PDA

Bekijk de volledige versie : verkopen/ruilen dvd's



Jeroen van der Hoorn
03-12-2001, 11:15
Ik vraag me af hoe het werkt bij ruilen of verkopen. Hoe kun je het beste de DVD's versturen ??

Groeten,

Jeroen

ger
03-12-2001, 11:44
Je kunt het via deze site doen.
Dan is het een kwestie van vertrouwen.
Je kunt ook via E Bay gaan shoppen.

Deze site heeft een soort "feedback" over de verkoper waar je kan kijken of hij of zij te vertrouwen is.

Als je dan iets gekocht hebt krijg je via Email contact en kun je afspreken hue je de transactie afhandelt.

In de meeste gevallen dan maak je het geld over en stuurt de verkoper de DVD naar je toe.

Heb er zelf al diverse op deze manier gekocht en het gaat tot nu toe altijd goed :D

Alexander de Mol
03-12-2001, 12:56
Ik vraag me af hoe het werkt bij ruilen of verkopen. Hoe kun je het beste de DVD's versturen ??In de thread wordt meestal vermeld of de prijs inclusief danwel exclusief verzendkosten is.
Over het algemeen worden de DVD's via de gewone postverzendig verstuurd. Rembours-zendingen maken de transactie weer een stukje duurder natuurlijk.
De keuze voor de wijze van versturen is vrij en kan per thread verschillen.

Kleine tip: de transactie kan soepeler lopen als de voortgang via het forum wordt bijgehouden. De zgn. spreekwoordelijke stok achter de bekende deur zeg maar... ;)

Alexander de Mol
03-12-2001, 12:59
Wellicht ten overvloede maar ik meld het toch nog even:
Probeer het 'reglement (http://www.dvd.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=21)' in acht te nemen.

Veel succes met de transactie(s)!

PM
03-12-2001, 13:05
ik heb het ook eens gedaan...

Gewoon ergens afgesproken en die dingen uitgewisseld..

Kaaskop
03-12-2001, 17:11
als je via ebay koopt moet je heel goed opletten.

ik deed dat niet en heb 37 piek geboden voor pearl harbour.
later zie ik dat het een documantaire is.
stomme fout van mij.

ger
03-12-2001, 22:45
We weten natuurlijk allemaal de prijzen en als je het niet vertrouwd kun je via email info inwinnen over het aangebodene.

Er zijn ook figuren die VCDs en andere troep aanbieden als DVD
maar die lopen natuurlijk snel genoeg tegen de lamp.
Ze worden dan via de feedback mogelijkheid min punten toegewezen.

Er zijn er ook die op een erg hoge vraag prijs gaan zitten maar die zie je ook iedere week hetzelfde assortiment aanbieden....

Gewoon prijsbewust shoppen en navraag doen dus !!

;)

forzavado
04-12-2001, 12:05
Ik koop en verkoop regelmatig iets via internet. Via deze site heb ik ook al eens wat dvdtjes geruild. Ik spreek altijd gewoon persoonlijk af met de persoon. Dat is voor mij op zich wel makkelijk, want ik heb OV studentenkaart.
Ik heb (nog) geen slechte ervaringen gehad. Maar wat mij de laatste tijd wel geïrriteerd heeft is dat mensen vaak intresse tonen en afspreken bij je langs te komen en dan simpelweg niet komen opdagen. M.a.w er zitten een hoop eikels op internet, dus blijf lang wantrouwend. Dan houdt je altijd de goede personen over.

Over vertrouwen gesproken: vorig jaar verkocht ik mijn toenmalige reciever via internet via ibazar. Kreeg mailtje van iemand of ik hem wilde bellen. Ik gedaan. Hij wilde wel dat ik het allemaal wel op rembours opstuurde. Ik gedaan. Deal gemaakt. Zo simpel kan het dus ook!