PDA

Bekijk de volledige versie : Online bestellen of gewoon in de winkel?



sender
03-12-2001, 18:59
Ik ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uitgaat.
Bestellen via internet of gewoon in de winkel???


Ik heb maar drie ervaringen met bestellen via internet (Angus, //hot-orange.com en Proxis) en die waren niet al te goed (weken wachten). Daarom koop ik liever in de winkel. Iemand betere ervaringen?

hitch_fan
03-12-2001, 19:12
+/- 95% koop ik via Internet en dus +/- 5% in de winkel en dat zijn dan meestal impulsieve aankopen of DVD's die alleen in Nederland worden uitgebracht bv Van Kooten En De Bie en Jiskefet.
Redenen voor mij om via Internet te kopen zijn:
1) Het is vaak veel goedkoper (vooral Australie en Canada)
2) Films komen eerder uit op R1 dan op R2 of worden helemaal niet op R2 of in Nederland uitgebracht.
3) Ik ben zeer lui.

Ronin
03-12-2001, 19:18
Ik koop ook 80% van mijn DVD's op internet...
reden = goedkoper dan de meeste winkels..

De rest koop ik omdat ik ze zie staan in de winkel en de
verleiding nie tkan weerstaan :D :D

martin
03-12-2001, 19:32
sins kort kan ik nu ook online in het buitenland bestellen, en wat ik dan bestel zijn alleen de speciale DVD'tjes zoals superbit of muziek dvd's.

het liefst heb ik toch met NL ond:

Nathan Strik
03-12-2001, 23:47
90% Internet (veel goedkoper en die ondertitels kunnen ze in hun reet steken :D)

10% Winkel (als ik me echt niet kan inhouden)

PM
04-12-2001, 08:33
40% via internet
40% Makro
10% overige

Gabriël de Rop
04-12-2001, 09:13
Bij mij zit het op zo'n 75% online....regio 1. is in mijn ogen beter, online is meestal goedkoper, er is een groter aanbod en die NL ondertitels vind ik meestal toch minder dan de Engelse (vooral met de vertaling van woordgrapjes en slang-language)

Die 25% zijn voornamlijk koopjes of als ik me idd ook niet in kan houden...

Edwin vd Zwaard
04-12-2001, 09:56
95% via internet (buitenland)... En ik ben het met nathan eens.. die nederlandse ondertitels boeien me niet zo.. Als ik het moeilijk kan verstaan, zet ik wel de engelse ondertiteling aan.... leest net zo makkelijk, en bijkomend voordeel: ik hoef me niet te ergeren aan de "oerhollandse" vertalingen..

Groeten
Edwin

www.filmbuster.nl
webmaster@filmbuster.nl

Maxster4th
04-12-2001, 11:16
Zelf koop ik het liefst mijn dvd in de winkel. Toch even kijken en "voelen".

Maar als ik via internet koop doe ik dat via bol.com
De levertijd valt mee en is bij mij altijd correct geweest. Ok soms een dag langer wachten, maar dat valt wel mee.

Gabriël de Rop
04-12-2001, 11:23
ook www.dvdstore.nl is een goede online shop, indien je geen creditcard hebt, hier betaal je net als bij bol.com met een meegestuurde acceptgiro.

Henk Heideveld
04-12-2001, 11:38
Dat kopen in het buitenland levert dus kennelijk weinig problemen en veel financieel voordeel op.
Waar kopen jullie in het algemeen?
Wat zijn de bijkomende kosten en verzendkosten?
Heb je vaak last van douanerechten die alsnog betaald moeten worden?
Hoe lang moet je op en zending wachten?
En misschien zijn er nog wel meer vermeldenswaardige zaken.
Ik ben erg geinteresseerd in andermans ervaringen.

arno
04-12-2001, 11:44
80% makro

0% online

20% normale winkels

helaas zit de mediamarkt niet echt bij mij in de buurt.

Henk Heideveld
04-12-2001, 12:03
ook www.dvdstore.nl

Ik zie het voordeel niet om online bij DVDstore te kopen als de prijzen daar hoger liggen dan in de gemiddelde (toch al niet goedkope) winkel. Voorbeeld is Enemy at the Gates. Ik kocht die voor f 55,-- . Online kost hij f 64,95 en daar zullen nog wel de nodige vwerzendkosten bijkomen.

Rikkert
04-12-2001, 12:22
hier kijk ik meestal, heb met al die zaken gemailt en ze lijken mij erg betrouwbaar. (en zijn echt de goedkoopste)

www.mediacheckpoint.de
www.stassen.nl
www.foka.nl
www.hermeselectronics.

dit in volgorde van goedkoopste naar duurste

bmateijsen
04-12-2001, 12:23
Henk,

Ik koop mijn regio 1 eigenlijk altijd bij www.dvdboxoffice.com.. heb hier gewoon ontzettend goede ervaringen mee. Zij rekenen verzendkosten direct bij de totale prijs en zijn daarmee veel goedkoper dan amazon, bovendien sturen ze iets discreter op waardoor de kans dat het onderschept wordt weer minder is.

Verder heb ik weleens wat bij ezydvd besteld in Australie en vroeger bestelde ik eigenlijk alles bij amazon en dvdexpress.

Groet Bjorn

Gabriël de Rop
04-12-2001, 12:37
Ik zie het voordeel niet om online bij DVDstore te kopen als de prijzen daar hoger liggen dan in de gemiddelde (toch al niet goedkope) winkel. Voorbeeld is Enemy at the Gates. Ik kocht die voor f 55,-- . Online kost hij f 64,95 en daar zullen nog wel de nodige vwerzendkosten bijkomen.

Je hebt gelijk, Henk.
Ik was in de war met www.proxis.nl, zij hebben goedkope Best Buy DVD's en rekenen geen verzendkosten...

Gabriël de Rop
04-12-2001, 12:39
Henk,

Ik koop mijn regio 1 eigenlijk altijd bij www.dvdboxoffice.com.

Groet Bjorn

Klopt het dat Canada soms afwijkende release dates voor DVD's hebben in vergelijking met USA?

jdewolf
04-12-2001, 12:42
Online kopen is vaak veel goedkoper.
Kijk echter goed naar de rand voorwaarden! Bij sommige sites moet je extra betalen om je DVD's te verzekeren tijdens transport.
Andere sites vragen hier geen extra geld voor en sturen gewoon een nieuwe dvd bij vermissing.
Misschien is het een idee om een aparte tak in het forum aan te leggen voor het online shoppen? Hier kunnen dan enkel de ervaringen van het kopen bij de verschillende sites gedeeld worden.( Iets voor de Crew)

hitch_fan
04-12-2001, 14:21
Ik bestel bijna alles bij:

R1:
www.amazon.com - Amazon is met afstand de grootste on-line retailer. De service is zeer zeer goed en daar betaal ik graag wat meer voor. Amazon heeft diverse verzend opties (zie de site).
www.dvdboxoffice.com - goedkoper dan Amazon maar heeft helaas niet zo'n uitgebreide keus als Amazon. DVD's worden per stuk verzonden (Amazon verzend alles in 1 keer of je moet het anders aangeven) dus risico op het betalen van invoerrechten is minimaal.

R4:
www.ezydvd.com.au - zeer goedkoop door lage Australische dollar en zeer goede service

Leveringen boven de US$50 worden bij mij op het moment meestal onderschept door de douane en dan is het 20% invoerrechten betalen :(. Maar zelfs dan is R1 vaak nog goedkoper dan R2 (of gewoonweg interessant omdat bepaalde titels niet op R2 worden uitgebracht).

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een pakketje niet aankwam. Soms duurt het erg lang (5 of 6 weken) en begin ik me wat zorgen te maken maar dat ligt meestal aan de Nederlandse douane die tegenwoordig blijkbaar veel tijd nodig heeft om al die zendingen te controleren.

Een paar jaar geleden was het on-line bestellen overigens helemaal erg goedkoop. Amazon had toen nog een aantal grote concurrenten in de vorm van Reel.com en DVDExpress. Pre-orders kregen standaard minimaal 40% korting; coupons van $10, $15 etc. waren er nog in overvloed en Reel had diverse spelletjes waarbij je ook nog eens korting kon verdienen. Tientallen nieuwe DVD's voor hoogstens $5 per stuk aangeschaft bij Reel :) Helaas zijn die tijden voorbij - zowel Reel als DVDExpress gingen failliet (beiden zijn overigens in een wat andere vorm weer teruggekomen).
Maar ik mis Reel heel erg ... :( :(

Nathan Strik
04-12-2001, 18:23
Waar kopen jullie in het algemeen?
Wat zijn de bijkomende kosten en verzendkosten?
Heb je vaak last van douanerechten die alsnog betaald moeten worden?
Hoe lang moet je op en zending wachten?

Ik bestel online 9 van de 10 keer bij www.play247.com, die rekenen geen verzendkosten en ik heb ook nog nooit een douanerekening gehad. En ze hebben geweldige service.
Soms bestel ik ook bij www.ezydvd.com.au, maar daar moet je uitkijken dat je niet teveel DVD´s in één keer besteld, anders heb je een vette douanerekening te pakken. Verder zijn ze ook erg goedkoop en hebben weinig verzendkosten.
Ook wil ik bij www.dvdboxoffice.com nog wel eens bestellen, maar die zijn meestal niet zo snel (in mijn ervaring) als Play 247 (geldt ook voor ezyDVD), maar ook zij rekenen volgens mij geen verzendkosten en zijn wel goedkoper soms als Play 247.

Marco
04-12-2001, 20:06
De meeste dvd's bestel ik online zowel voor R1, als R2 en R4. Soms koop ik wel eens in de winkel. Bij Mediamarkt krijg spontane koop buien. Soms heel soms zit er wel leuks bij (kwa prijs dan) de FRS of V&D (maar 9 van de 10 keer kan je het wel vergeten voor die leuke prijzen). Ik kijk ook even bij de Blokker en diens speelgoedzaakjes (Intertoys, Bart Smit, E-pl@za).

Henk Heideveld
05-12-2001, 14:24
Heb ik ook last van.
Bij Mediamarkt krijg ik koopbuien.
Bij V&D krijg ik huilbuien.
Bij FRS probeer ik mijn evenwicht te hervinden.
:D :D :D

technocat
05-12-2001, 16:04
hmm, na al dat positieve lawaai over online bestellen toch ook wat negatiefs..
die douane lui zijn tegenwoordig blijkbaar overactief? de laatste paar maanden wordt alles onderschept en kan ik toch weer gaan bijbetalen. :(
Verder: postpakketen worden ofwel via het postkantoor ofwel via ups of npd geleverd. Ik ben overdag nooit thuis dus kan regelmatig naar een vaag ups kantoor verweg op een industrieterrein gaan zoeken waar mn dvds blijven. Of vroeg opstaan op zaterdag voor het postkantoor (sluit om 13 u, rotding)

dus voor mij wordt het: 20 % internet, 60 % mediamarkt, 20 % impulsaankopen bij frs, blokker etc

Nathan Strik
05-12-2001, 19:09
Koop lekker bij Play 247, dan hoef je nooit wat bij te betalen. ;)

Rob Pel
05-12-2001, 19:21
Voor mij zijn de ondertitels niet zo belangrijk, maar voor degene die met mij meekijken weer wel, dus zit ik grotendeels vast aan R2.

Wat dat betreft heb ik ook alleen maar prima ervaringen met play247, zeker wat prijs betreft. Het is zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen, zeker nu ze erg veel aanbiedingen hebben.

Voor mij komt het in % toch wel neer op zo'n 70% internet en 30% impuls bij FRS en Blokker.

Luther Hartog
05-12-2001, 19:25
40% via internet
40% Makro
10% overige


En de andere 10%?

PM
06-12-2001, 09:20
En de andere 10%?

Haha... goed gelezen.. ff checken of het e.e.a. wel echt gelezen wordt :p
doe dan maar 45%, 45% en 10%... dan klopt t wat beter

Henk Heideveld
06-12-2001, 11:38
En daarmee dus maar hardnekkig dat illegale circuit blijven ontkennen, he, manneke?:D :D

PM
06-12-2001, 12:49
En daarmee dus maar hardnekkig dat illegale circuit blijven ontkennen, he, manneke?:D :D

Ik wil niet eens van die but kwaliteit divx / svce dingen of weet ik veel wat er allemaal mogelijk is

Luther Hartog
06-12-2001, 15:59
Haha... goed gelezen.. ff checken of het e.e.a. wel echt gelezen wordt :p
doe dan maar 45%, 45% en 10%... dan klopt t wat beter

Tja, ik ben niet altijd onder invloed van het een of ander

Henk Heideveld
07-12-2001, 10:08
Ik wil niet eens van die but kwaliteit divx / svce dingen of weet ik veel wat er allemaal mogelijk is
Tja, ik heb een collega die ook met dat soort geripte exemplaren loopt te leuren. Ik vraag me af waarom hij dan zo'n perperdure, kwalitatief hoogwaardige hardware heeft gekocht. Inderdaan niet te geloven. Krenterigheid van een Hollander waarschijnlijk.
Kost minder.

PM
07-12-2001, 10:10
tja... t kost inderdaad minder... maar je krijgt er ook veel minder voor... je koopt toch geen duur HT systeem om van die but-kwaliteit svcd's te kijken...

Luther Hartog
07-12-2001, 10:57
Ik heb ook een vriend die veel divX'jes heeft, ik kijk sommige films dan, omdat ze het niet waard zijn om in de bios te kijken. Soms zit er nog wel eens een leuke film tussen, maar als ik die film dan echt tof vind dan koop ik hem direct.

PM
07-12-2001, 11:26
inderdaad AoG... dat vind ik wel goed... divx-jes gebruiken om t kijken of t iets is... en dan kopen op DVD!
En lekker genieten op je HT!

Luther Hartog
07-12-2001, 11:30
Inderdaad, zo kun je toch miskopen voorkomen

arno
07-12-2001, 12:13
Divx zijn idd handig om te kijken of je een film de moeite waard vind (ben te lui om te huren bij de videotheek :D )
Films zoals SW koop ik toch wel meteen, maar voor andere films (zoals chicken run) eerst de niet-zo-legale-goedkope-versie kijken, en dan pas de toch-wel-prijzige-maar-zeer-mooie dvd :)

Henk Heideveld
07-12-2001, 12:35
Ik kijk eerst naar de toch-wel mooiere-DVD zelf. Ik huur ze voor
f 1,50 in de bibliotheek. Anders weet ik namelijk nog te weinig over de beeld- en gekuidskwaliteit.
Maar, als het je puur om de inhoud gaat, makt het niets uit.

PM
07-12-2001, 13:06
inderdaad henk... dan heb je precies wat je krijgt als je de dvd koopt!!

Luther Hartog
07-12-2001, 16:01
Ik huur ze voor fl 1,50 in de bibliotheek.

FL 1.50?????

Henk Heideveld
10-12-2001, 09:51
Jazeker, voor f 1,50 per dag. Dan huur ik ze zaterdag, maandag zijn ze gesloten, dus moetem ze uiterlijk dinsdag terug zijn. Heb ik ze dus 3 dagen voor f 1,50. En onze bibliotheek heeft een volledige collectie. Niete slechte, he!!!

Vincent
10-12-2001, 10:41
ik koop voor:
90% bij de makro
0% online(nog niet komt nog)
10% in andere winkels

Vindt het zo wel makelijk.
:p See-Ya
Vincent

Edwin vd Zwaard
10-12-2001, 16:23
Ik bestel online 9 van de 10 keer bij www.play247.com, die rekenen geen verzendkosten en ik heb ook nog nooit een douanerekening gehad. En ze hebben geweldige service.


Is ook niet zo heel vreemd dat je nog nooit een rekening van de douane bij Play247 hebt gehad, binnen Europa hoef je sowiezo geen import belasting te betalen.. :D

Pas wanneer je buiten europa besteld (US, CA, AU etc) komt de douane af en toe eens kijken..

Groeten
Edwin

www.filmbuster.nl
webmaster@filmbuster.nl

Remon Roubos
10-12-2001, 17:14
Jazeker, voor f 1,50 per dag. Dan huur ik ze zaterdag, maandag zijn ze gesloten, dus moetem ze uiterlijk dinsdag terug zijn. Heb ik ze dus 3 dagen voor f 1,50.

Eens kijken of dat ook bij mijn bibliotheek kan. Zo kom je er goedkoop achter of de DVD van een beetje normale kwaliteit is. (Kan je ook op de site lezen, maar ik wil het zelf ook graag zien.)

Luther Hartog
10-12-2001, 17:24
Jazeker, voor f 1,50 per dag. Dan huur ik ze zaterdag, maandag zijn ze gesloten, dus moetem ze uiterlijk dinsdag terug zijn. Heb ik ze dus 3 dagen voor f 1,50. En onze bibliotheek heeft een volledige collectie. Niete slechte, he!!!

idd niet slecht

Nathan Strik
10-12-2001, 19:07
Is ook niet zo heel vreemd dat je nog nooit een rekening van de douane bij Play247 hebt gehad, binnen Europa hoef je sowiezo geen import belasting te betalen.. :D
:D :D :D (schaam....)

Is logisch, stom van mij...

hitch_fan
11-12-2001, 10:42
De Britse kanaaleilanden zijn geen onderdeel van de EU. Ze zijn zelfs geen onderdeel van de UK. Dus het is zeer wel mogelijk dat je op pakketjes van Play247 toch import moet betalen.

xxxMaverick
11-12-2001, 11:29
hier kijk ik meestal, heb met al die zaken gemailt en ze lijken mij erg betrouwbaar. (en zijn echt de goedkoopste)

www.mediacheckpoint.de
www.stassen.nl
www.foka.nl
www.hermeselectronics.

dit in volgorde van goedkoopste naar duurste


kijk eens op http://www.kieskeurig.nl voor betrouwbare webwinkels