PDA

Bekijk de volledige versie : Wat moet ik nu kiezen 5.1 - 6.1 - 7.1



gampel
18-01-2004, 21:19
Ik heb de laatste tijd veel dingen gevraagd.
ik ben er wel uit het wordt een Yamaha RX-V1400RDS (7.1) Yamaha RX-V740RDS (6.1)

voor het geld geven ze het meest vindt ik teminste.

op dit moment zijn de fronts nog jbl tlx 8 achter worden het dipool van mission M7 DS worden op een muur gehangen van 230cm hellaas niet meer ruimte om dat de ene kant een raam zit en de andere kant een schoorsteen ( kan ik hier tussen nog een 6 de boxen hangen of wordt dat zeuren :?: ) de front wil ik in de tijd vervangen door deze Mission m74 serie.

mijn vrouw heeft een setje gezien op het net van Pioneer S-V50-A wie kent deze :?:

die kunnen we natuurlijk ook voor achter gebruiken.
dan zal ik mijn jbl's niet vervangen

een voor deel van die pioneers is dat ik als ik een half ronde plank maak en ik zet deze speakers er aan vast krijg ik toch ook zo'n dipool effect of niet :?:

bij wie kan ik mijn licht op steken.
alles wat ik zo neer zet kan ik nergens beluisteren dat maakt me echt gek
ik kan ook niet niet naar een winkel gaan mee nemen thuis neer zetten want dan kan ik als nog niet alles bij elkaar zetten.

want ik was van de week in een winkel en er stond iets verdomt mooi te spellen de verkoper zij nou dat is dat spul er mooi klonk het.

maar tot mijn verbazing bleek er bv een rel sub te spellen en niet het orginele spullen waar onder andere de kef eitjes stond op gesteld met de rell alles was geschakelt via die sub dus zij ik tegen die man waarom hij dat deed daar wou dus geen andwoordt op geven.

dus zo zie je maar ga je naar een winkel en wordt je genaait waar je bij staat vandaar dat ik advies wil hebben van jullie

want ik ben klaar met winkels

dus wie kan op mijn vragen antwoordt geven

ps er zit niemand op de chat box :?:


groetend paul

Johan van den D.
18-01-2004, 21:32
Ik heb de laatste tijd veel dingen gevraagd.
ik ben er wel uit het wordt een Yamaha RX-V1400RDS (7.1) Yamaha RX-V740RDS (6.1)Zijn beide goed.

de front wil ik in de tijd vervangen door deze Mission m74 serie.Eveneens een hele goede keuze.
Wel vermoed ik dat je vrij weinig ruimte heb om een 7.1/6.1 opstelling goed te plaatsen.
Klopt dat of is de ruimte redelijk.

mijn vrouw heeft een setje gezien op het net van Pioneer S-V50-A wie kent deze :?:Niet doen, zelf zit je op de goede weg met je gedachte en daar hoort dit van Pioneer niet bij.
Ken het persoonlijk niet overigens.

een voor deel van die pioneers is dat ik als ik een half ronde plank maak en ik zet deze speakers er aan vast krijg ik toch ook zo'n dipool effect of niet :?:Ik vrees dat dat niet het gewenste effect zal geven.

alles was geschakelt via die sub dus zij ik tegen die man waarom hij dat deed daar wou dus geen andwoordt op geven.Ik neem aan dat je bedoel dat de speakers op de sub waren aangesloten.
Ben ikzelf geen voorstander van omdat dit niet het meest optimale is.
Dat ie geen antwoord wilde geven daarmee bedoelde ie eigenlijk te zeggen dat ie een eikel is.
Niet meer naar die winkel gaan.

ps er zit niemand op de chat box :?: Is heel normaal.
Chatbox is zo goed als overleden. :roll:

Christiaan Sauer
18-01-2004, 22:25
mijn vrouw heeft een setje gezien op het net van Pioneer S-V50-A wie kent deze :?:


Als het die kleine zilveren boxjes zijn met zwarte frontjes van ongeveer een cm of 20 hoog en een cm of 5 diep dan heb ik deze boxjes.
Laat ik het zo omschrijven: het zijn geen aanraders:!: .
Ze klinken erg mager, en ze hebben totaal geen prettig geluid.
Zeker als je aan een 740/1xxx zit te denken zou ik zeeer zeker bij de beter boxen gaan zoeken. Dan zou ik merken als Pioneer en Sony etc gewoon volledig links laten liggen.
Deze boxen gebruiken op de genoemde versterkers is een enorme overkill. Ik heb ze bv op het instapmodel Pioneer gehad. Dan is het zonde om het op een hoog model Yamaha te gaan gebruiken ;).
Maar, dat is slechts mijn mening.