PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer dvd



mradem
17-01-2004, 23:58
Ik zag op het net de DV-868AVi-S staan. Ziet er erg mooi uit vind ik.
Specs liegen er volgens mij ook niet om.

Heb hem eens met de DV-668AV-S vergeleken.

Zag niet veel verschil. Wel i-link Digital Audio interface had de DV-868AVi-S. Weet iemand wat het inhoudt?

kent iemand meer verschillen tussen beide types?

Charl
18-01-2004, 11:55
Vergelijk DV-868AVi-S, DV-668AV-S en de DV-565A-S eens ?
en zoek de verschillen ...
Pioneer DVD (http://www.pioneer.nl/nl/product_overview.jsp?category_id=222&taxonomy_id=45-64)

Rechtvaardigd de aanschaf van een dure speler, de goedkopere DV-565A ?

mradem
18-01-2004, 15:02
Heb uik gedaan. maar wat houdt ut precies in?
Want prijsverschil tussen beide is nog wel redelijk.

Albert Kostwinder
18-01-2004, 16:34
De 565 heeft geen High Definition Multimedia Interface (HDMI). Dit betekent dat je digitale video rechtstreeks en ongecomprimeerd aanleverd voor het best mogelijke beeld. De 668 is hierop voorbereid en de 868 gebruikt deze via zijn i-link verbinding.

mradem
18-01-2004, 16:34
Topic is trouwens verkeerd geplaatst. Wellicht dat een modje hem naar dvd spelers kan verhuizen.

Christiaan Sauer
18-01-2004, 20:05
Zowel de 668 als de 868 hebben een HDMI interface :).
Ik kan eventueel wel even de recensies uit de What Hi*Fi overtypen indien gewenst, maar dat moet dan even tot dindsdag middag wachten :).

Charl
18-01-2004, 20:27
De 565 heeft geen High Definition Multimedia Interface (HDMI). Dit betekent dat je digitale video rechtstreeks en ongecomprimeerd aanleverd voor het best mogelijke beeld. De 668 is hierop voorbereid en de 868 gebruikt deze via zijn i-link verbinding.
Maar heb je ooit HDMI nodig ?
Een DV-camera sluit je normaal op je pc aan, voor videobewerking.
Waarna je beelden bewerkt en brandt op cd of dvd schijfje.

Een DV-camera kan ook rechtstreeks op een tv worden aangesloten.

HDMI :roll:

Christiaan Sauer
18-01-2004, 20:31
Er zijn helaas nog erg weinig HDMI compatible weergevers, maar als je ze wel kan aansluiten op die manier schijn je ook wel een subliem plaatje te krijgen :).

Charl
18-01-2004, 20:37
Zelfde als firewire, usb 2.0, sata e.d. op moederbord.
Dingen die wel leuk staan, maar nooit gebruikt.
"deluxe" mobo's kosten ernorm veel meer.

Lijkt mij dus onzinnige features en zonde van je geld.

mradem
18-01-2004, 21:41
Dus zou je beter voor de 668 kunnen gaan dan de 868?

kwa beeld en geluid zijn ze hetzelfde wel toch op een BB tv?

Christiaan Sauer
18-01-2004, 22:30
Je kan het beste gewoon een winkel binnenlopen die ze allebei heeft, of een afspraak maken met een hifidealer. Een beetje hifidealer kan ze allebei regelen. Dan kun je ze 1 op 1 vergelijken.
Of ze veel verschillen in beeld kwaliteit als je ze RGB aansluit kan ik je voor de rest niet vertellen.

mradem
18-01-2004, 22:40
Ik ben meer nieuwsgierig Christiaan. Ik heb geen plan om 1 van beide aan te schaffen. Hoewel je nooit zeker weet :p .

Mike Philippens
18-01-2004, 22:56
Ik heb de verschillen ook even bekeken omdat ik zelf de 757Ai heb en wel benieuwd was wat ze nu weer bedacht hadden. Wat meteen opvalt is de veel beteren videochip (216 Mhz tov 108 op de 757). Dat heeft alles te maken met de HDMI interface. Nu heb ik uit recensies (en natuurlijk eigen constatering) begrepen dat het beeld wat de 757 produceert al zodanig is dat je je kunt afvragen of het nog mooier kan. Het beeld op die nieuwe modellen zal dan ook niet persé (merkbaar) beter zijn, maar noodzakelijk zijn voor de HDMI interface die (dacht ik) hogere bitrates mogelijk maakt.

Wat geluid betreft zie ik niet zoveel verschillen. Meest opmerkelijk is delay management voor SACD (ehh...Super Audio CD) wat de 757 niet heeft (dat mocht niet van Sony).

Volgens mij zijn deze modellen verfijningen van de bestaande modellen met al extra de HDMI interface die alleen interessant is als je zeer binnenkort een apparaat gaat kopen wat dat nodig heeft. Anders zou ik het vooral niet doen want het kost je alleen maar extra geld voor een feature waar je geen bal aan hebt. Wil je een hele goede speler, kun je nu net zo goed een 757 kopen. Kostte indertijd €1299 en is nu rond de €800. Wat de going price voor die andere modellen is, weet ik niet. De 656 is ook een hele goede speler voor beduidend minder geld. Het is uiteindelijk maar net hoeveel centjes je er voor over hebt.

Even snel wat prijzen opgezocht. Verschillen nogal...laagste is €1089 (engeland) tot €1499 (nederland, where else...?). En van alles daartussen. De 868 werd wél de nieuwe referentie op DVD gebied genoemd. Mag ook wel met die specs...

mradem
19-01-2004, 08:10
Ah thnx Mike. Duidelijk.

De videochip viel mij ook erg op. Vandaar mijn interesse.

Cees
19-01-2004, 11:34
Ik heb zelf pas een Pioneer DV-565 gekocht.
met deze kabels ... voor mij nog een beetje betaalbaar.
- Monster Video 1 scart
- Oehlbach NF 133 Digital set (digitale coax kabel)
- Oehlbach Blue Magic 5.1 set (6 kanaals multi-channel kabel)
Dolby Digital receiver van Denon AVR-2700 en breedbeeld TV van Loewe Xelos.
Beeld en geluid uit mijn HT komt er zeer goed uit.

Zelfs een "DDD" audio-cd uit de dvd speler klinkt erg goed via die digitale coax. Je moet wel echt een purist zijn om verschil te kunnen horen uit mijn cd speler, Denon DCD-960. Wat ik hiermee wil zeggen, dat de goedkopere nieuwe dvd spelers van Pioneer ook echt wel kwaliteit leveren.

Ik vraag mij dan ook af, of de 2x duurdere dvd spelers ook echt wel 2x beter zijn ?
De DV-565 is echt wel een toppertje voor rond € 300,-

Mike Philippens
19-01-2004, 12:03
Ik vraag mij dan ook af, of de 2x duurdere dvd spelers ook echt wel 2x beter zijn ? De DV-565 is echt wel een toppertje voor rond € 300,-
Dat kun je zo niet stellen. De duurdere modellen van Pioneer hebben weer specifieke verbeteringen op bepaalde punten. Die moeten voor jou van belang zijn en zin hebben. Net als de 868, de opvolger voor de 757 die ik heb. Zijn chassis is weer verbeterd, en dat geeft ook weer een lichte verbetering. Zo is alles weer een beetje bijgewerkt en verbeterd. Het eindresultaat is natuurlijk nóg weer beter. Je moet er dan ook wel de apparatuur voor hebben om de verbeteringen te kunnen ervaren. Ik denk dat de sterk verbeterde (op papier tenminste) videochip op de 868 op een goede projector of plasmascherm erg sterk naar voren komt.

mradem
19-01-2004, 14:19
Ik heb vroeger een 545 van pioneer gehad. Was idd best een leuk ding. Wat mij wel opviel was het beeld verschil met de Denon2800MKII die ik erna kreeg. Geluid scheelde niet echt veel. Beeld was goed te zien. Dat blijft altijd het leuke van wat nieuws he.

Mike Philippens
19-01-2004, 15:01
Ik heb vroeger een 545 van pioneer gehad. Was idd best een leuk ding. Wat mij wel opviel was het beeld verschil met de Denon2800MKII die ik erna kreeg. Geluid scheelde niet echt veel. Beeld was goed te zien. Dat blijft altijd het leuke van wat nieuws he.
Het verschil tussen mijn oude Sony en de Pioneer was dramatisch. Zowel qua beeld als geluid. De Pioneer speelt CD's veeeeel beter af; een van de redenen dat ik voor die speler ging. En het beeld is krankzinnig scherp en mooi. Zwart is echt zwart enzo ipv erg donker grijs. De voorloper van de 757 (747) had ook een goed beeld, maar dat werd door velen tè scherp bevonden zodat het er weer nepperig uitzag. Bij de 757 hebben ze dat blijkbaar weer opgelost. Zo zie je maar, er is altijd wat te verbeteren. Voorlopig blijf ik bij deze speler. Heeft genoeg gekost en ik zie voorlopig nog geen reden om 'm te vervangen.

Arjen van den Doel
23-02-2004, 14:38
De 565 heeft geen High Definition Multimedia Interface (HDMI). Dit betekent dat je digitale video rechtstreeks en ongecomprimeerd aanleverd voor het best mogelijke beeld. De 668 is hierop voorbereid en de 868 gebruikt deze via zijn i-link verbinding.

De i-link is niet bedoeld voor video-overdracht bij deze apparaten. Alleen geluid gaat er over deze aansluiting. De video gaat over een apparte aansluiting ( HDMI )

wrcveen
23-02-2004, 19:21
De 565 heeft geen High Definition Multimedia Interface (HDMI). Dit betekent dat je digitale video rechtstreeks en ongecomprimeerd aanleverd voor het best mogelijke beeld. De 668 is hierop voorbereid en de 868 gebruikt deze via zijn i-link verbinding.

De i-link is niet bedoeld voor video-overdracht bij deze apparaten. Alleen geluid gaat er over deze aansluiting. De video gaat over een apparte aansluiting ( HDMI )

Qua geluidskwaleit zou er waarschijnlijk geen verschil zijn met een digitalecoaxkabel, het voordeel van i-link is dat het nog extra signalen doorstuurd zoals dat het signaal van een dvd of een cd komt, dan kan je receiver die ook i-link heeft automatisch schakelen tussen bv DTS voor de dvd en gewoon stereo voor de cd. Dus eigenlijk niets meer dan een handige gadget...

Arjen van den Doel
23-02-2004, 19:54
Zijn er al mensen die een pioneer 668 of 868 hebben ?

Wat is jullie ervaring met deze speler?
maak je gebruik van de scaler in de 868?
gebruik je de HDMI-aansluiting voor naar bv een beamer of plasma-scherm?

Ik zit er hard over na te denken om de 868 te kopen, en dan aan te sluiten op een BenQ PE8700 ( 720p ) beamer. maar ik heb al verhalen gehoord dat de gescale'de uitgang niet goed wordt verwerkt door de DLP-projector. :(

Alphawolf
23-02-2004, 19:59
Bij de Media Markt in Amsterdam staat een PDP-434 HDE plasmascherm
waarop een HDMI DVD speler is aangesloten.
Kwijl kwijl :lol:
Dan vraag je je af waarom we nog naar oude troep zitten te kijken ...

Ronald Ridderhof
23-02-2004, 20:35
Ik denk niet dat je je druk moet maken over de HDMI aansluiting.
Kijk op de website van Pioneer wat voor verschrikkelijke mooie specs beide nieuwe modellen hebben.

Arjen van den Doel
23-02-2004, 20:54
Ik denk niet dat je je druk moet maken over de HDMI aansluiting.
Kijk op de website van Pioneer wat voor verschrikkelijke mooie specs beide nieuwe modellen hebben.

Tuurlijk, geweldige specs, een geweldige Video DAC... maar hoe zit het met de scaler icm een beamer? op htforum.nl hebben ze het erover dat eht niet helemaal lekker gaat.... dus een PAL 720p(1280x720 progressive) signaal op de BenQ PE8700 ( via HDMI ).
NTSC 720p zou wel perfect zijn, maar de PAL versie zou een klein beetje schokken....

Arjen van den Doel
23-02-2004, 21:01
Bij de Media Markt in Amsterdam staat een PDP-434 HDE plasmascherm
waarop een HDMI DVD speler is aangesloten.
Kwijl kwijl :lol:
Dan vraag je je af waarom we nog naar oude troep zitten te kijken ...
En waarschijnlijk staat die nog niet eens goed afgesteld....

Albert Kostwinder
23-02-2004, 21:47
De 565 heeft geen High Definition Multimedia Interface (HDMI). Dit betekent dat je digitale video rechtstreeks en ongecomprimeerd aanleverd voor het best mogelijke beeld. De 668 is hierop voorbereid en de 868 gebruikt deze via zijn i-link verbinding.

De i-link is niet bedoeld voor video-overdracht bij deze apparaten. Alleen geluid gaat er over deze aansluiting. De video gaat over een apparte aansluiting ( HDMI )

Oeps, je hebt gelijk. Lees het net weer terug.. :)

Volgens mij heeft de 868 ook nog een ingebouwde scaler.... ook niet verkeerd voor op een Sanyo Z2 of zo???

Frenkel
24-02-2004, 07:36
De 668 en 868 zijn ook de eerste spelers van Pioneer die "Dual Progessive Scan" hebben die zowel voor NTSC als PAL geschikt zijn.

Alle vorige modellen met PS konden alleen NTSC aan.

Mike Philippens
24-02-2004, 12:38
De 668 en 868 zijn ook de eerste spelers van Pioneer die "Dual Progessive Scan" hebben die zowel voor NTSC als PAL geschikt zijn.

Alle vorige modellen met PS konden alleen NTSC aan.
Niet helemaal. Ik heb een 757 en die kan voorzien worden van een upgrade voor PAL progressive. Toen de speler uitkwam namelijk, was de standaard voor PAL Progressive nog niet rond. Pioneer kondigde toen al aan dat als het zover was, een upgrade beschikbaar zou komen. Ik heb het niet laten doen omdat ik geen beamer heb. Ook hoorde ik dat ie dan niet meer regiovrij is, maar dat zal inmiddels wel opgelost zijn.

Charl
26-02-2004, 12:22
Er zijn helaas nog erg weinig HDMI compatible weergevers, maar als je ze wel kan aansluiten op die manier schijn je ook wel een subliem plaatje te krijgen.
Onkyo DV-SP1000 heeft HDMI
Onkyo TX-NR1000 compatible met HDMI
Pioneer PDP-434 plasmascherm 42 inch met HDMI

Meer info hierover
http://hiddenwires.co.uk/resourcesnews2004/news20040116-08.html
en hier ...
http://www.elvic.nl/nl/pg_40.html

Frenkel
26-02-2004, 18:03
Pioneer PDP-434 plasmascherm 42 inch met HDMI

Ik heb de handleiding eens gedownload van de pioneer PDP-434/PDP-504 en zag dat HDMI via een SCART aansluiting loopt.

Ik had eigelijk wel een speciale aansluiting verwacht.

De nieuwe Panasonic,s die nu al op de markt zijn in de VS hebben ook al HDMI

wrcveen
26-02-2004, 18:24
Pioneer PDP-434 plasmascherm 42 inch met HDMI

Ik heb de handleiding eens gedownload van de pioneer PDP-434/PDP-504 en zag dat HDMI via een SCART aansluiting loopt.

Ik had eigelijk wel een speciale aansluiting verwacht.

De nieuwe Panasonic,s die nu al op de markt zijn in de VS hebben ook al HDMI

Die Nederlandse handleiding op de Pioneer site die klopt niet / is niet volledig. Je kan ook nog een pdf document op die site downloaden over HDMI en dan zie je een afbeelding van de mediabox mét een HDMI aansluiting. De NL versies hebben in iedergeval wél zo'n HDMI aansluiting, ik heb het namelijk nagevraagd ook naar aanleiding van die pdf file.