PDA

Bekijk de volledige versie : Eigenschappen van Denon versterkers



Jeroen D
07-02-2004, 11:09
Hoe zijn de meeste Denon versterkers ?
Warm geluid met veel 'rust' of zijn het agressieve versterkers.....??

bvd,

Jeroen

martin
07-02-2004, 13:06
Ik heb de AVC-A10SE gehad en deze klonk met film warm en dynamisch, maar voor muziek (stereo) was het niet mijn ding, vandaar ik hem ingeruild had voor een Rotel set.

Jeroen D
07-02-2004, 18:30
Ik heb nu Rotel....en daar ben ik juist niet tevreden over. Met muziek een beetje schel en niet warm.

Zijn die Denon versterkers met muziek ook 'warm en dynamisch' ?

Jeroen

Ik heb B&W 604 luidsprekers

marz01
07-02-2004, 18:36
Ik heb nu Rotel....en daar ben ik juist niet tevreden over. Met muziek een beetje schel en niet warm.

Zijn die Denon versterkers met muziek ook 'warm en dynamisch' ?

Jeroen

Ik heb B&W 604 luidsprekers

welke rotel heb je?
heb je al andere kabels geprobeerd?

Jeroen D
07-02-2004, 18:39
RB 1070
RC 1070

voor en eind versterkers.
Ik gebruik dure kabels en verschillende geprobeerd......maar het is niet mijn ding, laat ik het zo zeggen.

Albert Kostwinder
07-02-2004, 18:41
Ik heb nu Rotel....en daar ben ik juist niet tevreden over. Met muziek een beetje schel en niet warm.

Zijn die Denon versterkers met muziek ook 'warm en dynamisch' ?

Jeroen

Ik heb B&W 604 luidsprekers

Rotel schel en niet warm??
Kan ik me niet voorstellen....Ik zou ook andere kabels nemen... :)

Jeroen D
07-02-2004, 18:55
Heb al verschillende kabels geprobeerd.......
maar ik heb me ook laten vertellen dat Rotel en B&W niet samen gaan. M'n luidsprekers doe ik niet weg.....die zijn geweldig !

Laurens ten Voorde
07-02-2004, 19:05
Heb al verschillende kabels geprobeerd.......
maar ik heb me ook laten vertellen dat Rotel en B&W niet samen gaan. M'n luidsprekers doe ik niet weg.....die zijn geweldig !

Klopt van die luidspeakers.
heb ze ook. Jammer dat ze niet met Rotel gaan...Althans als ik je mag geloven. Heb namelijk pas naar een heerlijke voor- en eindcombinatie staan kijken bij de plaatselijke dealer...

Christiaan Sauer
07-02-2004, 19:15
Dat is wel grappig dat je het niet samen vindt passen. Dat is uiteraard zeer goed mogelijk hoor, begrijp me niet verkeerd. Wel zul je rotel spullen bijzonder vaak met B&W boxen afgebeeld zien staan in een ad, en vice versa het zelfde :). Rotel - B&W is ook een zeer veel geziene combinatie.
Over het schel zijn: ik zou toch nog met je kabels blijven spelen, en alles controleren. Dit omdat Rotel/B&W als vrij warm wordt gezien, en zeker de 6xx serie van B&W.
Aan de andere kant: ik heb vandaag toevallig een combi van Rotel pre/pro icm B&W CDM1 NT's gehoord, en daarvan was ik ook totaal niet onder de indruk. (aangesloten met Vd Hul The Royal Jade).

Johan van den D.
07-02-2004, 20:34
Ik denk inderdaad ook dat de combinatie Rotel/B&W de meest verkochte is het afgelopen jaar.
Zo slecht kan het dan toch niet zijn ?
Persoonlijk kan de klank mij wel bekoren van die merken samen maar er zijn tal van alternatieven natuurlijk.

Ettepet
07-02-2004, 21:27
B&W en Rotel komen van dezelfde firma, als me niet vergis. Vandaar de veelvoorkomende combinatie.. :wink:

Ik vond dat warme van Rotel (RMB1075) juist totaal niet prettig, maar ja, ieder zijn smaak. En ik luisterde niet op B&W's, maar op KEF 203's. Mijn voorkeur ging huizenhoog naar (een goedkopere) Arcam.

Johan van den D.
07-02-2004, 21:50
B&W en Rotel komen van dezelfde firma, als me niet vergis. Vandaar de veelvoorkomende combinatie.. :wink: Maar de koper bepaald de keuze uiteindelijk.
Zelfde firma of niet. :wink:

Christiaan Sauer
07-02-2004, 22:21
Rotel & B&W gebruiken dezelfde distributie kanalen geloof ik :). Het is niet 1 en hetzelfde bedrijf ;).

Ettepet
07-02-2004, 23:10
Rotel & B&W gebruiken dezelfde distributie kanalen geloof ik :). Het is niet 1 en hetzelfde bedrijf ;).
Ik meen te hebben gelezen dat Rotel was opgekocht door B&W. Niet dat het hier verder iets uitmaakt, er is een duidelijke stimulans van de leverancier om beiden in je assortiment op te nemen.



B&W en Rotel komen van dezelfde firma, als me niet vergis. Vandaar de veelvoorkomende combinatie.. :wink: Maar de koper bepaald de keuze uiteindelijk.
Zelfde firma of niet. :wink:
Ik gok dat verreweg de meeste van deze consumenten zich bij het kiezen van hun apparatuur minder laten leiden door hun oren dan andere factoren, zoals merkimago, prijs en uiterlijk. En vermoed dat ze voornamelijk vergelijken wat de midden-segment winkel hen voorzet, op basis van hun preferentie. Een winkel die zowel Rotel als B&W verkoopt, gestimuleert door de leverancier..

Johan van den D.
08-02-2004, 10:10
Ik gok dat verreweg de meeste van deze consumenten zich bij het kiezen van hun apparatuur minder laten leiden door hun oren dan andere factoren, zoals merkimago, prijs en uiterlijk. En vermoed dat ze voornamelijk vergelijken wat de midden-segment winkel hen voorzet, op basis van hun preferentie. Een winkel die zowel Rotel als B&W verkoopt, gestimuleert door de leverancier..Net iets anders , ze gaan af op de goede ervaringen van anderen.
Vooral op het HTforum kon je afgelopen jaar duidelijk dit schaapjes gedrag herkennen.
Hoef overigens niets mis mee te zijn natuurlijk, het blijven immers goede producten.
Maar dat het een ketting reactie is geweest mogen wel duidelijk zijn.

Jaap Poot
08-02-2004, 10:38
Tsja als je kijkt op mijn HT pagina dan vind je daar de top van Denon en tevens ook bovenmodale speakers van div. merken. Ik kan niet ordelen over het middensegment, voor het topsegment ben ik verreweg het meest onder de indruk van Denon, dit vanwege de werkelijke prachtige neutrale sound naar de speakers. Hierboven kun nog meer kwijlen met bijvoorbeeld Meridan etc., echter dan kom je in een segment wat ik zelf niet meer wil betalen. In ieder geval als je iets zoekt wat alles goed kan afspelen (SACD, Video DVd, Audio DVd en natuurlijk CD) dan ben je bij Denon heel goed uit.

martin
08-02-2004, 12:13
RB 1070
RC 1070

voor en eind versterkers.
Ik gebruik dure kabels en verschillende geprobeerd......maar het is niet mijn ding, laat ik het zo zeggen.

Probeer eens Monster speakerkabels, ik gebruik deze ook, koste € 17 per meter. Monster heeft ook een behoorlijk warm geluid.

Ik heb met Rotel en Magnat Vintage 5 nu niet het gevoel dat ik naar een koud of ijzig geluid zit te luisteren. Ik ben juist toen ik de Rotel set kocht ( 1066 & 1075) meer naar muziek gaan luisteren omdat het gewoon toppie klinkt.