PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe Special Edition van Blue Velvet en Dune (David Lynch)



MAD
25-01-2004, 17:39
Blue Velvet: Special Edition

Sanctuary Visual Entertainment have announced a UK Region 0 Definitive Two-Disc Special Edition DVD of David Lynch's dark voyeuristic masterpiece Blue Velvet for 5th April 2004 with a retail price of £19.99. Meticulously remastered under the supervision of David Lynch and presented in Dolby Digital 5.1 Surround Sound Blue Velvet has never looked or sounded so good. Initial copies of the release will be available in a stunning blue velvet slipcase that will make an exquisite addition to any DVD shelf. A new 16-page booklet will accompany the DVDs featuring images from the film, special features and menus with two exclusive essays written by Mike Goodridge (Editor of "Screencraft: Directing" and Co-Director of DVD special feature Strange Desires).

Those features in full...
New 2.35:1 Anamorphic Widescreen transfer
Re-mastered Dolby Digital 2.0 and 5.1 surround sound
All-new 35-min documentary Strange Desires. Includes archive interviews with David Lynch and new (2003) interviews with Dino De Laurentiis, Dennis Hopper and more unlocking the secrets of Blue Velvet
Archive review from BBC's Moving Pictures series with J.G. Ballard - "The Best Film of the 1980's"
All-new animated menus
Theatrical Trailer

http://www.noblepr.co.uk/Press_Releases/sanctuary/images/lynch_velvet/pack_sml.jpg


Dune: Special Edition

Sanctuary Visual Entertainment have announced a UK Region 0 Definitive Two-Disc Special Edition DVD of David Lynch's epic sci-fi adventure Dune. Retailing at £19.99 and released on 5th April 2004 alongside their DVD of Lynch's Blue Velvet this set contains what Sanctuary claim to be the most comprehensive set of exclusive special features afforded the film anywhere in the world.

Beautifully remastered and presented in Dolby Digital 5.1 Surround Sound, Dune has never looked or sounded so good. Initial copies will be available in a stunning new fold out digi-pack imparting a sense of collectability and prestige. The pack includes a new 32-page booklet containing exclusive images and with text by Paul Sammon (Producer of Original Dune Promo Film and author of "Film Noir: The Making of Blade Runner"). Brian Herbert (son of Dune author Frank Herbert) and Kevin J. Anderson who have continued the highly successful Dune series of novels also contribute an essay to the booklet..

Those features in full...
New 2.35:1 Anamorphic Widescreen transfer of the theatrical print (131mins)
Remastered Dolby Digital 2.0 and 5.1 Surround Sound
Impressions of Dune (40 mins) - All-new retrospective making-of documentary. Includes interviews with Kyle MacLachlan, cinematographer Freddie Francis, Editor Antony Gibbs, Producer Raffaella De Laurentiis and more (filmed in 2003)
Frank Herbert Interview (From BBC archives - 2 mins)
Original Promotional Film (6 mins) Never before seen period on-set film by Paul Sammon featuring David Lynch, Frank Herbert and many more
All-new animated menus
Theatrical Trailer

http://www.noblepr.co.uk/Press_Releases/sanctuary/images/lunch_dune/pack_sml.jpg

Bron: DVD-Times


Weet nou niet of deze uitgaves zoveel beter zijn dan degene die er al zijn, maar we zullen zien. Verder zijn bij Blue Velvet de extra's compleet afwijkend van de huidige uitgave (geen Deleted Scenes in de nieuwe uitgave!). Jammer dat ze bij Dune niet ook even de langere cut (van 190 minuten, bekend als de TV versie) erbij hebben gezet op schijf. :?

Kars
26-01-2004, 10:59
De kwaliteit van de transfers zal voor mij bepalen of ik ze aanschaf of niet.

Mark de Jong
26-01-2004, 11:29
Misschien dat ik Blue Velvet ga aanschaffen tegen die tijd. Hangt er een beetje vanaf hoe het er allemaal uit gaat zien/hoe het gaat worden.

Rob Technoid
26-01-2004, 21:02
Vreemd, de lengte van Dune is volgens de play.com website bijna 3 uur, wat zou suggereren dat het de langere cut is??

MAD
26-01-2004, 23:43
Vreemd, de lengte van Dune is volgens de play.com website bijna 3 uur, wat zou suggereren dat het de langere cut is??

Helaas gaat het volgens Sanctuary Visual Entertainment bij deze uitgave om de 133 min. versie en niet om de bijna een uur langer durende TV versie. Toch een gemiste kans. Ze hadden op zijn minst beiden op de 2 disk kunnen proppen, vooral gezien de extra's ook maar 48 minuten duren.

http://www.noblepr.co.uk/Press_Releases/sanctuary/lynch_dune.htm

theThinWhiteDuke
28-01-2004, 17:24
De TV versie van Dune heb ik gehad op DVD (is naa mijn weten in Japan en UK te koop geweest) maar wat een baggerkwaliteit....
Van beiden heb ik nu de regio 1 versies en ik ga ze gelijk bestellen.
Waarom? Omdat t beiden topperz zijn.
Normaal vind ik t geldklopperij, 2 versies aanschaffen van 1 film, maar deze zijn t allebei waard.

Elaine
02-02-2004, 08:28
Heb van Dune de tv versie en de andere versie en van blue velvet de se dus daar houd ik het wel even bij.

Richard B.
02-02-2004, 09:18
Van Blue Velvet heb ik nog steeds de hele oude beroerde versie, dus deze nieuwe is misschien wel interessant voor mij. Alleen: is ie beter/interessanter als de SE van MGM? Als iemand beide versies heeft en er zijn mening over wil geven dan ben ik daar erg in geinteresseerd.

lockedfor
10-04-2004, 19:46
Gisteren de Dune DVD binnen gekregen.

Afgaande op de verhalen over de al eerder verkrijgbare (€5) DVD (heb deze zelf niet), moet ik zeggen dat dit een super verbetering is.

Beeldkwaliteit:
8.5+
een beetje dotcrawl in bepaalde dondere scenes (ligt waarschijnlijk aan originele filmwijze), binnen scenes zijn haarscherp

Geluid:
Stereo: Erg goed
5.1: niet getest

Verpakking:
2 DVD's verpakt in een stevig kartonnen case. Een boekje over dune en de totstandkoming.

(De 2e DVD heb ik nog niet gezien, maar daar ging het mij niet om)

Als je Dune op DVD wil hebben, koop dan deze release.

LET OP!: Geen nederlandse, engelse of andere ondertiteling!

theThinWhiteDuke
10-04-2004, 20:43
Extra's van Dune zijn niet spectaculair.
Film wel (y)
Coolste stukje is t begin van de featurette:
David Lynch met mondkap: "Hi my name is David Lynch, welcome to the convention"

Richard B.
10-04-2004, 20:53
Een ding snap ik nog steeds niet: waarom zijn er nu twee verschillende versies van Blue Velvet op de markt van twee verschillende maatschappijen? De uitgavenrechten van een film op dvd kan toch maar bij een bedrijf per regio liggen?

Mark de Jong
10-04-2004, 21:16
Volgende week heb ik Blue Velvet binnen te krijgen... in de fluwele verpakking :)

Herjan
10-04-2004, 21:22
Blue Velvet... Is dat die (licht) erotische film met die enorm lekkere jazz-muziek? In ieder geval in het begin? De vader van de hoofdrolspeelster is toch ook jazz-trompettist?

tolpol
11-04-2004, 10:13
Blue Velvet... Is dat die (licht) erotische film met die enorm lekkere jazz-muziek? In ieder geval in het begin? De vader van de hoofdrolspeelster is toch ook jazz-trompettist?

Uhm ?? Geen flauw idee over welke film je 't hebt, maar 't is alleszins niet Blue Velvet.

De nieuwe uitgave zal volgens mij dezelfde transfer hebben als de vorige Special Edition, want daar plakten ze ook "New Digital Transfer Supervised by David Lynch" op, en ik kan me niet voorstellen dat ze Lynch tot tweemaal toe wisten te strikken om de transfer te superviseren. Op zich niet erg, want 't is een goede transfer - in tegenstelling tot de eerste UK-uitgave.

Mark de Jong
11-04-2004, 10:18
Herjan bedoelt volgens mij Lost Highway.

En tolpol, je kan best wel eens gelijk hebben, maar aan de andere kant is de DVD regio 0, net zoals de nieuwe Eraserhead en Short Films Of David Lynch... En die hadden topkwaliteit.
Dus ik weet het niet...

tolpol
11-04-2004, 10:27
Herjan bedoelt volgens mij Lost Highway.

En tolpol, je kan best wel eens gelijk hebben, maar aan de andere kant is de DVD regio 0, net zoals de nieuwe Eraserhead en Short Films Of David Lynch... En die hadden topkwaliteit.
Dus ik weet het niet...

Die heeft hij wel onder eigen beheer uitgebracht. Behalve dat ze Regio 0 waren hebben ze dus niets gemeen met deze twee uitgaves.

Vermits hij al samengewerkt hééft aan een transfer van Blue Velvet, lijkt 't me niet dat hij daar nog 'ns voor te vinden zou zijn geweest. Die transfer is ook meer dan behoorlijk. Maar inderdaad - ik weet het ook niet.

Mark de Jong
11-04-2004, 11:42
Ik vertrouw nog maar even hier op ;)

"Meticulously remastered under the supervision of David Lynch and presented in Dolby Digital 5.1 Surround Sound Blue Velvet has never looked or sounded so good."

Mark de Jong
13-04-2004, 17:06
Uit het boekje:

"The film featured on this DVD was recorded from the High Definition archive copy of Blue Velvet held in Los Angeles, USA. This version of the film was recently transferred under the supervision of David Lynch."

Dennis Kuijper
10-02-2005, 01:13
Universal announced the release of the long-awaited Dune: Extended Edition.

Bron:The digitalbits

super_judge23
10-02-2005, 09:08
Hmmm, Ik heb de MGM versie van Blue velvet SE en ben daar eigenlijk wel tevreden mee. Zoals iemand eerder al zei is dit meestal geldklopperij, zo zie ik het ook. Het is wel echt een nieuwe uitgave en ze lijken er wel energie in gestoken te hebben om er iets van te maken, maar andere extra's en een mooi (?) fluwelen hoesje doen mij mijn portemonnaie niet trekken :)

BrownB
10-02-2005, 10:15
Hmmm, Ik heb de MGM versie van Blue velvet SE en ben daar eigenlijk wel tevreden mee.

Dat vind ik nou ook. (tenzij ik de nieuwe blue velvet voor zeer weinig kan bestellen zoals ik dat met de nieuwe Wild at Heart (ook geremastered onder toezicht van Lynch). Die nieuwe Dune wordt toch maar een aanschaf aangezien ik de eerdergenoemde +-5 euro verie heb.

ZoekenDVD
10-02-2005, 12:57
Er bestaat toch al een DVD van Blue Velvet Special Edition??
Hoe kan het dat er dan weer een nieuwe versie uitkomt?

Wat zijn dan precies de verschillen

hare
10-02-2005, 17:06
Er bestaat toch al een DVD van Blue Velvet Special Edition??
Hoe kan het dat er dan weer een nieuwe versie uitkomt?

Wat zijn dan precies de verschillen

Is al een jaartje oud dit bericht he ;)

BrownB
10-02-2005, 23:43
Er bestaat toch al een DVD van Blue Velvet Special Edition??
Hoe kan het dat er dan weer een nieuwe versie uitkomt?

Wat zijn dan precies de verschillen

Dit is een tweedisc. Of dat ook feitelijk inhoudt dat het om meer extra's gat moet nog blijken.

ZoekenDVD
11-02-2005, 12:02
Er bestaat toch al een DVD van Blue Velvet Special Edition??
Hoe kan het dat er dan weer een nieuwe versie uitkomt?

Wat zijn dan precies de verschillen

Dit is een tweedisc. Of dat ook feitelijk inhoudt dat het om meer extra's gat moet nog blijken.

Ik heb zelf de SE liggen van Blue Velvet. Op deze SE zijn dus ook extra's. er wordt daarbij wel vertelt dat er veel dingen/beeldmateriaal is kwijtgeraakt en je krijgt dan alleen slides te zien van de stukken die eruit zijn geknipt in deze film.

Wellicht dat ze de nieuwe SE kunnen vullen met nieuwe beeldmateriaal, zoals nieuwe interviews met David o.a?