziet er mooi uit, maar het heeft ook een heel hoog "plastic" gehalte om te zien.

Het frontpaneel is van glas en daaronder dat zilvere kan wel eens geborsteld alluminium of iets dergelijks zijn. Geloof dat dat ook zo is bij de HK le versies.
Het "ruitje" is gewoon plastic en het zilveren "metaal" is gewoon gespoten plastic. Tenminste, dat was zo bij de AVR505 LE die ik gezien heb. ;)

jokey
18-01-2004, 11:25
Ik mis trouwens de frontaansluitingen op de duurdere modellen. Niet dat ik ermee zit want gebruik ze toch niet maar vind het wel opvallend.
Ik denk dat de meeste mensen deze frontaansluitingen toch niet gebruiken en dat HK ze daarom weggelaten heeft bij de duurdere modellen. Het ziet er zonder natuurlijk veel strakker uit.
Ik zou willen dat men ze ook bij de kleinere modellen weg had gelaten. :(

scorpion69
18-01-2004, 11:41
Het "ruitje" is gewoon plastic en het zilveren "metaal" is gewoon gespoten plastic. Tenminste, dat was zo bij de AVR505 LE die ik gezien heb. ;)

Misschien dat ik me dan vergist heb maar ik vind het zeker niet goedkoop aandoen!

Lennom
18-01-2004, 12:31
De prijzen zijn Duitse adviesprijzen. Het is dus nog maar de vraag of de Nederlandse adviesprijzen dezelfde zijn.
Ga er van uit dat de Duitse online shops ca. 10% onder de adviesprijs gaan zitten.
Ik vind bv. de AVR230 wel zeer aantrekkelijk geprijsd! Ik ga dan ook eens serieus naar deze receiver kijken/luisteren.

Klopt, zag ik even over het hoofd. vallen de prijzen dus nog ongunstiger uit :( ...... maargoed wanneer ik kijk naar de prijzen is de 230 inderdaad de meest interessante. voordelen ten opzichte van de 130 zijn voornamelijk 6.1 systeem, Dolby Digital Ex en meer watt'jes.




jokey schreef:
Het "ruitje" is gewoon plastic en het zilveren "metaal" is gewoon gespoten plastic. Tenminste, dat was zo bij de AVR505 LE die ik gezien heb.


Misschien dat ik me dan vergist heb maar ik vind het zeker niet goedkoop aandoen!

het feit dat er zoveel verwaring is over het wel/niet plastic en wel/niet glas, geeft wel aan dat het vanaf de buitenkant niet te zien is.

wanneer je er op tikt zal je merken dat het inderdaad allemaal kunststof is, maar volgens mij zijn de meeste recievers in deze prijsklasse van kunstof, of zit ik verkeerd....?

het weerhoudt mij voorlopig niet van een "toekomstige" aankoop. ;)

Christiaan Sauer
18-01-2004, 20:02
Het moet je ook zeker niet tegenhouden, maar het is gewoon dat ik het persoonlijk wat goedkoop vind overkomen ;).
Weet iemand trouwens wat bv de AVR1803 als materiaal heeft voor zijn frontpaneel? Die komt gewoon degelijker over op mij. EN dat is nog "maar" een 1803. Moet je nagaan als je het over een 3805 (binnenkort) hebt ;)

Johan van den D.
18-01-2004, 20:22
wanneer je er op tikt zal je merken dat het inderdaad allemaal kunststof is, maar volgens mij zijn de meeste recievers in deze prijsklasse van kunstof, of zit ik verkeerd....?Veelal is het front van een receiver/versterker van metaal evenals de behuizing uiteraard.
Maar er zijn ook zat apparatuur met een mooi plastic front dus tja........het hoef zeker geen nadeel te zijn volgens mij.

scorpion69
18-01-2004, 21:18
Wat ik wel jammer vind is dat HK in verhouding met bijvoorbeeld Marantz behoorlijk duur is, zo ook met de nieuwe serie. Kijk maar eens naar de specs.

jokey
18-01-2004, 21:38
Wat ik wel jammer vind is dat HK in verhouding met bijvoorbeeld Marantz behoorlijk duur is, zo ook met de nieuwe serie. Kijk maar eens naar de specs.
Qua vermogen bedoel je?
Je kent toch het verhaal wat er gaat over het opgegeven vermogen bij HK...? :wink:

Want de verdere specs zijn volgens mij in orde.
Allemaal (op 1 na) 6.1/7.1 en bv. Logic 7/EzSet/Pre-outs enz.

scorpion69
19-01-2004, 08:37
Qua vermogen bedoel je?
Je kent toch het verhaal wat er gaat over het opgegeven vermogen bij HK...? :wink:

Dat verhaal ken ik heel goed. :wink: Maar de prijzen van HK liggen gewoon boven de prijzen van Marantz terwijl Marantz voor minder geld, eigenlijk het zelfde biedt (op papier dan).

basset
19-01-2004, 09:22
Ik wist dat ze eraan gingen komen, maar ik heb toch besloten om de 3550 te kopen aangezien ik de DVD21 al had. Ik vind ze er wel mooi uitzien, maar had toch liever een optie met matzwart gezien ipv dat aluminium.

Het enige nadeel aan die oude lijn vind ik dat groen en rood in het display, dat is wel beter op de nieuwe lijn. Maar toch ben ik heel blij met mijn "gewone" oude model.

Topgunn
19-01-2004, 14:28
hoe zit het dan met die vermogens van HK, toch niet zo laag als het lijkt?

Rob Eric Blank
19-01-2004, 14:35
HK meet vermorgen volgens mij anders. Daarom lijkt het op papier soms er weinig, maar in praktijk is het voldoende.

Soms zie je van die alles in-1 setjes, en claimen ze 50 Watt per box. Daar komen ze lang niet aan, terwijl HK bv. ook 50 Watt per box claimed en dan is dat vele malen luider.

scorpion69
19-01-2004, 15:09
hoe zit het dan met die vermogens van HK, toch niet zo laag als het lijkt?

What you see (op papier) is what you get. :wink: Andere merken willen nog wel eens schermen met "enigzins" geflatteerde opgave van vermogen.

Johan van den D.
19-01-2004, 15:33
hoe zit het dan met die vermogens van HK, toch niet zo laag als het lijkt?Het vermogen dat HK vermeld is gewoon een reeel vermogen.
Op papier wellicht niet zo hoog maar het geluid is groots en de kwaliteit ervan hoog.
Uiteraard zijn goede speakers wel een must om de hk tot z,n recht te laten komen.

Frank H
19-01-2004, 15:53
persoonlijk ben ik hier (het uiterlijk) niet van gecharmeerd.
blijf maar lekker bij mijn NAD.
net als vrouwen: smaken verschillen

scorpion69
19-01-2004, 17:26
Zag zojuist de nieuwe modellen al te koop staan op http://www.hifi-edition.de/

Prijzen:

AVR130 499,-
AVR230 599,-
AVR330 799,-
AVR430 999,-
AVR630 1299,-

jokey
19-01-2004, 17:49
Zag zojuist de nieuwe modellen al te koop staan op http://www.hifi-edition.de/

Prijzen:

AVR130 499,-
AVR230 599,-
AVR330 799,-
AVR430 999,-
AVR630 1299,-
Dat zijn dus de UVP prijzen oftewel de adviesverkoopprijzen.
(zie mijn openingspost) :P ;)

De verkoopprijzen staan er nog niet bij; dat zijn nl. die smilies.


Overigens heb ik bij een andere Duitse onlineshop Hifi-Regler een prijsopgaaf gedaan van de AVR230 en AVR330: resp. €539,80 en €739,80 zijn de (voorlopige?) prijzen, levertijd tussen de 10-14 dagen.
DVD22 en DVD31 kosten resp. €219,80 en €399,80; levertijd 10-14 dagen.

scorpion69
19-01-2004, 19:17
Dat zijn dus de UVP prijzen oftewel de adviesverkoopprijzen.
(zie mijn openingspost) :P ;)

De verkoopprijzen staan er nog niet bij; dat zijn nl. die smilies.

Jo je hebt gelijk, had weer eens niet goed gekeken. :P

De AVR230 ziet er wel leuk uit moet ik eerlijk zeggen. Heeft pre-outs en dat is voor mij zeer aantrekkelijk omdat ik voor stereo een aparte set wil opbouwen. :)

jokey
19-01-2004, 21:06
De AVR230 ziet er wel leuk uit moet ik eerlijk zeggen. Heeft pre-outs en dat is voor mij zeer aantrekkelijk omdat ik voor stereo een aparte set wil opbouwen. :)
Dat idee had ik dus ook... :wink:

scorpion69
21-01-2004, 17:34
Zag ze zojuist op pick2pay.nl staan. Zijn ze nog goedkoper dan bij die Duitse winkel! :)

Sander Haarmans
21-01-2004, 18:46
Ik heb deze receiver van de week bij de MM zien staan, in eerste instantie ziet het er erg mooi en duur uit maar toen ik goed ging kijken en voelen viel het vies tegen, het ziet er inderdaad zeer plastic-achtig uit en die volumeknop (als je die tenminste gaat gebruiken op de receiver zelf) is niet echt handig, het is namelijk een rond gat met daaromheen dat blauwe licht, je moet dus met je vinger(s) in dat gat aan aan de zijkant draaien.
Het lijkt dus meer dan dat het is.

Lennom
21-01-2004, 19:20
Zag ze zojuist op pick2pay.nl staan. Zijn ze nog goedkoper dan bij die Duitse winkel!

522,- voor de AVR230 is inderdaad helemaal niet verkeerd......en dit is natuurlijk nog maar het begin van de prijzenslag :)




(klein beetje off-topic)
Ik kwam net in de krant een advertentie van BCC tegen:

HARMAN KARDON DTS RECIEVER
5x55watt vermogen
ingebouwde DTS
Dolby Digital en Dolby Pro Logic 2 decoders.

van 599,- naar 299,-

nu vraag ik me alleen af om welk model het gaat? ik kan die 5x55watt niet helemaal plaatsen......de AVR3550 heeft namelijk 5x60 en het model eronder, de AVR2550, heeft 5x40 watt?

iemand de oplossing?

jokey
21-01-2004, 19:51
Ik kwam net in de krant een advertentie van BCC tegen:

HARMAN KARDON DTS RECIEVER
5x55watt vermogen
ingebouwde DTS
Dolby Digital en Dolby Pro Logic 2 decoders.

van 599,- naar 299,-

nu vraag ik me alleen af om welk model het gaat? ik kan die 5x55watt niet helemaal plaatsen......de AVR3550 heeft namelijk 5x60 en het model eronder, de AVR2550, heeft 5x40 watt?

iemand de oplossing?
Ik ben een week of 3 geleden nog bij BCC (Eindhoven) geweest maar wat ze daar hebben staan aan HK is dus echt niks!
Ik geloof dat ze 2 receivers hebben staan en dan nog de oude modellen ook, ik geloof dat de AVR4000 en de AVR7000 er stonden. Weet ik niet zeker meer maar het waren iig echt erg oude bakken.

Misschien dus dat een oud model 5x55 W heeft en dat ze die nou opruimen?

Lennom
21-01-2004, 21:01
Ik ben een week of 3 geleden nog bij BCC (Eindhoven) geweest maar wat ze daar hebben staan aan HK is dus echt niks!
Ik geloof dat ze 2 receivers hebben staan en dan nog de oude modellen ook, ik geloof dat de AVR4000 en de AVR7000 er stonden. Weet ik niet zeker meer maar het waren iig echt erg oude bakken.

Misschien dus dat een oud model 5x55 W heeft en dat ze die nou opruimen?

aha, waarschijnlijk is het dan die AVR4000. ik vindt de advertentie ook vrij vaag. als het een populair model zou zijn, stond er minstens een type nummer bij vermeld.....

scorpion69
21-01-2004, 21:04
Zou het niet de 4500 zijn? Die stond volgens mij ook in Eindhoven. Zal morgen eens gaan kijken, moet ik toch nog ff een dvd bij de FRS ruilen.

basset
21-01-2004, 22:54
Toch te snel mijn 3550 gekocht 2 weken terug :shock:

Naja, hijs goed! Ik wilde de 4500 omdat die aansluitingen aan de voorlkant had. Nu blijkt mijn 3550 dat toch ook te hebben, dus boeit het verschil me niet zo. Maar als ie 599 was is het denk ik toch de 3550 of gewoon de 2550 hoor en hebben ze de Wattages gewoon mis.

299 voor de 3550 is een koopje. Voor de 2550 heb ik hem al rond die prijs gezien

scorpion69
22-01-2004, 19:33
Bij de BCC in Eindhoven hadden ze vandaag geen enkele HK multichannel receiver meer staan. Vorige week stond er nog een oude 4500 geloof ik. Heb daar eigenlijk nooit een nieuw model HK gezien. :?

Herror
09-02-2004, 15:38
de prijzen zijn alweer gedaald voor de nieuwe receivers :) mooi zo :D

Rob Eric Blank
09-02-2004, 15:47
Bij BCC hebben ze heel vaak oude Receivers staan. Ik heb de nieuwe lijn nog nooit "live" mogen aanschouwen.
Het blijft jammer dat het plastic is ipv. metaal. Metaal geeft een mooier en rijker gevoel.
Ik heb ook ooit een metalen Siemens S40 mobiele telefoon gehad. Was wel zwaarder, maar voelt echt luxe, vele malen beter dan zilverkleurig plastic.

jokey
09-02-2004, 16:55
de prijzen zijn alweer gedaald voor de nieuwe receivers :) mooi zo :D
Welke prijzen heb je dan gespot? En waar?


Ik heb bij een NL webshop gevraagd naar de prijzen + levertijden; hun antwoord: "de nieuwe lijn moet nog uitkomen en er is eind deze maand een dealershow waarna de prijzen bekend gemaakt worden".


Bij de Duitse online shops zijn de prijzen overal nagenoeg gelijk. (ca. 10-15% onder de UVP=Duitse adviesverkoopprijs)

Herror
09-02-2004, 17:03
bij pick2pay.nl .... vorige week was de AVR430 nog 833 euro .. nu 804!
en de AVR330 was geloof ik 733 vorige week en nu zelfs gedaald tot 637 euro :)

jokey
09-02-2004, 22:13
Ik heb gisteren nog bij Pick2pay gekeken maar toen stonden daar nog andere prijzen.
Ze worden idd steeds aantrekkelijker! :)
Momenteel zelfs goedkoper dan bij de Duitse shops!

Herror
10-02-2004, 16:33
ja maar als je naar de amerikaanse shops kijkt ... dan zijn ze soms wel de helft goedkoper dan hier :(

Johan van den D.
10-02-2004, 17:09
ja maar als je naar de amerikaanse shops kijkt ... dan zijn ze soms wel de helft goedkoper dan hier :(Klopt maar niet meer wanneer je er ééntje daar koopt en hierheen laat komen.
Kortom, het is beter om je niet aan die amerikaanse prijzen te verlekkeren :roll:
Wij worden nu eenmaal genaaid hier in europa als het om dit soort dingen gaat. :(

Herror
11-02-2004, 12:34
ja ik zat wel ook al te kijken ja hoe duur dat verschepen hiernaartoe kost ... maar ik kwam alleen voor verzendkosten al prijzen van zo'n 250 dollar tegen :O:O belachelijk ...

Johan van den D.
11-02-2004, 12:55
ja ik zat wel ook al te kijken ja hoe duur dat verschepen hiernaartoe kost ... maar ik kwam alleen voor verzendkosten al prijzen van zo'n 250 dollar tegen :O:O belachelijk ...Verzendkosten is pas één kostenpost.
Daabij krijg je nog kosten als invoer rechten en BTW.
Al met al de moeite niet om het te doen. :(

Rob Eric Blank
11-02-2004, 15:25
Oja en in de VS draaien die apparaten op 110 Volt ipv. 220-240 Volt zoals in Europa. Dus je moet ze nog omlaten bouwen ook. Dus in de VS kopen is niet echt een optie.

Johan van den D.
11-02-2004, 16:06
Oja en in de VS draaien die apparaten op 110 Volt ipv. 220-240 Volt zoals in Europa. Dus je moet ze nog omlaten bouwen ook. Dat is vaak een kwestie van een schakelaar omzetten.
Hoe dan ook is het vaak niet de moeite om in de VS te kopen.
Tenzij het om zeldzame merken gaat maar daar is hier geen sprake van.

Rob Eric Blank
11-02-2004, 16:10
Oja en in de VS draaien die apparaten op 110 Volt ipv. 220-240 Volt zoals in Europa. Dus je moet ze nog omlaten bouwen ook. Dat is vaak een kwestie van een schakelaar omzetten.
Hoe dan ook is het vaak niet de moeite om in de VS te kopen.
Tenzij het om zeldzame merken gaat maar daar is hier geen sprake van.
Volgens mij heeft HK niet zo'n schakelaar en moet je met de soldeerbout aan de gang. Maarja dan kun je beter de Receiver in NL kopen, hou je tenminste ook de garantie en je hoeft geen invoer rechten te betalen. Dus net wat je zegt, het loont niet om te kopen in de VS.

Edgar Smit
09-06-2004, 11:44
hk avr130 + hk DVD22 + HKTS 7 Luidsprekersysteem. 1199 euri bij correct in Rotterdam.
lijkt me eigenlijk vrij prijzig, ik weet deze post is laat wnat alles is allang verkrijgbaar, maar er zat geen slotje op, vandaar.

De vraag, is dit een goede combinatie en "is the price right?"

Rob Eric Blank
09-06-2004, 12:00
hk avr130 + hk DVD22 + HKTS 7 Luidsprekersysteem. 1199 euri bij correct in Rotterdam.
lijkt me eigenlijk vrij prijzig, ik weet deze post is laat wnat alles is allang verkrijgbaar, maar er zat geen slotje op, vandaar.

De vraag, is dit een goede combinatie en "is the price right?"
Ik zou toch eerder doorsparen. De AVR130 is toch wel een budget reciever en ben bang dat je na een aantal maanden toch liever de AVR230 wil. Ik zou doorsparen voor de 230, vooral als je in de toekomst wil uitbreiden is dat een goede keuze!

Dutchman01
11-06-2007, 10:36
mijn ouders hebben een HK-430 met dvd31.

Ze hebben spijt als haar op een hoofd dat ze deze combi ooit gekocht hebben.

De klank van de versterker zijn ze totaal niet blij mee.

de onkyo hier voor beviel ze een stuk beter.

Zelf omschrijf ik de klank zo nu en dan schel en totaal niet open met detail.
er ligt een sluier omheen.
De muziek die ik elke week thuis op me Denon AVR-4306 pakt me op de hk430 totaal niet.

Ook het vermogen vind ik te wensen overlaten.
volume knop moet een heel stuk verder open dan op me denon.

alle kabels zijn inmiddels al vervangen maar resultaat blijft uit.

De set gaat er nu uit.

dat was 1x Harman Kardon en nooit weer.
Ze beslissen nu inmiddels tussen een Onkyo en/of een Denon AVR

Ze hebben gelijk.

Seth__Gekko
11-06-2007, 12:30
Zorg er daarom altijd voor dat je (ouders, iedereen eigenlijk) eerst goed luistert, op dezelfde componenten en ook dat je thuis mag proberen.

Gerco Stuivenberg
12-06-2007, 20:40
Harman Kardon geeft het vermogen anders op. Zij schrijven 40 Watt(8 Ohm) en 110 Watt(4 Ohm) en bvb. Yamaha 70 Watt(8 Ohm) en 110 Watt(4 Ohm). Bij Yamaha betekent die 70 Watt per kanaal bij alle kanalen in gebruik en 1 kanaal belast. De 40 Watt bij HK betekent dat deze dat kan leveren bij alle kanalen in gebruik en alle kanalen belast. Wanneer bij de Yamaha alle kanalen belast worden zal het uitgangsvermogen per kanaal ook dalen naar de ~40 Watt. De 40 Watt is dus eigelijk het uitgangsvermogen dat bij luidsprekers als continu belastbaarheid gebruikt moet worden.

Wanneer een dergelijke receiver, speler en de luidsprekers als pakket geleverd worden, zitten er daarom meestal satelliet-formaat luidsprekers bij.;-)