PDA

Bekijk de volledige versie : Advies bij aanschaf vast scherm



ronald marcelis
08-02-2004, 23:53
Ik wil na enkele maanden ervaring met een handbediend projecta pro cinema scherm toch overstappen naar een vast scherm. Helaas heb ik ook de veelal genoemde matige eigenschappen van het projecta scherm leren kennen: geleidelijk opkomende bobbels en andere "uitzakkers"
ECHTER: Hoe duurzaam strak is een vast scherm dan wel?! Gaat dat ook niet op den duur minder strak staan, doordat het doek misschien toch ook
wat gaat verslappen.
Ik denk aan een Beamax A scherm, maar wellicht ook aan een eigenbouw. En dan heb ik de vraag welke doeksoorten aan te bevelen zijn, waar te koop en graag prijsindicaties.

Dank voor de reacties.

PM
09-02-2004, 09:49
Ik heb zelf met Thommy doek een scherm gemaakt op een houten frame. Als je goed doek hebt blijft het gewoon strak.. ik heb geen problemen. Kostte veel minder dan een niet eigenbouw scherm. En is mooier omdat er geen rand omheen zit bij mij (mijn achterliggende muur is heel donker grijs (bijna zwart)). Dus de ideale oplossing voor mij.

Leonard Shelby
10-02-2004, 22:59
Ik heb ook Thommy doek en kan het echt aanraden. Goede kwaliteit doek die makkelijk te spannen is en strak blijft.

Je vindt Thommy doek op het htforum.nl

Johan van den D.
11-02-2004, 13:40
En het strak blijven is dus afhankelijk van je eigen span kunsten.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=4321