PDA

Bekijk de volledige versie : "gemiste Extra's" op DVD



Lambèrt Guilonard
03-12-2001, 20:05
De extra's op de R1-release van Apocalypse Now Redux vielen me toch wel erg tegen en vrees het ergste voor de R2-release (wat deze filmklassieker niet verdiend !).

Ik had gehoopt op een DVD met mooie extra's zoals bijv. de twee filmversies, de originele- en de Redux-versie (een soort seamless branching, net als bij The Abyss en de R1 Terminator 2) en/of de beroemde documentaire "Hearts of Darkness" (een soort Making of ...).
Helaas

Ik vroeg me nu af of andere forum-members ook dit soort ervaringen hebben, oftewel:
welke DVD's vinden jullie qua extra's erg tegen vallen, en wat had er eigenlijk aan extra's op moeten staan om er een "Topper" van te maken .

Ben benieuwd :confused: :confused: :confused:

P.S.
Misschien is dit al een oude thread geweest (ik ben immers een junior), als dat het geval is no hard-feelings als een crew-member deze thread verwijderd.:)

Maikel
03-12-2001, 21:37
Ik mistte toch wel een hoop extra scenes op de DVD van The Blair Witch Project. Er staat er maar eentje op en dat vindt ik echt heel weinig. Een gemiste kans. Ik heb trouwens de regio 2 DVD. Misschien dat er op regio 1 meer scenes staan, maar om daarvoor helemaal mijn DVD-speler om te bouwen en nóg een keer TBWP aan te schaffen...

BrianB
07-12-2001, 18:23
Armageddon SE, hele gave film maar ze hadden er best een commentaartrack bij kunnen doen, en ik vind het helemaal niet erg als ze er een 2-disc editie van maken, maar prop die tweede dvd dan wel goed vol, al die extra's hadden ze denk ik ook wel op de eerste dvd kunnen zetten.
En maak er een normale hoes van, deze is nét iets langer dan een normale dvd-hoes, en des te irritanter.
Ik vind het geen k*tfilm hoor, hele goede extra's, maar het hadden er best wat meer mogen zijn.

Menno
08-12-2001, 11:03
Tegenvaller: Het audio commentaar van Sleepy Hollow.

Ik had verwacht dat Tim Burton wel een goed audio commentaar kon leveren... Maar oh oh oh wat is dat commentaar slecht zeg...

Maikel
08-12-2001, 12:21
Over audio commentaar gesproken: ik vindt het jammer dat die vaak niet ondertiteld is. Audio commentaar vindt ik naast de extra scenes het interessantst. Ik versta er soms helemaal niks van wat ze allemaal zeggen.

Nathan Strik
09-12-2001, 01:17
Over audio commentaar gesproken: ik vindt het jammer dat die vaak niet ondertiteld is. Audio commentaar vindt ik naast de extra scenes het interessantst. Ik versta er soms helemaal niks van wat ze allemaal zeggen.
TIP: Luister audiocommentaar via de speakers van je TV. Dit wil soms de verstaanbaarheid ten goede komen, vanwege het verlaagde bereik van TV speakers. Het helpt soms ook om een beetje te klooien met de Bass en Treble instellingen van je Stereo installatie.

BrianB
10-12-2001, 16:35
Of zet hem gewoon heel hard, dan versta je het ook, tenminste dat doe ik altijd, maarja ik heb dan ook geen dure speakers enzo.
En zorg dat er niemand is die er door heen kan lullen (familie etc.) dat is bij mij ook wel eens storend.

paul knieriem
10-12-2001, 17:05
Hoe is de kwaliteit van deze disk,beter als origineel ?
Last but not least is er een DTS track aanwezig ?
Heb zelf de regio 2 versie en vind dit nog steeds een vd beste war-movies,zal hem dan ook zeker aanschaffen als hij hier verschijnt.

Remon Roubos
10-12-2001, 17:24
welke DVD's vinden jullie qua extra's erg tegen vallen, en wat had er eigenlijk aan extra's op moeten staan om er een "Topper" van te maken .


Wat dacht je van The Rock SE? Stelt ook niets voor. Een interview met een aantal acteurs, regisseur en weet ik veel wie, in (hou je vast) 5 minuten. En de helft van de tijd worden er dan ook nog eens filmbeelden getoond. Viel flink tegen.:mad:

Tom van den Hout
10-12-2001, 17:59
Volgens mij vallen de extra's op al die pas nieuw uitgebrachtte voor 40,-

namelijk; The Rock
Armageddon
Con Air
Air Force One

Ikzelf heb alleen Air Force One niet gehaald, maar de extra's op de rest is ook niet veel, zeker niet genoeg (vind ik) om het een Special Edition te noemen

Remon Roubos
11-12-2001, 16:16
maar de extra's op de rest is ook niet veel, zeker niet genoeg (vind ik) om het een Special Edition te noemen

Ben ik het helemaal mee eens. Bij een SE verwacht je wel wat meer dan die standaard extra's. Ze zijn soms wel leuk, maar niet echt boeiend.

Gabriël de Rop
11-12-2001, 16:24
Klopt, het gebeurt veel te vaak dat een DVD het etiket SE, Limited Edition of Collector's edition krijgt om de aandacht van het publiek te trekken...
Vooral de extra's van de "SE" van Face/Off zijn zeer teleurstellend.(Maar het is nu tenminste geen flipper-disc meer...)

Dunky
11-12-2001, 17:46
Daarom heet het ook SE (Standaard Extra's) :D :D :D

Remon Roubos
12-12-2001, 15:38
Klopt, het gebeurt veel te vaak dat een DVD het etiket SE, Limited Edition of Collector's edition krijgt om de aandacht van het publiek te trekken...

Ik vind het af en toe pure geldklopperij. Je bent helemaal wild dat een goede film als SE uitkomt en dan flikken ze het om je af te schepen met wat lullige extra's. Eigenlijk zou je ze gewoon moeten laten liggen, maar ja wie doet dat? En dus zullen filmmaatschappijen doorgaan met het uitbrengen van deze 'Special Editions'.

Anonymous
12-12-2001, 16:37
Alien IV had van mij ook best de betere "making of" van circa 25 minuten mogen krijgen, die wel bij de 4 video box set was geleverd. (Alien 1, 2 & 3 met "Making of" van IV)
zekr als je naar Alien 1 en 2 kijkt komt deel IV er wel erg karig van af. Alien 3 is dan net nog ietsje beter, maar ook daar is vast ook een betere "making of" van dat standaard filmnet trailertje wat er nu is opgezet.

Lambèrt Guilonard
12-12-2001, 19:50
Hoe is de kwaliteit van deze disk,beter als origineel ?
Last but not least is er een DTS track aanwezig ?
Heb zelf de regio 2 versie en vind dit nog steeds een vd beste war-movies,zal hem dan ook zeker aanschaffen als hij hier verschijnt.

Ik ben zelf niet in het bezit van de R1-disc.
Maar volgens een Engelse recensie van DVDreview is de kwaliteit van het beeld perfect (vijf sterren) en het geluid is ook zeer goed, echter geen DTS (vier sterren).
Alleen de extra's .... that's really sh*t :mad: :mad:

Groet