PDA

Bekijk de volledige versie : Tips voor (RGB-Only) Scart



Herjan
26-01-2004, 19:14
Zoals een aantal forummers hebben gelezen, ontvang ik vrijdag mijn nieuwe TV. Nu wil ik dit meteen aangrijpen om m'n scarts te upgraden.

Stuatie nu:
- Oehlbach Scart tussen DVD & TV
- Budget ("Handyman" in mijn eigen woorden) Scart tussen VCR & DVD

Gewenste situatie:
- (semi-) High-End Scart tussen DVD & TV
- Oehlbach Scart tussen VCR & TV

Ik heb dus op zoek naar een zeer goede, het liefst RGB-Only scartkabel voor DVD naar TV. Afgaand op de tests in de WhatHiFi, zou ik kunnen kijken naar zeer veel verschillende merken, maar zijn er mensen die mij iets kunnen aanraden op basis van ervaring?

Prijscategorie: < € 150. Lengte: ca. 1,5 - 2 meter

Tips tot nu toe:
- QED Squart 4110 (RGB)

DAYWALKER
26-01-2004, 19:23
Een van de beste, zeker in deze prijsklasse, is de QED SQART AV4110.
Zelf heb ik deze ook gekocht, na gedegen onderzoek, en er zeer tevreden over :wink:
De prijs is 97 euroootjes voor een meter :mrgreen: hou je nog geld over om 'n mooi dvd'tje te kopen (y)


http://www.qed.co.uk/cables/sqart/av41.html

Christiaan Sauer
26-01-2004, 19:29
Ik meen me te herrineren dat het een kabel van een euro of 130 voor 1.5 meter is. Mag je toch wel een goed beeld van verwachten lijkt me zo ;).

Herjan
26-01-2004, 20:03
QED SQART AV4110
Goede tip! (y) Best Buy Award 2001 in WhatHiFi. Houd ik in gedachten! Thanks! ;)

Johan van den D.
26-01-2004, 21:15
- QED Squart 4110 (RGB)Dit is de enige juiste keuze :wink:
De AV41 (de 10 staat in dit geval voor de lengte van 1mtr en jij zo dus wellicht de 4115 of 4130 moeten hebben naar ik meen want volgens mij maak het een stap van 1,5 mtr naar 3 mtr als ik zo de site bekijkt)

Christiaan Sauer
26-01-2004, 23:17
En ik kreeg wel eens te horen dat ik absolute dingen zeg (6) :mrgreen:.
Maar als ook maar de helft van de verhalen waar is wil ik graag geloven dat het een heftig goede kabel zou moeten zijn.

Herjan
01-02-2004, 23:04
Heeft iemand ervaring of iets gelezen over de nieuwe(?) Performance-serie (http://www.qed.co.uk/cables/sqart/perf_p41.html) van QED? Ik zag op hun site de P4120 en die lijkt me wel wat, maar ik heb nog een tests, reviews of prijzen gezien.

Overigens zie ik op internet wel wat prijzen staan in Engelse ponden (zo'm 40 pond). Dit is goedkoper dan de QED SQUART AV41 (Heeft iemand die toevallig ergens goedkoper gezien dan 105 euro voor 3 meter?).

Johan van den D.
02-02-2004, 15:51
Heeft iemand ervaring of iets gelezen over de nieuwe(?) Performance-serie (http://www.qed.co.uk/cables/sqart/perf_p41.html) van QED? Ik zag op hun site de P4120 en die lijkt me wel wat, maar ik heb nog een tests, reviews of prijzen gezien.Het zou exact dezelfde kwaliteit moeten zijn als de wel bekende scart serie van QED alleen de scart-pluggen zijn anders (kabel recht naar achteren ipv schuin naar beneden) om ze gemakkelijker te kunnen plaatsen in je apparatuur , vooral wanneer de scart aansluitingen vlak bij elkaar zitten en je er meerdere gebruikt. (of een reden wat hier op lijkt)
Maar de kwaliteit zal hetzelfde moeten zijn volgens QED zelf en dealers.
Van prijzen weet ik ook niks.
:roll:

martin
07-02-2004, 13:18
Ik heb voor mijn Qed AV 4130 (3 meter) € 139 betaald. ik heb er twee dus tel uit je winst ;)

Kwaliteit van de kabel is perfect, had hiervoor een Vivianco maar de Qed maakte er echt een schitterend schoon plaatje van.

Herjan
07-02-2004, 15:26
Ik ga binnenkort wel een keer bij Snijders langs om er naar te kijken.

Martin, heb jij nog andere adressen die je me kunt aanraden in de buurt van Rotterdam?

martin
08-02-2004, 12:04
Ik ga binnenkort wel een keer bij Snijders langs om er naar te kijken.

Martin, heb jij nog andere adressen die je me kunt aanraden in de buurt van Rotterdam?

huh.. bij Audio Gallery op de binnenweg. Ik denk wel dat het een beetje vaste prijzen zijn maar je kan altijd vragen om een beetje korting.