PDA

Bekijk de volledige versie : ONMIDDELLIJK LEZEN EN DOORSTUREN NAAR IEDEREEN DIE JE KENT



Rudolph
27-01-2004, 18:01
Beste dvdforummers,

Dit bericht ontving ik in mijn postvak en wilde dit toch graag met jullie delen;


Ter informatie

Iemand zendt een heel leuke screensaver vanThe BudweiserFrogs. Als
je het downloadt, ben je alles kwijt!
Je hardeschijf zal crashen en iemand anders op het Internet neemt jou naam en password over.
Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag. Het is een nieuw
en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte zijn.

Deze gegevens werden dinsdagmorgen door Microsoft vrijgegeven.

Nogmaals, stuur het aan iedereen in jouw adresboek door zodat dit gestopt kan worden!!!
AOL zegt dat het een heel gevaarlijk virus is waartegen momenteel
geen remedie is.
Aangekondigd door CNN: Het ergste virus ooit bekend.
Een nieuw virus werd pas ontdekt en volgens Microsoft normen
is dit virus het meest vernielend ooit!!!!!!!!!
Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen bescherming ontwikkeld.
Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de harde schijf,
waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is. Het virus werkt als volgt:

onder de naam "AVirtualCardfor You".
Zodra de zogezegde virtuele kaart geopend wordt, blokkeert de computer en moet de gebruiker starten.
Op het ogenblik dat de toetsen "ctrl+alt+del, of de reset toets
gebruikt worden, vernietigt het virus Sector Zero, wat een definitieve vernietiging van de harde schijf betekent.
Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid
in New York. Open dus geen e-mail met als onderwerp "AVirtualCard
for You", maar delete deze.

Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus
aangekondigd.
Indien u een e-mail ontvangt met als onderwerp An Internet Flower
forYou", moet u deze onmiddellijk deleten,zonder te openen. Het virus
vernielt alle dynamic libraries" files(.DLL).Uw pc zal onmogelijk kunnen heropstarten!

Stuur dit bericht naar al uw kennissen. Beter 25 maal ontvangen dan niet...

sander_kok
27-01-2004, 18:05
Beste dvdforummers,

Dit bericht ontving ik in mijn postvak en wilde dit toch graag met jullie delen;


Ter informatie

Iemand zendt een heel leuke screensaver vanThe BudweiserFrogs. Als
je het downloadt, ben je alles kwijt!
Je hardeschijf zal crashen en iemand anders op het Internet neemt jou naam en password over.
Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag. Het is een nieuw
en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte zijn.

Deze gegevens werden dinsdagmorgen door Microsoft vrijgegeven.

Nogmaals, stuur het aan iedereen in jouw adresboek door zodat dit gestopt kan worden!!!
AOL zegt dat het een heel gevaarlijk virus is waartegen momenteel
geen remedie is.
Aangekondigd door CNN: Het ergste virus ooit bekend.
Een nieuw virus werd pas ontdekt en volgens Microsoft normen
is dit virus het meest vernielend ooit!!!!!!!!!
Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen bescherming ontwikkeld.
Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de harde schijf,
waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is. Het virus werkt als volgt:

onder de naam "AVirtualCardfor You".
Zodra de zogezegde virtuele kaart geopend wordt, blokkeert de computer en moet de gebruiker starten.
Op het ogenblik dat de toetsen "ctrl+alt+del, of de reset toets
gebruikt worden, vernietigt het virus Sector Zero, wat een definitieve vernietiging van de harde schijf betekent.
Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid
in New York. Open dus geen e-mail met als onderwerp "AVirtualCard
for You", maar delete deze.

Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus
aangekondigd.
Indien u een e-mail ontvangt met als onderwerp An Internet Flower
forYou", moet u deze onmiddellijk deleten,zonder te openen. Het virus
vernielt alle dynamic libraries" files(.DLL).Uw pc zal onmogelijk kunnen heropstarten!

Stuur dit bericht naar al uw kennissen. Beter 25 maal ontvangen dan niet...

Goh, das nou al het zoveelste virus waar ze dat van zeggen :roll:

Kevin Baeckelandt
27-01-2004, 18:13
... KNIP ...

Dit hoort niet thuis in "DVD's Te Koop Aangeboden"-forum :wink:

Alex van den Berg
27-01-2004, 18:19
... KNIP ...

Dit hoort niet thuis in "DVD's Te Koop Aangeboden"-forum :wink:Verplaatst ;)

Henk Kruse
27-01-2004, 18:19
Koop eens in plaats van 2 of 3 simpele DVD's en koop een goede virusscanner!

Henk K.

Leon van Stijn
27-01-2004, 18:24
Deze is wel oud zeg! En bovendien volgens Symantec ook nog een hoax!

Meer info: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/virtual.card.for.you.html

Headhunter
27-01-2004, 18:30
Norton Antivirus met een abonnementje op LiveUpdate is geen overbodige luxe deze dagen. Net weer 3 virus-mails onderschept.

Leon van Stijn
27-01-2004, 18:33
3 virusmails, ik geloof dat ik er al 10 heb gehad inmiddels! :(

Maar Norton pakt ze er inderdaad meteen uit (y)

Richard B.
27-01-2004, 20:24
Dit soort berichtjes vind ik zelf irritanter dan de virussen zelf die OF in mijn spamfilter belanden OF onderschept worden door mijn (altijd op tijd bijgewerkte) virusscanner. 9 van de 10 keer is het sowieso een hoax.

EDIT: volgens de Symantec-site is het inderdaad een hoax ja. Ongelovelijk dat mensen daar toch iedere keer weer intrappen.

Alex van den Berg
27-01-2004, 20:46
EDIT: volgens de Symantec-site is het inderdaad een hoax ja. Ongelovelijk dat mensen daar toch iedere keer weer intrappen.Het blijkt inderdaad om een hoax te gaan...
Maar ik vind het eigenlijk best o.k. wanneer iemand door die berichten extra oplettend wordt.... I.i.g. beter dan ieder aatachment te openen... ;)

Daarnaast vind ik het erg positief wanneer iemand meteen maar even 'zijn internetomgeving' waarschuwt.
Gelukkig gaat het hier om een hoax, maar er zijn op dit moment ook andere heftige virussen actief waarbij een beetje extra oplettendheid geen kwaad kan. (y)

Webwereld vandaag:
Verspreiding nieuw anti-SCO-virus gaat snel (http://www.webwereld.nl/nieuws/17577.phtml)
Dinsdag, 27 januari 2004 - Een nieuw computervirus, MyDoom, grijpt snel om zich heen. Het virus verspreidt zich via e-mail en Kazaa en voert een aanval uit op SCO

Rob Smit
27-01-2004, 21:25
Ik krijg dit soort berichten bijna dagelijks en mail de verzenders dan altijd gelijk terug dat ze eerst even op de Symantec-site moeten kijken of het bericht waar is.
Tot nu toe was het ALTIJD een hoax.
Ik zeg niet dat ik het niet goed vind dat mensen elkaar waarschuwen maar als in het bericht staat dat Symantec het bevestigt heeft, check het dan even voordat je het verder stuurt.
Kijk zo’n bericht waar Alex meekomt is geverifieerd en dus waardevol om te weten, de rest is onzinnige mailboxvulling, wat gelijk staat aan spam.

Als laatste is het zo dat bijna al de bekende virussen binnenkomen doormiddel van E-mailbijlagen of Kazaa-achtigen, met een goed werkende virusscanner en firewall heb je 90 % van het probleem opgelost, die andere 10% is simpel nadenken.

Open nooit bijlagen waarvan de herkomst niet bekend is.
Als je download op Kazaa en een MP3 file is maar 40 kb groot, download het dan niet (een klein praktijkvoorbeeld uit mijn omgeving).
Daarbij komt nog dat dit soort programma's (Kazaa) een broednest van virussen zijn, als je dit weet ben je dus gewaarschuwd.

Christiaan Sauer
27-01-2004, 23:06
Kazaa is inderdaad een drama voor virussen. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik momenteel ook niet geweldig beveiligd ben, maar dat is door uitermate slechte ervaringen met dat Norton pakket met alles in 1. Die heeft ervoor gezorgt dat mijn volledige pc de je weet wel wat in is gegaan en het heeft me eeuwen gekost mijn pc weer goed werkende te krijgen (oa altijd in veilige modus opstarten :roll:).
En dan is de motivatie om dat progje te installeren toch wel een klein beetje weg. Ondanks de knallende ruzie met die vorige worm (6). Sommige zullen zich nog wel herrineren welke ik bedoel ;).

Coen Vermeer
28-01-2004, 00:27
Kazaa is inderdaad een drama voor virussen. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik momenteel ook niet geweldig beveiligd ben, maar dat is door uitermate slechte ervaringen met dat Norton pakket met alles in 1. Die heeft ervoor gezorgt dat mijn volledige pc de je weet wel wat in is gegaan en het heeft me eeuwen gekost mijn pc weer goed werkende te krijgen (oa altijd in veilige modus opstarten :roll:).
En dan is de motivatie om dat progje te installeren toch wel een klein beetje weg. Ondanks de knallende ruzie met die vorige worm (6). Sommige zullen zich nog wel herrineren welke ik bedoel ;).

ik gebruik nu al een tijdje de gratis virusscanner avast en die doet het perfect. HIj heeft een shield voor msn, hotmail, outlook, p2p (kazaa) en gewone downloads.

kruspe
28-01-2004, 00:39
wat is een hoax????

Richard B.
28-01-2004, 00:48
wat is een hoax????
Ik weet niet precies wat de exacte vertaling ervan is maar in feitte is het een combinatie tussen een hype en een verzinsel.

Alex van den Berg
28-01-2004, 00:54
wat is een hoax????
Ik typte jouw vraag letterlijk in Google in en kreeg als eerste resultaat:
http://www.virushelp.nl/hoax.htm ;)

kruspe
28-01-2004, 01:12
wat is een hoax????
Ik typte jouw vraag letterlijk in Google in en kreeg als eerste resultaat:
http://www.virushelp.nl/hoax.htm ;)

Hee bedankt!!
weet ik dat ook weer!

madelon
29-01-2004, 13:16
ikheb er nooit moeite mee als mensen dat doorsturen. Zolang het goedbedoelt is waarom zou ik mij daar druk om maken. Verder weet inderdaad niet iedereen wat een hoax is en zal men het niet zo snel nog een keer doen. Dus bedankt voor de waarschuwing en gelukkig is het dit keer vals alarm

Sander Dubbeldam
29-01-2004, 16:16
hehehe wel grappig om te zien dit.

zo'n e-mailtje kreeg ik al 3 jaar geleden en het schrikt nog steeds mensen af.

logisch natuurlijk dat je het eerst checked.

een virus kan veel schade aanrichten maar een Hoax ook

Mark S
01-02-2004, 20:23
"Nogmaals, stuur het aan iedereen in jouw adresboek door zodat dit gestopt kan worden!!! "

Tsja, als ik zo'n zin tegenkom in een mailtje denk ik altijd precies het tegenovergestelde. Alsof ik vriendelijk wordt verzocht juist mee te helpen aan de verspreiding van hetgene waar ik voor wordt gewaarschuwd.
Afgezien van het feit dat er amper virussen zijn voor de Mac. Dus de wekelijkse wereldwijde paniekaanvallen gaan stilletjes aan mijn deur voorbij.