PDA

Bekijk de volledige versie : aansluiten TV op receiver Pioneer VSX-D510



Jeroen van der Hoorn
03-12-2001, 11:08
Ik probeer mijn TV op mijn receiver aan te sluiten middel twee maal tulp op audio uit van TV en de uiteinden tulp op tvaudio ingang op receiver. Ik krijg echter pas geluid op stand TV/SAT als ik mijn receiver errug hard zet en dan werkt het op mijn tv volume(dus tv volume uit ook geen geluid uit de boxen).
Rara hoe kan dit ???

Ik hoop dat er iemand is die het antwoord heeft op deze vraag.

marcel
03-12-2001, 11:22
nou ik weet dat op mijn tv een stand staat die onafhankelijk van de tv-output werkt. (Philips 32pw9525)
Het maakt dus niet uit hoe hard je de tv zet , die output blijft stabiel. Nou weet ik dus niet of dat ook op jou tv zo is.
Ik zou maar ff checken voor de volledigheid.

Rick
16-12-2001, 18:54
Er zijn tv's, waarbij de tulp uitgang altijd harder en zachter gaat met het tv vollume. (heb dit zelf ook gehad met m'n vorige tv) De oplossing was een scart adapter, deze scat stekker verloopt naar twee tulp stekkertjes die in de versterker kunnen en is vrijwel bij elke audio dealer te krijgen. Gezien het fijt dat de kwaliteit van de tv uitzendingen tocht niet zo denderend zijn volstaat een kabeltje van drie tientjes al.

!!!! Let wel op dat je een kabel koopt waarvan de signaal stroom van scart naar tulp is, ze zijn namelijk ook met de signaal stroom in tegen gestelde richting verkrijgbaar.!!!

Rick

Bert Schumacher
16-12-2001, 19:05
Hallo heb jij ook een video? Heeft die een audio-uitgang? Probeer het daar eens met die tulp-stekers. Ik heb dat zo geprobeerd . En perfekt !!! Groetjes

forzavado
17-12-2001, 09:38
Die video is in mijn ogen ook de beste oplossing. Veel tv's geven namelijk een heel erg zwak signaal, waardoor die reciever inderdaad flink opengedraaid moet worden. Ikzelf gebruik een scart, als "interlink" maar zet nooit m'n reciever aan vanwege slechte kwaliteit (tv speaker klinkt natuurlijker, want daar verwacht je niet zoveel van).

Tijntje
17-12-2001, 11:40
Ik heb 't ook als ik m'n sony op m'n versterker aansluit dat ik dan een baggergeluid krijg. Ik kijk tv via m'n video en m'n geluid loopt dus ook via video.

Werkt perfect! Alleen ff wennen dat je via je video moet zappen :) Maar daar ben je zo aan gewend.