PDA

Bekijk de volledige versie : Al Pacino



Rob Eric Blank
02-02-2004, 11:01
Persoonlijk vind ik Al Pacino een van de beste acteurs in Hollywood en ik ben benieuwt wat andere mensen zijn beste films vinden.

Mijn persoonlijke top 5 van Al Pacino films

1. The Godfather (deel I, II en II)
2. Donnie Brasco
3. Scarface
4. Carlito's Way
5. The Devil's Advocate

Pietse
02-02-2004, 11:30
Als je echt een Pacino fan bent is jouw top 5 wel erg onbegrijpelijk, zeker nog niet alles van hem gezien. Zo hoort HEAT er zeker in, en donnie brasco is erg matig, zowel pacino als de hele film. Ook Carlito's Way is erg matig (soort scarface, maar veel slechter)

1: HEAT
2: The Godfather part I
3: Scent of a woman
4: Dog Day Afternoon
5: Scarface

Ik moet wel zeggen dat er weinig goeds uit zijn handen komt de laatste tijd, erg jammer.

Rob Eric Blank
02-02-2004, 11:36
Ik vind het stuk van Donnie Brasco echt erg goed op het moment dat hij weet dat hij vermoord zal gaan worden.
Heat vond ik zeker ook wel erg sterk, maar het greep me niet echt heel erg aan.

Ja helaas de laatste tijd toch wel mindere films van Al Pacino. Recruit was ook niet echt om over naar huis te schrijven.

mradem
02-02-2004, 11:42
Als je echt een Pacino fan bent is jouw top 5 wel erg onbegrijpelijk, zeker nog niet alles van hem gezien. Zo hoort HEAT er zeker in, en donnie brasco is erg matig, zowel pacino als de hele film. Ook Carlito's Way is erg matig (soort scarface, maar veel slechter)

1: HEAT
2: The Godfather part I
3: Scent of a woman
4: Dog Day Afternoon
5: Scarface

Ik moet wel zeggen dat er weinig goeds uit zijn handen komt de laatste tijd, erg jammer.

Omdat joufavo film er niet bijstaat betekent toch niet dat hij geen Pacino fan kan zijn. Heat is zeker een goede film hoor maar ook niet mijn top3.
Scarface is voor mij toch echt de beste film van Pacino en 1 van de beste die ik ooit gezien heb.

Zo vind ik Carlito's way ook een prima film. Geen scarface maar wel vermakelijk. The recruit heb ik ook erg van genoten.

Zo zie je maar dat meningen nogal verschillend zijn. Maar dat houdt niet in dat iemand geen fan kan zijn van een bepaalde acteur, genre etc.

Stanley
02-02-2004, 11:46
The Godfather 2
The Godfahter
Dog day Afternoon
Scarface (Beetje matig verhaal maar geweldig geacteerd)
Scent of a Woman (geen super film maar wel super geacteerd van meneer Pacino)

En deze komen er dan nog achteraan:

Carlito´s way sterke film
Heat, wel leuke film maar niet geweldig
En Donnie Brasco was zeker een goede film

Jelger
02-02-2004, 11:57
1. The Godfather part I & II
2. Scarface
3. The Godfather part III
4. Serpico
5. Heat

Maar eigenlijk is een top vijf niet genoeg: The Devils advocate, Scent of a Woman, Carlito's Way, Any Given Sunday, Donnie Brasco en Glengarry Glen Ross horen er zeker ook in :(

Joe
02-02-2004, 16:38
Qua film:
1 Godfather Part II
2 Godfather
3 Heat
4 Donnie Brasco
5 Carlito's Way

Qua acteerprestatie Pacino:
1 Godfather Part II
2 Godfather
3 Donnie Brasco
4 Heat
5 Carlito's Way

Kanttekening: Ik moet Dog Day Afternoon nog zien

theThinWhiteDuke
02-02-2004, 16:42
Mijn top 5 in random order:
Godfather Trilogy
Scent of a Woman
Scarface

Jaap22
02-02-2004, 16:52
In volgorde van waar ik hem het best in vind spelen:

1. Scarface
2. Godfather Trilogy
3. Glengarry Glen Ross
4. Heat
5. Carlito's Way

Remco87
02-02-2004, 16:53
Heb pas de volgende films van hem gezien:

Scarface
Carlito's Way
The Recruit
Insomnia

Op DVD heb ik nog Any Given Sunday maar die moet ik nog kijken.

Ook heb ik lang geleden Heat gezien, die kon me toen niet echt boeien, wil hem daarom binnenkort nog een keertje kijken.

Maar ik kan dus zeker niet overal over mee praten, maar ik kan wel zeggen dat ik Al Pacino een meesterlijke acteur vind. :D

Remco

Lex v/d Moolen
02-02-2004, 17:47
Scarface
Godfather trilogy
Donnie Brasco
Insomnia
Glengarry Glen Ross

Rob P.
02-02-2004, 18:29
Al pacino heeft voor vele verschillende type-karakters de perfectie weten te bereiken. Aan de hand van zijn interpertaties en perfomances zullen nog vele duidelijke en soms wat minder voor de hand liggende imaties volgen. Zo zijn er:

1 -- Godfather 2 Lijkt me duidelijk. Weinig acteurs komen ook maar in de buurt van deze maffioso. Zelfs beter dan zijn"vader" Vito.
2 -- Scarface de cartooneske karikatuur van een film-gangster Tony Montana is natuurlijk een legende, en dat komt voor 90% op de rekening van Al.
3 -- Serpico De perfecte "good cop fighting the system". Vele thrillers die je nu in de videotheek ziet liggen, waarin een agent moet vechten tegen corruptie, list en bedrog, laten zich door Serpico inspireren. Pacino zal in zijn latere rollen ook terugvallen op trekjes van dit karakter. (Heat bv)
4 -- Dog Day Afternoon Zijn meest veelzijdige performance. Ook hier zien we weer de perfecte uitvoering van een latere karakter standaard. De gijzelaar die sympathie weet te verdienen van de kijker. Uren opgesloten met zijn gegijzelde wordt er een unieke en vervreemde band opgebouwd.
5 -- Scent of A woman Er zijn misschien betere films te bedenken, maar de prestatie van Pacino is in deze film natuurlijk weer fenomenaal. De charismatische luitenant spettert van het scherm en neemt je mee langs geloofwaardige hoge pieken en diepe dalen.

andrebin
02-02-2004, 18:50
Sorry top 5 gaat niet genoeg zijn

Godfather Trilogy
Scent of a Woman
Dog Day Afternoon
Scarface
Heat
Serpico
Carlito's Way
Any Given Sunday

Andre

Renny Collard
02-02-2004, 21:51
Top 5 qua film voor mij;
1. Godfather 2
2. Godfather
3. Scarface
4. Heat
5. Carlito's Way

Qua acteer prestatie;
1. Godfather
2. Godfather 2
3. Scent of A Woman
4. Scarface
5. Dog Day Aftermoon

Trouwens, heerlijk dit soort topics :wink:

Daan de G.
03-02-2004, 11:37
Heb pas de volgende films van hem gezien:

Scarface
Carlito's Way
The Recruit
Insomnia

Op DVD heb ik nog Any Given Sunday maar die moet ik nog kijken.

Ook heb ik lang geleden Heat gezien, die kon me toen niet echt boeien, wil hem daarom binnenkort nog een keertje kijken.

Maar ik kan dus zeker niet overal over mee praten, maar ik kan wel zeggen dat ik Al Pacino een meesterlijke acteur vind. :D

Remco

Koop dan maar gauw de Godfather box ;)

The_Chief
03-02-2004, 11:56
1. The Godfather
2. Donnie Brasco
3. Scarface

Dat is mijn Pacino top 3. Ik heb wel meer pacino films gezien, maar een top5 vind ik altijd zo moeilijk vast te stellen ;)

Ro1671
03-02-2004, 18:57
#1 Scarface
#2 Godfather II
#3 Any Given Sunday
#4 Heat
#5 Serpico

GalO
03-02-2004, 19:29
1. Scarface
2. Devils Advocate (Aleen al door de laatste scene)
3. Heat
4. Godfather 2 en 3
5. Donnie Brasco

Coen Vermeer
03-02-2004, 19:51
Als je echt een Pacino fan bent is jouw top 5 wel erg onbegrijpelijk, zeker nog niet alles van hem gezien. Zo hoort HEAT er zeker in, en donnie brasco is erg matig, zowel pacino als de hele film. Ook Carlito's Way is erg matig (soort scarface, maar veel slechter)

1: HEAT
2: The Godfather part I
3: Scent of a woman
4: Dog Day Afternoon
5: Scarface

Ik moet wel zeggen dat er weinig goeds uit zijn handen komt de laatste tijd, erg jammer.

dat is niet zo. Het blijft een mening. Persoonlijk vind ik carlitos way beter dan scarface. Persoonlijk vind ik paciano in heat niet zo goed. Kijk eens naar de niro in die film. IIG mijn top 5 van zijn beste rollen:

1: Dog day afternoon
2. Godfather I
3. Carlitos way
4. Glengarry Glen Ross
5. Scarface

Bob Hiemstra
03-02-2004, 21:50
Mijn top 5:

1. The Godfather part II
2. The Godfather
3. Dog Day Afternoon
4. Donnie Brasco
5. Insomnia

Insomnia vond ik zijn laatste goede film.

fleshi
06-02-2004, 15:48
Mijn top 5:

1. The Godfather collectie
2. Scarface
3. Carlito's way
2. Donnie Brasco
3. City Hall

Rolon
06-02-2004, 16:13
1. Scarface
2. The Godfather's
3. Heat

zijn toch mijn meest favorieten. Deze films zullen mij nooit gaan vervelen.


Eervolle vermeldingen:
Devils advocate, Carlito's way, Scent of a Woman, Dog day afternoon, S1m0ne, Any given sunday, Sea of love

Persoonlijk teleurstellingen: The Insider (goede film, maar kan me niet identificeren met Pacino), Donnie Brasco (goed concept, matig uitgewerkt).

Rob Eric Blank
25-02-2004, 14:19
Donnie Brasco (goed concept, matig uitgewerkt).
Ik vond Donnie Brasco echt sterk, alleen jammer dat de DVD zo slecht is. Ook een zeer goeie rol van Johnny Depp. Persoonlijk vind ik Donnie Brasco 1 van de meest ondergewaardeerde films. Erg jammer

VdB
25-02-2004, 14:59
the godfather part II
the godfather
Devil's Advocate
Scarface
Heat

Kees Hoekerd
17-11-2004, 13:58
top 5

1. Carlito's way
2. Godfather 2
3. The Godfather
4. The Godfather part 2
5. Scarface

(donnie brasco,Godfather part 3,the recruit zijn ook allemaal goeie films)

verder heb ik hier nog heel wat onbekeken Pacino films liggen:

-Sea of Love
-Scent of a woman
-Any given sunday
-Devil's advocate

David L.
17-11-2004, 14:35
Mijn favorieten in willekeurige volgorde:

#Serpico
#Godfather 1+2
#Dog Day Afternoon
#Heat
#And Justice For All

Maar eigenlijk is iedere film met hem al het bekijken waard.... 8)

edit: Ik vergeet Panic in Needle Parc....domdomdom, waanzinnige film! :oops:
(en Glenngary Ross is ook een toppertje, maar dat komt door Mamet...)

Marco Dubbeldam
17-11-2004, 15:17
Hmm, moeilijk.

1: The godfather trilogy
2: Scarface
3: Heat
4: The insider
5: Carlito's way.

Glengarry Glenn Ross lijkt me ook goed, maar heb ik nog niet gezien. Hetzelfde geldt voor Insomnia en Dog day afternoon...

Kars
18-11-2004, 10:42
Acteren:

1. Glengarry Glenn Ross
2. The Godfather
3. The Insider
4. Serpico
5. Scarface

Film:

1. The Godfather
2. Glengarry Glenn Ross
3. Serpico
4. The Insider
5. The Godfather II

Kees Hoekerd
22-11-2004, 17:40
gisteren Scent of a woman gezien.

Al Pacino speelt weer goed als altijd en die jongen was ook geen slechte acteur.

wel was de film soms saai( Al Pacino die tegen de jongen preekt door allemaal bullshit uit te kramen),ik hou al niet echt van dramafilms,daar kan het ook aan liggen.

ook vind ik de oscar voor beste acteur wat overdreven,Al Pacino heeft toch zeker in betere films gespeeld.(ook acteerde Pacino soms wat overdreven,jammer)

Maar toch heeft de film me verder wel kunnen boeien,en het einde was ook geslaagd.

7

Z-Man
22-11-2004, 20:53
Mn favoriete Pacino's in random order:

Scarface
Godfather trilogy
Dog Day Afternoon
The Insider
Any Given Sunday
The Devil's Advocate (matige film, geweldige rol)

Tom L.
22-11-2004, 21:03
1. Any given sunday
2. Godfather 3 (vond deze rol moeilijker om te acteren dan de eerdere 2 films)
3. the Devil's Advocate
4. Insomnia (beetje warrige film, maar lijkt me o zo moeilijk om te acteren)
5. the Godfather 1

Ron kars
23-11-2004, 08:11
1. The Godfather
2. The Godfather Part II
3. Carlito's Way
4. The Godfather III
5. Scarface

rkrijger
23-11-2004, 11:54
Scent of a Woman
Heat
Devils Advocate
Insider
Carlito's Way

Hele goeie films. Toevallig (?!?) met Pacino...

YAH87
31-01-2008, 14:13
Dit is natuurlijk ook zo’n kei van een acteur.
Zag ‘m onlangs nog in Carlito’s Way en ook hierin vond ik ‘m erg goed.
Dit decennium doet ‘ie het misschien wat rustiger aan (op Insomnia en Ocean’s 13 na die ik wel goed vind),
maar zijn films daarvoor spreken voor zich.

IMDB:
http://www.imdb.com/name/nm0000199/

Patrick van den Hul
31-01-2008, 14:16
Misschien wel mijn favoriete acteur allertijden. Zelfs de slechte films waarin hij heeft gespeeld, maakt hij eigenhandig de moeite waard.

Beste rol? Ik heb nog niet alles van 'm gezien, maar tot nu toe is het Scent of a Woman.

Fikret
31-01-2008, 15:13
Mijn Top 5:

1. The Godfather (niet zozeer vanwege de rol van Al Pacino, Marlon Brando doet het beter)
2. Carlito's Way (vooral vanwege de rol van Al Pacino)
3. The Insider (niet zozeer vanwege de rol van Al Pacino, Russell Crowe doet het beter)
4. The Devil's Advocate (vooral vanwege de rol van Al Pacino)
5. The Godfather: Part III (vooral vanwege de rol van Al Pacino)

Scarface27
31-01-2008, 17:50
Voor deze man is een top 5 zeker niet genoeg. Hij is een inspirator en een echte vakman, elke film weer levert hij topwerk af. Hij is mijn absolute nummer 1 qua acteur en ook een van de allerbeste acteurs die er bestaan en ooit zullen bestaan. Jullie horen het al ben helemaal idolaat van Al Pacino en mijn username verraadt het eigenlijk ook al. Deze man heeft meer Oscars verdient en daarin heeft hij dan ook wat mij betreft te weinig erkenning gekregen.

Oudlid_X5
20-03-2008, 17:10
88 Minutes (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=102466) (2007) Ook al krijgt Robert de Niro meer aandacht vanwege zijn omstreden acteerkwaliteiten in komedies toch denk ik dat we eens serieus moeten kijken wat Pacino nu eigenlijk gedaan heeft in de jaren ‘’90 en ‘’00. Niets, totaal niets bijzonders. Beetje van die schreeuwpraktijken opzetten en de eeuwig en altijd zelfde look. Oftewel ik ben al lange tijd (twintig jaar!) niet meer gecharmeerd van het werk van Pacino!

Patrick van den Hul
20-03-2008, 17:14
88 Minutes (http://www.whatiwatch.net/film.php?fid=102466) (2007) Ook al krijgt Robert de Niro meer aandacht vanwege zijn omstreden acteerkwaliteiten in komedies toch denk ik dat we eens serieus moeten kijken wat Pacino nu eigenlijk gedaan heeft in de jaren ‘’90 en ‘’00. Niets, totaal niets bijzonders. Beetje van die schreeuwpraktijken opzetten en de eeuwig en altijd zelfde look. Oftewel ik ben al lange tijd (twintig jaar!) niet meer gecharmeerd van het werk van Pacino!

Zo even uit mn hoofd, jaren '90:
- Heat
- Scent of a Woman
- Godfather Part III
- Donnie Brasco
- The Insider
- The Devil's Advocate
- Glengarry Glen Ross

Inderdaad een weinig indrukwekkend lijstje. Wat heeft Al Pacino lopen prutsen in de jaren '90, ongelofelijk :roll::|

Oudlid_X5
20-03-2008, 17:16
Wat jij indrukwekkend vindt hoeft een ander toch niet te vinden? Of wel...!

Edit: het italiaanse origineel is vele malen beter dan Scent of a Woman bijvoorbeeld. The Insider speelt Russel Crowe, Al pacina weg bij verschillende scenes!

Patrick van den Hul
20-03-2008, 17:18
Wat jij indrukwekkend vindt hoeft een ander toch niet te vinden? Of wel...!

Nee dat hoeft niet, maar als je films als Heat en The Devil's Advocate al niet als enigszins bijzonder beschouwd, valt er volgensmij niet meer met je te praten.

Oudlid_X5
20-03-2008, 17:21
Nee dat hoeft niet, maar als je films als Heat en The Devil's Advocate al niet als enigszins bijzonder beschouwd, valt er volgensmij niet meer met je te praten.

Ik vind de films die je hierboven schrijft goed niet meer! Maar vraag me af of ze misschien beter waren zonder Pacino. Hij wordt zo de hemel ingeprezen maar wat doet hij nu daadwerkelijk?! The Devil's Advocate schreeuwt hij meer dan dat hij acteert. Moet ik dat goed vinden... Sorry hoor daar pas ik voor.

Heb je trouwens ook mijn edit gelezen hierboven...?

Antonio 'Tony' Montana
20-03-2008, 17:36
Zo even uit mn hoofd, jaren '90:
- Heat
- Scent of a Woman
- Godfather Part III
- Donnie Brasco
- The Insider
- The Devil's Advocate
- Glengarry Glen Ross


niet te vergeten:
- Carlito's Way (1993)
- Insomnia (2002)
- Angels in America (mini-serie - 2003)

Lex v/d Moolen
20-03-2008, 17:43
In Glengarry Glen Ross speelt hij de pannen van het dak.
In Insomnia vond ik hem overigens ook erg goed.

Patrick van den Hul
20-03-2008, 18:23
- Insomnia (2002)
- Angels in America (mini-serie - 2003)

I know, maar had het over jaren '90 ;)

Antonio 'Tony' Montana
20-03-2008, 18:59
I know, maar had het over jaren '90 ;)

Ach ja, zie het nu, heb er eerder overheen gelezen, sorry. Zag dat Verhoeven het had over jaren '90 en '00 en wou aan je (schitterend) lijstje nog enkele goede Pacino-films van de laatste 18 jaar aan toevoegen... :)

Kees Hoekerd
20-03-2008, 19:38
Vanaf nu neem ik Verhoeven niet meer serieus. :bier:
Beter laat dat nooit!

intexor
20-03-2008, 21:02
Ik heb tot nu toe maar één slechte Pacino-film gezien en dat is 88 Minutes. En aangezien Righteous Kill van dezelfde regisseur is verwacht ik daar ook niet teveel van. Voor het overige is Pacino één van die acteurs die bijna geen mindere films op zijn palmares lijkt te hebben staan, hij staat er gewoon altijd.

Lex v/d Moolen
20-03-2008, 21:37
Er zijn misschien een aantal films, zoals The Recruit bijv. waar hij misschien een beetje op de auto-pilot speelt, maar zelfs dat is nog steeds een goed niveau!

En dat hij ook totaal iets anders kan laat hij zien in The Merchant of Venice.

intexor
20-03-2008, 21:58
En dat hij ook totaal iets anders kan laat hij zien in The Merchant of Venice.

Het moet lukken dat die film hier nog ligt te wachten op een kijkbeurt, ben er best benieuwd naar ;)

Dennis Vansant
20-03-2008, 23:16
Die film bouwt echt zo heerlijk op naar de "I am a Jew!" monoloog :)
En jah, ik heb 88 Minutes ook gezien... het is een beetje een uitschuiver, maar elke meesteracteur heeft slechtere rollen gespeeld. Nu vind ik Al Pacino wel een bijzonder acteur, maar niet legendarisch, sorry... in Scarface wordt hij bijvoorbeeld van het scherm gespeeld door Mastrantonio, en in The Godfather moest hij tegen Brando opboksen...
Misschien haalt Pacino mijn toptien wel, maar in mijn topvijf of iets dergelijks zul je hem niet aantreffen...

Oudlid_X5
21-03-2008, 09:50
Er zijn misschien een aantal films, zoals The Recruit bijv. waar hij misschien een beetje op de auto-pilot speelt, maar zelfs dat is nog steeds een goed niveau!

En dat hij ook totaal iets anders kan laat hij zien in The Merchant of Venice.



Vanaf nu neem ik Verhoeven niet meer serieus. :bier:
Beter laat dat nooit!

Wat een reactie's allemaal.8) Tegenwoordig moet je mee met wat de massa vindt anders wordt niet als serieus genomen. Ben blij dat ik dat nooit zal doen....:mrgreen:

Trouwens The Merchant of Venice is bijzonder sterk ja, Lex. Die was ik vergeten naardat ik die drol van een 88 minutes gezien heb...!

mark t
21-03-2008, 10:28
Tegenwoordig moet je mee met wat de massa vindtDat 'de massa' iets vindt, wil niet per definitie zeggen dat iedereen elkaar napraat. Het kan ook betekenen dat veel mensen het gewoon met elkaar eens zijn. Een tegendraadse mening is niet meer of minder waard dan een mening die door een meerderheid gedeeld wordt. De 'tegenreacties' zijn wel te verklaren gezien de manier waarop je jouw persoonlijke mening onder woorden brengt;

toch denk ik dat we eens serieus moeten kijken wat Pacino nu eigenlijk gedaan heeft in de jaren ‘’90 en ‘’00. Niets, totaal niets bijzonders.Die opmerking suggereert dat 'we' (hetgeen je waarschijnlijk niet zo generaliserend bedoelt als het overkomt) niet serieus hebben gekeken naar wat Pacino de afgelopen 17 a 18 jaar heeft gedaan. Zoals je intussen doorhebt, is dat niet het geval. En hoewel Al Pacino -net als verreweg de meeste acteurs- ook wat mindere films op z'n naam heeft staan, heeft hij zeker ook in die periode een paar ijzersterke vertolkingen op z'n cv bijgeschreven. Voorbeelden zijn in voorgaande posts meer dan voldoende genoemd. Ik ben speciaal gecharmeerd van Glengarry Glen Ross (waarin eigenlijk iedereen erg sterk speelt), Heat, Any Given Sunday, Merchant of Venice en Donnie Brasco. Daarnaast is z'n hobby-project Looking for Richard ook erg interessant. De enige negatieve uitschieters zijn de komedies. Ook al ben je niet gecharmeerd van de beste man: Beweren dat hij niets bijzonders heeft gedaan in die periode is schromelijk overdreven.

88 Minutes heb ik overigens niet gezien, maar op grond van wat ik erover gehoord heb, lijkt deze ook bij de negatieve uitzonderingen thuis te horen. Ik wacht wel af tot hij een keer op tv voorbijkomt.

Oudlid_X5
21-03-2008, 16:04
Markt t, wat doet Pacino percies in Any Given Sunday?

Lex v/d Moolen
21-03-2008, 16:14
Coach van een (American) football team.

Oudlid_X5
21-03-2008, 16:35
Coach van een (American) football team.

Haha, oké dat bedoel ik niet. :mrgreen:

Wat was er zo geweldig aan zijn rol? Vond hem ALWEER de grote schreeuwlelijk!

Lex v/d Moolen
21-03-2008, 17:11
Dat wordt nou juist gevraagd in die rol. Een coach onder stress, een team met lastige spelers, maar desondanks moet presteren. Pacino deed dat imo gewoon erg goed.

Oudlid_X5
21-03-2008, 17:14
Dat wordt nou juist gevraagd in die rol. Een coach onder stress, een team met lastige spelers, maar desondanks moet presteren. Pacino deed dat imo gewoon erg goed.


Wat voor verschil zit er in zijn performance als ik de vergelijking maak met The Devils Advocate? (om er maar eentje op te noemen!)

mark t
21-03-2008, 18:20
Wat voor verschil zit er in zijn performance als ik de vergelijking maak met The Devils Advocate? (om er maar eentje op te noemen!)Wereld van verschil. Als je dat niet ziet...

In de ene film speelt hij een uitgebluste coach. Vergane glorie. Probeert wanhopig nog iets te maken van een schijnbaar verloren seizoen.

In de andere film speelt hij zo'n beetje het tegenovergestelde.

Nogmaals, dat je niet van de beste man gecharmeerd bent is één ding, maar als je beweert dat hij de afgelopen 18 jaar niets fatsoenlijks heeft gepresteerd dan zul je weinig instemming vinden voor die mening. Je mist de nuance of je staat er gewoon niet voor open omdat je al een mening over de man hebt. Zeker als je z'n spel in het algemeen reduceert tot 'hij schreeuwt maar wat'.

wo2-freak
25-03-2008, 21:00
1 - Scarface
2 - The Godfather II
3 - The Godfather I
4 - The Godfather III
5 - Donnie Brasco

Dennis Vansant
27-03-2008, 01:36
1 - Scarface
2 - The Godfather II
3 - The Godfather I
4 - The Godfather III
5 - Donnie Brasco

Goh, wat iedereen toch aan Scarface vindt... wat een oppervlakkig filmpje toch, vooral in vergelijking met The Godfather. Dat Pacino eeuwige roem heeft verdiend door The Godfather: akkoord, maar Scarface... jongens...

Man with no name
27-03-2008, 06:57
Goh, wat iedereen toch aan Scarface vindt... wat een oppervlakkig filmpje toch, vooral in vergelijking met The Godfather. Dat Pacino eeuwige roem heeft verdiend door The Godfather: akkoord, maar Scarface... jongens...

Hier kan ik wel mee akkoord gaan. Scarface was niet slecht, als aanvulling op de verzameling, maar zeker niet de klassieker waar velen hem voor aanzien. Zo vind ik Pacino bijvoorbeeld veel beter presteren in 'The Godfather' of 'Heat'. Ook zijn prestaties in 'Insomnia' of bvb 'City Hall' konden mij fascineren en btw, Lex, ik vond hem ook sterk in 'Merchant'.

patrick434
27-03-2008, 10:34
inderdaad, Scarface was een goede, vermakelijke film, maar om te zeggen dat hij beter zou zijn dan the godfather 1 of 2...
niet mijn mening....

mark t
27-03-2008, 11:03
Goh, wat iedereen toch aan Scarface vindt...Tony Montana schijnt de held te zijn van elke wannabe gangster/gangsta-rapper. Als zodanig krijgt zijn vertolking als amorele psychopaat bovengemiddeld veel aandacht. Jammer, wat het kan nooit de bedoeling van de filmmakers zijn geweest om een regelrechte crimineel te verheerlijken.
Hij speelt de rol overigens wel goed, maar het is desondanks bij lange na niet z'n beste of meest interessante werk.

Dennis Vansant
27-03-2008, 14:05
Inderdaad. Ik wil zelfs niet gezegd hebben dat ik de film goed vond: hij was namelijk écht slecht. Hij had niets van wat bijvoorbeeld het oeuvre van Tarantino wel vermakelijk maakte (leuke stock footage, passende muziek voor het tijdvak), en ging gewoon over een stuk Cubaans tuig dat zich opwerkt in de maffia. Verder valt er niet echt een noemenswaardige boodschap te ontdekken, behalve voor de zoveelste keer dat macht corrumpeert... als een film als Scarface de dag van vandaag zou worden gemaakt, werd het een straight-to-DVD feature, maar nee: toen was Pacino nog "smoking hot" van zijn optreden in The Godfather I en II, meteen dacht ik toendertijd ook de meest dikbetaalde acteur in Hollywood. Met hem kon je gewoon niet missen en dus heeft Brian De Palma (sowieso niet bepaald mijn favoriete regisseur, is net iets te vaak de mist ingegaan) maar snel een filmpje gemaakt, die wel prachtig de sfeer van de jaren '70 en '80 uitstraalt, maar dat heb je met pakweg een serie als Miami Vice ook... op de koop toe wordt Pacino ook nog eens van het scherm gespeeld door een debutante: Mastrantonio. Gewoon een gênante vertoning is het geworden: "take the money and run" heet dat.
Haha, ja, de enige tv's waarop Scarface gespeeld dient te worden, zijn de enorme plasmaschermen in de huizen van gangsta rappahz die we in MTV Cribs te zien krijgen. "Al Pacino be my homeboy dawg". Gawd... -_-
Nee, dan maar The Godfather met zijn intriges en diepgewortelde thema's zoals familie-eer en "oog om oog, tand om tand".

Oudlid_X5
27-03-2008, 14:39
Mijn Top 5 best gespeelde rollen van Al is..

1:88: 88 Minutes (http://www.imdb.com/title/tt0411061/)
2:Ocean's Thirteen (http://www.imdb.com/title/tt0496806/)
3:Gigli (http://www.imdb.com/title/tt0299930/)
4:People I Know (http://www.imdb.com/title/tt0274711/)
5:Dick Tracy (http://www.imdb.com/title/tt0099422/)

Patrick van den Hul
27-03-2008, 16:01
Mijn Top 5 best gespeelde rollen van Al is..
1:88: 88 Minutes (http://www.imdb.com/title/tt0411061/)


Nu hoop je zeker dat er 20 mensen verontwaardigt gaan reageren? :roll:

Oudlid_X5
27-03-2008, 17:57
Sarcasme...?

Patrick van den Hul
27-03-2008, 19:42
Sarcasme...?

Ik weet bij jou het verschil nooit, is Gibson op 1,2 en 3 in je beste films lijst ook sarcasme? :twisted::lol:

mercapto
27-03-2008, 22:10
Ah, Pacino.
Niet veel van gezien, ik ontwijk die man.

1. Godfather II
2. Godfather I
3. Scent of a woman (nee echt, in deze film zie je hem een karikatuur van z'n eigen acteren spelen, alles wat ik haat aan de man zit hier emmers vol in. Vanwege de tango muziek is deze leuk, maar dezelfde muziek zit ook in Schindler's List...Por una cabeza...ofzoiets.)
4. Donnie Brasco
5. Heat

intexor
28-03-2008, 12:57
Ik vind Scarface zeker geen slechte film. Pacino is goed in zijn rol en ik vond de setting en de muziek van de film leuk (je ziet vooral dat de makers van de Grand Theft Auto game-reeks heel wat overgenomen hebben van films als Scarface).

Ondertussen ook The Merchant Of Venice gekeken. Niet meteen mijn soort film, maar de rol van Pacino maakte het voor mij nog net de moeite waard. Die "I am a Jew" speech was heel leuk, en later in de film zit er nog zo'n leuke speech van hem voor de rechtbank.

Misschien is het een beetje cliché dat Pacino meer dan eens gevraagd wordt voor rollen waarbij het personage van dat soort lange monologen moet afsteken, maar dat is bijv. voor een Samuel L. Jackson niet anders. En ze doen dat allebei meer dan goed vind ik. Pacino is een acteur die daar de juiste uitstraling voor heeft, en dat hij naast speechen ook echt kan acteren weten we natuurlijk van films als The Godfather en dergelijke.;)

Oudlid_X5
28-03-2008, 13:08
Ik weet bij jou het verschil nooit, is Gibson op 1,2 en 3 in je beste films lijst ook sarcasme? :twisted::lol:

Nope, tegendraads...! Als ik een lijstje met Lord of the Rings titels wil volg ik jou wel. :roll:

Patrick van den Hul
28-03-2008, 14:04
Nope, tegendraads...! Als ik een lijstje met Lord of the Rings titels wil volg ik jou wel. :roll:

Ik reken ze alledrie als één film, daardoor wordt het wat minder eentonig ;) Ik zou natuurlijk ook een andere film op nr.1 kunnen zetten (ookal meen ik het dan niet), omdat dat zo heerlijk tegendraads zou zijn :twisted:

Oudlid_X5
28-03-2008, 14:16
Ik ben in staking gegaan... 8-)

rrrick
25-04-2008, 14:57
Mr. Pacino wordt vandaag zomaar 68 jaar...

intexor
25-04-2008, 16:59
Er stond een paar dagen geleden bij de IMDB-links een link naar een interessant artikel (ik denk uit Variety, maar ben niet zeker) over de teloorgang van sterren als Pacino en DeNiro, en hoe ze het misschien ook wel aan zichzelf te danken hebben omdat ze verwachten om op hun leeftijd nog altijd de hoofdrol te spelen in een film, en dat ze misschien beter wat meer zelfrespect zouden hebben zoals bijv. een Gene Hackman die ongeveer even oud is maar wel heel selectief in de films die hij nog aanneemt. Het is gedeeltelijk ook te wijten aan Hollywood zelf dat men nogal snel aan de kant geschoven wordt wegens te oud, maar iemand als Pacino moet het ook niet meer voor het geld doen en zou dan ook de eer aan zichzelf moeten houden en misschien beter denken aan stoppen (volgens de auteur van dat artikel dan toch).


88 Minutes wordt bij zijn re-release in de Verenigde Staten trouwens (terecht) opnieuw de grond ingeboord. Ik wacht bij Righteous Kill dan ook zeker even de recencies af om te horen of het met die film even erg gesteld is, wat zeer jammer zou zijn.

Dennis Vansant
25-04-2008, 17:04
Heb je 88 Minutes ook gezien intexor? Heb een keer naar mijn recensie op What I Watch gekeken, en heb hem toch een veel te hoge score gegeven achteraf bekeken... :/

intexor
25-04-2008, 18:00
Heb je 88 Minutes ook gezien intexor? Heb een keer naar mijn recensie op What I Watch gekeken, en heb hem toch een veel te hoge score gegeven achteraf bekeken... :/

Ja heb hem een tijd geleden gehuurd (en ik dank mezelf sindsdien nog dagelijks dat ik hem niet meteen gekocht heb ;)). Ik denk dat ik hem zelf een 4/10 heb gegeven toen, wat eigenlijk ook nog teveel is. De film is gewoon een definitie van middelmatig eigenlijk. Op zich is het geen verschrikkelijk slecht verhaal over een zoektocht naar een moordenaar, maar je hebt dit al zo vaak gezien en ook al zo vele malen beter als dit, dat het echt pijnlijk is om mensen als Al Pacino en William Forsythe erin zien mee te spelen. Ik heb nog niet vaak zo uitgekeken naar het einde van een film, en dat einde was dan al even onbevredigend als de rest van de film. Ik vrees gewoon dat Righteous Kill op dezelfde manier een extreem cliché detective-film gaat worden

Uit dat artikel wat ik las was ook wel een gedeeltelijke verklaring hiervoor te lezen: het script van 88 Minutes is ook afkomstig van iemand die eigenlijk alleen maar zeer laag gewaardeerde B-films maakt, en de regisseur is nu ook niet meteen een icoon in zijn business ;)

Patrick van den Hul
25-04-2008, 18:44
Een middelmatige film zou ik eerder tussen de 5 en de 6 geven, geen 4, dat noem ik toch echt ondergemiddeld.

intexor
26-04-2008, 11:57
Een middelmatige film zou ik eerder tussen de 5 en de 6 geven, geen 4, dat noem ik toch echt ondergemiddeld.

In dit geval was hij zo middelmatig dat het een onvoldoende is geworden ;) Als werkelijk alles aan een film middelmatig is, dan is dat niet voldoende voor een 5. Soms heeft een middelmatige film toch nog een paar aantrekkelijke zaken (goede cast, leuke actie) en dan kan het iets tussen een 5 en een 7 worden bij mij. Maar 88 Minutes film heeft niets van dit.

Achja, ik ben nog mild geweest als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de rating op rottentomatoes (6%).

Dennis Vansant
26-04-2008, 12:18
Ach, 88 Minutes is eigenlijk gewoon een lekker cheesy lange aflevering van CSI of een gelijkaardig soort serie, niet meer, niet minder :)

Earendil
28-04-2008, 18:22
Klopt, ik heb hem gekregen. Maar geen superfilm. 6je!

Antonio 'Tony' Montana
29-04-2008, 00:39
88 minutes: rotslechte film, enige pluspunt was Leelee Sobieski :p

Dennis Vansant
29-04-2008, 05:23
88 minutes: rotslechte film, enige pluspunt was Leelee Sobieski :p
Tjah, ik weet het niet. Ik kan films zoals dit gewoon niet echt háten. Het is een standaard moderne whodunnit met een CSI-parfum erop. Van de serie in kwestie en al zijn spinoffs kan ik ook mateloos genieten op een luie zondagavond, voordat ik weer terug naar Leuven moet voor een schoolweekje...

YAH87
18-01-2013, 21:49
Een tijdje terug nog een heuse Pacino marathon gedaan waarin ik bijna dagelijks een film bekeek met de beste man in de hoofdrol. The Godfather trilogie, Dog Day Afternoon, Scarface, Sea of Love, Heat, Donnie Brasco, The Insider en Insomnia kwamen destijds voorbij en heb weer intens genoten van zijn spel. Pacino beschouw ik toch wel als mijn favoriete acteur en kan zo heerlijk intens een rol zetten. Fenomenaal. :-)

Las vanochtend op de Belgische teletekst dat hij weer een film gaat doen met De Palma voor de derde keer in een biopic (http://www.guardian.co.uk/film/2013/jan/17/pacino-de-palma-paterno-biopic) over een American Football coach.
Hoop dat dit weer wat wordt voor hem, aangezien ik hem in twee meer recente films die ik van hem heb gezien (88 Minutes en Righteous Kill), niet zo heel denderend vond.