PDA

Bekijk de volledige versie : beamer



oskar
24-01-2004, 08:26
hallo,

ik ben aan het sparen voor een beamer...ik ben nu bijna 17 maar het geld is er niet in overvloed dus ik kijk naar een iets goedkoper model rond de 1500 euro... mijn oog is nu gevallen op de EPSON EMP-TW10, deze projector is niet heel duur en ik heb er een paar goeie reacties over gelezen...maar dat was op een consumenten site..dus ik dacht laat ik het hier eens vragen...dus hebben jullie ervaring met deze beamer of andere voorstellen ? ik hoor het graag :D

noXS21
24-01-2004, 08:50
Kijk eens kierop:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=61;action=display;threadid=10273

In dit prijssegment ken ik echter HEEL weinig projectoren die ik de voorkeur zou geven, dus zoek je een breedbeeld projector onder de € 1500,00 dan moet je ZEKER de TW10 gaan bekijken, maar een progressive scan DVD speler is een MUST.

oskar
24-01-2004, 08:56
dit klikt mischien erg stom maar wat is het verschil tussen een progressive scan DVD en een gewone dvd speler ?

oskar
24-01-2004, 10:33
heb jij die beamer zelf of leek het jouw een geschikte...ik wil namelijk wel voor een duur apparaat veel reacties van andere lezen.. :D

Robin
24-01-2004, 12:11
Ik heb zelf sinds kort een Sanyo Z1 en moet zeggen dat het een top apparaat is, zeker gezien dit een instap model is.

Zowel de Z1 als de Epson TW10 zijn prima projectoren (heb beide gezien) maar beide hebben hun eigen voors en tegens.

De Z1 heeft een hogere resolutie en hierdoor zie je de pixels(screendoor) minder dan bij de TW10.
De Z1 heeft een lens-shift, waardoor je de lens kan bewegen met draaiknoppen, zodat je beeld altijd wel goed komt zonder het apparaat te moven.

De Epson daarin tegen is wat stiller en heeft een iets betere black waarde.
De blacks van een LCD zijn nooit zo goed als een DLP, dus het zal altijd donker grijs zijn.

Maar ga gewoon even kijken bij een shop en maak dan een keuze.
Misschien vind jij een hele andere projector top.
Opzich is er aardig wat keuze tot 1500.

@Rob
Heb je de Mitsubischi HC3 ook gezien in aktie?
Deze is wat beeldkwaliteit betreft imho nog wat beter dan de Z2.

Jaap Poot
24-01-2004, 12:51
dit klikt mischien erg stom maar wat is het verschil tussen een progressive scan DVD en een gewone dvd speler ?

In het duurdere segment hebben projectoren vaak zelf electronica aan boord om van een tv signaal (interlaced) een progressive sinaal (conform computer monitor alle lijnen tegelijkertijd op het scherm) te maken. In het instap segement kunnen projectoren dit vaak niet en moet je een zo'n goed mogelijk signaal zelf aanbieden. In dit geval moet je dus een dvd speler hebben die progressive via de componentuitgang kan aanbieden. Dit is zo'n beetje mijn simpelste nivo om je het een klein beetje duidelijk te maken zonder direct in giga termelogie te vervallen. Ik hoop dat je het een beetje begrepen hebt. Ik zou eens wat meer neuzen op dit soort forums om je kennis eerst eens wat vergroten.

oskar
25-01-2004, 10:22
heeft de Sanyo PLV-Z1 ook een progressive scan DVD speler nodig ?

Robin
25-01-2004, 12:34
heeft de Sanyo PLV-Z1 ook een progressive scan DVD speler nodig ?
Ja en Nee, in de Z1 zit (zoals in veel beamers) een de-interlacer, nodig is het dus niet, echter is de kwaliteit hiervan matig.

Als ik een DVD afspeel via de pc dan is de beeld kwaliteit beter, het beeld staat dan als een huis. Met een niet-progressive DVD speler aangesloten op de s-video ingang wil het beeld nogal eens trilen, vooral ondertitels.

oskar
25-01-2004, 13:10
nouja een nieuwe dvd speler dan maar...ik heb een mooie gezien die bij de receiver past.. SONY DVP-NS930V/B...alleen een pittig prijskaartje...400 euro...maarja hij speeld wel dvd - en +...aangezien ik een hoop dvd+tjes in de kast heb staan is dat ook zeer handig :D

oskar
25-01-2004, 14:19
die sony is wel erg mooi maar erg duur...zijn er ook goedkopere alternatieven of moet ik gewoon nog 1 of 2 maanden extra doorbijten :)?

oskar
25-01-2004, 21:25
Viewsonic PJ510 is ook een mooie beamer in het 1500 europ segment...en er zit progressieve scan ingebouwd...dan heb ik ook geen nieuwe dvd speler nodig... :D

CoLiN
28-01-2004, 11:32
ik heb zelf de Epson TW10..
Ik ben erg tevreden over dat ding..
Echt super ding... Ik projecteer 2.2meter
breed en is perfect te zien.

Eventuele vragen over het ding

oskar
28-01-2004, 13:17
Geplaatst: 28-01-2004 13:32 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb zelf de Epson TW10..
Ik ben erg tevreden over dat ding..
Echt super ding... Ik projecteer 2.2meter
breed en is perfect te zien


gebruikt je een progressieve scan dvd speler en hoever staad de projector van het beeld af om 2.20 meter te krijgen ?

CoLiN
28-01-2004, 23:06
Geplaatst: 28-01-2004 13:32 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

gebruikt je een progressieve scan dvd speler en hoever staad de projector van het beeld af om 2.20 meter te krijgen ?

Ik weet niet ofdat ie progressive scan heeft... tis een jvc uit 2001 ofzo...
Projector staat 3 meter +- voor het doek

CoLiN
04-02-2004, 15:08
Mijn DVD speler heeft geen progressive scan. ( JVC XVS40BK)
En het werkt perfect :D

Rob Eric Blank
04-02-2004, 15:32
Je kunt DVD's makkelijk zonder Progressive Scan kijken met een beamer, maar het is wel net ff mooier.
Een vriend van mij heeft ook een HK25 DVD speler en dat zag er toch veel mooier uit dan met zn Sony DVD speler die geen Progressive Scan had.
Het kijkt eigenlijk wat rustiger en het beeld is stabieler.

Godbluff
04-02-2004, 15:57
Ik heb nu een half jaar de plv-z1. Ik ben er zeer tevreden mee. Ik heb het volgende geprobeerd. Pioneer 717 dvd speler via s-vhs. En progressive component op de el cheapo Max gear zoals aangeprezen in de mini review op dvd.nl. Nou dat geld (75 euro...;-) had ik me kunnen sparen want er is hoegenaamd geen verschil te bemerken in beeldkwaliteit. Ik ga er dus vanuit dat progressive scan niet altijd beter hoeft te zijn. Als je iets meer zou uitgeven zou ik voor de z1 gaan omdat je dan veel minder last hebt van het screendoor effect. Bij de z1 moet je toch echt wel een meter of 4 van het beeld gaan zitten (bij projectiegrootte van ongeveer 2 m).
Ik ben er nu achter gekomen dat met mijn kijkgewoonten het trouwens niet uitmaakt dat de branduur van de lamp maar 2000 uur is bij de plv-z1. In 6 maanden tijd heb ik nu 110 uur gekeken. In het slechste geval doe ik er 5 jaar mee (als ik dubbel zoveel zou gaan kijken) in het beste geval 10 jaar. Zeker is dat voor de tijd de hele speler al vervangen is!

oskar
04-02-2004, 17:16
hallo mensen, topic loopt weer,altijd leuk...laat ik jullie even op de hoogte brengen van de laatste gebeurtenissen...
ik was vorige week vrijdag naar RAF geweest, kijken naar receivers en beamers enzo...daar heb ik de epson esp tw10 gezien en die beviel me zeker, ook qua beeld en hij was zeer stil...toen ik naar buiten wou lopen viel mijn oog op de Harman kardon avr 2550S en dvd 2550S set....super design en ik had er veel positieve dingen over gelezen...dus wij nog ff een verkoper gehaald en die zij dat i nu in de uitverkoop was :D en het was de laatste...dus wij vragen of de dvd speler dvd+R vrat...dat verschilde I.V.M. compressie...dus ik naar huis dvd's pakken en weer terug en ze deden het allemaal dus ik heb het setje gekocht :D

super setje, heb er nu al 6 films mee gekeken en elke keer weer is het een genot...ik heb nu ook een tijdelijke beamer en tijdelijke boxen dus het word veel sparen en dan kan ik m'n eigen beamer, doek en boxen kopen :D

12thPlanet
10-03-2004, 12:04
dus wij nog ff een verkoper gehaald en die zij dat i nu in de uitverkoop was en het was de laatste...
Zeggen ze altijd :P :wink:

Rob Eric Blank
10-03-2004, 12:10
Nouja de HK2550S zal nu wel bijna in zn geheel zijn uitverkocht.
Ik heb officieel contact gehad met Harman/Kardon en hun spelers kunnen officieel geen DVD-R of DVD+R draaien, da formaat wordt niet ondersteund (officieel). De HK's blijken zowel + als - R te kunnen draaien.

Oskar weet ja nu al wat voor Beamer je gaat nemen? Ik ben van mening dat je voor 1500 Euro beter een goeie breedbeeld kan kopen dan een wat mindere beamer. Maar dat is mijn eigen mening.

oskar
10-03-2004, 12:49
de epson tw 10 over een paar maanden...

nouja ik heb het beeld in de winkel gezien en dat was prima in orde met progressieve scan en mijn hk dvd 2550S heeft dat dus dat is geen probleem...

ik heb nu een sharp projector waarvan ik niet eens weet hoe oud i is(gekregen een jaartje geleden) en ik vind het gewoon cool om op die projector films te kijken.
ik vind de filmbeleving gewoon beter op die manier en vandaar mijn keuze voor projectie...

Rob Eric Blank
10-03-2004, 13:23
de epson tw 10 over een paar maanden...

nouja ik heb het beeld in de winkel gezien en dat was prima in orde met progressieve scan en mijn hk dvd 2550S heeft dat dus dat is geen probleem...

ik heb nu een sharp projector waarvan ik niet eens weet hoe oud i is(gekregen een jaartje geleden) en ik vind het gewoon cool om op die projector films te kijken.
ik vind de filmbeleving gewoon beter op die manier en vandaar mijn keuze voor projectie...
Ik heb ook de ruimte niet voor een projector. Ik zou dan mn huis overhoop moeten halen en daar zal niet iedereen zo blij mee zijn. Ik heb ook nogal wat ramen (rond om) in de woonkamer en de verduistering is dan ook een stuk lastiger. Vandaar ook de reden om bij mn breedbek te blijven. Hierna mogelijk overstappen op een plasma, maarja die zijn ook nog aardig aan de prijs (5000 Euro) en dat geld steek ik liever in nog beter geluid. Ik gebruik mn set toch het meest voor audio.
Weet je al welke speakers je gaat aanschaffen???

oskar
10-03-2004, 14:52
mijn kamer is al omgebouwd...we hebben er een week geleden nieuwe muren ingezet..

verduistering is bij mij ook nog niet optimaal jammergenoeg maar daar moet nog aan gewerkt worden...maarja geld gaat niet snel :cry:

bij mij zijn nieuwe boxen nog ver weg, ik heb nu 2 zelfbouw fronts en 2 oudere b&w tjes achter...center en sub heb ik nog niet...

ik ben wel volop aan het kijken voor boxen op internet enzo....mission m35 vond ik wel super mooi, maar kieskeurig reacties zijn ook niet alles...maarja ik heb nog zat tijd om te kijken

Johan van den D.
10-03-2004, 16:35
Ik ben van mening dat je voor 1500 Euro beter een goeie breedbeeld kan kopen dan een wat mindere beamerWat minder wil nog niet zeggen dat ie slecht is. :wink:
Voor zijn geld levert ie heel veel waar en kwaliteit.

oskar
10-03-2004, 16:51
Roberto Corleone schreef:
Ik ben van mening dat je voor 1500 Euro beter een goeie breedbeeld kan kopen dan een wat mindere beamer
Wat minder wil nog niet zeggen dat ie slecht is.
Voor zijn geld levert ie heel veel waar en kwaliteit.



inderdaad, gaf een heel mooi plaatje in de winkel.

Acinony
11-03-2004, 12:36
Ik heb zelf de Infocus X1, ben er erg tevreden over.
Is momenteel geloof ik ook al onder de 1300,- te krijgen.
Je mag altijd ff langs komen om te komen kijken... je woont in de buurt. :D