PDA

Bekijk de volledige versie : Is deze receiver een vooruitgang t.o.v. mijn HK?



scorpion69
21-01-2004, 20:52
Op de een of andere manier ben ik constant aan het rondkijken voor koopjes om mijn set te versterken. :oops: Ik kan nu misschien voor een heel redelijke prijs een Marantz SR7300 receiver aanschaffen. Momenteel heb ik een HK3550 receiver. Denken jullie dat ik erop vooruit zou gaan met deze receiver? Als ik een beetje rondsurf en kijk op internet winkels dan ligt de prijs van deze receiver nog steeds op rond de 700,- Vrij veel vind ik voor een receiver die inmiddels een opvolger gekregen heeft. :? Komt dat omdat ie kwalitatief zo goed is? het voordeel van de Marantz is vooral dat ie pre-outs heeft voor alle kanalen en een speciale aansluiting zodat ie in de toekomst ge-upgrade kan worden naar de nieuwste standaards.

Wat vinden jullie ervan? Stereo is voor mij het belangrijkste. Daar ligt de nadruk op.

Johan van den D.
21-01-2004, 22:18
Moeilijke vraag.
Mijn eerste gedachte zeg dat je het bij de HK moet houden.
Persoonlijk vind ik HK iets zuiverder over het algemeen en juist voor stereo muziek weergave (uiteraard ook afhankelijk van de speakers) maar moet bekennen dat ik die Marantz niet kan voor de rest.
Maar dit is dus mijn eerste indruk als ik de merken over het algemeen neemt.
Aan de andere kant denk ik dat Marantz wel eens ten goede kan komen aan het geluid in combinatie met je Eltax speakers.
Een wat warmer geluid zeg maar ten opzichte van de HK maar wellicht ook weer wat minder sprankelend.
Het is dus een beetje een afweging maken tussen het een en ander en dat maak het juist zo lastig om komt uiteindelijk het verhaal smaak weer tevoorschijn.
Kortom, moeilijk. :?

basset
21-01-2004, 22:48
:shock:

Het zal in ieder geval de prijs niet waard zijn. Blijf bij je HK.

marz01
22-01-2004, 00:01
wil je een echte verbetering zal je toch moeten denken aan een verdubbeling van je uitgave
kan je niet voor een 2ehands stereo versteker kijken?

scorpion69
22-01-2004, 06:35
Bedankt voor de antwoorden. :) Ik zie dat jullie over het alg. niet zo erg te spreken zijn over de Marantz. Ik d8 eigenlijk dat het echt een upgrade zou zijn omdat het best wel een hoge serie betreft. :oops: Maar ik ben idd aan het kijken voor een stereo-versterker en wel de Cambridge Audio 640a. Heb eergisteren een offerte aangevraagd bij Eurohopper, ben benieuwd. :) Probleem is alleen dat mijn HK geen pre-outs heeft. :( Zit eraan te denken OF voor de Cambridge te gaan en mijn HK te verkopen en dan in de zomer een receiver aan te schaffen met pre-outs (Yamaha 1400) OF nog ff wachten tot de HK4550 flink in prijs daalt en dan deze aan te schaffen (heeft wel pre-outs) en dan eventueel later alsnog een losse versterker erbij te kopen.

jokey
22-01-2004, 16:08
<knip> OF nog ff wachten tot de HK4550 flink in prijs daalt en dan deze aan te schaffen (heeft wel pre-outs) <knip>
In Duitsland is deze te krijgen voor ca. 500 euro; misschien een tip?

scorpion69
22-01-2004, 16:58
In Duitsland is deze te krijgen voor ca. 500 euro; misschien een tip?

Dat had ik idd gezien maar toch bedankt voor de tip. :) Maar mocht ik hem aanschaffen, dan zie w8 ik toch nog ff tot de prijs verder daalt. Dat gaat vast gebeuren als de nw lijn van HK overal verkrijgbaar is. Maar zit toch te denken om eerst die versterker aan te schaffen en naderhand puur voor surround een receiver aan te schaffen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar een Yamaha 1400 vanwege de vele formaten dat ie ondersteunt en de zeer aantrekkelijke prijs. :wink:

Audiominded
22-01-2004, 19:29
De Yamaha 1400 staat ook op mijn verlanglijstje,en de Marantz 5400ose of de 7400. Als ik voor de instelling zou gaan zou ik neigen naar de Yamaha maar hij is niet in het zilver te leveren helaas :( . Dus dan neig ik weer te gaan naar Marantz.Dus hier ontstaat weer een 2 strijdt :oops:

Herror
09-02-2004, 11:07
ik zag van de week de Marantz SR7300 receiver staan in een advertentie van correct voor 599 euro