PDA

Bekijk de volledige versie : wat kost een kabel???



Rikkert
02-12-2001, 21:21
Ik had een vraagje over de kosten van de speakerkabels, en de digitale verbindingen van m`n (toekomstige) set..

M`n set gaat bestaan uit een DTS reciever (denon 1801)
toshiba 210-e
tannoy speakers

Aangezien ik een DTS reciever heb wil ik alles tot zover mogelijk in het digitale domein houden.

Voor m`n speakers geld; van reciever naar rearspeakers 2x 6meter kabel

en voor de frontspeakers 2x 2.5meter kabel,

dan nog de sub en de centerspeaker.

Ik heb echt geen idee wat dit ongeveer moet kosten. Overigens; ik wil het wel een beetje goedkoop houden, of zijn goede kabels voor deze set toch wel echt nodig?

grtz Rikkert

mradem
02-12-2001, 21:36
Originally posted by Rikkert

M`n set gaat bestaan uit een DTS reciever (denon 1801)
toshiba 210-e
tannoy speakers

Aangezien ik een DTS reciever heb wil ik alles tot zover mogelijk in het digitale domein houden.

Voor m`n speakers geld; van reciever naar rearspeakers 2x 6meter kabel

en voor de frontspeakers 2x 2.5meter kabel,

dan nog de sub en de centerspeaker.



grtz Rikkert

Ik had het cinch kabeltje met gouden tulpjes voor mijn sub woofer naar reciever er gratis bij gekregen. Maar die kost niet zoveel. Iets van 20,-.

Voor mijn speakerdraad was ik 3,- de meter kwijt. En dan heb ik redelijk goed draad. Het klinkt in iedergeval lekker:D :D

bmateijsen
03-12-2001, 08:17
Als algemene stelregel geeft men altijd dat 10% van je hi-fi set je moet besteden aan bekabeling.

Als je goede kabel wil hebben, kan je het beste iets met zilver nemen.. dit geeft een mooi hoog, gedetaileerd midden en een strak laag. bijv. de Van Den Hul Hybrid 104mkII (geloof ik..) en kost 26 piek de strekkende meter. Schitterende kabel, die gewoon niet al te veel kost. (o ja, dit natuurlijk niet neerleggen voor je surrounds.... daar kan je net zo goed 6 of 4 mm koper voor nemen (en dan heb je het al zeer goed gedaan!)

Voor een digitale interlink, zou ik een coaxiale verbinding nemen... Je zou weer voor een van den Hul kunnen gaan.... kost ongeveer 190 gulden... maar dan heb je ook een top kabel.. wil je iets minder uitgeven kan ik je de oehlbach aanraden.. 99 piek.

Groet Bjorn

Tip van de dag: Vaak hebben hifi-zaken geprepareerde kabel liggen die voor demo's gebruikt worden... (deze is al ingespeeld!) je kan deze een weekje testen bijv. en zo horen wat de verschillen zijn en wat je beter vind klinken...

Rikkert
03-12-2001, 14:28
10 % van het totaal is bijna 400 piek! ik heb iniedergeval wel een indicatie wat het allemaal ongeveer kan kosten.

Het is voor mij best belangrijk om te weten, want ik koop mijn spullen bij een locale hifi zaak (echo middelburg) maar die zijn nog al duur...

Daarom heb ik alle prijzen van Stassen (www.stassen.nl) opgeschreven en die naar Echo gebracht... waren ze niet blij mee, maar ze doen het wel voor die prijs. Scheelt ruim 700 piek!

En om nu te voorkomen dat ze mij kabels aansmeren die te duur zijn, heb ik deze post geplaatst.

ps afdingen is nog steeds mogelijk!!

PM
03-12-2001, 15:03
10%.. daar zit je vrij goed mee ja... ik heb zelf ook 10% uitgegeven aan kabels... maar dan heb je nog niet eens veel speciaals.. wat Ixos kabels tussen tv receiver dvdspeler en sub en dan nog wat gewone 2x4mm speakerkabel...

bmateijsen
03-12-2001, 15:22
kijk anders maar op www.hifichoice.co.uk en dan naar buying guide, verder naar loudspeaker cable. je ziet de prijzen dan in ponden.

Groet Bjorn

Helaas staat die silver-kabel van Van den Hul er niet bij..

Rikkert
03-12-2001, 17:58
Bedankt!

die hifi buying guide is echt te gek, weet nu ongeveer wat ik moet hebben, en voor welke prijs natuurlijk :D

en wat de digitale link betreft: dat wordt een coax ;)

bmateijsen
03-12-2001, 18:52
Nou das mooi.... maar ze hebben nog een beter blad... Hifichoice.... bij iedere bruna te koop en dan is de buying guide nog een tikkeltje uitgebreider... plus extra reviews van cd-players... dvd... etc.

Groet bjorn

P.S. www.whathifi.com en www.homecinemachoice.com zijn ook van hetzelfde kaliber

Rikkert
03-12-2001, 20:50
Toen ik terug kwam van m`n luistersessie, wilde ik graag weten of de Tannoy`s wel een beetje goed waren ontvangen door de betere bladen. Toen heb ik een blad gekocht met een buyers guide. Het zag er wel gaaf uit.

Dat blad blijkt nu "what hifi?" te zijn. inderdaad bij bruna te koop :D

bedankt voor je reactie!