PDA

Bekijk de volledige versie : Hero a.k.a. Ying Xiong



wushu-4-ever
30-01-2004, 15:11
Aangezien er volgens mij nog niet echt een onderwerp over Hero geopend was (behalve dan over de DVD), open ik die bij deze dan maar. :wink:

Het is namelijk zo ver, nadat Hero als suprise film op het IFFR '04 heeft gedraaid, draait deze film nu eindelijk in de bioscoop. :D

Ik had de film al op dvd gezien, maar deze film is gemaakt voor de bioscoop! Een betere martial arts film kun je namelijk niet krijgen. Een visueel spectacel door Zhang Yimou (Raise the red lantern) met Jet Li (5-voudig Wushu kampioen van China), Tony Leung (In the mood for love), Maggie Cheung (In the mood for love), Donnie Yen (Iron Monkey) en Zhang Ziyi (Crouching Tiger). Wat wil je nog meer???

Nu wordt deze film vergeleken met Crouching Tiger Hidden Dragon, maar vind ik Hero toch net een niveautje hoger. Natuurlijk zijn er overeenkomsten: beide films spelen zich in China af en zitten visueel en qua verhaal goed in elkaar, maar het cruciale verschil voor mij is Jet Li en Donnie Yen. Want naast het feit dat beide films historische verhalen zijn, blijven het toch vechtfilms. En Chow Yun Fat kan goed met pistolen schieten, maar heeft zero vechtachtergrond (net als Zhang Ziyi maar dat vergeef ik haar :wink: ). En Jet en Donnie hebben in tegenstelling zeker skills.

Nu is mijn vraag: Waarom heeft deze film nu vorig jaar geen oscar gewonnen voor beste buitenlands film en Crouching Tiger Hidden Dragon wel? :cry:

Als laatste voor de liefhebbers twee linkjes.
http://www.herothemovie.com
http://media.wushuonefamily.net/media/trailers/wushuonefamily_trailer_1.mpg

De laatste link gaat naar een compilatie-filmpje van een aantal trainingen van het Beijing Wushu Team uit 2003. Dit is het team waar Jet Li gedurende zijn gehele wushu carriere bij heeft gezeten.

P.S.: Bij deze hoop ik stilletjes toch nog een beetje mijn sport gepromoot te hebben en noem het alsjeblieft Wushu en vergeet de naam Kungfu! :wink:

Geert Jan Alsem
30-01-2004, 15:52
Ik heb hem ook al een keertje gezien, maar ga hem nog wel een keer in de bioscoop kijken. Daarna wachten op de Director's Cut en die op DVD kopen. :)

Ik vond Hero niet zozeer beter als Crouching Tiger, maar gewoon anders. Daarom vergelijk ik ze ook liever niet, maar beoordeel Hero op zichzelf. Ik vind het in ieder geval echt een prachtige film, die naast de mooie beelden en martial arts ook nog een interessant verhaal te bieden heeft. Ik popel om hem op een groot bioscoopscherm te zien. :)

Sméagol
30-01-2004, 16:18
Ik zit ook al een tijdje te wachten op de director's cut , maar dat schijnt nog wel even op zich te laten wachten :| .
Dus ik denk dat ik binnenkort ook maar 'ns een bezoek aan de bioscoop breng .. Ik wou eigenlijk al naar die surprise voorstelling (ik was op de hoogte) , maar ben toch niet gegaan .
Misschien ook maar 'ns voor die VCD gaan kijken , staat ook weer apart in m'n DVD verzameling ;) .

Harry B.
30-01-2004, 17:46
Wat wil je nog meer???
De uncut-versie :evil:

chaos
30-01-2004, 19:37
Ik heb vannacht die mooie DVD box van hero besteld maar hij draait nu ook in de bios hier. Wel alleen in de grotere steden geloof ik :?

Pietje
30-01-2004, 20:12
Nu is mijn vraag: Waarom heeft deze film nu vorig jaar geen oscar gewonnen voor beste buitenlands film en Crouching Tiger Hidden Dragon wel? :cry:

Oscars gaan volgens mij voor een groot deel om politiek correct handelen. Aangezien ze met Crouching Tiger al een aziatisch land de oscar hadden gegeven waren de jaren daarop voor andere landen :P

Cloud
30-01-2004, 22:31
Ik vond Crouching Tiger qua verhaal wel beter.
En de gevechten vond ik ook beter.
Gevechten in Hero zijn een beetje té. Ching Siu Tung (action director) heeft eenmaal zo'n stijl. En in een interview zei hij ook dat hij de moves zo heeft gemaakt zodat de acteurs er cool uitzagen.
Maar Hero was wel heel mooi om naar te kijken.

Rob P.
31-01-2004, 00:46
ik had zowel de dvd als de surprise film gezien van hero. Zeker aan te raden. Al is de film schandalig laat pas in nederland verschenen. Hij heeft vorig jaar geloof ik ook even in de filmhuizen gedraait maar dat terzijde.

chiwaicheung
01-02-2004, 10:00
Ik vind Hero toch wel stukken beter dan Crouching tiger.
Er wordt in Hero veel mooiere scenes getoond, met decor, landschap .
Alleen op martial arts gebied vind ik het wel weer ongeveer hetzelfde.
Hero ziet er wat cooler uit qua scenes en je raakt geintrigeerd door de verschillende verhaallijnen terwijl ik bij Crouching tiger meer het gevoel had dat het ging om een verwend meisje (wat op een gegeven ogenblik eindeloos leek te duren).

En Hero zal ik anderen absoluut aanraden om in de bios te bekijken. Vooral het landschap is heel mooi (let op de kleuren).
En wat Peter Jackson in RotK deed met die grote hoeveelheid orcs, nou, in Hero zijn de soldaten echt en geen CGI ! Hebben ze/we ook niet nodig met zoveel Chinezen :D .

De hele Oscar show is zeker een politieke kwestie en is erg incorrect. De film Hero verdiende zeker een Oscar ipv Crouching tiger.

chimera01
01-02-2004, 12:47
CTHD heeft het mogelijk gemaakt dat een film als Hero een publiek heeft. Ik denk dat het Ang Lee's verdienste is geweest dat hij het Martial Arts filmgebeuren toegankelijk heeft gemaakt voor het grote publiek en niet alleen voor de kungfu nerds.
Toen ik mijn vriendin meenam wilde ze niet naar zo'n stomme kungfu dinges. Achteraf heeft zij al haar vriendinnen gestuurd (die vonden hem ook mooi) en de dvd gekocht.

Hero had een waardige opvolger kunnen zijn voor CTHD maar, hij is verkracht (gesneden) en er is totaal niet geinvesteerd om deze film enige bekendheid te geven, dus de film zal nooit de bekendheid krijgen die hij verdient, alsmede de orginele versie die hij nodig heeft om het verhaal te vertellen. Eeuwig zonde...

Harry B.
01-02-2004, 14:23
CTHD heeft het mogelijk gemaakt dat een film als Hero een publiek heeft. Ik denk dat het Ang Lee's verdienste is geweest dat hij het Martial Arts filmgebeuren toegankelijk heeft gemaakt voor het grote publiek en niet alleen voor de kungfu nerds.
Dat is niet Ang Lee's verdienste maar de verdienste van een stel commerciele rakkers.

Oh ja, en wat die 'kung fu nerds' betreft: die weten al jaren wat er voor moois in Azie wordt uitgebracht, dat het grote publiek te dom is om zelf eens te kijken wat er allemaal op de markt is kan ik ook niks aan doen.

chimera01
01-02-2004, 14:41
Heeft niets met dom te doen, er zit ook veel troep tussen dit geldt voor bijna elk genre binnen de film.
Mensen zoeken naar iets wat hen aanspreekt en indien dat gebeurd zoals bij CTHD dan gaan mensen weer eens wat verder kijken.
En met nerds bedoel ik eigenlijk de extreme liefhebber die heb je ook in elk genre. En of die lui allemaal even lekker in hun hoofd zijn weet ik niet, ik ken er toevallig een paar die niet lekker lopen. Dat betekend niet dat CTHD niet goed is of Hero niet goed is.
Beauty is in the eye of the beholder

Harry B.
01-02-2004, 14:53
Heeft niets met dom te doen, er zit ook veel troep tussen dit geldt voor bijna elk genre binnen de film.
Mensen zoeken naar iets wat hen aanspreekt en indien dat gebeurd zoals bij CTHD dan gaan mensen weer eens wat verder kijken.
En met nerds bedoel ik eigenlijk de extreme liefhebber die heb je ook in elk genre. En of die lui allemaal even lekker in hun hoofd zijn weet ik niet, ik ken er toevallig een paar die niet lekker lopen. Dat betekend niet dat CTHD niet goed is of Hero niet goed is.
Beauty is in the eye of the beholder
Tuurlijk heb je in elk genre troep. Maar op het moment dat er in Hollywood troep wordt gemaakt, wordt er een reclame-campagne gestart en wordt er weer een paar miljoen binnengehaalt. De gemiddelde film-liefhebber kijkt niet verder dan de reclame op tv of op de affiches in de bioscoop. En daar zit volgens mij ook veel troep bij.

Ook in Azie wordt een hoop troep gemaakt, ben ik helemaal met je eens en het is maar goed dat we daar weinig van meekrijgen. Keerzijde van de medaille is echter wel dat ook al het moois nagenoeg geen voet aan de grond krijgt.

chimera01
01-02-2004, 21:11
Dat vind ik ook, helaas heeft slechte smaak om een of andere reden altijd de overhand.
Steven Seagal en consorten verkopen nog steeds hun martial arts troep, geen goede reclame. En ook veel mensen houden niet zo van films in niet algemeen accepteerde talen (Frans, chinees, spaans, etc).
Toch zal ik een film als Hero niet adverteren want de studio heeft een geknipte versie uitgebracht, je krijgt niet te zien wat de intentie was maar wat de US distributeur besloten heeft in zijn stupiditeit.

Cloud
01-02-2004, 23:31
Ook in Azie wordt een hoop troep gemaakt, ben ik helemaal met je eens en het is maar goed dat we daar weinig van meekrijgen.

Zeg dat wel!
Ik heb honderden Hong Kong films (vooral op vcd) en er zijn er veel om te huilen, vooral films van de laatste jaren.

Ze maken al jaren geen echte kungfufilms meer in HK, enkel van die Charlie's Angels toestanden waar ze een knap gezicht wat in de lucht laten hangen.

Mike Philippens
02-02-2004, 00:04
Keerzijde van de medaille is echter wel dat ook al het moois nagenoeg geen voet aan de grond krijgt.
Dat geldt voor elk genre en voor elke kunstvorm. Het is met alles precies hetzelfde. Het grote publiek kijkt alleen maar naar wat de reclamemakers brallen en nemen niet de moeite om even iets verder te kijken. De gemiddelde Radio Shuffleplay luisteraar zal nooit een cd'jte van bijvoorbeeld Anni DiFranco gaan luisteren. Zo gaat het met films ook. Nou ja...it's their loss. Gelukkig kun je nu via internet je redelijk oriënteren. Ik zie hier ook vaak genoeg nieuwe dingen die de moeite waard zijn om te gaan bekijken.

patrick_h
03-02-2004, 10:08
De hele Oscar show is zeker een politieke kwestie en is erg incorrect. De film Hero verdiende zeker een Oscar ipv Crouching tiger.

Dat ipv vind ik een beetje onzinnig aangezien de films uit verschillende jaren komen. Wie weet had Hero wel een Oscar gekregen als 'ie in het zelfde jaar was uitgekomen als CTHD. Ze hadden ieder andere films als tegenstanders onder de nominaties. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat Hero een oscar had moeten krijgen ipv Nirgendwo In Afrika.


CTHD heeft het mogelijk gemaakt dat een film als Hero een publiek heeft. Ik denk dat het Ang Lee's verdienste is geweest dat hij het Martial Arts filmgebeuren toegankelijk heeft gemaakt voor het grote publiek en niet alleen voor de kungfu nerds.

Hero had sowieso al een publiek, de film is juist speciaal voor het Aziatische publiek gemaakt, waar CTHD meer op een westers publiek gericht was.


En Chow Yun Fat kan goed met pistolen schieten, maar heeft zero vechtachtergrond

Het eerste wat in me opkomt is "Postman Fights Back", hoewel ik dat niet zo'n goede film vond eigenlijk.


Al is de film schandalig laat pas in nederland verschenen. Hij heeft vorig jaar geloof ik ook even in de filmhuizen gedraait maar dat terzijde.

Nee, heeft wel al in België gedraaid vorig jaar.

Ricochan36
04-02-2004, 07:38
Ze maken al jaren geen echte kungfufilms meer in HK, enkel van die Charlie's Angels toestanden waar ze een knap gezicht wat in de lucht laten hangen.[/quote]

Er zijn er vorig jaar wel een aantal gemaakt, bijv drunken monkey van de SB studios..

Rico

Rob P.
04-02-2004, 16:10
Al is de film schandalig laat pas in nederland verschenen. Hij heeft vorig jaar geloof ik ook even in de filmhuizen gedraait maar dat terzijde.

Nee, heeft wel al in België gedraaid vorig jaar.

huh? wat nee? wat bedoel je precies?

Daniel1974
12-02-2004, 20:08
Met CTHD ging ik compleet gevloerd de bioscoop uit, en wist een lange tijd echt niet wat ik moest zeggen. Misschien ook omdat ik een lange tijd een relatie heb gehad met een Chinese en er verschillende keren ben geweest, waardoor ik begrijp wat zich daar afspeelt en hoe kenmerkend het is wat je daar ziet voor de Chinese cultuur. Prachtig in beeld gebracht (geld overigens voor meerdere van Ang Lee's films) Supermooie filmmuziek en een ontzettend goede sfeer.

Bij Hero was ik niet zo heel erg onder de indruk, dat kan ook komen omdat ik inmiddels als zoveel Hong Kong cinema heb gezien dat ik nog steeds vind dat Jet Li een watje aan het worden is, maar dat geld ook voor Dnnie Yen en Jackie Chan. Kijk maar eens Iron Monkey, Once Upon A Time In China of Snake In The Eagles shadow, met veel minder geld gemaakt maar Wu Shu (liever geen Kung Fu meer noemen AUB) is echt echt ontzettend goed en knap. Daarbij verbleekt zelfs Hero nog. Maar wat Hero wel heelf is decor en camerawerk, vooral het kleurgebruik spat van je beeld, de set zijn ook gebruikt in The Emperor And The Assassin van Cheng Kaige, dit vreems genoeg over bijna hetzelfde onderwerp gaat, maar nog groter is opgezet. (Misschien is het invloed van Yuen Wo Ping wel die dergelijke films zo mooi maken.)

De vergelijking tussen de twee slaat echt nergens op. Om maar te beginnen met het feit dat Hero zich vlag voor 221 VC afspeelt wanneer Qin Shu Huangdi China onder een keizer verenigd na een kleine 400 jaar oorlog (Warring States) En CTHD zich afspeelt in de Qing Dynastie (1644 t/m 1912) Dus ergens daartussen, de tijd is dus al pak em beet 2000 jaar uit elkaar. Daarnaast is CTHDS vooral een choreografisch meesterwerk en Hero eerder een Cinematografisch meetsterwerk. Hero is een Chinese productie (de overheid heeft naar het schijnt de film gefinancierd) en Ang Lee is van Taiwanese afkomst.

Maar doordat de films beide Zhang Ziyi hebben en Tan Dun de filmmuziek hebben laten doen, komt de sfeeer aardig overeen. Beide waren sterk maar ik was van CTHD vele malen meer onder de indruk, daarnaast was het geluid (wetende dat de DTS 6.1 ES op DVD volgens DVDFile.Come een van de beste geluidstracks ooit schijnt te zijn) en wij werden afgescheept met een sterotrack) in de bioscoop bagger en heb ik me constant aan zitten ergeren.

Daarom ook, weet iemand of de 2-sic R3 Hong Kong versie nog ergens te krijgen is op het net ? Wil nu wel graag de film zien met echt geluid. Des al niet te min wel een regerechte aanrader.

Ricochan36
13-02-2004, 08:07
de R3 van hero heeft echt een heel mooi geluidje en beeld :D volgens mij is die overal nog gewoon te bestellen (dddhouse/yesasia etc.)

Rico

Bob Hiemstra
13-02-2004, 20:26
Ik wacht liever tot de director's cut komt, heb geen zin om de film 2 keer te gaan kopen.

Daniel1974
14-02-2004, 10:28
Moet je wel uitwijden naar een ander land voor de juiste uitgave. Want in Nederland doet WWC geloof ik de distributie, en op Ichi The Killer na hebben deze alleen nog maar troep afgeleverd. Hopen dat Premier Asia er in Engeland wat moois mee doet, of anders Miramax zelf in de VS.

Geert Jan Alsem
14-02-2004, 11:25
...of anders Miramax zelf in de VS.
Verwacht van Miramax voorlopig maar geen DVD-release van Hero. Ze hebben namelijk de bioscoop-release in de VS nu ALWEER uitgesteld. Hij staat nu gepland voor juni volgens http://www.monkeypeaches.com/

Daniel1974
14-02-2004, 11:31
Daarom ook dat ik een hard hooft heb ik de uiteindelijke uitgave van de DC want ook deze is inmiddels al god zal het weten hoe vaak uitgesteld. Toen ik twee weken geleden deze film in de bios zag (met stereo geluid, daarom alleen al dat ik de film wil op DVD met DTS, want dat heeft de film naar mijn idee compleet verkracht) heb ik direct gevraagd aan een medewerker om uit te zoeken hoelang als de film was, en deze zie its korter dan 100 min, nog steeds geen DC dus. Naar mijn idee was het oorspronkelijke idee ook om de DC in de rest van de wereld uit te brengen, nu dat niet is gebeurt, vraag ik me wel eems af of het er ooit nog wel van zou gaan komen. Als dat te lang gaat duren, heb ik in ieder geval een goedkope normale versie van de film, voor een kleine 15 Euro.

Geert Jan Alsem
14-02-2004, 12:37
De DC is trouwens idd nog niet uit op DVD, maar is ie niet al wel uit op een ander formaat? Ik meen zoiets gelezen te hebben, dat ze in China een alternatief voor DVD populair proberen te maken door de DC van Hero daarop nu al te releasen, en later pas op DVD.

Daniel1974
14-02-2004, 12:40
Slimme zet, maar wat ik heb gehoord is dat ze de film nog weer moeten re-editen. De DC is toch gewoon de orginele versie, maar omdat Miramax er niet tevreden over was, moest de film toch worden ingekort ? Waar bemoeien die filmstudios zich toch altijd mee vraag ik me dan af. En laat regiseurs hun gang gaan.

jenson
14-02-2004, 16:07
Ik lees hier dat er een DVD zou zijn van Hero?

Ik heb al gekeken op dddhouse, hivizone, yesasia, yeondvd, cd-wow en
dvdasian, maar ofwel hebben ze 'm niet, ofwel is het een dvd met een
andere regio code. Ik kom uit België, dus regio 2 (Europa) is noodzakelijk, anders kan ik 'm toch niet afspelen.

Kan iemand mij aub doorverwijzen naar een site waar ze 'm hebben?

Thanks!!

Daniel1974
14-02-2004, 16:56
http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1002965542/did-96/code-c/section-videos/

Dit is dus de Japanse uitgave. Flink aan de prijs, maar de beeldkwaliteit schijnt wel beter te zijn als bij de R3, ook al heeft de R3 DTS 6.1 ES (en dat lijkt me voor zo'n film wel op z'n plaats) en de Japanse DTS 5.1.

De R3 daarintegen had ik voor een kleine 15 Euro, de Japanse is heel wat duurder zo te zien. Nou ja zie maar, hij is dus inderdaad te krijgen op DVD.

jenson
20-02-2004, 10:21
inderdaad, ik moet er over gekeken hebben

Enorm bedankt!!

patrick_h
21-02-2004, 13:33
Al is de film schandalig laat pas in nederland verschenen. Hij heeft vorig jaar geloof ik ook even in de filmhuizen gedraait maar dat terzijde.
Nee, heeft wel al in België gedraaid vorig jaar.
huh? wat nee? wat bedoel je precies?

Dat hij niet vorig jaar in de filmhuizen heeft gedraaid.

Rob P.
21-02-2004, 16:13
Al is de film schandalig laat pas in nederland verschenen. Hij heeft vorig jaar geloof ik ook even in de filmhuizen gedraait maar dat terzijde.
Nee, heeft wel al in België gedraaid vorig jaar.
huh? wat nee? wat bedoel je precies?

Dat hij niet vorig jaar in de filmhuizen heeft gedraaid.

Nouja in nederland toch echt wel, maar goed.Hij is in ieder pas schandalig laat onder de aandacht gekomen in Europa... :)

patrick_h
21-02-2004, 18:38
Nouja in nederland toch echt wel, maar goed.Hij is in ieder pas schandalig laat onder de aandacht gekomen in Europa... :)

Nee hoor, echt niet, vertel maar in welke filmtheaters hij draaide dan.
Maar goed, dat 'ie schandalig laat is uitgebracht is een ding dat zeker is.
En dan nog ingekort ook.

FrankGuthrie
20-05-2004, 17:28
[spoiler:10fc00c107]Uhhm, even over het verhaal? Ik heb de film gezien, maar begreep het verhaal niet helemaal? En begreep ook niet het feit dat hij dood moet op het eind.[/spoiler:10fc00c107]

Kan iemand me dat uitleggen?

Rutger
20-05-2004, 18:22
Uhhm, even over het verhaal? Ik heb de film gezien, maar begreep het verhaal niet helemaal? En begreep ook niet het feit dat hij dood moet op het eind.

Kan iemand me dat uitleggen?

En bedankt he. Wil je voortaan de spoiler tags gebruiken. :x

Edwin V
21-05-2004, 07:21
Uhhm, even over het verhaal? Ik heb de film gezien, maar begreep het verhaal niet helemaal?
<knip>
Kan iemand me dat uitleggen?

En bedankt he. Wil je voortaan de spoiler tags gebruiken. :x

Pas jij je quote dan ook even aan. :wink:

Chris Howitt
21-05-2004, 09:40
Iemand enig idee wanneer de extended edition van deze film op DVD uitkomt ?

Geert Jan Alsem
21-05-2004, 12:02
Iemand enig idee wanneer de extended edition van deze film op DVD uitkomt ?
Volgens mij weet niemand dat. :(

Misschien wordt er iets over bekend als de film in augustus in Amerikaanse bioscopen gaat draaien.

Ro1671
29-07-2004, 02:06
Lekkere discussie over de film-inhoud :|.

Ik heb Hero gister gekeken.
Superfilm, supergeluid/beeld.. enkel snapte ik ong. de helft van het verhaal.

De special effects waren verbluffend hoor!
[spoiler:b09c79485c]Al die pijlen, het op water lopen, met zwaard in water, e.v.a.[/spoiler:b09c79485c]

Toppertje,

krijgt een 7.5

Edwin V
29-07-2004, 07:21
Lekkere discussie over de film-inhoud :|.

Ik heb Hero gister gekeken.
Superfilm, supergeluid/beeld.. enkel snapte ik ong. de helft van het verhaal.
Gewoon nog een keer kijken, scheelt een stuk. :) Ik moet me ook altijd wat meer inspannen bij het lezen van Engelse ondertiteling van een Chinese film, en daar heeft m'n begrip voor het verhaal een beetje onder te lijden. Ik heb 'm trouwens een tijd al niet meer gekeken.

VincentBroccoli
29-07-2004, 07:50
Schitterende film ja. Je laat je helaas wel vaak overdonderen door de mooi gevechten, landschappen enzovoort, zodat je even vergeet waar het verhaal over gaat. Helaas heb ik het verhaal daarom niet helemaal honderd procent begrepen, maar gelukkig heb ik wel genoten.

chiwaicheung
31-07-2004, 07:38
Iemand enig idee wanneer de extended edition van deze film op DVD uitkomt ?
Volgens mij weet niemand dat. :(

Misschien wordt er iets over bekend als de film in augustus in Amerikaanse bioscopen gaat draaien.

O.a. te vinden op
http://sensasian.com/cgi-bin/sensasian.storefront/410b3c8b0074fb2875380a0a34690657/Product/View/V9205C-D

Er staan trouwens drie extended edition versies.
Wat zo'n extended edition nou inhoudt is mij onduidelijk.
En je hoeft geen taal de installeren om de site te bekijken.

Geert Jan Alsem
31-07-2004, 13:14
Die extended edition uit China hebben we het hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=13058) al over gehad. ;)

Martin Stanneveld
05-08-2004, 15:44
Kan iemand mij vertellen wat Quentin tarantino met deze film te maken heeft?

Als je de trailer bekijkt op apple.com dan staat er bovenaan: Quentin Tarantino presents:



http://www.apple.com/trailers/miramax/hero/
:?:

Basso
05-08-2004, 15:50
Welke versie is nu het beste om te kopen als je kan kiezen tussen de limited signature edition en de ultimate edition?

Qua verpakking/beeld/geluid/extra's

Bas

Sicco
05-08-2004, 16:07
Welke versie is nu het beste om te kopen als je kan kiezen tussen de limited signature edition en de ultimate edition?

Qua verpakking/beeld/geluid/extra's

Bas

volgens mij is die vraag al een paar keer behandeld en het antwoord luidde zover ik weet: de Premium Box (met die poppetjes dus)

edit: ik lees het nog eens goed, maar je hebt het hier over 2 andere edities :oops:
ik heb zelf de signature en ben daar dik tevreden mee, zowel qua beeld, als geluid en als verpakking. uiteraard komt er ook nog wel een versie bij van de langere. de "wooden look" is onderweg :) es kijken wat het is ;)

Joost v.d. Ham
05-08-2004, 16:34
Kan iemand mij vertellen wat Quentin tarantino met deze film te maken heeft?

Als je de trailer bekijkt op apple.com dan staat er bovenaan: Quentin Tarantino presents:



http://www.apple.com/trailers/miramax/hero/
:?:

Trucje van Miramax om meer mensen in de USA naar de bios te trekken, Tarantino heeft de film enkel bekeken... :roll: :?

Joost v.d. Ham
05-08-2004, 16:35
Welke versie is nu het beste om te kopen als je kan kiezen tussen de limited signature edition en de ultimate edition?

Qua verpakking/beeld/geluid/extra's

Bas

Ik vind de Ultimate Edition schitterend. Mooie box, DTS 6.1 en een mooi foto boek. De extras zijn niet ondertiteld (bij geen enkel van de versies) en zijn daardoor eigenlijk overbodig....

Martin Stanneveld
05-08-2004, 16:37
Kan iemand mij vertellen wat Quentin tarantino met deze film te maken heeft?

Als je de trailer bekijkt op apple.com dan staat er bovenaan: Quentin Tarantino presents:



http://www.apple.com/trailers/miramax/hero/
:?:

Trucje van Miramax om meer mensen in de USA naar de bios te trekken, Tarantino heeft de film enkel bekeken... :roll: :?

Schandalig dat hij dan zijn naam er bij betrekt :nono:

Deniz
05-08-2004, 17:43
Geld he... daar draait het allemaal om.

Quentin weer wat rijker, Miramax ook.. iedereen blij.

Bambu
14-08-2004, 23:12
Heb deze film laatst gezien en vond het na de lovende woorden die ik erover gelezen had niet veel voorstellen. Ik vond gewoon komisch af en toe, en ik denk niet dat het zo bedoeld was. Dat gegil en geroep tijdens het vechten was ook gewoon lachwekkend. En die Tan Dun heeft gewoon zijn muziek uit CTHD hergebruikt :?

Edwin V
15-08-2004, 13:22
Heb deze film laatst gezien en vond het na de lovende woorden die ik erover gelezen had niet veel voorstellen. Ik vond gewoon komisch af en toe, en ik denk niet dat het zo bedoeld was. Dat gegil en geroep tijdens het vechten was ook gewoon lachwekkend. En die Tan Dun heeft gewoon zijn muziek uit CTHD hergebruikt :?
Niet al te westers naar deze film kijken denk ik.
De gevechten zijn meer semaforen van de heldendom, moed, kracht en innerlijke wijsheid van de legenden van weleer, volgens mij.

Jeroen D
15-08-2004, 13:25
Deze film is ook echt niets voor mij. Wat een nep gedoe allemaal.
Sommige scenes waren wel mooi maar het verhaal is erg slap en het duurt me allemaal te lang.......zoveel stiltes.
Nee, niks voor mij.

Wizz-Art
15-08-2004, 13:43
Schitterende film, kijkt weg als een sprookje met zoveel mooie beelden die je net als Crouching tiger hidden dragon gezien moet hebben om de schoonheid ervan te waarderen.

Flying Dagger
15-08-2004, 14:17
Heb deze film laatst gezien en vond het na de lovende woorden die ik erover gelezen had niet veel voorstellen. Ik vond gewoon komisch af en toe, en ik denk niet dat het zo bedoeld was. Dat gegil en geroep tijdens het vechten was ook gewoon lachwekkend. En die Tan Dun heeft gewoon zijn muziek uit CTHD hergebruikt :?
Niet al te westers naar deze film kijken denk ik.
De gevechten zijn meer semaforen van de heldendom, moed, kracht en innerlijke wijsheid van de legenden van weleer, volgens mij.Je moet het idd niet als een normale actiefilm kijken of iets dergelijks. In China zijn ze gewoon veel meer bezig met tradities, legendes en dat soort zaken. Da t verwerken ze dan ook vaak in films.Veel van wat er gebeurt heeft een diepere betekenis, die soms idd voor ons westerlingen wat moeilijker te bevatten is. Maar als je regelmatig naar dit soort films kijkt ga je steeds meer begrijpen van de mooie tradities en dergelijke die ze hebben en ga je het ook meer op prijs stellen :wink:

BW
15-08-2004, 15:07
Echt een toppertje deze film. Vooral cinematografisch een van de betere films die ik het laatste jaar heb gezien, en dan vooral het kleurgebruik was erg mooi gedaan! Binnenkort absoluut maar eens even op DVD halen.

Xin
17-08-2004, 06:33
Leuk dat de iedereen de film goed vind. Ik vond er niet veel aan. Ik hou niet van dat wire fu. In de Matrix had het nog een bepaalde functie maar in veel films daarna wordt dat zo overdreven. Het wire fu in deze film vond ik op een gegeven moment echt slaap verwekkend. Lopen over dunne takjes en water, nee dat is niets voor mij.

Geert Jan Alsem
20-08-2004, 13:18
Op comingsoon.net staat nu een leuk interview met Jet Li over Hero, omdat de film nu (eindelijk) ook in Amerika uitkomt:

http://www.comingsoon.net/news/topnews.php?id=6061

Ook heeft hij het een beetje over zijn nieuwe film Danny The Dog, die blijkbaar uit gaat komen onder de titel Unleashed. Zie ook deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=24479).

Ricochan36
24-08-2004, 12:31
Leuk dat de iedereen de film goed vind. Ik vond er niet veel aan. Ik hou niet van dat wire fu. In de Matrix had het nog een bepaalde functie maar in veel films daarna wordt dat zo overdreven. Het wire fu in deze film vond ik op een gegeven moment echt slaap verwekkend. Lopen over dunne takjes en water, nee dat is niets voor mij.


maar de effecten in the matrix zijn gejat uit hk cinema...en het vliegen en lopen over water betekent wel degelijk iets. ....het heeft met de onderdrukking van de chinese bevolking te maken..

Sicco
24-08-2004, 17:06
...en het vliegen en lopen over water betekent wel degelijk iets. ....het heeft met de onderdrukking van de chinese bevolking te maken..

verklaar u nader.....?

Dennis Kuijper
24-08-2004, 19:43
Ik hoor ook veel goeds over deze film,maar is dit een film ala Crouching tiger hidden dragon?Want dan ben ik niet zo happig,want dat kunst en vliegwerk in die film is niet mijn ding.

Ik hoor ook veel over de kleuren vertelling,dit wordt ook in andere films gebruikt maar dan op een andere manier o.a. The glass house.

Mike Philippens
24-08-2004, 19:50
Ik hoor ook veel goeds over deze film,maar is dit een film ala Crouching tiger hidden dragon?Want dan ben ik niet zo happig,want dat kunst en vliegwerk in die film is niet mijn ding.
Nou dan is het misschien niets voor jou... Je kunt 'm ook gewoon een keertje huren en dan zelf beslissen. Dat het kunst en vliegwerk op CTHD lijkt, wil niet zeggen dat de film je niet aanspreekt. De manier van vertellen/spelen kan er voor zorgen dat je deze film wél te pruimen vindt. Ik vind ook niet alle actiefilms ala Die Hard leuk, maar sommigen hebben nét dat ietsje meer dat de film 'beter' maakt. Subjectief natuurlijk, maar you get the point hoop ik.

Daan de G.
24-08-2004, 20:39
ik vond deze helemaal niks, ik hou dan ook totaal niet van dit soort films dus vandaar :)

Mike Philippens
24-08-2004, 23:01
ik vond deze helemaal niks, ik hou dan ook totaal niet van dit soort films dus vandaar :)
En wat is precies de toegevoegde waarde van deze onthulling?

Ricochan36
26-08-2004, 09:50
...en het vliegen en lopen over water betekent wel degelijk iets. ....het heeft met de onderdrukking van de chinese bevolking te maken..

verklaar u nader.....?

je kan het hier lezen

http://filmfocus.wanadoo.nl/films/film_extra.php?id=10909

Ricochan36
26-08-2004, 09:52
ik vond deze helemaal niks, ik hou dan ook totaal niet van dit soort films dus vandaar :)


kijk hem dan ook niet

mjlfadriaans
30-08-2004, 21:15
Vandaag afgekeken, ik was echt stom verbaasd toen ik de trailer voor het eerst zag, toen zag ik beelden bij MM .... kon het niet laten liggen. Ik koop nooit echt films van dit genre, het is meer het artistiek wat ik mooit vind, maar het verhal was nog best goed ook. Toppertje!

Lex v/d Moolen
30-08-2004, 21:21
Ik koop nooit echt films van dit genre, het is meer het artistiek wat ik mooit vind, maar het verhal was nog best goed ook. Toppertje!Voor mij geldt eigenlijk precies hetzelfde, dit is een visueel kunstwerk.

mjlfadriaans
31-08-2004, 07:19
Ik koop nooit echt films van dit genre, het is meer het artistiek wat ik mooit vind, maar het verhal was nog best goed ook. Toppertje!Voor mij geldt eigenlijk precies hetzelfde, dit is een visueel kunstwerk.

Crouching Tiger volgens mij precies hetzelfde, ik had die ook meteen meegenomen .... pas een kwartiertje van gezien .... btw, man wat een typos maak ik daar zeg .... ach, het was laat, ik had net UT2k4 afgesloten, en wilde nog ff snel wat posten voordat ik verder ging met X-files :)!

Ik vond het verhaal trouwens ook best aardig, beter dan verwacht. Crouching TIger begon trouwens ineens in het Engels, maar ff snel op de originele taal gezet.

peter555
31-08-2004, 08:53
Ik koop nooit echt films van dit genre, het is meer het artistiek wat ik mooit vind, maar het verhal was nog best goed ook. Toppertje!Voor mij geldt eigenlijk precies hetzelfde, dit is een visueel kunstwerk.

Helemaal mee eens. Visueel absoluut een topper!! Verhaal ook goed!

Ettepet
31-08-2004, 11:50
Zag er mooi uit. Beetje simpel verhaal, zoals bij de meeste van dit soort films. Typisch dat helden en leiders telkens weer magische krachten krijgen toebedeeld. Deed mij denken aan The King and I, waar Engeland op de kaart zo ongeveer heel Europa in beslag neemt, omdat het anders niet geloofwaardig overkomt op zo'n groot land als Siam. Om al die miljoenen Chinesen te leiden en als 1 persoon invloed te hebben op het verloop van de geschiedenis, moet je natuurlijk wel bovenmenselijk zijn.. :)

chimera01
31-08-2004, 11:59
Hij is net in de cinema in de VS gearriveerd en doet goede zaken bij de box-office.

Ricochan36
01-09-2004, 11:44
Hij is net in de cinema in de VS gearriveerd en doet goede zaken bij de box-office.

en das jammer want dat betekent veel geld voor harvey zweinstein en miramaxe

Geert Jan Alsem
15-09-2004, 19:58
Pffff... zag net reclame voor de DVD van Hero op TV. De film wordt gepromoot met: "Na Crouching Tiger, Hidden Dragon en The Last Samurai..." :roll:

theThinWhiteDuke
15-09-2004, 20:07
Hij is net in de cinema in de VS gearriveerd en doet goede zaken bij de box-office.

en das jammer want dat betekent veel geld voor harvey zweinstein en miramaxe
:confused: hoezo is dat dan jammer?

Edwin V
16-09-2004, 17:01
Pffff... zag net reclame voor de DVD van Hero op TV. De film wordt gepromoot met: "Na Crouching Tiger, Hidden Dragon en The Last Samurai..." :roll:
Ja, gek dat ze Return of the King niet noemen... :wink:

Cyrus the Virus
16-05-2005, 13:20
Is dit een goeie versie van Hero, met leuke en/of lange interessante extra's?

http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=455714

Frank Bedijn
16-05-2005, 13:23
Is dit een goeie versie van Hero, met leuke en/of lange interessante extra's?

http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=455714

Dat is een hele leuke uitgave. Ik heb hem zelf ook. Goed beeld, zeer goed geluid. En genoeg extra's oa een bonusmovie: Last Hero in China.
Het is geen premium box maar wel met zorg 'aangekleed'

Cyrus the Virus
16-05-2005, 14:25
Is die bonus movie zo'n hele lange film? En ik wilde weten of het een digipack was (met boekje)?

Maar alvast bedankt voor je antwoord!

Frank Bedijn
16-05-2005, 14:28
Is die bonus movie zo'n hele lange film? En ik wilde weten of het een digipack was (met boekje)?

Maar alvast bedankt voor je antwoord!

Het is idd een digipack maar er zit geen boekje in. Er zit wel een soort catalogusje in van Aziatische films van 2004.
De bonus film duurt 147 minuten..........

The Omen
16-05-2005, 18:12
Is die bonus movie zo'n hele lange film? En ik wilde weten of het een digipack was (met boekje)?

Maar alvast bedankt voor je antwoord!

Het is idd een digipack maar er zit geen boekje in. Er zit wel een soort catalogusje in van Aziatische films van 2004.
De bonus film duurt 147 minuten..........

Ik zag die versie ook gewoon liggen in een normale keepcase :o , maar als er een digipack van is wil ik hem ook zeker!

Cyrus the Virus
21-06-2005, 20:59
He, heeft die film Last Hero in China verder iets te maken met Hero, dus of het uitmaakt welke je eerst kijkt, qua spoilers o.i.d.? Last Hero in China schijnt minder leuk te zijn, dus kijk ik die namelijk liever eerst. :)

Richard B.
21-06-2005, 21:41
He, heeft die film Last Hero in China verder iets te maken met Hero, dus of het uitmaakt welke je eerst kijkt, qua spoilers o.i.d.? Last Hero in China schijnt minder leuk te zijn, dus kijk ik die namelijk liever eerst. :)
Bedoel je deze film (http://uk.imdb.com/title/tt0108593/combined)?

Volgens mij heeft deze film helemaal niets te maken met Hero.

Marcel den Haan
21-06-2005, 22:02
Lees hier (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1777) mijn review van deze versie en nee die film heeft niks te maken met Hero, behalve dan dat Jet Li erin zit.

Flash
22-06-2005, 10:43
Is die bonus movie zo'n hele lange film? En ik wilde weten of het een digipack was (met boekje)?

Maar alvast bedankt voor je antwoord!

Het is idd een digipack maar er zit geen boekje in. Er zit wel een soort catalogusje in van Aziatische films van 2004.
De bonus film duurt 147 minuten..........

Ik zag die versie ook gewoon liggen in een normale keepcase :o , maar als er een digipack van is wil ik hem ook zeker!

idd.. heb hem 2 weken terug besteld bij FRS en intussen al ontvangen, het is gewoon een keepcase...

Caledonians
22-06-2005, 13:01
Ik zag die versie ook gewoon liggen in een normale keepcase :o , maar als er een digipack van is wil ik hem ook zeker!

idd.. heb hem 2 weken terug besteld bij FRS en intussen al ontvangen, het is gewoon een keepcase...

Heb Hero van de week binnen gekregen in digipack dus hij bestaat wel! Via het forum... Maar in de winkels ligt alleen nog maar de keepcase dus denk dat de digipack OOP is.

Ben trouwens erg benieuwd naar deze film! Heb pas geleden Crouching Tiger, Hidden Dragon gezien en ik verwacht eigenlijk nog meer van deze film! Binnenkort maar eens kijken...

thetramp
23-06-2005, 09:39
kan je in de verste verte niet vergelijken met CTHD

madilu
02-07-2005, 18:42
hey wushu 4 ever ik weet dat je weet wie ik ben ja madilu ja en waneer voeg je me nou toe op je msn we moeten is nodig kletsten over wushu :p

Caledonians
06-07-2005, 20:24
kan je in de verste verte niet vergelijken met CTHD

Heb Hero net gezien en ik kan er genoeg gelijkenissen uithalen hoor. Maar goed het is in ieder geval weer een coole film. Beeld en geluid zijn zelfs super!

Symphony X
14-09-2005, 20:39
Enorm benieuwd naar de film. Heb em namelijk vandaag binnen gekregen.


Verwacht van de deze film(net zo als een paar andere) meer dan van CTHD.


Had vanavond al een paar stukjes gekeken(kon nie wachten :oops: )(de beelden die ik zag waren supermooi), moet namelijk wachten tot vrijdag :lol: .

Marco Dubbeldam
15-09-2005, 17:07
Ik vind dit ook een geweldige film, prachtige beelden!

frank_black
27-01-2006, 16:03
Met school naar de bios gaan om deze film te zien.
Maar vond de film heel moeilijk om af te kijken!
wel mooi gefilmd en de vechtkunst enzo.
kon hem toch niet leuk vinden!


Maar!
Ik had echt helemaal geen zin om die dag een film te kijken.
Was doodmoe.

misschien in de toekomst nog maar eens een kans geven! :)

Symphony X
27-01-2006, 16:06
Met school naar de bios gaan om deze film te zien.
Maar vond de film heel moeilijk om af te kijken!
wel mooi gefilmd en de vechtkunst enzo.
maar kon hem toch niet leuk vinden!

Waarom niet?

Vindt dat ook niet echt een film "om even met je klas te gaan bekijken".

frank_black
27-01-2006, 16:14
Met school naar de bios gaan om deze film te zien.
Maar vond de film heel moeilijk om af te kijken!
wel mooi gefilmd en de vechtkunst enzo.
maar kon hem toch niet leuk vinden!

Waarom niet?

Vindt dat ook niet echt een film "om even met je klas te gaan bekijken".
Nogal langdraadig,
Maar zoals ik al zei dat ik 'm nog een kans moet geven in de toekomst.

(het was verplicht om er naartoe te gaan van school, dus :) )