PDA

Bekijk de volledige versie : wat is meest voorkomende dvd+ of dvd-



pearlharbor
20-01-2004, 15:57
hallo,
wat is meest voorkomende vorm die afgespeeld kan worden?
is dat dvd+ of dvd-?

Azazel
20-01-2004, 16:03
De nieuwste generatie dvdspelers spelen zowel plus als min af.
Min dvds zijn alleen wat goedkoper.

pearlharbor
20-01-2004, 16:07
De nieuwste generatie dvdspelers spelen zowel plus als min af.
Min dvds zijn alleen wat goedkoper.


ik heb begrepen dat min eruit gaat klopt dat?
ook heb ik gehoord dat - nog steeds de meestvoorkomende is

Johan van den D.
20-01-2004, 16:12
De - zal inderdaad nog steeds het meest gebruikte zijn maar de + is aan een snelle inhaalslag bezig.
Of ie de - inderdaad zal inhalen is de vraag gezien er inderdaad steeds meer +/- spelers/branders komen.
Vanwaar deze vraag eigenlijk ?

El-Jorge
20-01-2004, 16:16
Ik heb ook gehoord dat de - dvd's eruit gaan.

pearlharbor
20-01-2004, 16:20
nou de vraag is bedoeld eigenlijk omdat als ik dvdtjes kan krijgen/ kopen kopie`s dus dat ik kan kijken welke vorm hij gebrand moet zijn ik heb namelijk net een home cinemasetje gekocht van pioneer de 313 voor op de slaapkamer en die speeld alleen maar - af nu kreeg ik te horen dat - eruit ging en dat diegene alleen op + kan branden dus vandaar.
ik schrok al eventjes
maar thx voor erg snelle antw :lol:

Johan van den D.
20-01-2004, 16:23
eruit ging en dat diegene alleen op + kan branden dus vandaar.
ik schrok al eventjesIn dat geval kan je altijd nog eens overwegen om originele te gaan kopen.:roll:

pearlharbor
20-01-2004, 16:24
hahaha ja das waar,
maar die heb ik al genoeg daarom leek t me leuk om ook kopies te spelen hahahah

js962
22-01-2004, 14:28
nou de vraag is bedoeld eigenlijk omdat als ik dvdtjes kan krijgen/ kopen kopie`s dus dat ik kan kijken welke vorm hij gebrand moet zijn ik heb namelijk net een home cinemasetje gekocht van pioneer de 313 voor op de slaapkamer en die speeld alleen maar - af nu kreeg ik te horen dat - eruit ging en dat diegene alleen op + kan branden dus vandaar.
ik schrok al eventjes
maar thx voor erg snelle antw :lol:


Hallo Ik heb deze set hier ook [Pioneer DSC 313) en kan je vertellen dat hij zowel + als - afspeelt.

The Gr8oNe
22-01-2004, 15:15
De nieuwe Pioneer dvdspelers spelen geen +R/RW af die gebrand zijn met een gewone DVD-recorder maar wel als het een film is die gebrand is op een PC DVD-recorder.

Mark de Jong
22-01-2004, 15:25
+ wordt als het goed is de standaard.

Harry stadman
22-01-2004, 15:28
microsoft heeft zijn steun gegeven aan dvd+ in ieder geval. dit zegt op zich al voldoende! :wink:

JCL
22-01-2004, 17:32
microsoft heeft zijn steun gegeven aan dvd+ in ieder geval. dit zegt op zich al voldoende! :wink:

idd. Maar ik denk niet dat er 1 gaat verdwijnen. Er zijn al ZO veel van verkocht! Ik zet trouwens wel in op DVD+R als er 1 weg gaat dan is het min wel (om bevengenoemde rede).

80% van de in Nederland verkochte spelers ondersteund +. Bijna geen enkele ondersteund GEEN DVD+R. Ze zijn dus eigelijk allemaal + of + EN -.

MiKe__LL
22-01-2004, 18:04
...
Min dvds zijn alleen wat goedkoper.

Klopt niet, min dvd's zijn over het algemeen duurder dan plus.
Er zit op de min-dvd's ook een heffing van 1 euro per schijf terwijl dit bij plus maar 50 cent is.