PDA

Bekijk de volledige versie : dvdsoon levertijd?



joeylee
30-01-2004, 18:19
men dvd was verstuurd op 12/01, nu is het al eind jan en ik heb hem nog altijd niet ontvangen (belgië)
is het normaal dat dit zo lang duurt? men eerste aankoop bij dvdsoon en kmoe me al zorgen maken waar men dvds zijn
dvds waren apart verstuurd dus zal zeker niet aan douane liggen

Lex v/d Moolen
30-01-2004, 18:48
Normaal gesproken zijn ze binnen een week na verzenden binnen.
Misschien ligt ie bij de douane...
Ik zou nog even het weekend afwachten en dan een mailje sturen dat ze niet zijn aangekomen.

Kevin Baeckelandt
30-01-2004, 21:33
Ik woon ook in België en de DVD's ontvang ik altijd 1 week na shipping. De laatste tijd valt het meer en meer voor dat de douane de pakketjes onderschept :cry: , nog maar net tegegekomen met Scarface Giftset (21.81euro douanekosten moeten betalen :evil: ).

Mac Hammer Fan
06-02-2004, 23:27
men dvd was verstuurd op 12/01, nu is het al eind jan en ik heb hem nog altijd niet ontvangen (belgië)
is het normaal dat dit zo lang duurt? men eerste aankoop bij dvdsoon en kmoe me al zorgen maken waar men dvds zijn
dvds waren apart verstuurd dus zal zeker niet aan douane liggen

Wees er maar zeker van dan ze bij de douane liggen.

Vergeet bestellen buiten de EG als je in België woont.
In twee jaar tijd werden de helft van mijn grote bestellingen gestolen, en alle kleine pakjes kwamen aan na twee maand of meer, vergezeld van soms meer dan 100% bastaardtaksen. Het record: een zending tot driemaal toe verstuurd van dezelfde dvds, met 9 maanden wachttijd.

Henk Kruse
10-02-2004, 19:24
4-2 bestelling gedaan bij DVDsoon. 5-2 is deze verscheept. Op 10-2 lag hij bij mij thuis (zonder douane ;-) ).

Ben voor de 2de keer erg tevreden over DVDsoon.

Henk K.

joeylee
16-02-2004, 08:14
dvds nog altijd ni aangekregen :(
heb al mail gestuurd naar dvdsoon maar ze antwoorden dat men "wachttermijn" van 45dagen nog niet voorbij is
kveronderstel dat ofwel onderschept is, ofwel gepikt door de post
sinds wanneer onderscheppen ze 2 dvds die apart verstuurd zijn !!

Christiaan Sauer
03-03-2004, 15:46
Meer dan een maand geleden heb ik The Soprano's bij onze vrienden besteld. Half jan verzonden, en nog niets ontvangen. Had voor firstclass gekozen. Al 2 emails verzonden waar het blijft, en nog niets op gehoord. Weer eens controleren. Heb ik zaterdag mijn dvd nog niet ga ik contact opnemen met MasterCard. Dan vertrouw ik het niet meer (zekere omdat ik geen reactie krijg momenteel van dvdsoon).

Christiaan Sauer
05-03-2004, 09:43
Ik heb ze maar eens een email gestuurd met de mededeling dat mijn dvd maandag bij me bezorgd gaat worden en dat er anders maatregelen getroffen gaan worden. Is mijn dvd maandag niet beschikbaar ga ik contact opnemen met Mastercard.
Ik ga niet betalen voor iets dat ik niet ontvang. Komt de dvd ooit eens aangekakt betaal ik de postbode wel of ik stort het geld wel zo oid.

Mark de Jong
05-03-2004, 09:51
LOTR Gift Set daar pas geleden besteld en dat duurde maar 3 werkdagen. Bij andere DVD's heeft het altijd 5 dagen geduurd (of iets langer).

joeylee
05-03-2004, 17:27
dvds nog altijd niet aangekregen :(
ik heb 2de mail gestuurd naar dvdsoon, ondertussen zijn mijn 45dagen ook voorbij
ik heb al lang betaald......
dit is de eerste en laatste keer dat ik daar bestel !!!
echt frustrerend

Kevin Baeckelandt
05-03-2004, 17:31
dvds nog altijd niet aangekregen :(
ik heb 2de mail gestuurd naar dvdsoon, ondertussen zijn mijn 45dagen ook voorbij
ik heb al lang betaald......
dit is de eerste en laatste keer dat ik daar bestel !!!
echt frustrerend
Ik ben er zeker van dat de DVD's bij de douane liggen, zoals al mijn bestelde DVD's na nieuwjaar bij DVDSoon. Daarom bestel ik niks meer daar. Het was en is een hele goeie shop maar de douane onderschept alles van DVDSoon, terwijl alle boxen en DVD's van DVDPacific, Amazon en EZY er zonder één probleem worden afgeleverd. Ik denk dat DVDSoon wordt gestraft door de jarenlang foutieve facturen :evil:
Maar nogmaals het probleem ligt niet bij DVDSoon maar bij de douane.
Mijn Fantasia Anthology (11/01 shipped) en 7 andere afzonderlijk besteld en verstuurde liggen allemaal bij de douane :cry:

Christiaan Sauer
05-03-2004, 19:48
Ik ga mijn box bij soon denk ik afbestellen (schindler's list) en die ga ik maar opnieuw orderen bij amazon.com. Het is vanzich zelf al een wat duurdere box, en als daar nog eens 19% overheent komt wordt ik helemaal niet blij :)
Verder zijn ze het een beetje aan het verzieken bij me met betrekking tot antwoord geven op gezonden emails. Zelfs geen normale bevestiging dat ze er mee bezig zijn.
Toch jammer dat dit zo fout loopt. Heb er 4 keer eerder besteld, en dat ging geweldig. Nooit geen problemen gehad.

Harry B.
05-03-2004, 19:50
Ik ga mijn box bij soon denk ik afbestellen (schindler's list) en die ga ik maar opnieuw orderen bij amazon.com. Het is vanzich zelf al een wat duurdere box, en als daar nog eens 19% overheent komt wordt ik helemaal niet blij :)
Verder zijn ze het een beetje aan het verzieken bij me met betrekking tot antwoord geven op gezonden emails. Zelfs geen normale bevestiging dat ze er mee bezig zijn.
Toch jammer dat dit zo fout loopt. Heb er 4 keer eerder besteld, en dat ging geweldig. Nooit geen problemen gehad.
Ehm en waarom order je hem dan bij Amazon? Vast niet om de pakkans de verkleinen :wink:

Niels Simons
05-03-2004, 19:53
niet allemaal dvdsoon zo dissen heren...

ik bestel er bijna al mijn regio1,ze zijn vaak t goedkoopst en leveren IN DE REGEL binnen week of 1,5.

heb vorig jaar paar keer gehad dat mijn dvdtjes er 2 maanden over deden,maar dan praat je over 3 dvds op 35/40 stuks of zo...

zullen we dan ook gelijk ezydvd,dvd pacific en zo gaan afzeiken?die hebben standaard een levertijd van maand zo lijkt t...

enige nadeel is dat van dvdsoon nu werkelijk alles gecontroleerd wordt.dus dvds boven 20 euro bestellen is 99 procent kans op invoerheffing.

christiaan,ik denk dak zon schindlers list giftset wel bij soon ga bestellen :twisted:
en zit ook te denken aan die wizard of oz giftset.

mazzel,niels

Lex v/d Moolen
05-03-2004, 19:55
Ik heb nog geen problemen gehad met DVDSoon. Altijd snel binnengekregen na een verzendingsmailtje.
Ik heb er net eentje gekregen van Schindler's List GS, dus ik ben benieuwd. Ik heb voor deze wel voor First Class gekozen.

van Amazon is bij mij wel 2x een pakje onderschept door de douane. Komt ook volgens mij door de koeieletters AMAZON.COM die ze er op zetten en de doosjes altijd veel groter zijn dan de inhoud...

Christiaan Sauer
05-03-2004, 19:58
Ik ga mijn box bij soon denk ik afbestellen (schindler's list) en die ga ik maar opnieuw orderen bij amazon.com. Het is vanzich zelf al een wat duurdere box, en als daar nog eens 19% overheent komt wordt ik helemaal niet blij :)
Verder zijn ze het een beetje aan het verzieken bij me met betrekking tot antwoord geven op gezonden emails. Zelfs geen normale bevestiging dat ze er mee bezig zijn.
Toch jammer dat dit zo fout loopt. Heb er 4 keer eerder besteld, en dat ging geweldig. Nooit geen problemen gehad.
Ehm en waarom order je hem dan bij Amazon? Vast niet om de pakkans de verkleinen :wink:

Inderdaad. Toen ik er over dacht was de tot nu toe enige keer dat een giftset onderschept is een pakketje van: amazon :roll:
En S.L. staat al bij packaging. Dus laat hem nou toch maar staan. Verder zullen de Treasures ook niet makkelijk te vinden zijn. Teveel moeite voor niets dus :)
PS: via first class mag je je pakketje als verloren gegaan beschouwen na 30 dagen toch? Als ik de site goed lees? Die ben ik namelijk voorbij :mrgreen:

Wat waarschijnljk de pakkans vrij groot maakt ;) Zeker bij een pakketje als die van Schindler's List heb je een goede kans dat die eruit gepakt gaat worden :cry:

Kevin Baeckelandt
06-03-2004, 02:38
niet allemaal dvdsoon zo dissen heren...

ik bestel er bijna al mijn regio1,ze zijn vaak t goedkoopst en leveren IN DE REGEL binnen week of 1,5.

heb vorig jaar paar keer gehad dat mijn dvdtjes er 2 maanden over deden,maar dan praat je over 3 dvds op 35/40 stuks of zo...

zullen we dan ook gelijk ezydvd,dvd pacific en zo gaan afzeiken?die hebben standaard een levertijd van maand zo lijkt t...

enige nadeel is dat van dvdsoon nu werkelijk alles gecontroleerd wordt.dus dvds boven 20 euro bestellen is 99 procent kans op invoerheffing.

christiaan,ik denk dak zon schindlers list giftset wel bij soon ga bestellen :twisted:
en zit ook te denken aan die wizard of oz giftset.

mazzel,niels
In België wordt alles onderschept zelfs pakketjes onder de 20 €. Ik heb altijd zeer goede ervaringen gehad met DVDSoon, maar de douane wil dit jaar niet meer meewerken :evil:

joeylee
06-03-2004, 09:16
ik heb het gevoel dat het toch een fenomeen is van laatste tijd dat precies alles wordt onderschept
vroeger gebeurde dat echt zelden
misschien 1 of andere omzendbrief van de bevoegde minister?
of misschien schrik voor bom-pakketen ofzo

Christiaan Sauer
06-03-2004, 17:14
Of gewoon om even wat schrik aan te jagen. Het zou me niets verbazen als over een aantal maanden niet veel meer onderschept wordt :) Dit gaat de douane op den duur te veel geld kosten :)

Harry B.
06-03-2004, 23:00
Dit gaat de douane op den duur te veel geld kosten :)
Laten we het hopen ;)

Christiaan Sauer
08-03-2004, 18:23
Ze hebben emailtje van me ontvangen dat ik de confrontatie aanga en contact ga opnemen met Mastercard.
Niet om het 1 of ander ofzo, maar heb zo eens in de 2 of 3 jaar gewoon zin om echt moeilijk te doen bij dit soort bedrijven. Laatste keer is onderhand al weer 4 jaar geleden. Moeten ze maar niet moeilijk doen als ik geen tijd heb om relaxed te blijven :mrgreen:
Eens kijken of ik mastercard zo gek krijg mijn geld terug te krijgen (6)

Christiaan Sauer
08-03-2004, 18:27
Lekker stelletje daar bij mastercard :roll: :)
Nergens geen fatsoenlijk emailadres te vinden? Moet ik nou gewoon naar mijn bank gaan om dit te regelen? Het lijkt me dat ik bij mc moet zijn?
Maar wel zeer opvallend dat het praktisch onmogelijk is om een adresje te vinden....

edit

je stuurt ze kwaad emailtje en je hebt prompt reactie. Stuur je beleefd emailtje duurt het dagen en dagen, en krijg je nog geen reactie van ze....
En nu binnen uur of 3 of 4 oid

MadBear
12-03-2004, 23:29
Ik heb 2x wat bij DVDSoon besteld, en dat ging beide keren razendsnel. Beide keren standard shipping gekozen. Finding Nemo heb ik op een donderdag besteld, werd vrijdag verzonden en had ik gelijk al die maandag (!) in de bus. Zo snel heb ik het nog nooit gehad van de andere kant van de oceaan :D en dat tegen standard (= gratis momenteel) shipping.

De 2de dvd was niet op voorraad, werd na ongeveer een week verzonden en had ik vervolgens binnen een dag of 5 na verzenden.
Kortom, uitstekende ervaringen, maar ik denk dat je gewoon ook een beetje mazzel met de post moet hebben..

Frenkel
14-03-2004, 08:14
De ruim 20 dvd,s die sins oktober 2003 zijn verzonden zijn op 1 na allemaal binnen 5 werkdagen na verzending aangekomen.
Bij slechts 1 dvd duurde het bijna 3 weken.

Ik begrijp daarom ook niet dat er hier zoveel mensen problemen hebben met DVDsoon.

joeylee
14-03-2004, 09:55
de mensen die problemen hebben met dvdsoon , zijn allemaal toevallig Belgen....

ik denk dat ik eens een klachtmail stuur naar de Post, onlangs was er een postbediende bij Zaventem betrapt op diefstal
misschien is die klojo er vandoor met mijn spullen !!!

Frenkel
14-03-2004, 11:45
de mensen die problemen hebben met dvdsoon , zijn allemaal toevallig Belgen....

Christiaan Sauer woont in vlissingen ...en die heeft behoorlijk wat problemen met DVDsoon

Leon van Stijn
14-03-2004, 11:50
Ik heb enkel met 1 box een probleem gehad. DVD's die gewoon in een envelop werden verstuurd, lagen binnen een week op de mat.

Mac Hammer Fan
20-03-2004, 19:11
de mensen die problemen hebben met dvdsoon , zijn allemaal toevallig Belgen....

ik denk dat ik eens een klachtmail stuur naar de Post, onlangs was er een postbediende bij Zaventem betrapt op diefstal
misschien is die klojo er vandoor met mijn spullen !!!

Wees er maar zeker van dat de douane en het postaal dedouaneringscentrum de hoofdverdachte zijn. Kleine pakjes kreeg ik na twee maanden of later, met 100% taks en van de grote kwam de helft zelfs niet toe.
En teruggestuurde zendingen bereikten de USA niet, of slechts na 4 maanden.
Voor mij is het amen en uit.
En het was niet de Post zelf die de schuldige was, want weinige bestellingen die de douane ontglipten kreeg ik binnen de 10 dagen.
Het is het Postaal Dedouaneringscentrum en de douane zelf die ik voor geen haar meer vertrouw!

Belastingverlaging in België? Dank zij de beleidsbeslissingen van de huidige regering , heb ik nog nooit zoveel bastaardtaksen betaald.

:evil: :evil: :evil: :evil:

joeylee
31-03-2004, 15:19
vanmorgen eindelijk 1dvd aangekregen (verstuurd op 22/01)
dvd kostte 15 euro, ik heb 14,25 euro taxen moeten betalen !!!!

belgische douane is een en al hell :(

Mac Hammer Fan
31-03-2004, 15:43
vanmorgen eindelijk 1dvd aangekregen (verstuurd op 22/01)
dvd kostte 15 euro, ik heb 14,25 euro taxen moeten betalen !!!!

belgische douane is een en al hell :(

de regering (het Ministerie van Financiën) is evenzeer schuldig.
Door hun beleidsbeslissing van ook zendingen beneden de 22 EUR te takseren stapelen de pakjes zich op...
Wat mij echter het meest kwaad bloed zet zijn de TALLOZE verdwijningen van mijn bestellingen in het verleden en het feit dat ze bovenop de 21% BTW en 3% invoertaks nog 9 EUR bastaardtaksen (pardon aanbiedingstaksen) aanrekenen. Dat doet men in Nederland niet.
Veel minder administratie, een betere service en veel meer respect voor de consument.
Vergeet het maar als je in België woont.

De Post zelf is wel bekommerd om de klanten, betaalde een schadevergoeding voor de diefstallen en bleef altijd vriendelijk.
Maar van de douane en het Postaal Dedouaneringscentrum kan ik dat helaas niet zeggen. Ze reageerden vaak niet eens op mijn vragen.
Ook niet bij het Belgische DHL.

Leve Nederland.
(en dat zeg ik als Belg)

Sphinkx
01-04-2004, 14:48
Bij mij hebben ze de 20ste feb een DVD verstuurd. Nu nog steeds niet aangekomen. Het rare is, de 24ste is er nog een DVD verstuurd, en die heb ik al een maand geleden gekregen. Dus ofwel onderschept door de douane, of anders verloren. Nog een weekje wachten en kan gaan klagen bij DVDsoon... Zou het echt wel onbegrijpelijk vinden dat ze een pakketje van 7€ gaan tegenhouden.

Als het pakketje dan toch is tegen gehouden door de douane, weiger ik het gewoon. Het is een DVD van 7€. Als ze daar douanekosten, BTW enz op aanrekenen gaat die DVD mij 3x zoveel kosten dan hij werkelijk kost!

Mac Hammer Fan
01-04-2004, 14:53
10 dollar voor een DVD, en 12 EUR douanekosten heb ik nog meegemaakt.
Hetzij een tak van 120%....
DVDSoon kan er niets aan doen.
Het is de BELGISCHE douane die alles verpest.
Wordt een zending niet onderschept, dan is de levertijd 5-10 dagen.
Anders 2 maanden of meer... of nog erger... "verdwijnt" de zending.

Mac Hammer Fan
01-04-2004, 14:56
10 dollar voor een DVD, en 12 EUR douanekosten heb ik nog meegemaakt.
Hetzij een taks van 120%....
DVDSoon kan er niets aan doen.
Het is de BELGISCHE douane die alles verpest.
Wordt een zending niet onderschept, dan is de levertijd 5-10 dagen.
Anders 2 maanden of meer... of nog erger... "verdwijnt ergens" de zending.

Nog iets, ik heb drie keer een zending geweigerd. Twee keer is hij nooit teruggestuurd en de derde arriveerde terug bij Amazon NA VIER MAANDEN.
Moet ik er nog een tekeningetje bij maken?

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Sphinkx
01-04-2004, 15:10
Ik weet dat DVDsoon daar niets aan kan doen. Maar ik ga toch mooi dat pakketje weigeren. Of hun een papier onder hun neus steken waarop staat dat invoer tot 22€ vrijgesteld is. Papier komt trouwens van de post zelf! Eens nieuwsgierig wat ze daarop zullen antwoorden dan.

Mac Hammer Fan
01-04-2004, 15:33
Ik weet dat DVDsoon daar niets aan kan doen. Maar ik ga toch mooi dat pakketje weigeren. Of hun een papier onder hun neus steken waarop staat dat invoer tot 22€ vrijgesteld is. Papier komt trouwens van de post zelf! Eens nieuwsgierig wat ze daarop zullen antwoorden dan.

Het is niet hun schuld.
Het zijn de b*****s hier in België die vinden dat ze op een Europese maatregel die geldt in vrijwel ALLE andere landen moeten een uitzondering maken.
In alle omringende landen geldt een vrijstelling tot 22 EUR.
Maar onze regering heeft geld nodig. Als ze het langs de ene kant buiten smijten, moeten ze het op één of andere manier terug krijgen.
Vandaar de zeer klantonvriendelijke beslissing van het Ministerie van Financiën.

Dat is ook de reden waarom bv. Play.com naar alle landen van de EU verzendt, behalve naar België.
Het ergste is nog dat je behalve de BTW die 9 EUR bastaardtaksen moet betalen "om het pakje open te doen". Iets wat ze in Nederland bij de POST niet vragen. Ook deze aanbiedingstaks gaat naar de Staat. De Post zelf houdt er niets van over, zeggen ze.

Eigenlijk hadden we al lang een petitie moeten starten.

Jaap22
04-01-2005, 16:19
Duurt het allemaal wat langer bij dvdsoon.com tegenwoordig? Ik heb namelijk 4 dvd's (Garden State, Chicago Bulls, Before Sunrise/Sunset pack en Napoleon Dynamite) in bestelling staan, waarvan de releasedata al verstreken zijn. De bestellingen zijn geplaatst op 20 en 26 december en al de voorgenoemde dvd's staan nog op 'on order'.

Olivier vd D.
18-02-2005, 08:56
Op 25-01-05 is The Matrix Ultimate Collection verscheept, maar ik heb nog altijd niets gezien. Is het dan vrij zeker dat mijn pakketje bij de douane ligt? Mijn bestelling was € 40,-, wat worden dan de douanekosten eventueel?


Zojuist een brief van PTT Post (zeker oude formulieren die nog opgemaakt moesten worden) ontvangen dat er een pakketje uit het buitenland voor mij is gearriveered en of ik ff bijgevoegd formulier voor de douane wil invullen. Mijn haren gaan echt recht overeind staan van dit soort bureaucratisch rotzooi. Het formulier is grotendeels erg onduidelijk voor mij. Maar goed, doe ik er verstandig aan het formulier zo waarheidsgetrouw in te vullen of loont het de moeite om een en ander wat te manipuleren om de meerkosten te drukken?

ymmv
18-02-2005, 20:09
Ik heb hetzelfde: ook een Matrix-set van dvdsoon die bij de douane blijkt te liggen. Ik ga wel netjes de juiste waarde doorgeven. Het staat namelijk zo stom als je een veel te lage waarde opgeeft, terwijl een veel hoger bedrag gewoon op de adressticker op het pakketje staat. Ik ben bang dat de douane daar niet in zal trappen.

Olivier vd D.
19-02-2005, 09:29
Ik heb hetzelfde: ook een Matrix-set van dvdsoon die bij de douane blijkt te liggen. Ik ga wel netjes de juiste waarde doorgeven. Het staat namelijk zo stom als je een veel te lage waarde opgeeft, terwijl een veel hoger bedrag gewoon op de adressticker op het pakketje staat. Ik ben bang dat de douane daar niet in zal trappen.
Ja, ik ga ook de juiste waarde opgeven. Ik ben alleen bang dat ik € 12,- inklaringskosten aan TPG Post ook nog zal moeten betalen. En daar voel ik bijzonder weinig voor, maar goed....anders krijg ik het pakje niet denk ik.

Jeroen vS
20-02-2005, 12:24
Duurt het allemaal wat langer bij dvdsoon.com tegenwoordig? Ik heb namelijk 4 dvd's (Garden State, Chicago Bulls, Before Sunrise/Sunset pack en Napoleon Dynamite) in bestelling staan, waarvan de releasedata al verstreken zijn. De bestellingen zijn geplaatst op 20 en 26 december en al de voorgenoemde dvd's staan nog op 'on order'.

Ik heb net een order gecanceled en opnieuw geplaatst bij CD WOW. DVDsoon is de laatste tijd erg traag geworden. Hebben meer mensen daar last van. Een DVD die "In Stock" is heeft toch geen 3 weken of meer nodig om verstuurd te worden?

D.R.
24-02-2005, 10:33
..Blijkbaar wel.. Ik heb sinds eind januari een film op pending staan die "in stock" zou zijn. Nu heb ik 2X een mailtje gehad waarin stond dat de dvd "in transit" was (ik weet niet wat ze gebruiken als vervoermiddel van hun andere magazijn.. Huifkar??) en nu is ie ineens "on order".
Dit is de laatste keer dat ik daar heb besteld!

Jeroen vS
24-02-2005, 11:13
..Blijkbaar wel.. Ik heb sinds eind januari een film op pending staan die "in stock" zou zijn. Nu heb ik 2X een mailtje gehad waarin stond dat de dvd "in transit" was (ik weet niet wat ze gebruiken als vervoermiddel van hun andere magazijn.. Huifkar??) en nu is ie ineens "on order".
Dit is de laatste keer dat ik daar heb besteld!

Ik had Daredevil (4 weken geleden) besteld en Miami Vice Season 1 (3 weken geleden). Daredevil heb ik maar gecancelled en bij CD WOW besteld en die is na twee dagen gewoon onderweg. Met Miami Vice heb ik hetzelfde gedaan, want die stond ook een hele tijd op "In Transit" en vervolgens weer "On Order". Nu maar hopen, dat ook deze een dezer dagen op de bus gaat.

Leon van Stijn
24-02-2005, 17:21
..Blijkbaar wel.. Ik heb sinds eind januari een film op pending staan die "in stock" zou zijn. Nu heb ik 2X een mailtje gehad waarin stond dat de dvd "in transit" was (ik weet niet wat ze gebruiken als vervoermiddel van hun andere magazijn.. Huifkar??) en nu is ie ineens "on order".
Dit is de laatste keer dat ik daar heb besteld!

Ik heb hetzelfde met AvP, ook van In Transit naar On Order. Terwijl als ik nu kijk, is Avp gewoon in stock. :roll:

Het is dat de prijzen erg aantrekkelijk zijn, dan wil ik wel de trage verwerking van de orders op de koop toe nemen.

D.R.
05-03-2005, 16:35
..Blijkbaar wel.. Ik heb sinds eind januari een film op pending staan die "in stock" zou zijn. Nu heb ik 2X een mailtje gehad waarin stond dat de dvd "in transit" was (ik weet niet wat ze gebruiken als vervoermiddel van hun andere magazijn.. Huifkar??) en nu is ie ineens "on order".
Dit is de laatste keer dat ik daar heb besteld!

Ik heb hetzelfde met AvP, ook van In Transit naar On Order. Terwijl als ik nu kijk, is Avp gewoon in stock. :roll:

Het is dat de prijzen erg aantrekkelijk zijn, dan wil ik wel de trage verwerking van de orders op de koop toe nemen.

En Heb je AvP inmiddels al binnen? Bij mij is ie nu van "on order" weer terug naar "in transit" .. Als het nu een zeldzame titel betrof.. Dit is echt belachelijk.

Leon van Stijn
05-03-2005, 18:37
Nee, bij mij staat ie ook weer op In transit (al weer een week ofzo). De andere titels die ik had besteld zijn gisteren verstuurd, en die stonden maar 1 dag In transit :roll:

Jeroen vS
05-03-2005, 21:34
Nee, bij mij staat ie ook weer op In transit (al weer een week ofzo). De andere titels die ik had besteld zijn gisteren verstuurd, en die stonden maar 1 dag In transit :roll:
Eén ding vind ik wel weer ok. Als ze versturen heb je je spullen wel snel. Bij mij nooit langer dan drie dagen.

Leon van Stijn
06-03-2005, 10:14
Nee, bij mij staat ie ook weer op In transit (al weer een week ofzo). De andere titels die ik had besteld zijn gisteren verstuurd, en die stonden maar 1 dag In transit :roll:
Eén ding vind ik wel weer ok. Als ze versturen heb je je spullen wel snel. Bij mij nooit langer dan drie dagen.

Da's wel weer zo. Maar tegenwoordig mag je toch eigenlijk wel verwachten dat, als een DVD op voorraad is, dat ie snel wordt verstuurd door de winkel en dat ie snel binnen is is. :wink:

Jeroen vS
06-03-2005, 14:34
Nee, bij mij staat ie ook weer op In transit (al weer een week ofzo). De andere titels die ik had besteld zijn gisteren verstuurd, en die stonden maar 1 dag In transit :roll:
Eén ding vind ik wel weer ok. Als ze versturen heb je je spullen wel snel. Bij mij nooit langer dan drie dagen.

Da's wel weer zo. Maar tegenwoordig mag je toch eigenlijk wel verwachten dat, als een DVD op voorraad is, dat ie snel wordt verstuurd door de winkel en dat ie snel binnen is is. :wink:
Absoluut. Of op zijn minst een net mailtje met de reden van de vertraging. Zo kreeg ik van CD WOW netjes een mailtje, dat de verzending van Miami Vice vertraging had opgelopen en dat deze alsnog een paar dagen later op de post zou gaan.

R Klemkerk
28-04-2005, 18:00
Godsamme, mijn Southpark box S1 staat nu al 2 weken "On Order".

Ik ga direct eens mailen hoe het zit, anders kunnen ze die box in hun aarsch schuiven.

Mark de Jong
28-04-2005, 18:11
En dat terwijl er nog wel beloofd is dat de levertijden 'versneld' zouden worden. Ik zit inmiddels ook alweer enkele weken te wachten op wat orders. De meesten staan nog steeds op "On Order". Dat gaat nog wel even duren helaas.

tand
23-07-2005, 16:16
Wat ik niet kan accepteren..bij het bestellen was de product nog gewoon in stock. En nadat ik het had besteld ineens on order!!
Kan gewoon niet. Ik begin die gast ZO verschrikkelijk zat te worden.

Rody05
23-07-2005, 16:22
Ik bestel er ook nooit meer, alleen maar als er een ontzettend koopje is, zoals laatst met die LOTR:FOTR Giftsets.

Klote bedrijf.

Headhunter
27-07-2005, 14:33
Even een snel vraagje. Ik weet dat ik het wel eens eerder hier gelezen heb op he forum, maar kan het zo snel niet meer vinden... Schrijft DVDsoon geld van je creditcard af op het moment dat je een bestelling plaatst of op het moment dat een bestelling verzonden wordt? Wat als je de boel annuleert?

Rody05
27-07-2005, 14:40
Even een snel vraagje. Ik weet dat ik het wel eens eerder hier gelezen heb op he forum, maar kan het zo snel niet meer vinden... Schrijft DVDsoon geld van je creditcard af op het moment dat je een bestelling plaatst of op het moment dat een bestelling verzonden wordt? Wat als je de boel annuleert?

Wordt van je CC afgeschreven op het moment van order.
Als je de boel annuleert dan wordt dat omgezet in een tegoed bij DVDsoon. Wordt dus niet teruggestort op je CC.

Ze bewaren nl je CC gegevens niet op hun servers.
Daarom moet je dus elke x je CC gegevens invullen.

Play.com bewaar die wel en heb je dus niet elke x je CC gegevens nodig.
En daar wordt het dus pas afgeschreven op moment van verzending en kan je alles nog annuleren als het nog niet verzonden is.

Qzyn
27-07-2005, 15:29
Even een snel vraagje. Ik weet dat ik het wel eens eerder hier gelezen heb op he forum, maar kan het zo snel niet meer vinden... Schrijft DVDsoon geld van je creditcard af op het moment dat je een bestelling plaatst of op het moment dat een bestelling verzonden wordt? Wat als je de boel annuleert?
Sinds vorige week is het ook niet meer mogelijk om je geld terug op je CC te laten storten door Soon. Je krijgt nu slechts store credit, waardoor je van dat geld iets anders kunt bestellen bij Soon (uiteraard voor de nu geldende hogere prijzen).

Ik vrees dat we ons geld kwijt zijn en dat we ook naar de bestellingen kunnen fluiten.

Headhunter
27-07-2005, 17:16
Thanks voor de info! Ik had via een ander forummember daar wat besteld en zijn eigen order staat ook nog op 'pending'. De DVD in kwestie (Amores Perros) heb ik inmiddels ook al een tijdje terug op eBay gekocht. Hoe dan ook, ik word een beetje ziek van die gasten bij Soon...

Qzyn
13-08-2005, 08:36
DVDSoon heeft zijn regels vernieuwd:

We are happy to announce the implementation of our new payment system. Due to popular demand, your orders will now be charged at the time of shipment instead of at the time of the order.

However, due to compatibility and accounting reasons all pending orders had to be canceled. Unfortunately it was impossible to overlap the two different payment systems. Credits have been issued to your DVDSoon account so that you may replace your orders once again.

Refunds
No refunds will be issued by DVDSoon.com.

Manufactural defect
Once we receive a signed affidavit, along with the defective product, we will issue a non-refundable credit to your DVDSoon.com client account. Please note that we do not reimburse the return shipping fee.

Mistakes in orders
Unfortunately, errors do happen. If you receive an item that you did not order, we will replace it if: (...)
Please note that we do not reimburse the return shipping fee.

Fidelity iCard
We regret to inform our clients that we have had to withdraw the fidelity iCard from all of our clients. For those who are iCard holders, a credit will be issued according to the remaining amount of months as well as the use of your membership as form of compensation for the loss of your card.


Dit is echt de bloody limit. :evil:

Mark de Jong
13-08-2005, 09:53
Meteen even een mail gestuurd dat ik ze een week de tijd geef om het geld terug te boeken naar mijn creditcard. Als ze daar niet in slagen, ben ik geen klant meer daar. Maar zo te zien mis ik dan ook niet meer veel. Tijd voor een nieuwe online winkel.

Mark de Jong
13-08-2005, 10:00
Nee, heb maar besloten ze niet eens een week te geven.

Zojuist even met Visa gebeld; of ze moeten de DVD's leveren of ze moeten het geld terugboeken. Meteen maar even een brief op de post gedaan richting Visa met de transacties die ze moeten terughalen.

Daag DVDSoon. Dit wordt echt te gek.

Iemand nog leuke tips voor andere, goedkope(re), maar snellere webwinkels ?

Dennis V.
05-10-2005, 08:47
Wat een ontzettend raar bedrijf !
Laten jullie weten als het gelukt is om het geld via Visa of Mastercard terug te vorderen ?

Ik heb gelukkig nog nooit iets bij dvdsoon besteld omdat ik alleen R2 lust.

Jeroen vS
05-10-2005, 19:54
Of het goedkoper is weet ik niet, maar ik heb de laatste 2-3 keer mijn DVD's bij CD-WOW besteld. En dat ging erg snel. DVDsoon.com daar ben ik al in geen maanden meer geweest.