PDA

Bekijk de volledige versie : Opdracht voor school: over DVD Profiler en aanverwanten



twc02
22-01-2004, 21:19
Ik ben een 4e-jaars student Communicatie & MultimediaDesign in Heerlen.

Ik volg een module Web Services & Multimedia DataBases op school.
Hiervoor moet ik een project opstellen en uitvoeren over een bepaald onderwerp. Ik heb gekozen voor een soortgelijke toepassing als DVD Profiler. Hierbij gaat het over metadata (informatie over informatie zeg maar).

Het doel van het project is om uiteindelijk een web applicatie te ontwikkelen waarbij het mogelijk om automatisch, door het inlezen van een dvd, metadata van een dvd toe te voegen aan een database. Denk hierbij aan bitrate, resolutie, aspect ratio, regio code, subtitles, audio, video etc.

De eerste fase van dit project is onderzoek naar de behoeftes van de potentiele gebruiker, jullie dus, de dvd verzamelaars cq. liefhebbers.

Graag zou ik van jullie vernemen wat jullie wensen zijn met betrekking tot deze te ontwikkelen applicatie. Of zijn er opmerkingen over DVD Profiler, of zijn er andere tools. Of heb je er geen behoefte aan, waarom niet? Alle feedback is welkom.

Laat het me weten, zodoende kan ik een goed oordeel vormen wat de gebruiker echt wil.

Bij voorbaat dank!!!

FrankGuthrie
22-01-2004, 21:44
Laat het me weten, zodoende kan ik een goed oordeel vormen wat de gebruiker echt wil.

Bij voorbaat dank!!!

DVD profiler heeft genoeg fucnties, en meer heb je niet nodig. Handige online systeem waarmee je je collectie makkelijk on-line kan zetten. Alles zit erbij, en het systeem wordt bijgehouden door mensne zoals ik vrijwillgers die af en toe DVD's toevoegen, perfect toch.

Ik heb DVD profiler en wil niks anders. Don't fix something if it ain't broken.

Denk dat er genoeg alternatieven zijn, dus ik weet niet echt wat het nut van het ontwikkelen van iets als het er als is (dit is niet bedoeld als flame).

twc02
22-01-2004, 21:55
Het gaat mij ook meer om de metadata. Meer de technische gegevens.