PDA

Bekijk de volledige versie : DD op Yamaha V520RDS



mradem
03-12-2001, 19:49
Ik ben nog een beetje een newbie op dit gebied dus zou ik hulp erg waarderen.

Ik heb nu een yamaha V520RDS + een philips 710 dvd speler (met DD en DTS) en de magnat metric 5.1 speakers. De zaak waar ik hem had gekocht gaf mij een blauw kabeltje met aan beide kanten een goudkleurig plugje(cinchkabel staat erop). Hij zei dat ik 1 plugje in mijn dvd speler digital output moest doen en de andere in mijn reciever. Maar waar precies in mijn reciever.
Achter in mijn reciever zie ik een rode en witte ingang zitten waar dvd onder staat maar dat lijkt mij dat ik hem daar niet in moet doen want dat is toch niet digitaal?En ik heb maar 1 goudkleurig plugje en geen rode en witte. Het enige wat ik dan nog ziet is een dvd optische ingang met stofkapje erop maar daar past dat plugje ook niet in en een digital input waar cd onder staat. Daar heb ik hem nu ingedaan. Maar als ik nu Starwars I kijk dan brand het lampje Dolby pro logic en cinema DSP op mijn reciever. Dit betekent denk ik dat hij geen DD weergeeft. Waarom doet hij dat? Moet ik de dvd speler anders aansluiten op mijn Reciever of wat anders?

Raskel
03-12-2001, 20:10
Als ik me niet vergis zit er maar 1 coaxiale aansluiting op de yamaha 520, dit is die van de cd, deze zit linksboven. De zul je met een tullip moeten verbinden met je dvd speler en dan je versterker op cd zetten, dan krijg je DD. Probeer het eens.

mradem
03-12-2001, 21:59
Ja dank je het is me gelukt. In mijn menu van mijn 710 dvd speler stond deze functie ook nog niet ingesteld.

Jeroen Klaassen
04-12-2001, 08:34
Nog even een tip. (waarschijnlijk onnodig)

Als ik op andere fora kijk naar problemen van mensen met de Yamaha receiver is het zeer vaak het geval dat ze simpelweg de DSP functie nog aan hebben staan! Zorg ervoor dat je alles goed heb ingesteld voordat je film gaat kijken! Zelf hou ik niet zo van die voorgeprogrammeerde geluidseffecten en laat em vaak op NORMAL staan en op DVD AUTO. Dan zoekt ie vanzelf of de DVD een Dolby Digital 5.1 (of andere vorm hiervan) of DTS 5.1 is.
Als ik echter een film bekijk die in stereo is opgenomen, dan zet ik em vrijwel altijd op 5 channel stereo. Dan kmot dus het stereo geluid uit alle 5 je boxen. De bass wordt lichtjes weer gegeven door de subwoofer.

Succes!

Jeroen

Patrick vdB
04-12-2001, 12:39
Ipv je dvd speler coaxiaal aan te sluiten zou ik een optische kabel gaan halen (indien je dvd speler dit ondersteunt tenminste). Met een optische kabel kun je je dvd speler namelijk wel aansluiten op de dvd ingang van de yamaha (zie ook de handleiding).

Wat betreft de DSP functies, kijk even goed hoe en wat deze doen (staat ook in de handleiding). Laat ze wat betreft dvd op normal staan en dan wordt dd of dts afhankelijk van je dvdspeler instellingen geselecteerd.

Raskel
04-12-2001, 15:44
Ipv je dvd speler coaxiaal aan te sluiten zou ik een optische kabel gaan halen (indien je dvd speler dit ondersteunt tenminste)....

Even voor de duidelijkheid, een optische kabel is minder goed dan een coaxiale kabel en daarbij wat boeit het of je versterker op cd of dvd staat? het gaat toch om het geluid of kijk je liever naar je versterker :D

Jeroen Klaassen
04-12-2001, 16:18
Even voor de duidelijkheid, een optische kabel is minder goed dan een coaxiale kabel

Dit verschilt per mening. Kijk maareens op dit forum of gebruik de zoekfunctie. Er zijn echt 1001 verschillende meningen over dit onderwerp!

Jeroen

Raskel
04-12-2001, 16:44
Ik weet het J ;) Maar ik wilde eigenlijk de nadruk leggen op het einde van m'n statement!

Dadaveke
05-12-2001, 18:10
Intressant:D