PDA

Bekijk de volledige versie : "Buck Rogers in the 25th Century" dit jaar op DVD!



MAD
27-01-2004, 23:24
Bron: TVShowsOnDVD.com

Buck Rogers in the 25th Century is coming to DVD. And it should make it out this year, just in time for the 25th Anniversary of the series debut.

We first heard about this earlier in the month, when we received a note from show fan Mark Buchanan. Mark had attended a Sci-Fi convention, and was able to get close to someone involved. He was told straight-up that Gil "Buck Rogers" Gerard and Erin "Wilma Deering" Gray had been "called in to do commentary for the DVD release". That sounded great, but we couldn't break the story just on that information alone. So we waited, and tried to get more info.


Yesterday, the Gil Gerard/Buck Rogers Site, a fansite run by Rebecca Evans, posted this news:

Universal Home Video are releasing Buck Rogers in the 25th Century (first season) on DVD this year, with introductions from Gil and Erin Gray. At present there isn't a release date but it coincides with the 25th Anniversary of the show this year.

Rebecca concludes her post with what seems to be a mysterious credit to someone named "Scott", so we'll thank him as well.

As if we needed any more unofficial confirmation, earlier today we got word from Eric Chmielewski over at another Buck fansite, BuckRogers.org. Eric's info was straightforward:

A close source to Gil Gerard and Erin Gray has announced that Universal is indeed planning to release Buck Rogers in the 25th Century on DVD this year. Great news! Details are pending, but both Gil and Erin are scheduled to provide material for the DVD introduction.

Eric wrote to us, because he also wanted to know - as we did, of course! - what Universal Home Video had to say about the matter. TVShowsOnDVD owner Gord Lacey contacted the studio, but they did not want to comment on-the-record at this time.


Again, this news, if true, is very exciting for fans of the series. After the seemingly successful DVD sales of another Glen A. Larson space show from the 80's - Battlestar Galactica - this is a a natural follow-up. And the right time for it, too.

Stay tuned, because we are definately going to be watching this release, and will update you just as soon as we hear anything further!

Hamilcar54
28-01-2004, 08:50
Buck Rogers...dat is nu nog eens lang geleden !

Eric van Schaik
28-01-2004, 09:08
bidi bidi bidi watch out buck

Rotwang
29-01-2004, 15:53
Gaaf ik hoop alleen wel dat het die serie uit de tachtiger jaren is. Er is volgens mij ook een Buck Rogers vanuit de jaren 50.

Rob Technoid
29-01-2004, 18:16
Gaaf ik hoop alleen wel dat het die serie uit de tachtiger jaren is. Er is volgens mij ook een Buck Rogers vanuit de jaren 50.

Als Gil Gerard het commentaar doet lijkt het me de serie uit de 70er jaren te zijn. Sci-Fi zag er nooit zo disco uit als in deze serie...

chimera01
29-01-2004, 22:29
Colonel Wilma Deering, mjammie.

Johan van den D.
29-01-2004, 22:42
bidi bidi bidi watch out buckWas zeker een mooie tijd voor de tv. :wink:

theThinWhiteDuke
30-01-2004, 17:40
1,5 jaar geleden Felix Sillah (Twiki) nog gezien en laten signeren 8)
Strax een Twiki Marathon op mn TV :wink:

lockedfor
31-01-2004, 17:46
Nu hoop ik dat deze box(?) ook regio 2 uitkomt. (ik heb niet zo'n zin om de R1-versie te kopen)

Wel beter als dit echt waar is, dan kan ik de ram en mpeg afleveringen van mijn HD halen.

theThinWhiteDuke
31-05-2004, 19:42
Anything is possible, but Universal has stated that they have no plans to release any portion of Buck Rogers in the 25th Century on DVD anytime soon.

DISCLAIMER: I've held off propagating the "Buck Rogers on DVD" buzz that's heated up recently to see how it would eventually pan out. The most promising news on the topic is Judith Moose's announcement this past January 2004.

For those of you who don't know Judith Moose represents both Gil Gerard and Erin Gray who starred in the 1979 theatrical film and 1979-81 television series as Buck Rogers and Wilma Deering respectively.

Judith has announced that the DVDs for the first season will be released this coming October by Universal, the studio that owns the rights to the film and television series, but Universal hasn't announced an official release date yet. In fact, Universal refuses to comment "on-the-record" in regards to the matter.

She also recently announced that Universal has opted to end the negotiations with the cast of the series regarding the release of the DVDs, which means that there will be no commentaries from the cast and/or any cast-supplied extras.

If you're interested you can call, e-mail, or send a letter to Universal's mailing address to voice your opinion about their decision to not include commentaries and cast supplied extras.

Phone: (972) 293-5903
E-mail: UniversalStudios&Dreamworks@LEEMarketing.com

Universal Studios Home Video
P.O. Box 224468
Dallas, TX 75222

My personal opinion is that it seems likely that the first season of Buck Rogers in the 25th Century will be released on DVD later this year. What will be included seems to be the big question mark.

With that said, I'm also taking the news with a grain of salt until I actually see the DVDs listed on Amazon.com. I try to keep things in perspective by remembering that Universal is a major film studio and that they see Buck Rogers in the 25th Century as a 25-year-old TV series that didn't even run for two complete seasons. That way if they end up pulling the plug on the project I won't be too disappointed.

James
Webmaster
Buck-Rogers.com



UPDATE (March 29, 2004): Judith Moose, who represents both Gil Gerard and Erin Gray, announced to the Buck-Rogers Yahoo! Group, "Universal has opted to end the negotiations with the cast of the series regarding the release of the DVDs. This means the set is coming out with NO commentaries from the cast, no cast supplied extras, etc... The set is scheduled for an October release and will begin being mastered within the next two months..."

theThinWhiteDuke
06-08-2004, 20:38
Hijs te bestellen!
16 november is de grote dag..... (y)

MAD
06-08-2004, 21:15
1,5 jaar geleden Felix Sillah (Twiki) nog gezien en laten signeren 8)
Strax een Twiki Marathon op mn TV :wink:

Felix Silla heeft ook een eigen website waar je voor $20,- een gesigneerde foto gewoon kan bestellen... Keuze uit wel 20 foto's of zo.

Alleen natuurlijk net weer niet een foto als Lucifer uit Battlestar Galactica. Heb hem een e-mail gestuurd en mag hem zelf een foto toezenden die hij voor $20,- gesigneerd retour zend. ;)

theThinWhiteDuke
06-08-2004, 21:24
1,5 jaar geleden Felix Sillah (Twiki) nog gezien en laten signeren 8)
Strax een Twiki Marathon op mn TV :wink:

Felix Silla heeft ook een eigen website waar je voor $20,- een gesigneerde foto gewoon kan bestellen... Keuze uit wel 20 foto's of zo.

Alleen natuurlijk net weer niet een foto als Lucifer uit Battlestar Galactica. Heb hem een e-mail gestuurd en mag hem zelf een foto toezenden die hij voor $20,- gesigneerd retour zend. ;)
Ik heb em 2x; 1x een Twiki foto, en 1x een van Lucifer 8)

MAD
07-08-2004, 10:31
Ja, hallo, die van Lucifer van jou is gewoon een Limited Edition tradingcard (tenminste dat zag ik vorige keer op je website). Die van mij wordt een gesigneerde 8x10" kleurenfoto... Wel iets anders. ;)

theThinWhiteDuke
08-08-2004, 17:33
Ja, hallo, die van Lucifer van jou is gewoon een Limited Edition tradingcard (tenminste dat zag ik vorige keer op je website). Die van mij wordt een gesigneerde 8x10" kleurenfoto... Wel iets anders. ;)
t ziet er imo wel fraaier uit; een grote lijst met in t midden 2 grote fotos van Apollo en Starbuck, en daaromheen de gesigneerde tradingcards.

Op cons hadden de acteurs deze tradingcards ook bij zich trouwens (blanco) om te signeren.

MAD
08-08-2004, 18:45
t ziet er imo wel fraaier uit; een grote lijst met in t midden 2 grote fotos van Apollo en Starbuck, en daaromheen de gesigneerde tradingcards.

Zou ik ook zeggen als ik niets beter had. :twisted:

Ik heb bij een Star Con in november in de VS ook een gesigneerde foto van Noah Hathaway (Boxy) besteld. Er waren per ster 100 verkrijgbaar (in de pre-order zeg maar). $20,- per gesigneerde foto (+$10,- verzenden). Mocht je interesse stuur maar een PM dan mail ik even het adres (ga het hier niet onlnie zetten wil er misschien zelf nog een paar). Je kon kiezen uit Starbuck, Apollo, Boomer, Boxy en Cassiopeia. Ik mistte alleen Boxy nog in mijn collectie... Zal ze binnenkort ook eens online.

Maar half on-topic: voor wie een gesigneerde foto van Twiki (Felix Silla) wil hebben, je kan ze hier gewoon bestellen:

http://www.felixsilla.com/

theThinWhiteDuke
08-08-2004, 18:48
t ziet er imo wel fraaier uit; een grote lijst met in t midden 2 grote fotos van Apollo en Starbuck, en daaromheen de gesigneerde tradingcards.

Zou ik ook zeggen als ik niets beter had. :twisted:
Wie heeft er hier ook alweer zowel Dirk Benedict en Felix Silla de hand geschud? :twisted: :twisted:

MAD
08-08-2004, 23:37
t ziet er imo wel fraaier uit; een grote lijst met in t midden 2 grote fotos van Apollo en Starbuck, en daaromheen de gesigneerde tradingcards.

Zou ik ook zeggen als ik niets beter had. :twisted:
Wie heeft er hier ook alweer zowel Dirk Benedict en Felix Silla de hand geschud? :twisted: :twisted:

:oops: OK, you win...

Ik heb wel inmiddels 11 gesigneerde foto's van castleden van Battlestar Galactica, binnenkort komen daar nog 3 bij. Ik mis dan van de hoofdcast alleen Lorne Greene eigenlijk nog (maar die is bijna nergens te krijgen). Ik heb zelfs een gesigneerde foto van de 4 jaar geleden overleden John Colicos als Balter (gekocht van zijn zoon!). :D

En ik heb trouwens ook redelijk e-mailcontact met de zoon van Glen A. Larson (producer van o.a. Battlestar Galactica, A-Team, Knight Rider, Buck Rogers, Magnum PI, etc) en heb uiteraard van zijn vader een handtekening.

theThinWhiteDuke
15-09-2004, 20:58
http://www.dvdanswers.com/index.php?r=0&s=1&c=4316&n=1&burl=
:shock: :shock: :shock:

chimera01
15-09-2004, 21:14
Tja voor de R2 liefhebbers komt ie in november uit in R2UK, reeds te pre-orderen voor het bedrag van GBP 32,99 (40,50 euro ongeveer) bij Play.com. 8)
LET WEL OP HET BETREFT HIER ENKEL SEIZOEN 1 (seizoen 2 ongetwijfeld op latere datum.) :?

yuri
17-09-2004, 23:05
Iets bekend over een nederlandse release???

geoffrey3001
18-09-2004, 00:52
Tja voor de R2 liefhebbers komt ie in november uit in R2UK, reeds te pre-orderen voor het bedrag van GBP 32,99 (40,50 euro ongeveer) bij Play.com. 8)
LET WEL OP HET BETREFT HIER ENKEL SEIZOEN 1 (seizoen 2 ongetwijfeld op latere datum.) :?

Het is eigenlijk ook te bizar voor woorden? De R2 versie is inderdaad alleen maar het eerste seizoen. R1 heeft maar 8 afleveringen meer en dat is dan de complete box? Ik vind 5 dvd's overigens best wel weinig? Voor wat ik me kan herinneren duurde zo'n aflevering toch wel 40-45 minuten per keer.

EDIT: 8 moet 13 zijn, maar dan vind ik het nog bizar.

theThinWhiteDuke
27-11-2004, 16:46
Heb em sinds maandag binnen; Hawk is nog steeds the man! 8)

theThinWhiteDuke
27-11-2004, 16:47
Ik vind 5 dvd's overigens best wel weinig? Voor wat ik me kan herinneren duurde zo'n aflevering toch wel 40-45 minuten per keer.
Ze zijn dubbelzijdig :wink:

Azazel
27-11-2004, 17:16
Ik vind 5 dvd's overigens best wel weinig? Voor wat ik me kan herinneren duurde zo'n aflevering toch wel 40-45 minuten per keer.
Ze zijn dubbelzijdig :wink:

De regio 2 UK bestaat uit 6 dvds.
Zonder het overbodige tweede seizoen (was geen goed seizoen).
De mijne is onderweg uit de UK.
Artwork van de r1 is overigens wel mooier.

theThinWhiteDuke
28-11-2004, 00:20
Zonder het overbodige tweede seizoen (was geen goed seizoen).

:shock:
Seizoen 2 heeft de beste aflevering van de hele serie: "Time of the Hawk" (Gil Gerard vind dat ook; heeft ie gezegd in StarLog)
En in seizoen 2 doet Hawk mee! (y)

Azazel
28-11-2004, 02:07
Zonder het overbodige tweede seizoen (was geen goed seizoen).

:shock:
Seizoen 2 heeft de beste aflevering van de hele serie: "Time of the Hawk" (Gil Gerard vind dat ook; heeft ie gezegd in StarLog)
En in seizoen 2 doet Hawk mee! (y)

Vind je :?: Ik vond het begin van de serie duidelijk het sterkst.
Het vervolg (lees seizoen 2) was imo minder.

yuri
29-11-2004, 11:43
Weet iemand of en wanneer serie 2 in R2 verschijnt?

Azazel
29-11-2004, 12:45
Weet iemand of en wanneer serie 2 in R2 verschijnt?

Die is al uit:

www.cdwow.net

(de NL versie komt begin december uit)

yuri
29-11-2004, 13:52
Volgens mij heb je over mijn tweetje heen gelezen.
Serie 1 heb ik net binnen uit de uk besteld. Ik vroeg mij af of en zo ja wanneer serie 2 uitkomt .

Azazel
29-11-2004, 13:55
Volgens mij heb je over mijn tweetje heen gelezen.
Serie 1 heb ik net binnen uit de uk besteld. Ik vroeg mij af of en zo ja wanneer serie 2 uitkomt .

idd. :oops:

Marco
29-11-2004, 16:25
Geinig. Ik heb net de aflevering A dream of Jennifer zitten te kijken. Zie ik in ene een bekend gezicht. Dennis Haysbert van '24' Hij speelt een beveilingsagent die Buck tegenhoudt. :D

theThinWhiteDuke
29-11-2004, 16:50
Geinig. Ik heb net de aflevering A dream of Jennifer zitten te kijken. Zie ik in ene een bekend gezicht. Dennis Haysbert van '24' Hij speelt een beveilingsagent die Buck tegenhoudt. :D
Haysbert speelt in veel afleveringen een "Helmsman" op de Searcher, dus die kom je nog wel vaker tegen :wink:

Ro1671
29-11-2004, 17:05
Duke waarom verwijder je me berichten in jouw fake-ass weblog ??

Azazel
29-11-2004, 17:25
Duke waarom verwijder je me berichten in jouw fake-ass weblog ??

PM :roll:

theThinWhiteDuke
29-11-2004, 18:41
Duke waarom verwijder je me berichten in jouw fake-ass weblog ??

PM :roll:
idd...... :roll:

Ro1671
29-11-2004, 19:55
op mail, weblog en msn antwoorde hij niet
vandaar

Marco
29-11-2004, 22:56
Geinig. Ik heb net de aflevering A dream of Jennifer zitten te kijken. Zie ik in ene een bekend gezicht. Dennis Haysbert van '24' Hij speelt een beveilingsagent die Buck tegenhoudt. :D
Haysbert speelt in veel afleveringen een "Helmsman" op de Searcher, dus die kom je nog wel vaker tegen :wink:Net tegen gekomen in Time of the Hawk :D

Richard B.
10-12-2005, 23:43
Ik heb de set nu eindelijk in m'n bezit en het valt me toch wel tegen hoe de serie ouder is geworden. Het was wel een flink aantal jaartjes geleden dat ik de serie voor het laatst gezien heb maar ik dacht eigenlijk dat ie qua productiewaarden wel vergelijkbaar zou zijn met Galactica. Maar dat viel dus tegen: in vergelijking met Galactica is ie toch wel een stuk goedkoper en simpeler geproduceert.

Maar ik blijf het verder gewoon een leuke serie vinden hoor. :wink:

rogue
01-02-2023, 15:13
Een enorme schop voor dit draadje....

Ik zit de serie nu op blu-ray te kijken (de R1 box) en wat een genot! Heerlijk entertainment. Het is echt lang geleden dat ik de serie heb gezien op DVD (heb de oude box nog wel)) en ik was bijna vergeten hoe leuk de serie is. De serie heeft ook zoveel leuke karakters zoals Buck zelf natuurlijk, Dr Huer, Wilma, Ardala en natuurlijk Twiki. Er zit veel (soms onbedoelde) humor in en het blijft fascinerend hoe men toen de toekomst zag (de dansjes, de kleding etc). Ik was ook vergeten hoe geweldig de begintune is.

Ik moet nog 4 delen van seizoen 1 en dan op naar seizoen 2. En dan heb ik nog een boek te lezen...

Een aanrader als je van oude sci-fi series houdt.

https://m.media-amazon.com/images/I/71GF6hIQHrL.jpg

peptalk
01-02-2023, 17:08
Nice JP. Veel op TV gekeken dit met mn ouders, keken we graag!

rogue
01-02-2023, 23:41
Tijd om opnieuw te kijken dan Pep, het zal je niet tegenvallen! Tuurlijk zit er af en toe een iets minder deel tussen, maar dat is een enkeling. Even afwachten hoe seizoen 2 uitpakt natuurlijk ;).

Driekus
02-02-2023, 11:04
Ik he allebei de seizoenen op dvd.

theThinWhiteDuke
02-02-2023, 12:05
Topserie.
Heb zelf de BR regio B uitgave.
Dat boek heb ik jou nog over getipt.....staat hier ook in de kast.

Overigens waren Gil (Buck) Gerard en Erin (Wilma) Grey de allereerste acteurs die ik live heb geinterviewd..... hotelkamer in Nieuwegein, 2005.
Gil Gerard & Erin Grey (Buck Rogers in the 25th century) - Star Wars Interviews (https://starwarsinterviews.com/various/non-star-wars/gil-gerard-erin-grey-buck-rogers-in-the-25th-century/)

Jaren daarna ook nog Thom (Hawk) Christopher gesproken:
Thom Christopher (Hawk - Buck Rogers in the 25th century) - Star Wars Interviews (https://starwarsinterviews.com/various/non-star-wars/thom-christopher-hawk-buck-rogers-in-the-25th-century/)

rogue
04-02-2023, 13:13
Dat was ik niet vergeten TWD. Als ik seizoen 2 gekeken heb begin ik aan het boek.

rogue
22-02-2023, 15:19
Wel even schrikken aan het begin van seizoen 2....allemaal dingen die ik alweer vergeten was. Met als allerergste: de stem van Twiki! Ik heb al gelezen dat het tijdelijk is, maar poeh. Geen Dr Huer, geen Dr. Theopolis, het valt niet mee. Hawk weet ik nog wel, is een goede toevoeging itt Dr Goodfellow. En het veranderen van de locatie naar The Seacher was ik ook geen voorstander van. Nou ja, nog 9 delen dan kan ik beginnen aan het boek ;).