PDA

Bekijk de volledige versie : KoreanDvds vraagt om kopie creditcard-afschrift



Akira
29-01-2004, 08:42
Enkele dagen na mijn besteling bij Koreandvds krijg ik de volgende email:


Dear Customer,
Thank you for your first order with Koreandvds.com. We want to inform you that your order came with a "Cautious" alert from Worldpay, our payment gateway. This in no way means that your card is improper. but Worldpay recommends us to furter confirm the customer identity.
We would like to request that you send us a copy of your last month's credit card statement so that we can check the shipping address. We surely want to retain you as our customer by all reasonable means and to show our sincerity, we will include a free disc of Buena Vista Social Club with your first purchase for your trouble and understanding. Thank you.

Michael Kim

Ik heb teruggemaild dat ik dit wat vreemd vind omdat ik al vaker via Worlpay heb betaald (oa CD-WOW) en toen geen problemen had. Ik heb voorgesteld om een afschrift te scannen en te emailen. Daarbij wil ik wel de laatste 4 digits onleesbaar maken, omdat email niet veilig is.

Hebben andere mensen dit ook al eens meegemaakt? En hoe hebben jullie dit toen opgelost?

Tom P
29-01-2004, 15:53
Ik heb dit gehad met dvdboxoffice.com, en heb toen maar gewoon een afschrift doorgefaxt. Via e-mail zou ik ook nooit een volledig nummer doorsturen.

Tom

Akira
29-01-2004, 16:03
Ik heb dit gehad met dvdboxoffice.com, en heb toen maar gewoon een afschrift doorgefaxt. Via e-mail zou ik ook nooit een volledig nummer doorsturen.

Tom

Faxen lijkt me ook de betere oplossing, ik zal dat eens voorstellen. Ik vind het wel raar dat er in het mailtje niets staat vermeld over de manier waarop het kopie verstuurd dient te worden.

jokey
29-01-2004, 17:03
Ik vind email net zo (on)betrouwbaar als fax.
Ik heb ooit per email aan een Duitse winkel mijn creditcardgegevens gegeven; daar heb ik minder moeite mee als een compleet cc-afschrift doorfaxen, weet niet of ik dat zou doen.

Tom P
30-01-2004, 14:05
Mail kan onderweg onderschept worden, vooral als ze weten dat daar nogal wet cc nummers aankomen. Bij een fax moet er al iemand in de winkel slechte bedoelingen hebben. Ik kies dan toch liever voor het 2de.
Wel zien dat je naar het juist nummer faxt natuurlijk :)

jokey
01-02-2004, 14:43
Mail kan onderweg onderschept worden, vooral als ze weten dat daar nogal wet cc nummers aankomen. Bij een fax moet er al iemand in de winkel slechte bedoelingen hebben. Ik kies dan toch liever voor het 2de.
Wel zien dat je naar het juist nummer faxt natuurlijk :)
Mail kan onderschept worden? Door wie dan? Alleen door de ISP volgens mij.
Natuurlijk kan een echte hacker overal bij, maar het lijkt me sterk dat zo iemand juist op dat ene moment dat ik zo'n mailtje stuur mijn email gaat hacken.

En die fax; telefoon kan ook afgeluisterd worden en een verbinding maken gaat ook wel eens fout dus een telefoonverbinding is ook niet echt veilig. Waarom kan een fax dan niet verkeerd aankomen?
En misschien wordt die fax ook wel gelezen door iemand met slechte bedoelingen... (bv. een klant/schoonmaker/werknemer van het bedrijf waar jijde fax naartoe hebt gestuurd) :wink:



Het is dus gewoon verstandiger om je cc gegevens sowieso nooit (schriftelijk) door te geven, maar van de andere kant: je bent toch verzekerd tegen misbruik!

Akira
02-02-2004, 09:43
Na wat meer heen en weer gemail tussen mij en koreandvds heb ik wel vertrouwen in hun goede bedoelingen en heb daarom m'n afschrift gefaxt. Ze vonden het geen probleem als ik de laatste vier cijfers van het nummer onleesbaar zou maken, dus heb ik dat gedaan.

Faxen leek me ook de veiligere oplossing omdat dat een direkte verbinding is, terwijl email via diverse netwerken naar de geadresseerde toe gaat.