PDA

Bekijk de volledige versie : Khartoum [DVD]



Koen Koene
01-02-2004, 10:50
Khartoum [DVD]

Charlton Heston als generaal Gordon in deze historische spektakelfilm uit 1966.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1426)

Ettepet
01-02-2004, 14:47
Al jaren voor 'Bowling for Columbine' hebben films met Charlton Heston een groot deel van mijn waardering verloren. Ben blij geen enkele film van/met hem te bezitten tussen mijn 280 titels.

Sorry voor dit commentaar bij een verder prima review..

Frank Gozeling
01-02-2004, 21:01
Dan denk ik toch dat je een aantal belangrijke films / klassiekers aan jouw collectie ontbreken, zoals:

Ben-Hur
The Ten Commandments
El Cid
Khartoum
Planet of the Apes
Soylent Green
Will Penny

Wellicht kan je discussieren over een acteur z'n politieke achtergrond, maar dat doet niets af aan Charlton Heston's belangrijke bijdrage aan de filmgeschiedenis.

Alex van den Berg
02-02-2004, 00:36
Wanneer we films op de politieke achtergronden van de makers moeten beoordelen, dan kunnen we deze site wel meteen dichtgooien...
Het gebeurt al veel langer, maar zeker sinds 11-9-2001 wordt de Amerikaanse filmindustrie flink gemanipuleerd door de overheid om vooral zoveel mogelijk vriendelijke, behulpzame en krachtige politiemensen en militairen in beeld te brengen. Daarnaast is het zeer wenselijk dat de "vijand van de staat" toch maar zo gewelddadig, hebberig en dom mogelijk wordt neergezet...
Nee... Als we dat erbij gaan betrekken dan is niet alleen meneer Heston een duiveltje... :twisted:

Hoe dan ook... Tot nu toe kan ik, ondanks mijn politieke overtuiging, met volle teugen genieten van vele Amerikaanse films en moet ik volmondig toegeven dat er vele films van Charlton Heston in mijn collectie rondzwerven... waaronder ook deze!

En met schaamte moet ik bekennen dat hij al 2 maanden op de stapel "ongezien" ligt... :oops: ... maar daar gaat na deze review zeker snel verandering in komen! (y)

Ettepet
02-02-2004, 10:11
Dan denk ik toch dat je een aantal belangrijke films / klassiekers aan jouw collectie ontbreken, zoals:

Ben-Hur
The Ten Commandments
El Cid
Khartoum
Planet of the Apes
Soylent Green
Will Penny
El Cid en Soylent Green zal ik misschien missen, maar Ben-Hur etc. doen me weinig. Dan kijk ik liever naar Spartacus, Gladiator, LOTR of andere epische films.

tolpol
02-02-2004, 17:15
Dan denk ik toch dat je een aantal belangrijke films / klassiekers aan jouw collectie ontbreken, zoals:

Ben-Hur
The Ten Commandments
El Cid
Khartoum
Planet of the Apes
Soylent Green
Will Penny
El Cid en Soylent Green zal ik misschien missen, maar Ben-Hur etc. doen me weinig. Dan kijk ik liever naar Spartacus, Gladiator, LOTR of andere epische films.

LOTR ? Heb je dit interview met John-Rhys Davies (Gimli) al gelezen ?

http://www.nationalreview.com/comment/beard200312170849.asp

Peter van 't Wout
30-11-2006, 15:53
Geweldige film,
hoop dat er nog eens een Special Edition van komt met geremastered beeld en geluid(DTS OF DD 5.1!)!