PDA

Bekijk de volledige versie : A-Film wil dat Emule stopt met links naar filmdownloads



Eric van Ballegoie
28-01-2004, 08:06
A-Film wil dat Emule stopt met links naar filmdownloads



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1201)

Mark S
28-01-2004, 08:21
You've lost me completely here..
Gaan we nu middels dit nieuwsitem (al dan niet onbedoeld) reclame maken voor emule? Terwijl men hier elk topic dat riekt naar vermeende illegale films op slot gooit?

Martin Zuidervliet
28-01-2004, 09:49
You've lost me completely here..
Gaan we nu middels dit nieuwsitem (al dan niet onbedoeld) reclame maken voor emule? Terwijl men hier elk topic dat riekt naar vermeende illegale films op slot gooit?
Ja, dat vind ik ook. Weg met dit onderwerp. Ik haat (illegale) films downloaden en nee ik ben niet de moppersmurf.

runob
28-01-2004, 09:51
Bandwidth Limit Exceeded

:lol:

Lesley
28-01-2004, 10:30
Weg met dit onderwerp. Ik haat (illegale) films downloaden en nee ik ben niet de moppersmurf.
Hoezo weg met dit onderwerp? Ik vond het wel interessant om te lezen, en ik ben ook tegen het downloaden van films...

Martin Zuidervliet
28-01-2004, 10:37
Omdat je mensen op verkeerde gedachten brengt daarom. En ze ook nog verteld waar die in de praktijk te brengen.

Camille
28-01-2004, 10:51
De site Emule.nl is inmiddels verwijderd. :lol:

Mike Philippens
28-01-2004, 11:08
Ik snap de ophef niet. A-Film voert weer eens (as usual voor filmproducenten) een oorlog die ze niet kunnen winnen. Je hebt voor eMule helemaal geen website nodig. Die sites maken het wel iets makkelijker, maar als je gewoon binnen de mule zoekt of naar Jiggle gaat, vind je veel meer. Niet dat ik gebruik van dit programma aanmoedig maar dit soort acties zijn zo vreselijk nutteloos. Zo van: we zien het niet meer, dan is het er ook niet meer....keep dreaming...

De hele downloadsituatie zoals ie nu is, is gewoon door de industrie zelf veroorzaakt. Net zoals de drooglegging in de VS in de jaren '20 de mafia bestaansrecht heeft gegeven heeft het beleid van de muziek- en filmindustrie het downloaden bestaansrecht gegeven. Als men eerder op de nieuwe mogelijkheden had ingehaakt had het een stuk minder geweest. En mensen willen blijkbaar best betalen voor muziek en films, kijk maar naar de enorme populariteit van iTunes en de muziekdvd. Echter, door het protectionistische gedoe met regiocodes, releaseschema's, lokale producenten die 'gecastreerde' versies van DVD's uitbrengen vragen ze erom dat de consument andere wegen zoekt om aan leuk spul te komen. Toegegeven, er zijn lowlifes die alles downloaden en nooit iets kopen, maar dat is niet de grootste groep (denk ik).

Dit praat het illegaal downloaden niet goed, maar men mag best de hand in eigen boezem steken en eens luisteren naar consumenten. We leven niet in een politiestaat waar je door een repressief beleid de zaak naar je hand kunt zetten. Deze strijd verliezen ze, dus ze kunnen beter met iets goeds komen en niet alleen maar aan hun eigen toko denken.

Mike Philippens
28-01-2004, 11:09
Omdat je mensen op verkeerde gedachten brengt daarom. En ze ook nog verteld waar die in de praktijk te brengen.
Het woord struisvogel komt ineens in me op...weet niet waarom... :twisted:

candela
28-01-2004, 11:14
Ja een handjevol benelux gebruikers van e-mule gaat zeker schade berokkenen aan A-Film. Natuurlijk als je voor 90% kale + dure dvds uitbrengt die totaal geen meerwaarde bieden tov een illegale rip...

Mark S
28-01-2004, 11:31
Voor alle duidelijkheid, ik wil geen enkel waarde-oordeel vellen aangaande illegale downloads, het bevreemdt mij alleen dat Eric zo'n bericht hier publiceert, gelet op het gehanteerde standpunt mbt illegale films.

Martin Zuidervliet
28-01-2004, 11:36
Omdat je mensen op verkeerde gedachten brengt daarom. En ze ook nog verteld waar die in de praktijk te brengen.
Het woord struisvogel komt ineens in me op...weet niet waarom... :twisted:
O ja. Net zoiets als in de States. Je mag niet moorden, maar wel op iedere hoek een pistool verkopen. Nee, dat is een lekker beleid. Volgens mij steek je dan pas je kop in het zand! :evil:

Mike Philippens
28-01-2004, 11:59
Omdat je mensen op verkeerde gedachten brengt daarom. En ze ook nog verteld waar die in de praktijk te brengen.
Het woord struisvogel komt ineens in me op...weet niet waarom... :twisted:
O ja. Net zoiets als in de States. Je mag niet moorden, maar wel op iedere hoek een pistool verkopen. Nee, dat is een lekker beleid. Volgens mij steek je dan pas je kop in het zand! :evil:
Ik doelde meer op het feit dat er niet over praten het probleem niet oplost, Martin. Door berichtgeving te verbieden of weg te stoppen los je ook niets op. Ik ga ook niet iemand iemand doodschieten waarmee ik ruzie heb omdat ik een bericht in de krant lees dat iemand dat op school ook gedaan heeft. Dat is mijn punt. Eigen verantwoordelijkheid enzo, normen/waarden. Jij gaat het toch ook niet doen nu je weet hoe en wat?

Martin Zuidervliet
28-01-2004, 12:09
Omdat je mensen op verkeerde gedachten brengt daarom. En ze ook nog verteld waar die in de praktijk te brengen.
Het woord struisvogel komt ineens in me op...weet niet waarom... :twisted:
O ja. Net zoiets als in de States. Je mag niet moorden, maar wel op iedere hoek een pistool verkopen. Nee, dat is een lekker beleid. Volgens mij steek je dan pas je kop in het zand! :evil:
Ik doelde meer op het feit dat er niet over praten het probleem niet oplost, Martin. Door berichtgeving te verbieden of weg te stoppen los je ook niets op. Ik ga ook niet iemand iemand doodschieten waarmee ik ruzie heb omdat ik een bericht in de krant lees dat iemand dat op school ook gedaan heeft. Dat is mijn punt. Eigen verantwoordelijkheid enzo, normen/waarden. Jij gaat het toch ook niet doen nu je weet hoe en wat?
De berichtgeving hoeft ook niet verboden te worden van mij, Mike. Het lijkt mij alleen niet verstandig om "potentieële misdadigers" de wapenen in handen te geven zoals hier gebeurd. :roll:

Apocalypse
28-01-2004, 13:23
Goede zaak dat hier wat aan gedaan wordt en dat dit in het nieuws komt. Nu zullen andere misschien zich wel 2 keer bedenken voor dat ze films op internet zetten.

Mike Philippens
28-01-2004, 13:46
Goede zaak dat hier wat aan gedaan wordt en dat dit in het nieuws komt. Nu zullen andere misschien zich wel 2 keer bedenken voor dat ze films op internet zetten.
De site zette geen films op internet. Het zijn 'slechts' links naar het P2P netwerk van eDonkey/eMule waar de films opgslagen zijn op de PC's van de clients. Er is dus geen server waar de zooi opgeslagen is, en daarom is het heel moeilijk aan te pakken. Men moet via de programmatuur zelf clients opzoeken en via het IP adres uitvogelen wie het is enzo. Best een omslachtige weg. Daarom proberen ze het zo.

Sanderdg
28-01-2004, 14:06
Achja, nu is het emule.nl, morgen komt er een andere site voor in de plaats, and so on :-) Het Grote Gevecht tegen de downloaders, er komt geen eind aan en kost klauwen vol met geld. (Geld van de 'origineel in de winkel gekocht' dvd-koper) :(

Johan van den D.
28-01-2004, 17:00
Dit is weer het zoveelste probleem met de download sites.
Een strijd die nooit gewonnen zal gaan worden en nooit meer terug te draaien is.

Morpheus19
28-01-2004, 17:52
Niks mis met download sites.

Ik down sommige films wel jah....MAAR koop ze dan ook altijd legaal op DVD!

Emule.nl was toch al een matige site....

En als ie in het Bericht doelt op "ROTK" dan liegt ie want de eerste Cam versie van ROTK is gereleased op 20 Dec....sindsdien niks nieuws dus het valt allemaal reuze mee!

Jaap Poot
28-01-2004, 17:55
Wat ik ervan meemaak op nieuwsservers is dat men niet alleen downoad omdat het zo goedkoop is. Tenslotte moet je zelf branden, een snelle internet aansluitng hebben a' tig per maand zonder een downloadlimit etc.
Je moet de gehele dag bezig zijn met je computer om alles te kunnen volgen en ga maar zo door. Persoonlijk denk ik dat de industrie (ik vertel dit voor de zoveelste keer) kapot gaat aan het veel te lange wachten tussen bioscoop- en dvdrelease (heb ik het nog geen eens over de verschillende momenten wat betreft regio etc.), op de newsservers is het juist de kick om zo snel mogelijk een zo'n goed mogelijke copy te hebben. Van een heleboel mensen weet ik dat ze daarna gewoon de dvd kopen i.v.m. het sparen deze dvd's en van de extra's etc. Een heel mooi voorbeeld vind ik Pirates of the Carabian, deze dvd is al maanden op het net in omloop. Wat doet de maatschappij nu, deze brengen een SE uit voor €19,95 (bij free ook nog eens 10 % korting hierop). Voor dit bedrag wil ik dan ook graag het origineel hebben. In het verleden kwam zo'n release uit voor 30 a 35 euro. Ik denk dat dit alles bij elkaar de boel flink onder druk zet om alle dvd's nieuw of opnieuw uitgebracht eens een keer op de juiste prijsstelling te krijgen. Als niemand andere wegen had gevonden behalve de officiele dan waren we als schapen op de slachtbank en zaten we nu nog steeds met giga prijzen. Oftewel mensen die wel eens iets downloaden zijn ook gezonde concurrenten voor de maatschappijen. (houd ze lekker scherp) Als iedere maatschappij een redelijk prijstelling en uitgifte datum hanteert, zou er behalve de hele fantieke computeraar, niemand het in zijn hoofd halen om met een kale copy tevreden te zijn maar alleen het origineel willen.

Indiana
28-01-2004, 18:54
De site Emule.nl is inmiddels verwijderd. :lol:

Emule is idd uit de lucht maar dit heeft te maken met het feit dat hun bandbreedte overschreden is, nix met A-Film

http://www.tweakers.net/nieuws/30754

Op het forum van www.releases4u.nl is de brief van A-film trouwens te lezen.

Indiana
28-01-2004, 18:55
Brief staat hier :

http://forum.releases4u.nl/index.php?act=ST&f=36&t=2554

hitchberg
29-01-2004, 11:58
gelet op het gehanteerde standpunt mbt illegale films.
wat is het gehanteerde standpunt....als ik films kopieer ben ik dan bij de verkeerde site.... of als ik b.v. "Double Indemnity" download die de maatschappijen toch niet uitbrengen, ben ik dan verkeerd bezig.
kopiëren jullie überhaupt geen cd's en dvd's
ik wil wel even weten waar ik aan toe ben.

ik heb (ook) 300 (vaak veel te dure) Legale DVD's
If you think it's humane to put an old and sick cat to sleep, then why is it illegal to do it for humans?

Mark S
29-01-2004, 12:11
gelet op het gehanteerde standpunt mbt illegale films.
wat is het gehanteerde standpunt....
als ik films kopieer ben ik dan bij de verkeerde site.... of als ik b.v. "Double Indemnity" download die de maatschappijen toch niet uitbrengen, ben ik dan verkeerd bezig
kopiëren jullie überhaupt geen cd's en dvd's
ik wil wel even weten waar ik aan toe ben.

[/quote]

Begrijp me goed, ook ik kopieer als een dolle. Hier op het forum is iedere verwijzing naar illegale films by any means "not done". Is het goed recht van de crew, en er zijn talloze andere sites waar je die info wel kunt vinden. Dus heb ik geen enkel bezwaar tegen het hier gevoerde beleid.
Wat "Double Idemnity" betreft: Je weet nooit of deze alsnog wordt gereleased. Maar je kunt er donder op zeggen dat de file die jij van het web plukt er niet door de maatschappij is op gezet.

hitchberg
29-01-2004, 12:17
Wat "Double Idemnity" betreft: Je weet nooit of deze alsnog wordt gereleased. Maar je kunt er donder op zeggen dat de file die jij van het web plukt er niet door de maatschappij is op gezet.
Maar hij ziet er verdomd goed uit! en ik wilde hem toch nog een keer zien voordat ik mijn laatste adem uitblaas (wat naar ik hoop nog erg lang duurt, ik heb zo'n mooie HT)

Filmmaatschappijen zet de sluizen maar open..ik koop (ieer) wel

Indiana
04-02-2004, 00:03
A-film heeft de aanklacht laten vallen, en emule.nl is gewoon weer online

A-Film laat aanklacht tegen eMule.nl vallen.

Op 30 januari 2004 heeft A-Film de aanklacht tegen eMule.nl laten vallen.

Hierbij heeft A-Film wel als voorwaarde gesteld dat eMule.nl de huidige links naar A-Film producten verwijderd en er voor zorgt dat er ook in de toekomst geen linkjes van A-Films meer op de site worden geplaatst.

Overigens blijft A-Film bij het standpunt dat het linken naar auteursrechtelijk materiaal onrechtmatig is.

eMule.nl blijft van mening dat wij met aanbieden van een ed2k link niets doen wat onrechtmatig is.

Het eMule team beloofd uit respect dan ook zijn best te doen om hieraan te voldoen. Mocht er zich onverhoopt toch nog een link op de site aanwezig zijn en of binnensluipen?

Meld dit dan bij a-film@emule.nl. De link zal dan worden verwijderd hoor.