PDA

Bekijk de volledige versie : Reciever+subwoofer aansluiten



mradem
02-12-2001, 20:19
Ik heb sinds gister een Yamaha V520 reciever en de Magnat metric 5.1 speakerset binen. Nu vroeg ik aan die verkoper hoe ik die op elkaar aan kon sluiten en toen gaf hij mij een cinch kabel met aan weers zijden een gouden plugje.
Nu ik deze op elkaar wilden aansluiten zag ik dat er aan de achterkant van de reciever 1 ingang was voor de subwoofer maar dat er aan de achterkant van de subwoofer een rode en een witte ingang zit (l & R). Maar ik heb maar 1 plugje.

Ik heb ze in beide geprobeerd en dan doet hij het goed, maar ik vraag me af of het geen kwaat kan als hij in bijv de rode zit ipv de witte ingang.

Ben hier nml nog niet helemaal in thuis. Dit is pas de eerste keer dat ik een reciever heb met flink wat in- en uitgangen en knopjes etc. Als jullie mog tips hebben over andere dingen dan hoor ik het graag. Bijv over de beste manier van aansluiten van dvd speler.

Dunky
02-12-2001, 20:57
Op je subwoofer zitten twee cinchbus ingangen, een witte en een rode. De witte (LFE mono) wordt meestal(hoeft niet per definitie) gebruikt als ingang. Sommige versterkers hebben een linker én een rechter subwoofer uitgang en dan kan je beide ingangen gebruiken.
Ikzelf gebruik ze ook allebei maar ik heb maar één uitgang. Ik heb een verdeelstekkertje gekocht en deze op de uitgang gezet en zo heb ik twee kabels naar mn sub. Maar of het beter is, kan ik niet vertellen. Voor mijn gevoel wel maar dat is waarschijnlijk eigen gevoel.

Gr DVDunky (http://communities.msn.nl/dvdunky)