PDA

Bekijk de volledige versie : Goed of niet HELP ! ! !



malt
06-02-2004, 18:11
Is dit een goeie set luidsprekers of niet van Pioneer S-V70-II.

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Pioneer%20S%20V70%20II.htm

Wat zou jij me voorstellen voor een prijs ron de 500€

Christiaan Sauer
06-02-2004, 18:15
Ik heb hier mijn harde twijfels bij. Ik heb een soort van voorganger gehad, en daarbij ben ik na nog geen half jaar begonnen met het vervangen van mijn speakers. Het is gewoon een iel geluid zoals je mag verwachten bij dit formaat, en de sub staat meer te bonken dan te werken. Al kan dat verbeterd zijn hoor :).
Het setje krijgt prijskwaliteits gezien een 6.5 van me, en als kwaliteit (tov wat ik nu heb) een 4.

malt
06-02-2004, 18:23
Maar wat zou je me dan aanraden?

Johan van den D.
06-02-2004, 18:32
Ik denk dat als je budget €500,- is dat je wel in dit soort setjes valt.
Wellicht kan je ook kijken voor de Infinity Alpha HCS-5 set.
Is één van de betere in zijn klasse maar is wel weer wat duurder met zijn €750,-
Ga eens luisteren wat je zelf van het geluid vind van dergelijke setjes.
Je moet er geen top geluid van verwachten maar het kan best leuk zijn voor de kleine slaap kamers.
Ze zien er wel prachtig uit overigens.

Joost v.d. Ham
06-02-2004, 18:37
Voor dat geld kan ik je zeker de JBL 178- set aanbevelen.

Klinkt prima, al ligt dat natuurlijk wel aan wat je gewend bent aan geluid :rolleyes:

Christiaan Sauer
06-02-2004, 18:37
Sorry, had even niet gezien dat je wat zocht in de klasse rond de 500 euro :). Mijn fout.
Iets dat ik je kan aanraden (zeker als je je budget iets kan opschroeven) is Tannoy.
Zelf werk ik met 4 x de Mx2 en 1 x de MxC (center :P) en die bevallen met best. Je merkt dat het beestjes van 150 euro ps zijn ipv 1500 ps maar ondanks dat leveren ze goed werk af.
Het nadeel is een beetje: het totale setje zou je zo rond de 800 euro kosten. Wellicht wat minder als je alles in 1 keer koopt, maar het is wel wat boven je budget.
Een optie die je dan nog hebt is om bijvoorbeeld te beginnen met de fronts en de center, en dan op je gemakje door te sparen voor de surrounds.
PS: wat voor ruimte kom je in te spelen ongeveer? Scheelt nogal namelijk :).

malt
06-02-2004, 18:42
Het komt gewoon aan de voorkant in een huiskamer te staan. Ik denk dat de huiskamer ongeveer 6x 4 is.

Johan van den D.
06-02-2004, 18:46
Het komt gewoon aan de voorkant in een huiskamer te staan. Ik denk dat de huiskamer ongeveer 6x 4 is.Die Tannoy,s de Christiaan je adviseerde zijn zeker een goede optie.
De ruimte is wel aan de forse kant voor dit soort setjes.
Vraag is dus inderdaad wat je gewend bent of wat je er van verwacht.
En ook niet onbelangrijk, wat wordt de versterking?

Tannoy mX1
http://www.tannoy.com/images/MX1NG_small.jpg

Infinty Alpha 10
http://www.infinitysystems.com/homeaudio/images/products_small/ALPHA10BK.jpg

malt
06-02-2004, 18:48
Ik verwacht gewoon dat er fatsoenlijk dvd's en muziek op afgespeeld kan worden. Niet dat ze slecht geluid geven.

Christiaan Sauer
06-02-2004, 18:56
Als je fatsoenlijk geluid wilt hebben kan ik je zeer zeker de Tannoy's aanraden. Voor je de tekortkomingen gaat opmerken ben je wel weer een tijdje verder denk ik ;).
De ruimte komt trouwens ongeveer overeen met wat ik heb heb. Dat is 5.5 bij 3.5 ongeveer dus zoveel schelen doet dat niet. Als versterking heb ik een 5 x 35 watt versterkertje. Die overigens heel erg in de planning staat om op te waarderen ;). Maar dat terzijde :).

Christiaan Sauer
06-02-2004, 18:58
Ik had het trouwens over de Mx2 maar de Mx1 zal zeker ook een hele leuke speaker voor zijn geld zijn. 4 x de Mx1 en 1 x de MxC zou je in totaal 600 euro kosten. En je hebt het voordeel dat ze weer wat makkelijker aan te sturen zijn dan hun grotere broertjes. Ik moet tegenwoordig mijn volumeknop nogal eens een stevige haal geven.

Johan van den D.
06-02-2004, 18:59
Met name bij het afspelen van muziek zullen dit soort speakers vrij matig klinken (persoonlijk vind ik het ontoereikend en dan doel ik niet op het feit dat het kleine speakers zijn).
Met name die Pioneer set die je had gezien zullen een heel mager geluid produceren.
Het beste kun je er lekker dit weekend op uit trekken en proberen om dit soort setjes eens te beluisteren.
Ik heb namelijk het vermoeden dat je nu nog niet weet hoe deze klasse ongeveer klinkt en dat is niet negatief bedoeld hoor maar luisteren is dan wel echt noodzakelijk alvorens je verder kijkt of keuzes maakt.

Johan van den D.
06-02-2004, 19:04
Ik had het trouwens over de Mx2 maar de Mx1 zal zeker ook een hele leuke speaker voor zijn geld zijn.Plaatje was maar voor het idee om te laten zien over welke soort speakers het gaat ten opzichte van die Pioneers.

4 x de Mx1 en 1 x de MxC zou je in totaal 600 euro kosten.Past inderdaad beter bij zijn budget en ze zijn beter dan die Pioneer set.

Christiaan Sauer
07-02-2004, 12:13
Eigenlijk ongelooflijk hoe groot de verschillen in geluidskwaliteit kunnen zijn als je net 100 euro meer kan uittrekken voor een stel speakers :roll:.
Het enige verschil dat ik me nu bedenk is dat je een subwoofer mist op deze manier, maar dat is opzich nog geen echt groot drama :). Persoonlijk zou ik eerder voor de Tannoy's zonder sub gaan dan voor de Pioneers met sub :). Een subwoofer kun je nog altijd voor doorsparen. En als je niet weet wat je mist mis je het ook niet echt heel erg ;).

InSomNiaC
07-02-2004, 12:33
...knip...
Een subwoofer kun je nog altijd voor doorsparen. En als je niet weet wat je mist mis je het ook niet echt heel erg ;).

Yep mee eens.
Ik draai nu met plezier zonder sub, wel met groet vloerstaanders, en echt iets missen in het geluid? Dat idee heb ik nu nog niet.
Straks als mijn sub af is (142,5liter) weet ik zeker dat ik denk; hoe heb je zonder gekund.

MvGr,

Jeroen

malt
09-02-2004, 16:09
We hebben al een complete set gekocht.

DVD speler en versterker van Denon
Surround set van Mission.

In ieder geval bedankt voor de hulp

Hier kan dus een SLOTJE op