PDA

Bekijk de volledige versie : hk 2550 vraagje



Gerwin Wilterdink
31-01-2004, 09:52
hallo ik heb een vraagje

ik kan voor een leuk prijsje de hk 2550 krijgen 295 euri
is dit een vooruitgang ten opzichte van de jvc rx 8022r die ik nu heb?????



ik heb nu in bezit:

jvc rx 8022r
Pioneer 656 dvd

Rob Eric Blank
03-02-2004, 15:58
Ja ik vind het een verbetering en zeker een aardig prijsje.
Welke Receiver heb of wil je eraan gaan hangen?

jokey
03-02-2004, 16:24
Volgens mij bedoelt de TS dat ie zijn JVC receiver evt. wil vervangen door de AVR2550. ;)

Rob Eric Blank
03-02-2004, 18:56
Ok...Was ook niet duidelijk of het een AVR2550 (receiver) of een DVD2550 (dvd speler) was.
Met die JVC ben ik niet zo bekend, maar ik weet dat HK bekend staat om zijn goede audio kwaliteiten (toch wel beter als JVC) en met de mijn Receiver ben ik zowel met audio als met DVD heel erg tevreden.
Wat voor boxen komen er aan die receiver te hangen?

Gerwin Wilterdink
03-02-2004, 19:00
sorry


ik bedoelde de receiver avr 2550
er komt een infinity modulus setje aan te hangen

jokey
03-02-2004, 19:29
Infinity en HK schijnt erg goed te matchen heb ik al diverse keren gelezen. (Infinity hoort ook bij de Harman groep; dat is overigens geen garantie voor een goede match)

Rob Eric Blank
04-02-2004, 11:07
Volgens mij hoorde JBL daar ook bij, maar in de handleiding van HK wordt zowel Infinity als JBL aangeraden.

Deze Receiver lijkt me een verbetering tov. die JVC en voor een zacht prijsje. Heb mijn Receiver toch voor wat meer Eurootjes moeten aanschaffen. Volgens mij heb je een redelijke deal en je luidsprekers passen er ook goed bij.

Gerwin Wilterdink
04-02-2004, 13:52
oke thanx

laat nog wel horen wat het is geworden

jokey
04-02-2004, 17:15
Volgens mij hoorde JBL daar ook bij
Klopt.


Harman International is a company of listeners. With audio products that carry the Harman Kardon, JBL, Infinity, Revel, Audioaccess, Lexicon, Mark Levinson, Madrigal Imaging and Proceed names, we're dedicated to the accurate recording of sound in professional studios, the precise amplification and playback of sounds in concert halls and movie theaters around the world, as well as to the flawless reproduction of music in homes, cars, and computers.

oskar
05-02-2004, 05:01
ik heb nu ook de HK avr 2550S en dvd 2550S
ik vind het een super reciever en duur issi niet
over de boxen: in het boekje worden infinity en JBL aangeraden...

Rob Eric Blank
05-02-2004, 11:07
ik heb nu ook de HK avr 2550S en dvd 2550S
ik vind het een super reciever en duur issi niet
over de boxen: in het boekje worden infinity en JBL aangeraden...

Deze set is ook wel aardig goedkoper geworden tov. een aantal maanden terug (is nu met alle HK Receivers zo), daar baal ik eigenlijk wel een beetje van. Dat scheelt toch snel zo'n 40%.

Oskar wat voor boxen heb jij aan die set hangen?
Ik ben er nog steeds erg tevereden over en met een goeie film geniet en verbaas ik me nog steeds over de surround effecten. Ook het gehele geluidsspectrum wat ik nu hoor is mooier en beter dan dat ik voorheen hoorde. Dus ja ik ben nog erg blij met mn aankoop, jammer dat de prijzen ontzettend zijn gedaald.

Oskar jij had toch ook een beamer en wilde progessive scan speler hebben, werkt dat een beetje met een DVD2550S?

The_Chief
12-02-2004, 07:38
Ik zit er zelf aan te denken om zo'n Harman Kardon 2550 receiver te hangen aan mijn magnat motion 144 zuilen, maar ik heb geen idee of dit een geschikte combinatie is. Kan iemand mij hierover adviseren?

Rob Eric Blank
12-02-2004, 08:09
Ik zit er zelf aan te denken om zo'n Harman Kardon 2550 receiver te hangen aan mijn magnat motion 144 zuilen, maar ik heb geen idee of dit een geschikte combinatie is. Kan iemand mij hierover adviseren?
Persoonlijk weet ik niet of Magnat lekker klinkt met HK. Dat zou je eigenlijk zelf moeten gaan luisteren. REceiver Speaker combinatie kan veel verschil maken, maar het is ook een kwestie van smaak. Misschien vind jij het super klinken en ik iets minder, dus probeer vergelijkbare speakers aan die Reciever te hangen in de audiozaak.