PDA

Bekijk de volledige versie : Master and Commander



RDV
05-02-2004, 17:08
Alvast een foto van de hoes.
Hopenlijk komt hij gauw uit.

http://www.r2-dvd.org/pics/masterandcommander-450.jpg

HdeB
05-02-2004, 17:55
Releasedata Master and Commander:

R 2 UK 12-04-2004

R 2 NL 28-04-2004

R 1 20-04-2004

R 4 12-05-2004

Morpheus19
05-02-2004, 22:36
Hopelijk komt ie nooit uit, wat een baggerfilm.

Gerry
05-02-2004, 23:46
What the... baggerfilm??? dit is pas echt een film, niet zo nep als pirates of the caribean 8)

Christiaan Sauer
06-02-2004, 01:51
Deze ga ik inderdaad toch wel kopen denk ik. Ligt een beetje aan de prijs. Ik hoef hem niet meteen te hebben, maar met de tijd komt die wel in mijn kastje. Valt me trouwens nog mee dat verschil in release tussen R1 en R2 NL.
De film was niet helemaal wat ik verwacht had, maar dus wel genoeg. Zeker als je een beetje van schepen houdt, en als je een beetje watergeorrienteerd ben is het een hele aardige film. Nu maar hopen dat dit naar voren gaat komen met de soundtrack. Zijn daar al specs van bekend?

Renny Collard
06-02-2004, 20:30
Hopelijk komt ie nooit uit, wat een baggerfilm.

Hopelijk wel..... WERELDFILM!

The Scratcher
06-02-2004, 21:00
Zowel bagger- als wereldfilm vind ik schromelijk overdereven. Vond hem toch wel de teleurstelling van 2003, ontzettend gehypte film die het in mijn ogen niet waarmaakte. Hij is gewoon te langdradig en Crowe levert ook geen wereld prestatie af. Had eigenlijk een ouderwetse swashbuckler verwacht zoals vroeger de Hornblower films met Gregory Peck.

Voor mij zeer zeker geen aanschaf waard daar vond ik hem toch te matig voor en waarom deze film nu genomineerd is voor beste film (Oscar) zal me wel altijd een raadsel blijven...

Morpheus19
06-02-2004, 21:08
Nou....ik vindt de scene in Pirates of the Caribbean waarin die 2 schepen mekaar met kanonnen beschieten vele malen kicker als heel de film Master and Commander.

Echt een waardeloze film...snap ook zeker niet dat ie voor meerdere Oscars is genomineerd.

The Scratcher
06-02-2004, 21:12
Nou....ik vindt de scene in Pirates of the Caribbean waarin die 2 schepen mekaar met kanonnen beschieten vele malen kicker als heel de film Master and Commander.


Juist! En zoiets verwachtte ik dus ook bij M and C (veel meer iig!) en dat was dus helaas niet zo. En daarom heb ik me gisteren dan ook POTC aangeschaft en zal ik M and C verder links laten liggen.

chimera01
07-02-2004, 09:21
Je hebt films die zijn bedoelt als fastfood (POTC & 2F2F) en je hebt films die iets willen laten zien. M&C is niet gemaakt als snelle actiefilm maar om ook een beeld te geven hoe het was in die tijd om aan boord te leven en dat is nou eenmaal niet altijd sensatie. M&C en POTC zijn twee totaal verschillende genres door ze te vergelijken doe je beide films te kort.
En dan nog wat ik snap de oscarnominatie van J. Depp voor beste hoofdrol niet, die wint ie never nooit niet.

Renny Collard
07-02-2004, 23:09
Je hebt films die zijn bedoelt als fastfood (POTC & 2F2F) en je hebt films die iets willen laten zien. M&C is niet gemaakt als snelle actiefilm maar om ook een beeld te geven hoe het was in die tijd om aan boord te leven en dat is nou eenmaal niet altijd sensatie. M&C en POTC zijn twee totaal verschillende genres door ze te vergelijken doe je beide films te kort.
En dan nog wat ik snap de oscarnominatie van J. Depp voor beste hoofdrol niet, die wint ie never nooit niet.

Ik ben het eens met je behalve je mening over Depp. Ik denk juist wel dat hij één van de grootste kanshebbers is.

chimera01
08-02-2004, 12:47
Duh, niet met de concurrentie van dit jaar, ik denk dat die komiek uit Lost in translation de grote kanshebber is, en terecht.
Depp is op zijn best de outsider.

RemcoZ
08-02-2004, 14:26
Ik heb deze film helaas nog niet gezien, maar als de dvd uitkomt gaat daar zeker verandering inkopen. Lijkt me een geschikte film voor een blinde aanschaf, maar als ik nou sommige reacties lees ga ik toch weer twijfelen... :?

Ludo Keeris
08-02-2004, 14:48
Master & Commander is een aangename film, zeker het overwegen van het aanschaffen waard. Een vergelijking met Pirates of the Caribbean is niet op z'n plaats. Het zijn twee totaalverschillende films. Het is als Honkbal met Tennis vergelijken: er komt bij allebei een bal in voor, maar daar houdt het wel mee op.

Renny Collard
08-02-2004, 21:50
Verschil tussen deze twee is vooral het feit dat POTC meer een parodische kijk is op de zeilschepen geschiedenis terwijl MAC een meer waarheidsgetrouwe vertelling is die ons een reëele kijk in de keuken geven. Zijn daarentegen wel beiden toppers.

C-Jtje
06-04-2004, 12:49
veel wisselvallende reacties op deze film

ben er persoonlijk wel benieuwd naar. zowel de film als het geluid

chimera01
06-04-2004, 16:52
Afijn ik heb hem dus mogen ontvangen van Play vandaag, heb echter voor het weekend geen tijd, met werk en huis kopen e.d..
Maar is zijn hele GBP 13,99 waard voor een 2 disk (pre-order bij play loont zich).

chimera01
06-04-2004, 16:53
Afijn ik heb hem dus mogen ontvangen van Play vandaag, heb echter voor het weekend geen tijd, met werk en huis kopen e.d..
Maar is zijn hele GBP 13,99 waard voor een 2 disk (pre-order bij play loont zich).

Richard vd Heide
12-04-2004, 16:12
Ik heb de 2DVD Special Edition van Master & Commander vrijdag gekregen, met moeder had die voor me meegenomen toen ze op vakantie in schotland was, daar was die al uit :)

Gruwelijke film, heb hem destijds in de bioscoop mogen bewonderen :)

Einige is wel dat je geen nl-subs hebt, dat is bij zulke films opzich wel makkelijk, maarja, dan maar engels for the hearing.

Erwin van de Beek
13-04-2004, 17:06
wat is dit een ***film, heb de film gezien, alleen begin ( eerste 15 minuten ) is leuk en het eind, voor de rest een ***film, had beter verwacht van Crow, wat een geouwehoer! Heel jammer!!!

chimera01
13-04-2004, 21:22
Duh een fantastische film die de realiteit van het zeemansleven in 1805 poogt te tonen, doorspekt met een goed verhaal. Wat gebaseerd is op een twintagtal boeken i.p.v. een attractie.
Deze film is spijtig genoeg ondergesneeuwd afgelopen jaar door Pirates of the Carribean. Maar het zijn 2 totaal verschillende films voor mogelijk ook 2 verschillende publieken, hoewel ik beiden erg waardeer.

Een erg goede film met inhoud, Russel Crowe laat weer zien dat ie charismatische rollen kan spelen (hij verdiende de oscar in een beautifull mind ipv Denzel)