PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung projectietv en progressive scan



Pieter Kleine
30-01-2004, 08:47
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een samsung lcd-projectietv SP-43W6HF. Volgens de samsung-site (http://www.samsung.com/nl/products/tv/projectiontv/sp_43w6hf.asp) en de handleiding ondersteunt dit toestel progressive scan (scanmodus chrystal clear). Nu heb ik ook een Denon dvd-2900 speler, die op de component uitgang ook progressive scan ondersteunt. De tv beschikt over een scartingang extra 2 (y/c). Voor de rest zie ik niets wat een relatie zou kunnen hebben met progressive scan. Vraag: is mijn aanname juist dat als ik de compomentuitgang (3 kabels met videosignaal uitlopend in scart) op de extra 2 aansluit ik progressive scan heb? Zijn er hiervoor ook kabels op markt?

Pieter Kleine
30-01-2004, 11:42
Ik heb inmiddels contact gehad met Samsung en die gaven aan dat mijn aanname juist is. Nu nog ergens een kabeltje kopen en uitproberen.

Pieter Kleine
30-01-2004, 19:55
Ik ben inmiddels geweest bij een lokale hifi speciaal zaak. De verkoper aldaar bracht mij in lichte verwarring. Volgens hem klopte het verhaal van Samsung niet. De aanduiding y/c betekent volgens hem dat de extr ingang voor s-video geschikt is. Het is geen kleurcomponent ingang volgens hem. Hij adviseerde eerst maar eens dit eens goed na te vragen voofr een dure kabel te kopen. Weet iemand hier het goede antwoord?

Johan van den D.
01-02-2004, 12:05
Hij adviseerde eerst maar eens dit eens goed na te vragen voofr een dure kabel te kopen. Weet iemand hier het goede antwoord?Vraag hem een kabel te leen om uit te proberen (tegen betaling van een borg uiteraard) :wink:

Pieter Kleine
01-02-2004, 15:23
Dit laatste doe ik sowieso. Maar de kabel die ik moet hebben schijnt slecht leverbaar te zijn.