PDA

Bekijk de volledige versie : DVD speler van Playstation2 regiovrij??



Herald
02-12-2001, 12:38
Wie heeft er ervaring met het regio vrij maken van de Playstation2 DVD speler??

Beetje rondkijkend op internet kwam ik bij onder meer CodeJunkies.com (http://www.codejunkies.com/shop/product.asp?ProdID=3&CountryID=GB) het pakket DVD Regio X tegen.
Klinkt op het eerste gezicht perfect om zonder hardware modificaties (liever niet, m'n PS2 is me nu al te lief)
de speler voor Regio 1 ook geschikt te maken.

http://www.codejunkies.com/shop/product_images/dvd_regionx_pack_shot_large.jpg

Eigenlijk klinkt het gewoon te perfect. Dus wie heeft er ervaringen mee? En werkt het ook met die nieuwe RCE beveiliging?

Alvast bedankt van deze beginnend dvd forumer.
Erg top, want heb net dankzij dit forum Gladiator voor 36 piek
total :p op de kop kunnen tikken bij [url]www.ezydvd.com.au[/url

Nathan Strik
02-12-2001, 13:07
Ik heb hem al een hele tijd en ben er heel erg enthousiast over.

- Hij speelt inderdaad ook RCE beveiligde discs (je kunt zelf je regio selecteren)

- Hij heft de RGB beveiliging op voor DVD´s, zodat je ook een RGB aansluiting kunt gebruiken wat het best mogelijke beeld geeft.

- En je garantie gaat niet verloren...

KOPEN!!! NU!!! :) :)

Dadaveke
02-12-2001, 13:55
Er zijn ook Chips voor te krijgen. Een vriend van me die laat hem volgende week ombouwen en dan kan ie ook alle spellen spelen die gecopieerd en gedownload zijn.

Ash
02-12-2001, 14:32
Ik heb zelf ook een PS2 en gebruik ook REGION X om mijn import DVD's te bekijken, aangezien mijn stand-alone nog niet omgebouwd is tot een regio-vrije DVD-Speler.
En tot nu toe niks meer dan lof over Region X, een top product vin ik zelf!

Herald
02-12-2001, 15:39
Nou, ik wordt al enthousiast. Nog een tip waar die ''vor weinigh' te kopen is??

Enne, het is alleen mogelijk voor regio 1 en 2?? Regio 4 (dus die Australische DVD-boer) zal niet willen lukken?

System 3rror
02-12-2001, 15:42
Lukt wel...

Alle 6 de regio's kan je erop kijken...

Heb hem zelf ook :D

En zoals Nathan zei: KOPENN!!! :)

Tom van den Hout
02-12-2001, 15:59
Yep gewoon kopen,

ikzelf gebruik hem ook. Ik heb mijn PS-2 om laten bouwen (Ik ga dus echt geen spel van ongeveer dan 150 piek kopen!!!) maar dan heb je nog de DVD Region X nodig. Om DVD's uit andere regio's te kunnen kijken maar ook als bootdisc voor mijn back-ups.

Dusse dubbelhandig :D

Nathan Strik
02-12-2001, 18:15
Nou, ik wordt al enthousiast. Nog een tip waar die ''vor weinigh' te kopen is??
Enne, het is alleen mogelijk voor regio 1 en 2?? Regio 4 (dus die Australische DVD-boer) zal niet willen lukken?

Nee, hij speelt ALLE regio´s, dus Regio 1 t/m 6. Regio 4 doet het dus ook.

En bij Play 247 (http://www.play.com) is hij redelijk goedkoop. (18 pond)

werie
02-12-2001, 18:23
Te Koop

Bij


www.futuremax.nl
www.psxshop.nl
www.hotbit.nl

allemaal rond de 75 piek.......

Groetjes

Werie

Herald
02-12-2001, 18:44
Nee, hij speelt ALLE regio´s, dus Regio 1 t/m 6. Regio 4 doet het dus ook.

En bij Play 247 (http://www.play.com) is hij redelijk goedkoop. (18 pond)


Thnx!! Inmiddels zo overtuigd nu dat ik em net bij Play247.com heb besteld. Nadat ik gekeken had of de TV wel NTSC weergave aankan. Daar kwam ik nog net op tijd achter. Nu nog even een SCART kabeltje scoren, las dat Intertoys die dingen ook heeft.

Plus een gaaf PS2 spel gekocht daaro, was ook nog 50 piek goedkoper dan in NL. Het gaat erop lijken, maar ombouwen zal het ooit ook wel eens op uitdraaien. Je voelt je eigenlijk gek als je het niet doet. Dus als iemand nog ergens goede ervaringen heeft.... okay, okay, het hoort hier niet helemaal thuis in dit forum maar vooruit het is decembermaand ;) :D

Tom van den Hout
04-12-2001, 19:35
Ik heb hem meteen om laten bouwen net als mijn PSX, veel te duur die spellen.

Jammer dat ik niet wist of mijn TV NTSC was, bleek ie niet te zijn. Voor spellen is dit geen probleem maar voor films heb je dat toch echt nodig :(

Gelukkig kan de TV het van beneden wel (Mag ook wel voor een B&O), kan ik ze tenminste toch nog ergens zien :D

Enne herald, heb je mijn mail terug ontvangen?

noud25
06-12-2001, 12:29
Yep gewoon kopen,

ikzelf gebruik hem ook. Ik heb mijn PS-2 om laten bouwen (Ik ga dus echt geen spel van ongeveer dan 150 piek kopen!!!) maar dan heb je nog de DVD Region X nodig. Om DVD's uit andere regio's te kunnen kijken maar ook als bootdisc voor mijn back-ups.

Dusse dubbelhandig :D


Ik zal me hier wel niet geliefd maken, maar ik vind het belachelijk dat mensen niet willen betalen voor een game, terwijl ze dat wel willen voor een dvd, spellen zijn erg duur om te maken, soms werken ze wel 3 jaar aan een spel met een man of 30.
Ik vind dat als je een spel goed vindt dat je hem moet kopen, zo beloon je de makers van het spel en zal dat ze er toe aan zetten om nog betere spellen te maken.
Ik zit in deze wereld en zie regelmatig software huizen verdwijnen, en als je me niet geloofd dan kan je je zeker de commedore AMIGA niet herinneren.
Wat heb je nou aan een kopie van een spel?
Dan heb je geen doosje of boekje en dat wil je toch ook met je dvd's?
En als je dan veel kopie's hebt speel je dan ook nog alle spellen uit?
Geloof ik niets van, de spellen die je wel uitspeeld had je dan net zo goed kunnen kopen en dan help je de industrie ook niet naar zijn moer.
Gelukkig was het laatst op tv dat ze het ombouwen illigaal gaan maken, hopelijk word dan het kopieren een stuk moeilijker.


Over regio X niets dan goeds behalve dat hij wel eens problemen kan veroorzaken met de officiele dvd remote van sony.

mazzel

System 3rror
06-12-2001, 13:09
Over regio X niets dan goeds behalve dat hij wel eens problemen kan veroorzaken met de officiele dvd remote van sony.
Geen problemen mee!

moet je maar eens op de site van Region X (http://www.dvdregionx.com) kijken en daar de actuele codes vandaan halen, dan werkt hij perfect!

marcel
06-12-2001, 13:22
Ik zal me hier wel niet geliefd maken, maar ik vind het belachelijk dat mensen niet willen betalen voor een game,"..."
Ik vind dat als je een spel goed vindt dat je hem moet kopen, zo beloon je de makers van het spel en zal dat ze er toe aan zetten om nog betere spellen te maken.
Over geliefdheid gesproken, kan jij mij vertellen hoe ik een spel kan beoordelen over wat het doet? Ja, ok een demo , maar die geeft niet alles weer en geeft alleen dat weer wat goed is.
( Verkooppraatje voor de toekomst?? )
Ik kom er alleen achter door een kopie van een spel te proberen alvorens ik een kat in de zak ga kopen. En dan kan ik altijd nog het spel gaan halen.
Gelukkig werkt dit NOG niet met DVD , maar zodra dvd branders common good beginnen te worden is het hek van de dam en ga ik niet alle films die ik wil hebben kopen.
Op dit moment heb ik films waar ik achteraf spijt van heb.
En dat kan toch nooit de bedoeling zijn geweest van de producent??

Nathan Strik
06-12-2001, 14:54
Ik kom er alleen achter door een kopie van een spel te proberen alvorens ik een kat in de zak ga kopen. En dan kan ik altijd nog het spel gaan halen.
Je kunt hem ook huren ;), maar ik ben met je eens dat er wel een betere manier moet komen om spellen te proberen voor je ze koopt.
Ik moet bekennen dat ik ook nog wel eens een illegale film of een illegaal spel puur om het uit te proberen heb, maar als ik een spel of film goed vind, ben je naar mijn mening altijd beter af met de legale versie.
Dus ook ik koop al mijn spellen en films het liefste legaal, ook vanwege het doosje enzo en de extra's die je tegenwoordig bij veel spellen krijgt (kijk bijvoorbeeld maar naar SSX Tricky of Silent Hill 2) en ook omdat ik weet hoeveel werk er in die spellen zit en mij het fiasco met de Amiga nog maar al te goed kan herinneren.

Dit neemt niet weg dat veel spellen in Nederland aardig duur geprijsd zijn en als het dus even kan importeer ik uit naburige landen, wat vaak aardig wat kan schelen. Maar dus WEL officiële versies.

marcel
06-12-2001, 15:16
Dus ook ik koop al mijn spellen en films het liefste legaal,
Nou het is niet zo zeer dat ik dat niet doe, maar ik vondt het zo zonde als ik een spel of film koop die ik achteraf toch vindt tegenvallen.
Met films is het makkelijker, want ik koop over het algemeen alleen die film die ik in de bioscoop heb gezien.
Maar bij spellen werkt zo niet, ik zal dan helaas eerst een illegale moeten downen alvorens ik een oordeel kan hebben en dan naar FRS rennen om de originele te gaan halen.
er zijn wel uitzonderingen ( alles van Star Wars bijv.), maar dat is niet veel hoor.

mischa
06-12-2001, 16:43
Ach, één troost voor iedereen die wel altijd games gewoon in de winkel koopt:

PlayStation 2 ombouwen is nog steeds behoorlijk riskant omdat er nog niemand in geslaagd is om een chip te versieren die de levensduur van je PS2 niet significant verkort.

Kortom wil je je apparaat naar de kl*ten hebben. Vooral ombouwen. Een maat van me heeft al twee Ps2's opgeblazen door te laten ombouwen. Die doen het een paar maanden (soms een jaartje) goed en dan is het kassiewijle.

Eigen schuld dikke bult

Tom van den Hout
06-12-2001, 16:56
Originally posted by mischa
[b]Kortom wil je je apparaat naar de kl*ten hebben. Vooral ombouwen. Een maat van me heeft al twee Ps2's opgeblazen door te laten ombouwen. Die doen het een paar maanden (soms een jaartje) goed en dan is het kassiewijle.

Nou ik heb mijn PS-2 nou al bijna een jaar omgebouwd, en ik heb er nog nooit problemen mee gekregen. Dus die vriend van jou heeft gewoon pech gehad, en misschien lag het wel niet aan het ombouwen.



Originally posted by noud25
[b]En als je dan veel kopie's hebt speel je dan ook nog alle spellen uit?
Geloof ik niets van, de spellen die je wel uitspeeld had je dan net zo goed kunnen kopen en dan help je de industrie ook niet naar zijn moer.

Daar heb je gelijk in, ik speel werkelijk geen 1 spel uit, vaak simpelweg omdat ik er geen tijd voor heb. Ik speel liever effe 30 min ofzo. Zoals ik al zei heb ik mijn PS2 nou bijna een jaar en ik denk dat ik er in totaal nog geen 20 uur op heb gespeeld. Snap je nou waarom ik geen originele spellen koop?? ik weet vantevoren toch dat ik ze niet vaak speel.

Tom van den Hout
06-12-2001, 16:59
Owja noud25 over dat ik wel originele DVDz koop is omdat de prijs tussen een kopie en het origineel vaak te weinig scheelt. Voor de PS2 is dat wel anders --> 7,50 voor kopie t.o.v. 150 in de winkel

Herald
06-12-2001, 18:10
Dus ook ik koop al mijn spellen en films het liefste legaal, ook vanwege het doosje enzo en de extra's die je tegenwoordig bij veel spellen krijgt (kijk bijvoorbeeld maar naar SSX Tricky of Silent Hill 2) en ook omdat ik weet hoeveel werk er in die spellen zit en mij het fiasco met de Amiga nog maar al te goed kan herinneren.

Dit neemt niet weg dat veel spellen in Nederland aardig duur geprijsd zijn en als het dus even kan importeer ik uit naburige landen, wat vaak aardig wat kan schelen. Maar dus WEL officiële versies.


Helemaal mee eens. Als je alleen al weet hebt van de marges die de branche er bovenop mikt vergaat je de lust tot kopen wel een keer. Het is gewoon dood en doodzonde dat games, DVD's en CD's kunstmatig in NL zo hoog worden gehouden.

Als je via online shops voor nu al een derde (!) van de prijs een DVD kan kopen en dat dat alleen wordt verhinderd door een bewust gemaakte regio-blokkering heb ik weinig lol om de kudde braaf te moeten volgen en te moeten betalen voor een stel bobbo's die onderling prijsafspraken hebben gemaakt. Dat heeft naar mijn idee niets met de software ontwikkelaars te maken maar is alleen overhead en nog eens overhead - veel te dure overhead wel te verstaan.

En wat die dvd branders betreft, PC b(r)ouwer NEC (www.nec-online.nl) levert nu al een Pentium 4, 2Ghz met standaard een Pioneer DVD-brander YEAH! :) :) :)

Oh ja, geen reclame maken hier, Apple doet het ook en IBM en Dell maken ook heeeeel mooie PC's;)

noud25
06-12-2001, 22:16
Er zijn vele manieren hoe je erachter kan komen of een spel leuk is, ten eerste kan je kijken in verschillende bladen wat voor cijfers ze geven aan een spel, ook veel sites doen dit.

Ten tweede kan je ze inderdaad huren bij videotheken.

Ten derde mag je in vele winkels even een spel spelen voor je hem koopt ( bijna alle speciaal zaken, bijv Games&ZO )

Ten vierde als je hem niet goed vind kan je hem altijd nog ruilen, meestal binnen 24 uur.
En koop je hem op zaterdag heb je dus 48 uur, omdat zondag de winkels niet open zijn en hem pas maandag kan ruilen.

Lijkt me meer dan genoeg opties.

mazzel

Tom van den Hout
07-12-2001, 09:19
Ik koop hem dan wel gewoon voor 7,50 is een knaak meer als huren bij ons. Maar dan hoef ik hem in ieder geval niet meer terug te geven.